PriweR Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 tak jak w temacie potrzebuje pomocy moj gs 1000 pali na dwuch garach na 1 i 4 , a 2 i 3 nie chodza.dostaja one paliwo, iskra na swiecach jest duza.co moze byc nie tak?moze dostaje iskre nie w tym momencie?mam tez pytanie co oznacza cyfra "2" na elektromagnesach impulsatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 W maim starym GSXR iskry pojawiają sie jednocześnie na cylindrach 1,4 potem jednocześnie na 2,3. Ze swojej strony radzę sprawdzić na fajce 1 i 2 (lub 3,4) czy iskry nie pojawiają się jednoczećnie. Schemat elektryczny z książki serwisowej bardzo pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 moze dostaje iskre nie w tym momencie?Najłatwiej sprawdzić to stroboskopem. Może przewody impulsatora są zamienione.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PriweR Opublikowano 23 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 (edytowane) Najłatwiej sprawdzić to stroboskopem. Może przewody impulsatora są zamienione.Pozdrawiam. jakim strobooskopem ? i w jaki sposob ? podlaczalem kable impulsatora (brazaowy i zielony odchodzace od elektromagnesow) na odwrot lecz wtedy wogole nie zapalal ogolnie i motorek przewrocil mi sie na zakrecie na prawy bok przy malej predkosci poprostu kolo zlapalo piasek i go nie utrzymalem, popsul mi sie impulsator i ten "palec" z magnesem dokrecanymi do walu, ten palec do walu udalo mi sie naprawic moj stary ma warsztat i wyprostowal go i dotoczyl kilka malych elementow na ktorych zamocowane sa sprezynki z "plytkami" na szczescie nie popopsul sie ten cylinderek z magnesami ktory pracuje na rdzeniu tego "palca"a plytke z elektromagnesami kupilem lecz po czasie zauwarzylem ze ta plytka ktora kupilem rozni sie tym od tej ktora mialem wczesniej ze na elektromagnesach sa 1-nki a na tych co mialem byly 2-ujki o co tu chodzi czy to moze byc przyczyna? po za tym plytki sa identyczne: otwor na "palec", srednica, otwory na sroby mocujace i polozenie oraz wielkosc tych elektromagnesow. moze te cyfry oznaczaja jakas liczbe nawoi na elektromagnesach lub oporowosc nie wiem na ten temat za duzo i potrzebuje waszej pomocy Edytowane 23 Czerwca 2007 przez PriweR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 (edytowane) Stroboskop to taka lampa, co daje błysk w chwili przeskoku iskry na świecy.Podłączasz to do zasilania i do przewodu wysokiego napięcia(Wystarczy złapać żabką za izolację).Skierowujesz światło lampy na wirujący wał ( aparat zapłonowy) i powstaje tzw obraz stroboskopowy.Wygląda to tak, jakby wał zatrzymał się w miejscu w którym następuje zapłon.Podłączając stroboskop do 1 i 2 cylindra powinieneś otrzymać obrazy przesunięte o 180stopni.Powinno to być w chwili, gdy występ na wale mija pierwszy i drugi impulsator.W nowoczesnych silnikach nie ma możliwości ingerencji w zapłon, więc nie jest to obecnie popularny przyrząd.Pozdrawiam. P.S. Bardzo ważne są odległości między palcem a impulsatorami. Edytowane 23 Czerwca 2007 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Gs i Gsx sa wrazliwe na przewrotki na prawo...Kolega mial podobny problem- mial GS 750 po takiej przewrotce pomogla dopiero zakup wiekszego silnika z dobrym walem okazalo sie ze koncowka miala minimalne ale jednak bicie i nie bylo zaplonu na chyba 1i 4 - palec chodzil krzywo i nie wytwarzal pola elektromagnetycznego...nie wiem czy i tu podobna sytuacja nie zaistniala...Pozdr. Janek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PriweR Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 sprawdzalem wal nie jest krzywy a "palec" z magnesem kreceacy sie pomiedzy elektro magnesami nie bije, POMOCY moze znacie jakiegos mechanika z łodzi ktory by mi to zrobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Włącz prund, weź srubokręt i podotykaj nim tych metaowych występków w impulsatorze. Sprawdź czy to ci generuje iskrę. Jak jest iskra, to musi działać. Poza tym, jeżeli 1 i 4 pali, to wyprzedzenie zapłonu, itp, jest git. Mówisz że masz iskrę na 2 i 3 - znaczy jak wykrecisz świece to ją widzisz? A jak ci te gary nie chodzą, to świeca zapluta paliwem? Spróbuj zamienić świece miejscami albo wkręcić jakieś inne. tak czy inaczej to jest ewidentnie sprawa pomiedzy cewką zapłonową a świecą. Coś mi tu z tą iskrą co jest, nie pasuje..... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 To co napisal Buber sprawdz pierwsze, potem zamien cewki miejscami.Jezeli 1 i 4 przestana chodzic to sprawa cewki. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 Wydaje mi się że w czasie poprzedniej awarii uszkodziłeś jedną cewkę i teraz daje zbyt małe napięcie na wtórnym. Sprawdzasz iskrę na wykręconej świecy a jak wkręcisz to przy dużym ciśnieniu jej już nie ma.Po zamianie cewek wszystko się wyjaśni. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PriweR Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 ok dzieki za kolejne rady w weekend to sprawdze, wowczas bede przy motorku bo mam go w garazu w drugiej chacie. Odezwe sie jak to posprawdzam Włącz prund, weź srubokręt i podotykaj nim tych metaowych występków w impulsatorze. Sprawdź czy to ci generuje iskrę. Jak jest iskra, to musi działać. Poza tym, jeżeli 1 i 4 pali, to wyprzedzenie zapłonu, itp, jest git. nie do konca to rozumiem1. mam wlaczyc stacyjke2. wlaczyc zaplon3.dotknac srubokretem tych wystepow na elektromagnesach impulsatora ? najpierw na jednym? i iskra powinna sie pojawic na 1 i 4 (lub 2 i 3 ) swiecy a pozniej na drugim i iskra powinna pojawic sie na przeciwnych swiecach 2 i 3 (lub 1 i 4 ) czy mam to zrobic w ten sposob izna wykreconym "palcu" impulsatora1 wlaczam stacyjke2 wlaczam zaplon3 przekrecic rozrusznikiem (wlaczyc start) i w momencie krecenia dotknac wystepkow na elektromagnesach impulsatora raz na jednym elektromagnesie a pozniej na drugim i sprawdzic czy swieca ma iskre jak bys mogl napisz mi to dokladnie Z gory WIELKIE dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 masz 2 cewki jedna od 1,4 i druga od 2,3 zamien je kolejnoscia i zobacz ktore gary beda gadac, tak jak pisal Adam. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 ok dzieki za kolejne rady w weekend to sprawdze, wowczas bede przy motorku bo mam go w garazu w drugiej chacie. Odezwe sie jak to posprawdzam nie do konca to rozumiem1. mam wlaczyc stacyjke2. wlaczyc zaplon3.dotknac srubokretem tych wystepow na elektromagnesach impulsatora ? najpierw na jednym? i iskra powinna sie pojawic na 1 i 4 (lub 2 i 3 ) swiecy a pozniej na drugim i iskra powinna pojawic sie na przeciwnych swiecach 2 i 3 (lub 1 i 4 ) czy mam to zrobic w ten sposob izna wykreconym "palcu" impulsatora1 wlaczam stacyjke2 wlaczam zaplon3 przekrecic rozrusznikiem (wlaczyc start) i w momencie krecenia dotknac wystepkow na elektromagnesach impulsatora raz na jednym elektromagnesie a pozniej na drugim i sprawdzic czy swieca ma iskre jak bys mogl napisz mi to dokladnie Z gory WIELKIE dziekiWykręć świece i z fajkami połóż na głowicywłącz zapłonprzesuń szybko żelaznym śrubokrętem blisko impulsatora a na świecach 1 i 4 cylindra powinna pokazać się iskrateraz to samo blisko drugiego impulsatora i będzie iskra na 2 i 3 cylindrze.Wkręć świece i uruchom silnikjeżeli zapali na dwa cylindryzgaśwykręć świece z cylindrów które nie paląprzymocuj jakimś drutem te świece do głowicyodpal ponownie silnik na krótko i sprawdź czy masz iskrę na tych wykręconychzamień cewki zapłonowe i powtórz ostatnia operacjęjeżeli silnik nie zapali to cewka na złom Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PriweR Opublikowano 31 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 masz 2 cewki jedna od 1,4 i druga od 2,3 zamien je kolejnoscia i zobacz ktore gary beda gadac, tak jak pisal Adam. pozdrnie pamietam dokladnie ale o ile mnie pamiec nie myli to jest jedna cewka z ktorej wychodza cztery kable do swiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2007 nie pamietam dokladnie ale o ile mnie pamiec nie myli to jest jedna cewka z ktorej wychodza cztery kable do swiec????????? a możesz zrobić jej fotkę? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.