Bartek.M Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Witam. Mam taki problem: w zeszłym roku po przejażdżce z ostrym kręceniem silnika popuściło mi nieźle olej z odmy( dosyć dużą ilość), przestraszony zacząłem lukać wszędzie gdzie się da i odkryłem że dwa zawory maja za mały luz. Wyregulowałem je i było ok., tzn. popuszczało mi niewielkie ilości oleju ale moto nowe nie jest także było to do zniesienia. Dojeździłem do końca sezonu i w tym roku postanowiłem trochę moto dopieścic, między innymi uszczelniłem porządnie pokrywę zaworów. I znowu zaskoczenie po jeździe, na 20 km Wywaliło mi ok. 0,5 litra oleju odmą( tyle nazbierało się w puszce filtra powietrza). Korekta luzów zaworowych nieco sytuacje poprawiła ale olej dalej ucieka odmą. Tu pojawia się moje pytanie: na 99% to zużyte pierścienie i tłok ale czy mogło to się objawić tak nagle bo do momentu jak walnęło mi olejem w poprzednim roku było wszystko ok. O olej dbałem, moto nie katowałem jakoś szczególnie. I jeszcze jedno zapytanie jak zmierzyć ciśnienie sprężania na gorącym silniku czy na zimny, bezpośrednio po jeździe czy odczekać jakiś czas żeby silnik nieco ostygł?? Zastanawia mnie jeszcze fakt że korekta luzów zaworowych poprawiła sytuacje czyżby dodatkowe przedmuchy nieszczelnymi gniazdami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Miałem podobną sytuację, wszystko było ok, ale po kilku naprawach w silniku po pstrej jeździe mój gsx 550 oddawał spore ilości oleju (jazda - 30 km z prędkością przelotową około 180 km/ dała około 0.5 - 1 litra oleju na ziemie). U mnie okazało się że źle ustawiłem rozrząd i wałek wydechowy był "opuźniony". Po poprawnym ustawieniu wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Jak masz wlane za dużo oleju to też będzie wywalać.Ciśnienie zmierz na gorącym i na zimnym, będzie mozna porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Ciśnienie mierz przy całkowicie otwartej przepustnicy i zrób próbę olejową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Oleju mam właściwy poziom ale interesuje mnie czy zużycie układu pierścienie-tłok-cylinder moglo sie objawic tak nagle, chyba że to poprzedni właściciel cos spier... w rozrządzie bo z tego co wiem robil głowice( docieranie zaworow i uszczelniacze ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Oleju mam właściwy poziom ale interesuje mnie czy zużycie układu pierścienie-tłok-cylinder moglo sie objawic tak nagle, chyba że to poprzedni właściciel cos spier... w rozrządzie bo z tego co wiem robil głowice( docieranie zaworow i uszczelniacze ). Raczej wydaje mi się ze jest to mało możliwe aby to zjawisko (zużycie pierścieni) nastąpiło tak nagle.Jak już to byś widział że oleju jest na początku mało w filtrze powietrza, i stopniowo coraz więcej. Ale przypuszczam że trwało by to może rok, może dwa - no chyba że cały czas spokojnie jeździłeś i ni stąd ni z owąt zacząłeś mu sadzić i wyszło co miało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Żadne pierścienie w japońcu nie zuzyją się po jednym dodaniu gazu ani też po jednym sezonie normalnego uzytkowania. Odnośnie sprężania, to nie wyobrażam sobie jak to można robić na gorącym silniku, chyba że ktoś ma zamiast rąk protezy. Jak moto będzie zimne, to wykręcasz świece, ściągasz wąż paliwa, ktoś musi trzymać odkręconą manetke gazu do oporu, i kolejno wkładając manometr w gniazdo świecy kręcisz kilka razy rozrusznikiem do osiądnięcia najwyższego wskazania. Co do odmy, nie masz na przewodzie do filtra jakiegoś zaworu lub separatora? :clap: Bo niemożliwe żeby odpowietrzenie silnika, było bezpośrednio podłączone do filtra. Co do zużycia silnika, niekoniecznie muszą to być pierścienie-tłok-cyl a dmuchać może też przez prowadnice zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Nie przeginalem z jazda bo znam mozliwosci tego silnika, jezdzilem normalnie. Od czasu do czasu przedmuchanie wydechów ale zwykle jazda spokojna. Chyba że poprzedni właściciel używał jakichś cudownych gówien dolewanych do oleju i po prostu po wymianie oleju ich zabrakło i