yamahaDT Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Przed chwilą zabrałem się do spuszczenia oleju z silnika, przekręciłem lekko śrubą i nastąpił trzaask, gwint poszedł co w tej sytuacji mam zrobić? Proszę o pomoc,sezon trwa, a ja siedzę bezradny w garażu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Przed chwilą zabrałem się do spuszczenia oleju z silnika, przekręciłem lekko śrubą i nastąpił trzaask, gwint poszedł co w tej sytuacji mam zrobić? Proszę o pomoc,sezon trwa, a ja siedzę bezradny w garażu :crossy:Byc moze mozna nagwintowac otwor i zalozyc moze troche wieksza srube a w gorszym przypadku wymienic miske olejowa :wink: ale mam pytanie czy poszedl gwint na srubie czy w misce bo jesli na srubie to praktycznie problem zerowy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamahaDT Opublikowano 29 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Byc moze mozna nagwintowac otwor i zalozyc moze troche wieksza srube a w gorszym przypadku wymienic miske olejowa :wink: ale mam pytanie czy poszedl gwint na srubie czy w misce bo jesli na srubie to praktycznie problem zerowy ;) NIestety znaczna część gwintu została w misce....:crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ducati996 Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Przed chwilą zabrałem się do spuszczenia oleju z silnika, przekręciłem lekko śrubą i nastąpił trzaask, gwint poszedł co w tej sytuacji mam zrobić? Proszę o pomoc,sezon trwa, a ja siedzę bezradny w garażu :(Są 2 wyjścia- allegro i redukcja na gwint lub po prostu przegwintować na większy wymiar jeśli jest miejsce a następnie w sklepie z "wszystkimi" śrubami dokupić srubę najlepiej imbusową,uciąć na długość oryginału i wkręcić...z mojego doświadczenia lepiej sie spisuje patent nr 2 przy czym gwintowanie zrobic trzeba tylko gwintownikiem nr 1 i 2, bo przejście gwintownikiem nr 3 mogło by powodować "łzawienie" w okolicy korka spustowego-blok jest aluminiowy a nowy korek sobie gwint dotrze"pod siebie".Po zrobieniu nowego korka zalać silnik i ognia mu!!!!!!!! a co !!!! Dt nie kręcony to DT bezużyteczny!!! ;) :wink: :crossy: :lalag: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: powodzenia i kilometrów!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhoo Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 A możeby tak dobrą sprawarką jakiś pręcik przyspawać do reszty śrubki i spróbować odkręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacmiz Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 A możeby tak dobrą sprawarką jakiś pręcik przyspawać do reszty śrubki i spróbować odkręcić?To jest dobry pomysl sprubowac usunac stary gwint sruby i zalozyc nowa srube :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamahaDT Opublikowano 29 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Ta śruba jest długa ok.8cm a gwint został urwany na jej początku i pozostał w środku i niby jak mam do niej coś przyspawać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 (edytowane) Możesz też próbować stukać ostrym śrubokrętem w nią w celu zrobienia rowka i wtedy odkręcać :buttrock: Mi się sprawdziło nie raz :cool: Edytowane 29 Czerwca 2007 przez patrykt7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 29 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2007 Na początek pytanie dlaczego się urwała? czy jest zapieczona (co w śrubie zalanej olejem jest praktycznie wykluczone) czy kręciłeś w złym kierunku?Jeżeli śruba nie jest zapieczona to bierz młotek, punktak i wiertarkę i zrób rządek malutkich otworków obok siebie, ciasno, tak aby uzyskać szczelinę na mocny śrubokręt. No i wykręcasz :buttrock:Plusem jest to że otworki nie są przelotowe i wióry nie dostają się do miski. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CBRedzio Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 (edytowane) Primo - skoto urwałeś gwint w swojej DTce, to przy obecnym stanie wiedzy, tudzież dostępności narzędzi - nie powienieneś zabierać się za swój motocykl! Zakładam oczywiście, że błąd wynika z Twojej winy (przy uprzednim wkręcaniu), nie znasz momentów na śrubach, tudzież nie masz doświadczenia, nie masz klucza dyn. Z gwintem też niczego sam nie rób!! Pojedź do mechanika. On na 100% sobie z taką pierdołą poradzi, śrubę wyjmie - jak będzie trzeba walnie nowy gwint. edit:sorrki, ale wcześniej nie doczytałem 'lekko'. Jest szasna, że poprzedni właściciel powinien zapoznać się z treścią mojego postu... Edytowane 1 Lipca 2007 przez CBRedzio Cytuj pozdrMichał, WrocławKTM EXC-R 530 Six-Days, Husaberg FS 650 Force Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 chłopaki każecie mu robić cuda na kiju. najprościeś kup komplet wykrętaków(koszt jakieś 8zł z jakimś techniku) w zalezności jaka to jest gruba śruba, nawierć wiertłem w niej otwór, wsadź wykrętak w otwór w tej urwanej śrubie, pare razy przyłuż pożądnie kłotkiem żeby sie zakotwiczył i wykręć powoli z wyczauciem, po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_stalker Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Na narzędziach nie radzę zbytnio oszczędzać. Nie wierzę w komplet dobrych wykrętaków za 8 zeta. Kupowałem kiedyś tanie narzędzia, ale się z tego wyleczyłem były to poprostu pieniądze wyrzucone w błoto. Takie wykrętaki za 8 zł nie zadziałały poprawnie ani razu :banghead: ;) :) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Na narzędziach nie radzę zbytnio oszczędzać. Nie wierzę w komplet dobrych wykrętaków za 8 zeta. Kupowałem kiedyś tanie narzędzia, ale się z tego wyleczyłem były to poprostu pieniądze wyrzucone w błoto. Takie wykrętaki za 8 zł nie zadziałały poprawnie ani razu icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif . Aftermarketowe imbusy polamaly sie przy próbie odkrecenia oparcia ;) Nie jesteś wiec sam. Na dobrych kluczach nie warto oszczędzać. Nawet (a może głównie? ) ze względu na swoje bezpieczeństwo. Co do tematu. Jak można ukręcić gwint podczas wykręcania śruby? :) Nie jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Ja bym z tym pojechał do mechanika. Masz olej w silniku, wiec jeździć możesz. Gorzej, gdybyś zwalił gwint po spuszczeniu oliwy... :wink: Jak ktoś ukręcił gwint wykręcając śrubę, to znaczy, że temat gwintowników itp. jest mu raczej obcy. Powodzenia życzę i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamahaDT Opublikowano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 śruba odkręciła się trochę, a olej stopniowo wypłynął... lecz gdy odkręcałem ją to stawiała duży opór, nie wiem czemu... a teraz jej część tkwi głęboko w środku i jest problem z jej wyjęciem... http://d.1asphost.com/bolodt/1.jpg http://d.1asphost.com/bolodt/2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.