Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Janusz,

 

rzedowa 4 - ka czy nawet 3 - ka to w porownaniu do 2 garow przepasc i tak jak napisano, to jest w ich charakterystyce. Obojetnie co napiszesz to w porownaniu wypada gorzej, mimo, ze te silniki tez Maja pasmo swooich vibracji.

 

:crossy:

 

Masz rację ale naprawdę wibracje w LC nie przeszkadzają. Pamiętam jak jeździłem Banditem 1200, to przy podróżnej wartości obrotów silnika (nie pamiętam jakich) występowało zjawiska mrowienia w stopy, właśnie od wibracji. Trochę to było irytujące :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku GS-a może miałbym dylemat, w przypadku nakeda R1200R sprawa dla mnie była prosta: wodniak ma zbyt futurystyczny wygląd (lampa i ogólnie bardziej "zbita" sylwetka) powoduje, że wygląda jak typowy Japończyk, zatracił zupełnie klasyczny dla BMW wygląd. Naked olejak ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów niż GS, jest mega elastyczny a osiągami (Vmax czy przyspieszenie) nie odbiega od wodniaka GS-a - sprawdzone empirycznie na kilku wspólnych trasach z kolegą na wodniaku GS-ie. Może to kwestia masy, może tych przełożeń, ale jest ok.

Mi osobiście wibracje zupełnie nie przeszkadzają - no może poza tym, ze w pewnym zakresie prędkości widoczność w lusterkach się trochę rozmywa. Ale jak ktoś już to wyżej napisał, wibracje są wkomponowane w klimat typowego BMW boksera.

Jeżeli chodzi o porównanie z Brevą - moją byłą Brevę oceniam jako fajny motocykl posiadający dwie wady - praktyczny brak światła długiego (szosowego), bo ta soczewka zupełnie nie świeciła i niestety trochę skopaną dla mnie ergonomię (181cm wzrostu) objawiająca się tym, że ustawicznie obijałem sobie kolana o cylindry. Oczywiście trochę mniej mocy od BMW, ale świetny silnik, subiektywnie zdecydowanie ładniejsza, miała to "coś". O braku ABS-u w brevie nie będę się wypowiadał, bo były egzemplarze posiadające ten przydatny system.

 

@kumpel kalamitki - tym niemniej masz świetny motocykl, mega wygodny, jeżeli będzie się dobrze sprawował od strony technicznej, to wg mnie nie warto zawracać sobie głowy brevą, która jest krokiem w bok, a od strony technicznej (zawieszenia, prowadzenia, hamulców) krokiem wstecz.

pozdrawiam Staszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...niestety trochę skopaną dla mnie ergonomię (181cm wzrostu) objawiająca się tym, że ustawicznie obijałem sobie kolana o cylindry....

Musisz mieć wyjątkowo długie nogi :) Ja mam 4 cm mniej wzrostu i na Norge nigdy nie obiłem sobie kolan a przecież to obudowana Breva. Przed kupnem sprawdziłem odległość do moich kolan i jest spory zapas.

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać czasami nawet 4cm robi różnicę :).

Robi, robi. Mam 180 cm wzrostu,cherlawej budowy, a nogi i ręce mocno długie, sprawę rozumiem, bo przy swoim wzroście na każdym moto jak siedzę to całą stopa dotykam ziemi :)

 

Naked olejak ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów niż GS, jest mega elastyczny a osiągami (Vmax czy przyspieszenie) nie odbiega od wodniaka GS-a - sprawdzone empirycznie na kilku wspólnych trasach z kolegą na wodniaku GS-ie.

 

@kumpel kalamitki - tym niemniej masz świetny motocykl, mega wygodny, jeżeli będzie się dobrze sprawował od strony technicznej, to wg mnie nie warto zawracać sobie głowy brevą, która jest krokiem w bok, a od strony technicznej (zawieszenia, prowadzenia, hamulców) krokiem wstecz.

pozdrawiam Staszek

O tak jedzie to bardzo zgrabnie, odkręcam i jedzie oby 2500 obr było i nie ważne jaki bieg :) Co do wygody to bajkowa sprawa. To był główny zamysł zmiany na R1200R aby mieć wygodniej. Kiedyś na Brevę 1100 czerwoną byłem pochorowany :) ale rynek tych motocykli mały, do serwisu daleko, części zapewne mniej dostępne niż do bemki. No i waga R1200R K27 jest dla mnie motocyklem lekkim, choć sporych gabarytów już.

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z częściami Moto Guzzi raczej nie ma kłopotu, serwis to już inna sprawa, zależy od miejsca w Polsce, natomiast bardzo pozytywnie oceniam polski klub fanów Moto Guzzi, nadal mam z nimi kontakt, staram się bywać na ich imprezach, jest to duża wartość dodana do posiadania motocykla tej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kiedyś jako drugi kupię Gucia :) że też w polskich realiach mało kogo stać na dwa różne motocykle i miejsce na ich trzymanie i opłacanie.