pojawiły sie niszczelnosci. Popytam po znajomych kto ma sprzet do mierzenia cisnienia spężania, pomierze i porównam z serwisówką wtedy będzie wiadomo o co chodzi. Aha jeżdże na mineralnym 20w50. Jakie są jeszcze objawy padnietych pierścieni? http://www.ftxnet.com.ar/KZ440-B2/CYLINDER...39;81%20B2).gif tu masz rysunek wyjścia odmy częśc 14070 to dekielek z którego idzie rura gumowa do puszki filtra, w przewodzie żadnego zaworu ani separatora nie ma w pokrywie rozrządu jest cału mechanizm odmy czyli dwa otwory, jeden doprowadzający powietrze i drugi którym spływa olej jaki tu siedostał. Wychodzi na to że po prostu tyle oleju tu dostarcza że nie nadąża on spływać albo cisnienie w odmie jest takie duże że go intensywnie wypluwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Nie przeginalem z jazda bo znam mozliwosci tego silnika, jezdzilem normalnie. Od czasu do czasu przedmuchanie wydechów ale zwykle jazda spokojna. Chyba że poprzedni właściciel używał jakichś cudownych gówien dolewanych do oleju i po prostu po wymianie oleju ich zabrakło i pojawiły sie niszczelnosci. Popytam po znajomych kto ma sprzet do mierzenia cisnienia spężania, pomierze i porównam z serwisówką wtedy będzie wiadomo o co chodzi. Aha jeżdże na mineralnym 20w50. Jakie są jeszcze objawy padnietych pierścieni? Spadek kompresji w cylindrach, spadek mocy, objaw taki ja ty masz czyli przedmuchy, łykanie oleju w większych ilościach (pisze większych, bo olejaki prawie zawsze coś tam oleju łykną). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 A czy w motocyklach nie pękają pierścienie? Bo w samochodzie dokładnie tak się objawiają pęknięte pierścienie że nagle zaczyna wywalać spore ilości oleju. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrew Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Albo i nawet w ekstremalnym przypadku wypalona dziura w tłoku. Miałem taki przypadek - jade, jade, jade, wszystko w porzadku i nagle bach czuje spadek mocy, z rury wydechowej dym, a z odmy olej jak szalony przy wyzszych predkosciach obrotowych. Dziura byla na tyle duza ze przestal pracowac jeden cylinder (swieca zachlapana), wiec diagnoza byla szybka. Ale jesli przepali tlok w miejscu styku denka i plaszcza to objawy jak najbardziej moga byc takie. Cytuj ******************** Triumph Speed Triple :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michlasz Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Witam.Panowie powiedzcie mi do czego służy rurka 92059 przedstawiona na rysunku,bo jeśli to przez nią wypychane jest powietrze do odmy to możliwe ,że dana rurka jest pęknięta,ułamana i wtedy do niej bez pośrednio wyganiana jest mgiełka olejowa.To mogło też spowodowac wydalanie większej ilości oleju niż wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Czyli jednak w motocyklach też pękają pierścienie http://forum.motocyklistow.pl/KTM-LC4-BIER...d33-t75775.htmlPrzy popękanym pierścieniu olejowym nie czuć spadku mocy a właśnie wywala olej. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 9 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Witam dzisiaj mierzyłem kompresje i wyszło mi po 10 na obu cylindrach przy fabrycznych 11, to chyba nie jest zły wynik. Podejrzenia padły głównie na uszczelke pod głowicą ale na razie nie mam czasu aby sie tym zająć. Zastanawiałem sie czy to nie pierścienie ale kłopoty zaczęły się w zeszłym roku i mimo to zrobiłem pare tys km.gdyby pierścienie się rozpadły to do dzisiaj na pewno silnik by nie chodził. Dzięki za rady będę walczył dalej z ta zagadką. Prawdę poznam dopiero jak zdejme głowicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Zastanawiałem sie czy to nie pierścienie ale kłopoty zaczęły się w zeszłym roku i mimo to zrobiłem pare tys km.gdyby pierścienie się rozpadły to do dzisiaj na pewno silnik by nie chodził.Niekoniecznie. Ja jeździłem samochodem z popękanymi pierścieniami 1,5roku, po czym go sprzedałem i tylko przez ten olej ktoś tam zaglądnął i się okazało że pierścienie. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.