Skocz do zawartości

Jawa 350 - szarpie przy ruszaniu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy bardzo delikatnym puszczaniu sprzegla motocykl czesto mocno szarpnie. Wydaje przy tym krotkie rzezenie z okolic sprzegla. Wymienilem stary olej na nowego Hipola. Jednak nic to nie pomoglo. Rozebralem kosz sprzeglowy i ogladalem tarczki. Nie sa jeszcze tak bardzo zuzyte. Zamienilem troche ich kolejnosc, ale problem nadal nie rozwiazany ;)

 

To szarpniecie nie zawsze sie pojawia. Czasem uda sie ruszyc bardzo plynnie. Nie wiem czym to jest spowodowane. Szarpniecie jest dosc mocne i musze mocno trzymac kierownice.

Gumowe sprzeglo w tylnym kole jest w bardzo dobrym stanie.

Gdzie szukac przyczyny? Jak i co sprawdzic? A moze cos nie tak z automatem sprzegla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tarcze nie są zwichrowane, wcięcia w koszu sprzęgłowym nie maja wyrobionych rowków od tarcz?W mojej Jawie tak było i koszmarem było ruszenie płynne z miejsca. Czasem efekt szarpania daje wyciągniety łańcuszek sprzęgłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozlozylem ponownie sprzeglo, chwile szukalem tego oringa po czym stwierdzilem, ze NIE MA GO TAM.

Pewnie zuzyl sie albo skruszal i popekal a nastepnie zostal gdzies tam zmielony.

Czy to bedzie oring czy siemering?

 

Zuwazylem tez ze cieknie mi olej spod startera. Sadzilem, ze bedzie tam okragly oring a okazalo sie, ze jest cos na ksztalt malutkiego siemeringu (kwadratowy przekroj i jest bez sprezynki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zwykły oring, o średnicy podobnej jak tarcza sprzęgłowa (w koszu jest chyba nawet wytoczony rowek pod ten oring).

 

Wałek dźwigni zmiany biegów o ile pamiętam też jest uszczelniany zwykłym oringiem, aczkolwiek po latach eksploatacji być moze robi się z niego w przekroju kwadrat albo coś zbliżonego :icon_twisted:

 

Co do zmiany sprzęgła na cezetowskie to według mojej wiedzy należy zmieniać łącznie z zębatką wału korbowego bo są zupełnie inne ilości zębów choć przełożenie zostaje to samo. Sprzęgło z Jawy nie jest złe, trzeba tylko uważać przy montażu bo łatwo poptrzeciągać gwinty w koszu lub wyłamać wsporniki sprężyn.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zmiany sprzęgła na cezetowskie to według mojej wiedzy należy zmieniać łącznie z zębatką wału korbowego bo są zupełnie inne ilości zębów choć przełożenie zostaje to samo. Sprzęgło z Jawy nie jest złe, trzeba tylko uważać przy montażu bo łatwo poptrzeciągać gwinty w koszu lub wyłamać wsporniki sprężyn.

Ja jeszcze słyszałem że sprzęgło TS szybciej się zużywa niż CZ ale ile prawdy w tym to nie wiem.

 

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem w mojej Jawie sprzęgło na to od CZ i jest cichsze, nie szarpie po prostu jest lepsze.

Czesi zorientowawszy się, że puścili na rynek niedopracowaną konstrukcję sprzęgła w modelu 638 w modelach 639 i 640 zastosowali ponownie to stare sprzęgło od modelu 634 i CZ.

Co do wymiany to należy wymienić cały, kompletny kosz sprzęgłowy z tarczami i dociskiem oraz tuleją na wałku.

Reszta pasuje. Przełożenie zostaje niezmienione bo zębatki (na wale i na koszu) w Jawie i CZ mają tyle samo zębów.

Generalnie polecam taką "operację"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło od CZ jest duuuuużo lepsze (jeździłem na nim 2 sezony i czuć było poprawę);

Osobiście polecam wszystkim posiadaczom Jaw TS zamianę sprzęgła na CZ-towskie, i zmianę regulatora napięcia - po tych zabiegach powinny skonczyć się problemy ze sprzętem (bynajmniej u mnie tak było - jeździła bez problemu - nie licząc konieczności wymiany świec na NGK);

Edytowane przez Paolo350
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...