Skocz do zawartości

Wielki Problem !


yamahaDT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą zabrałem się do spuszczenia oleju z silnika, przekręciłem lekko śrubą i nastąpił trzaask, gwint poszedł co w tej sytuacji mam zrobić? Proszę o pomoc,sezon trwa, a ja siedzę bezradny w garażu :crossy:

Byc moze mozna nagwintowac otwor i zalozyc moze troche wieksza srube a w gorszym przypadku wymienic miske olejowa :wink: ale mam pytanie czy poszedl gwint na srubie czy w misce bo jesli na srubie to praktycznie problem zerowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze mozna nagwintowac otwor i zalozyc moze troche wieksza srube a w gorszym przypadku wymienic miske olejowa :wink: ale mam pytanie czy poszedl gwint na srubie czy w misce bo jesli na srubie to praktycznie problem zerowy ;)

 

 

 

NIestety znaczna część gwintu została w misce....:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą zabrałem się do spuszczenia oleju z silnika, przekręciłem lekko śrubą i nastąpił trzaask, gwint poszedł co w tej sytuacji mam zrobić? Proszę o pomoc,sezon trwa, a ja siedzę bezradny w garażu :(

Są 2 wyjścia- allegro i redukcja na gwint lub po prostu przegwintować na większy wymiar jeśli jest miejsce a następnie w sklepie z "wszystkimi" śrubami dokupić srubę najlepiej imbusową,uciąć na długość oryginału i wkręcić...z mojego doświadczenia lepiej sie spisuje patent nr 2 przy czym gwintowanie zrobic trzeba tylko gwintownikiem nr 1 i 2, bo przejście gwintownikiem nr 3 mogło by powodować "łzawienie" w okolicy korka spustowego-blok jest aluminiowy a nowy korek sobie gwint dotrze"pod siebie".Po zrobieniu nowego korka zalać silnik i ognia mu!!!!!!!! a co !!!! Dt nie kręcony to DT bezużyteczny!!! ;) :wink: :crossy: :lalag: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: powodzenia i kilometrów!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pytanie dlaczego się urwała? czy jest zapieczona (co w śrubie zalanej olejem jest praktycznie wykluczone) czy kręciłeś w złym kierunku?

Jeżeli śruba nie jest zapieczona to bierz młotek, punktak i wiertarkę i zrób rządek malutkich otworków obok siebie, ciasno, tak aby uzyskać szczelinę na mocny śrubokręt. No i wykręcasz :buttrock:

Plusem jest to że otworki nie są przelotowe i wióry nie dostają się do miski.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - skoto urwałeś gwint w swojej DTce, to przy obecnym stanie wiedzy, tudzież dostępności narzędzi - nie powienieneś zabierać się za swój motocykl! Zakładam oczywiście, że błąd wynika z Twojej winy (przy uprzednim wkręcaniu), nie znasz momentów na śrubach, tudzież nie masz doświadczenia, nie masz klucza dyn.

 

Z gwintem też niczego sam nie rób!!

Pojedź do mechanika. On na 100% sobie z taką pierdołą poradzi, śrubę wyjmie - jak będzie trzeba walnie nowy gwint.

 

edit:sorrki, ale wcześniej nie doczytałem 'lekko'. Jest szasna, że poprzedni właściciel powinien zapoznać się z treścią mojego postu...

Edytowane przez CBRedzio

pozdr

Michał, Wrocław

KTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki każecie mu robić cuda na kiju. najprościeś kup komplet wykrętaków(koszt jakieś 8zł z jakimś techniku) w zalezności jaka to jest gruba śruba, nawierć wiertłem w niej otwór, wsadź wykrętak w otwór w tej urwanej śrubie, pare razy przyłuż pożądnie kłotkiem żeby sie zakotwiczył i wykręć powoli z wyczauciem, po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na narzędziach nie radzę zbytnio oszczędzać. Nie wierzę w komplet dobrych wykrętaków za 8 zeta. Kupowałem kiedyś tanie narzędzia, ale się z tego wyleczyłem były to poprostu pieniądze wyrzucone w błoto. Takie wykrętaki za 8 zł nie zadziałały poprawnie ani razu :banghead: ;) :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na narzędziach nie radzę zbytnio oszczędzać. Nie wierzę w komplet dobrych wykrętaków za 8 zeta. Kupowałem kiedyś tanie narzędzia, ale się z tego wyleczyłem były to poprostu pieniądze wyrzucone w błoto. Takie wykrętaki za 8 zł nie zadziałały poprawnie ani razu icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif .

 

 

Aftermarketowe imbusy polamaly sie przy próbie odkrecenia oparcia ;)

 

Nie jesteś wiec sam. Na dobrych kluczach nie warto oszczędzać. Nawet (a może głównie? ) ze względu na swoje bezpieczeństwo.

 

Co do tematu.

 

Jak można ukręcić gwint podczas wykręcania śruby? :) Nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić.

 

Ja bym z tym pojechał do mechanika. Masz olej w silniku, wiec jeździć możesz. Gorzej, gdybyś zwalił gwint po spuszczeniu oliwy... :wink:

 

Jak ktoś ukręcił gwint wykręcając śrubę, to znaczy, że temat gwintowników itp. jest mu raczej obcy.

 

Powodzenia życzę i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruba odkręciła się trochę, a olej stopniowo wypłynął... lecz gdy odkręcałem ją to stawiała duży opór, nie wiem czemu... a teraz jej część tkwi głęboko w środku i jest problem z jej wyjęciem...

 

http://d.1asphost.com/bolodt/1.jpg

 

http://d.1asphost.com/bolodt/2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...