Januszm Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Ja lubię BMW R1200GS ADV na tyle, że mam już taki motocykl drugi raz :)Lubię te motocykle za gabaryty, prowadzenie, gadżety, komfort, uniwersalność i wystarczającą moc w wersji LC. Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 uniwersalność i wystarczającą moc w wersji LC.A w poprzedniej wersji wiatrem chłodzonej mocy Ci brakowało, momentu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 A w poprzedniej wersji wiatrem chłodzonej mocy Ci brakowało, momentu ? Nie dzielil bym boxerow na wodne i nie wodne ale na kulture prycy silnika. Boxer'a albo sie kocha albo nienawidzi ja go nie trawie :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 (edytowane) A w poprzedniej wersji wiatrem chłodzonej mocy Ci brakowało, momentu ?Tak, brakowało mocy oraz momentu, szczególnie gdy jechałem we dwie osoby. Lubię jak maszyna dobrze przyspiesza :)Poza tym ja i moja żona, plus bagaż to spore obciążenie dla motocykla, które oscyluje w okolicach 200 kg :) Nie dzielil bym boxerow na wodne i nie wodne ale na kulture prycy silnika. Boxer'a albo sie kocha albo nienawidzi ja go nie trawie :crossy: Ja bym dzielił, wodniak i olejak to zupełnie inne jednostki jeśli weźmie się pod uwagę moc, kulturę pracy, wibracje oraz odgłosy pracy :) Edytowane 7 Stycznia 2019 przez Januszm Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 ks tyle że boxer lepiej kompensuje drgania wtórne niż każda inna V2, L2, czy Z2 :) Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Tak, szczególnie gdy jechałem w dwie osoby. Lubię jak maszyna dobrze przyspiesza :)Poza tym ja i moja żona, plus bagaż to spore obciążenie dla motocykla, które oscyluje w okolicach 200 kg :) Ja bym dzielił, wodniak i olejak to zupełnie inne jednostki jeśli weźmie się pod uwagę moc, kulturę pracy, wibracje oraz odgłosy pracy :) Dla mnie nie gra roli, czy to inna jadnostka. Juz same drgania i praca boxer'a wyklucza jak dla mnie ten silnik, choc przyznam, ze tym nowym nie mialem jakos okazji, Moze w przyszlym roku, zobaczymy. Moze tez bede musial zrewidowac moje poglady co do nowej jednostki chlodzonaj ciecza, zobaczymy, otwarty jestem ! ks tyle że boxer lepiej kompensuje drgania wtórne niż każda inna V2, L2, czy Z2 :) Tommo, ja wogole to dziwny czlowiek jestem, dwu cylindrowce wogole mnie nie rajcuja, bez w zgledu na to jaki typ konstrukcji. Zdecydowanie woleod 2 -cylindrowcow single ! Najbardziej pasuja mi 3 cylindrowe jednostki Triumph'a ! :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Jest nieformalny podział na B2 chłodzone powietrzem i B2 w płaszczu wodnym. Tak samo jak na wcześniejsze B2 z dwoma zaworami i późniejszymi, gdzie jest ich więcej. Jak to kiedyś było? Dwa wentyle i wszystko w tyle ;) ...Sam szukam ładnej R100RT lub w najgorszym razie RS...A jakoś bardziej mi "smakują" jednak powietrzaki.Słychać, że pracują ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Dla mnie nie gra roli, czy to inna jadnostka. Juz same drgania i praca boxer'a wyklucza jak dla mnie ten silnik, choc przyznam, ze tym nowym nie mialem jakos okazji, Moze w przyszlym roku, zobaczymy. Moze tez bede musial zrewidowac moje poglady co do nowej jednostki chlodzonaj ciecza, zobaczymy, otwarty jestem ! Tommo, ja wogole to dziwny czlowiek jestem, dwu cylindrowce wogole mnie nie rajcuja, bez w zgledu na to jaki typ konstrukcji. Zdecydowanie woleod 2 -cylindrowcow single ! Najbardziej pasuja mi 3 cylindrowe jednostki Triumph'a ! :crossy:Mój idealny silnik to olejak Suzuki (1200) bądź czwórka Kawy w starym ZX10, uwielbiam jej miałczenie podczas jazdy, ma taki niepowtarzalny dźwięk.Kiedyś gdy jeździłem olejakiem BMW to marzyłem o BMW R1200GS z zamontowanym zmodernizowanym silnikiem, wspomnianego Suzuki albo Kawy o mocach +/-130 KM :rolleyes: Teraz gdy jest bokser chłodzony cieczą już nie potrzebuję marzyć :) Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) A jakoś bardziej mi "smakują" jednak powietrzaki. Słychać, że pracują ;) .Boksery chłodzone cieczą to jakoś tak trochę bez sensu, bo przecież te cylindry na wiatr wystawiano na boki żeby ich chłodzenie było najefektywniejsze. Teraz jak chłodzone cieczą to po co je wystawiać. Schować w obrys motocykla by należało :)psot i taka ciekawostka o ile nowsze lepsze od nowszego, zna szybsze :)https://www.dailymotion.com/video/x3r86nd ks tyle że boxer lepiej kompensuje drgania wtórne niż każda inna V2, L2, czy Z2 :)No z tym kompensowaniem to .... :) Edytowane 8 Stycznia 2019 przez kumpel kalamitki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 To się przejedź Gutkiem albo innym v2 gdzie silnik jest skręcony na sztywno z ramą. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Może być jeszcze gorzej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 Boksery chłodzone cieczą to jakoś tak trochę bez sensu, bo przecież te cylindry na wiatr wystawiano na boki żeby ich chłodzenie było najefektywniejsze. Teraz jak chłodzone cieczą to po co je wystawiać. Schować w obrys motocykla by należało :)psot i taka ciekawostka o ile nowsze lepsze od nowszego, zna szybsze :)https://www.dailymotion.com/video/x3r86nd No z tym kompensowaniem to .... :) Chyba trochę nie rozumiesz zasady chłodzenia tego silnika...Wymiana ciepła nie następuje na styku powietrza z pokrywą zaworów, tylko w chłodnicy. Oleju lub/i cieczy chłodzącej. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) "To się przejedź Gutkiem albo innym v2 gdzie silnik jest skręcony na sztywno z ramą." A coś z tym Gutkiem jest nie tak ? Edytowane 8 Stycznia 2019 przez jarenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) Chyba trochę nie rozumiesz zasady chłodzenia tego silnika...Wymiana ciepła nie następuje na styku powietrza z pokrywą zaworów, tylko w chłodnicy. Oleju lub/i cieczy chłodzącej. Żużu77, R12RT '05, CieszynEmisja ciepła do otoczenia w tym bokserze olejowym to następuje całym silnikiem, pokrywką zaworów to chyba najmniej :) Ożebrowane cylindry plus radiatory od spodu silnika. Skąd noworoczny pomysł, że nie rozumiem :) ;)Konstruktorzy budując pierwsze boksery właśnie po to te gary wystawili poza obrys motocykla w układ przeciwsobny aby na Uralu i w Kazachstanie sowieckim żołdakom nie przegrzewały się silniki. Potem ze wzrostem indykowanej mocy, a co za tym wydzielaniu większej energii cieplnej doszła w którymś momencie chłodnica oleju, ale już o chłodnicach na wykładach z budowy silników nie mówili jeszcze :) Oczywiście w tych konstrukcjach podobnie jak w Suzuki chłodnica oleju odgrywa duża rolę, ale nie jest jedynym radiatorem do odprowadzania ciepła. W Suzuki bardziej obciążona cieplniej jest chłodnica. Edytowane 8 Stycznia 2019 przez kumpel kalamitki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2019 "To się przejedź Gutkiem albo innym v2 gdzie silnik jest skręcony na sztywno z ramą." A coś z tym Gutkiem jest nie tak ? Nic nie jest. bardziej wibruje i tyle. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.