Baran Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Witam.Kupiłem nowy akumulator (12V 14Ah) i zrobiłem wszystko wg instrukcji: zalałem elektrolitem, odczekałem pół godziny i później ładowałem (wg instrukcji prąd 1.4Ah przez 4-6h) prądem 2A przez ponad 3h. I wg instrukcji sprawdzając napięcie po 4-6 godzinach od ładowania powinno być conajmniej 12,7V, a gdy jest poniżej 12,65 instrukcja zaleca ładować ponownie takim samym prądem przez taki sam czas. Sprawdziłem napięcie multimetrem i okazało się ze jest niecałe 12,6. W związku z tym ładowałem go ok. 4,5h, prądem 2A i sprawdzając już po ok. 3h napięcie pokazało mi ~12,58-12,59V. Akumulator pod prostownikiem się nie grzał, amperomierz na prostowniku wskazywał ~0A przy końcu ładowania. Czy mam sie tym martwić, czy oddać go na gwarancji? Naturalnie motocykla na nim jeszcze nie odpalałem i jeszcze go nie sprawdzałem, ale na wstępie za niskie napięcie nie wróży nic dobrego.Spróbować go jeszcze raz tak samo ładować czy coś z tym robić? (o ile dobrze pamiętam aku przy gęstości elektrolitu 1,28kg/l daje napiecie 12,8V i to jest aku naładowany w 100% - i gdzieś w tej granicy powinno być po ładowaniu prostownikiem nowego akumulatora, a 12,6V to ~ 80% naładowania)aha, mysle że ładowanie 2A zamiast 1.4A mu nie zaszkodzilo (niektórzy w ogóle nie stosują nawet tego doładowania po zalaniu elektrolitem i ich aku mają sie dobrze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 -sprawdź klasę dokładności multimetru i oblicz jego błąd, lub zmierz napięcie labolatoryjnym woltomierzem (wtedy winik będzie bardzo dokładny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Ja raz miałem przejścia z akumulatorem... okazało się że to był złom. Leć z nim do sklepu niech sie wypowiedzą, bo jak trafisz na jakiegoś "szpeca" to stracisz sporo nerwów. Z drugiej strony jak się nie grzeje to powinno być wszystko OK. A wydzielają sie pecherzyki wodoru? Jaką gęstość miał elektrolit przed zalaniem?Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Ja kupiłem akumulator .. zalalem i miał 7V po pewnym czasie juz praktycznie nie było napięcia więc na nastepny dzień pojechalem do sklepu i od ręki mi go wymienili na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baran Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 postaram sie sprawdzić wynik czymś dokładniejszym.nie sprawdzałem elektrolitu aerometrem, ale na opakowaniu było 1,28kg/l, podczas ładowania elektolit gazuje i śmierdzi siarą (zgnilizną) i aku nie grzeje sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JerryEvo Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Ja bym się tematem zupełnie nie przejmował. 0,1V to praktycznie żadna różnica. Przecież masz gwarancę więc jak zacznie szwankować to sobie wtedy na nowy wymienisz. Chyba, że kupiłeś akumulator marki "Badziew" to wtedy oddaj powołując się na zapis o napięciu i kup sobie coś dobrej klasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baran Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Akumulator załatwialem przez kolege (WIND, FIAMM), paru znajomych od niego brało i są zadowoleni. 0,15V przy nowym akumulatorze to sporo (12,8V to 100% naładowania akumulatora, 12,6 -80%, 12,5 - 75%) przy 12.4V instrukcja już zaleca doładowanie. po 20h od ładowania napięcie wynosiło 12,56V, więc o 0,15V mniej niż podane przez instrukcję, 0,25V mniej niż maksymalne.jeżeli nowy akumulator jest w stanie max osiągnąć 75% naładowania to raczej nie jest dobrze. zmierzę napięcie czymś innym i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Mierniki nawet cyfrowe mają klasę pomiaru bardzo słaba i czasami na Chińskich sprzętach różnica jest +/- 5%-10% (te mierniki mają potocznie nazwę tablicowe) Ale ..... czy mierzyłeś jakim napięciem go ładujesz - to znaczy w czasie ładowania akumulatora jakie jest napięcie na klemach (napięcie przy obciążeniu, ładowaniu). Tak szczerze mówiąc podziwiam Cię i zastanawiam się nad faktem iż sam w życiu maiłem dużo akumulatorów a nigdy nowemu po ładowaniu nie zmierzyłem napięcia. Po prostu zakładałem je - a one działały...... :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Baran to jak już tak zagłębiać się w szczegóły to przydało by się sprawdzić czy gęstość elektrolitu jest odpowiednia hymm i tak się zastanawiam jaki aku kupiłeś bo jak pamiętam to jak u siebie ostatnio kupowałem to gościu w serwisie aku nowy zalał wodą, a nie elektrolitem i może to popełniłeś błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kelpi80 Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 czesc!mam akumulator FIAMM STORM bezobslugowy /nie wiem czy jest jakas roznica jesli chodzi o wskzania miernika a rodzaj akumulatora/ i na odlaczonym prostowniku woltomierz wkazuje wlasnie 12.6 V. Gdy podlaczam prostownik lub mierze napiecie na zalaczonym akumulatorze do moto, woltomierz wskazuje ok. 13.8 V. Moze sproboj troche z nim pojezdzic a pozniej zobacz czy sie doladuje przez alternator w twoim moto. pozdrawiam i powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baran Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 napiecie podczas ładowania na klemach wynosiło 14,3V sprawdziłem go na 2 innych miernikach i podczas gdy mój pokazywał 12,58V inne pokazały 12,69 i 12,73V (ten ostatni był najdroższy więc moze i wynik najdokładniejszy). zmierzyłem sobie gęstosć elektrolitu i tu zdziwienie, wszędzie tylko 12,4, w dwóch celach 12,3kg/l a powinno być 12,7-12,8. Sprawdziłem elektrolit z butelki - a tu również 12,4 (na etykiecie 12,8). Myśląc że może aerometr jest do bani - sprawdziłęm z resztką elektrolitu z innej butelki i tam miałem 12,6.No nic, teraz już elektrolitu nie wymienie, ale myśle że nie powinno być źle.Zamontuje aku do sprzęta i jeśli ma sie wy**ać to sie wysra. A co do mojej dokładności to jak sie nie znam to wolę zrobić tak jak jest napisane w instrukcji niż później biadolić że coś zepsułem :biggrin: pozdrawiam i dzięki :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Może skończ te pomiary i zapakuj akumulator do motocykla. Przecież masz go na gwarancji. Pojeździj trochę i wtedy zrób pomiary. Bo jak tak dalej pójdzie, to nie najeździsz sie na moto w tym roku :) A coś Ty taki dokładny i każdą dziesiatke oraz setkę liczysz? To nie mechanika precyzyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.