michal750 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Przy bardzo delikatnym puszczaniu sprzegla motocykl czesto mocno szarpnie. Wydaje przy tym krotkie rzezenie z okolic sprzegla. Wymienilem stary olej na nowego Hipola. Jednak nic to nie pomoglo. Rozebralem kosz sprzeglowy i ogladalem tarczki. Nie sa jeszcze tak bardzo zuzyte. Zamienilem troche ich kolejnosc, ale problem nadal nie rozwiazany ;) To szarpniecie nie zawsze sie pojawia. Czasem uda sie ruszyc bardzo plynnie. Nie wiem czym to jest spowodowane. Szarpniecie jest dosc mocne i musze mocno trzymac kierownice.Gumowe sprzeglo w tylnym kole jest w bardzo dobrym stanie.Gdzie szukac przyczyny? Jak i co sprawdzic? A moze cos nie tak z automatem sprzegla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Najczęściej jest to kwestia gumowego dużego oringa w sprzęgle, spróbuj go wymienić, wielu użytkowników twierdzi że po wymianie problem znikał. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 A gdzie on sie znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Pod pierwszą tarczą o ile pamiętam, na samym "dnie" kosza sprzęgłowego, rzuć okiem do serwisówki jest tam narysowany. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 A tarcze nie są zwichrowane, wcięcia w koszu sprzęgłowym nie maja wyrobionych rowków od tarcz?W mojej Jawie tak było i koszmarem było ruszenie płynne z miejsca. Czasem efekt szarpania daje wyciągniety łańcuszek sprzęgłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 O ile masz oryginalne sprzęgło - to wyrzuć je i zamontuj sprzęgło od CZ 350 (podchodzi bez żadnych przeróbek). Znikną problemy z szarpaniem przy ruszaniu i kłopoty z regulacją; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 wyrzuć je i zamontuj sprzęgło od CZ 350 (podchodzi bez żadnych przeróbek)Policz zęby na pierwotnym przełożeniu i porównaj... :) Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 3 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Rozlozylem ponownie sprzeglo, chwile szukalem tego oringa po czym stwierdzilem, ze NIE MA GO TAM. Pewnie zuzyl sie albo skruszal i popekal a nastepnie zostal gdzies tam zmielony.Czy to bedzie oring czy siemering? Zuwazylem tez ze cieknie mi olej spod startera. Sadzilem, ze bedzie tam okragly oring a okazalo sie, ze jest cos na ksztalt malutkiego siemeringu (kwadratowy przekroj i jest bez sprezynki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Ja mam u siebie w TS założone sprzęgło od CZ i spisuje się rewelacyjnie, ale nie wiem dokładnie jak ono jest zmienione bo zrobił to poprzedni właściciel, podobno niema problemu ze zmianą. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 To jest zwykły oring, o średnicy podobnej jak tarcza sprzęgłowa (w koszu jest chyba nawet wytoczony rowek pod ten oring). Wałek dźwigni zmiany biegów o ile pamiętam też jest uszczelniany zwykłym oringiem, aczkolwiek po latach eksploatacji być moze robi się z niego w przekroju kwadrat albo coś zbliżonego :icon_twisted: Co do zmiany sprzęgła na cezetowskie to według mojej wiedzy należy zmieniać łącznie z zębatką wału korbowego bo są zupełnie inne ilości zębów choć przełożenie zostaje to samo. Sprzęgło z Jawy nie jest złe, trzeba tylko uważać przy montażu bo łatwo poptrzeciągać gwinty w koszu lub wyłamać wsporniki sprężyn. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Co do zmiany sprzęgła na cezetowskie to według mojej wiedzy należy zmieniać łącznie z zębatką wału korbowego bo są zupełnie inne ilości zębów choć przełożenie zostaje to samo. Sprzęgło z Jawy nie jest złe, trzeba tylko uważać przy montażu bo łatwo poptrzeciągać gwinty w koszu lub wyłamać wsporniki sprężyn.Ja jeszcze słyszałem że sprzęgło TS szybciej się zużywa niż CZ ale ile prawdy w tym to nie wiem. POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2007 Mam jeszcze gdzieś oryginalne uszczelniacze kopniaka.Info na GG Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 5 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Zalozylem ten duzy oring i rzeczywiscie pomoglo. Nic teraz nie szarpie przy ruszaniu :buttrock: Dzieki za pomoc.Tylko niepotrzebnie dolozylem podkladki pod sprezyny w docisku sprzegla i ciezej mi teraz chodzi klamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 Zmieniłem w mojej Jawie sprzęgło na to od CZ i jest cichsze, nie szarpie po prostu jest lepsze.Czesi zorientowawszy się, że puścili na rynek niedopracowaną konstrukcję sprzęgła w modelu 638 w modelach 639 i 640 zastosowali ponownie to stare sprzęgło od modelu 634 i CZ.Co do wymiany to należy wymienić cały, kompletny kosz sprzęgłowy z tarczami i dociskiem oraz tuleją na wałku.Reszta pasuje. Przełożenie zostaje niezmienione bo zębatki (na wale i na koszu) w Jawie i CZ mają tyle samo zębów.Generalnie polecam taką "operację" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 (edytowane) Sprzęgło od CZ jest duuuuużo lepsze (jeździłem na nim 2 sezony i czuć było poprawę);Osobiście polecam wszystkim posiadaczom Jaw TS zamianę sprzęgła na CZ-towskie, i zmianę regulatora napięcia - po tych zabiegach powinny skonczyć się problemy ze sprzętem (bynajmniej u mnie tak było - jeździła bez problemu - nie licząc konieczności wymiany świec na NGK); Edytowane 10 Lipca 2007 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.