Na razie jestem zakochany w swojej cycatej Beatce w jedynie słusznym malowaniu dla tego modelu ;). Kawał wrednej baby :)

 

083245514b6df7a3.jpg

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Turystyki wcale nie trzeba jej ubierac, wystarczy zakup dobrej torby z bocznymi sakwami i belo by OK,

Do mojej wchodzi bodajze 180l

 

NA to jeszcze mozna zorymocowac 50 l torbe Louis'a i wszystko wchodzi lacznie z namiotem, spiworem, duzym materacem, poduszka i przescieradlem.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kiedyś jako drugi kupię Gucia :) że też w polskich realiach mało kogo stać na dwa różne motocykle i miejsce na ich trzymanie i opłacanie.

Na razie jestem zakochany w swojej cycatej Beatce w jedynie słusznym malowaniu dla tego modelu ;). Kawał wrednej baby :)

 

083245514b6df7a3.jpg

 

Piękna!!! Jedyny model BMW który mógłbym mieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaesie, tak, trzy worki i jeszcze przyczepkę aby i pasażer mógł się zabrać...

Torby są dobre jak jedziesz sam, w dwie osoby trzeba trochę inaczej zaplanować rozłożenie bagażu. Poza tym boczne torby aby były stabilne też wymagają pomocniczego stelaża.

No i niespecjalnie widzę różnicę pomiędzy motocyklem "ubranym" w kufry czy w torby. Tak czy siak wizualnie czysta linia jest zaburzona.

 

P.S. Sportowa szybka wygląda super, ale jej przydatność powyżej 120km/h jest iluzoryczna.

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaesie, tak, trzy worki i jeszcze przyczepkę aby i pasażer mógł się zabrać...

Torby są dobre jak jedziesz sam, w dwie osoby trzeba trochę inaczej zaplanować rozłożenie bagażu. Poza tym boczne torby aby były stabilne też wymagają pomocniczego stelaża.

No i niespecjalnie widzę różnicę pomiędzy motocyklem "ubranym" w kufry czy w torby. Tak czy siak wizualnie czysta linia jest zaburzona.

 

P.S. Sportowa szybka wygląda super, ale jej przydatność powyżej 120km/h jest iluzoryczna.

 

Faktem jest, ze w kufry wlozysz wiecej niz w sakwyboczne - to jest bezsprzeczne !

 

Sakwyboczne w/w torny Maja mocowanie do motura ale tylko z przedniej strony Mimo tego to dziala i pozwala na szybka turystyke i fajne przechylanie motura.

 

Z w/w bagazem da sie bez problemu jezdzic w 2 osoby, trzeba jedynie torbe nie w zdluz a w szerz przymocowac. Uwierz mi, ze sie da. Jedynym problemem jest posiadanie stelezu / bagaznika na ktorym opiera sie torba.

 

na autostradzie widzialem ostatnio " konwoj " Holendrow. Tzr ytrajki i pod kazda podczepiona przyczepa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kempingowa :icon_mrgreen:

 

Mozna, pewnie, ze mozna !

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale Twoje wywody nijak się nie mają do tego, co napisałem w pierwszym poście odnośnie wyglądu, "ubrania" motocykla i turystyki. torby, kufry, worki foliowe - bez znaczenia. Albo ładny wygląd nakeda, albo turystyka. Obojętnie co zamontujesz, bo w przypadku BMW same stelaże są bardzo dyskretne i nie psują linii motocykla, natomiast objuczony torbami motocykl traci swój wygląd.

Podobnie z szybą - ała sportowa jest ładna, ale duża daje większy komfort. Gmole szpecą, ale czasami ratują silnik. Itd., itp.

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZN tym zgodze sie calkowicie, ale zycie to kompromis

 

pozdro !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam model motocykla, ale trzy kufry, gmole, duża szyba, wygodniejsze siedzenie. Niby fajnie, ale zatracił charakter klasycznego nakeda, prawda?

A niestety jak jadę w dwie osoby, to to jest takie minimalne minimum dla wygody :) W rezerwie jest jeszcze tankbag, dodatkowa torba na bagażnik na centralnym.

Jak jadę sam na kilka dni, zabieram tylko worek 60 litrowy na siedzenie pasażera i jest git. A gmole chyba jednak wywalę. Szybę też docelowo jednak zamontowałem mniejszą.

 

post-5748-0-65892300-1547296699_thumb.jpg

 

 

post-5748-0-90622200-1547297018_thumb.jpg

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...