Skocz do zawartości

suzuki gs 1000 pali na dwuch garach POMOCY


PriweR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie potrzebuje pomocy moj gs 1000 pali na dwuch garach na 1 i 4 , a 2 i 3 nie chodza.

dostaja one paliwo, iskra na swiecach jest duza.

co moze byc nie tak?

moze dostaje iskre nie w tym momencie?

mam tez pytanie co oznacza cyfra "2" na elektromagnesach impulsatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maim starym GSXR iskry pojawiają sie jednocześnie na cylindrach 1,4 potem jednocześnie na 2,3. Ze swojej strony radzę sprawdzić na fajce 1 i 2 (lub 3,4) czy iskry nie pojawiają się jednoczećnie. Schemat elektryczny z książki serwisowej bardzo pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej sprawdzić to stroboskopem.

 

Może przewody impulsatora są zamienione.

Pozdrawiam.

 

jakim strobooskopem ? i w jaki sposob ?

 

podlaczalem kable impulsatora (brazaowy i zielony odchodzace od elektromagnesow) na odwrot lecz wtedy wogole nie zapalal

 

ogolnie i motorek przewrocil mi sie na zakrecie na prawy bok przy malej predkosci poprostu kolo zlapalo piasek i go nie utrzymalem, popsul mi sie impulsator i ten "palec" z magnesem dokrecanymi do walu, ten palec do walu udalo mi sie naprawic moj stary ma warsztat i wyprostowal go i dotoczyl kilka malych elementow na ktorych zamocowane sa sprezynki z "plytkami" na szczescie nie popopsul sie ten cylinderek z magnesami ktory pracuje na rdzeniu tego "palca"

a plytke z elektromagnesami kupilem lecz po czasie zauwarzylem ze ta plytka ktora kupilem rozni sie tym od tej ktora mialem wczesniej ze na elektromagnesach sa 1-nki a na tych co mialem byly 2-ujki o co tu chodzi czy to moze byc przyczyna?

po za tym plytki sa identyczne: otwor na "palec", srednica, otwory na sroby mocujace i polozenie oraz wielkosc tych elektromagnesow.

 

moze te cyfry oznaczaja jakas liczbe nawoi na elektromagnesach lub oporowosc nie wiem na ten temat za duzo i potrzebuje waszej pomocy

Edytowane przez PriweR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stroboskop to taka lampa, co daje błysk w chwili przeskoku iskry na świecy.

Podłączasz to do zasilania i do przewodu wysokiego napięcia(Wystarczy złapać żabką za izolację).

Skierowujesz światło lampy na wirujący wał ( aparat zapłonowy) i powstaje tzw obraz stroboskopowy.

Wygląda to tak, jakby wał zatrzymał się w miejscu w którym następuje zapłon.

Podłączając stroboskop do 1 i 2 cylindra powinieneś otrzymać obrazy przesunięte o 180stopni.

Powinno to być w chwili, gdy występ na wale mija pierwszy i drugi impulsator.

W nowoczesnych silnikach nie ma możliwości ingerencji w zapłon, więc nie jest to obecnie popularny przyrząd.

Pozdrawiam.

 

P.S. Bardzo ważne są odległości między palcem a impulsatorami.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gs i Gsx sa wrazliwe na przewrotki na prawo...

Kolega mial podobny problem- mial GS 750 po takiej przewrotce pomogla dopiero zakup wiekszego silnika z dobrym walem okazalo sie ze koncowka miala minimalne ale jednak bicie i nie bylo zaplonu na chyba 1i 4 - palec chodzil krzywo i nie wytwarzal pola elektromagnetycznego...nie wiem czy i tu podobna sytuacja nie zaistniala...

Pozdr. Janek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Włącz prund, weź srubokręt i podotykaj nim tych metaowych występków w impulsatorze. Sprawdź czy to ci generuje iskrę. Jak jest iskra, to musi działać. Poza tym, jeżeli 1 i 4 pali, to wyprzedzenie zapłonu, itp, jest git.

Mówisz że masz iskrę na 2 i 3 - znaczy jak wykrecisz świece to ją widzisz? A jak ci te gary nie chodzą, to świeca zapluta paliwem?

 

Spróbuj zamienić świece miejscami albo wkręcić jakieś inne.

 

tak czy inaczej to jest ewidentnie sprawa pomiedzy cewką zapłonową a świecą. Coś mi tu z tą iskrą co jest, nie pasuje.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w czasie poprzedniej awarii uszkodziłeś jedną cewkę i teraz daje zbyt małe napięcie na wtórnym. Sprawdzasz iskrę na wykręconej świecy a jak wkręcisz to przy dużym ciśnieniu jej już nie ma.

Po zamianie cewek wszystko się wyjaśni.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za kolejne rady w weekend to sprawdze, wowczas bede przy motorku bo mam go w garazu w drugiej chacie. Odezwe sie jak to posprawdzam

 

 

Włącz prund, weź srubokręt i podotykaj nim tych metaowych występków w impulsatorze. Sprawdź czy to ci generuje iskrę. Jak jest iskra, to musi działać. Poza tym, jeżeli 1 i 4 pali, to wyprzedzenie zapłonu, itp, jest git.

 

 

nie do konca to rozumiem

1. mam wlaczyc stacyjke

2. wlaczyc zaplon

3.dotknac srubokretem tych wystepow na elektromagnesach impulsatora ?

najpierw na jednym? i iskra powinna sie pojawic na 1 i 4 (lub 2 i 3 ) swiecy

a pozniej na drugim i iskra powinna pojawic sie na przeciwnych swiecach 2 i 3 (lub 1 i 4 )

 

czy mam to zrobic w ten sposob iz

na wykreconym "palcu" impulsatora

1 wlaczam stacyjke

2 wlaczam zaplon

3 przekrecic rozrusznikiem (wlaczyc start)

i w momencie krecenia dotknac wystepkow na elektromagnesach impulsatora

raz na jednym elektromagnesie a pozniej na drugim

i sprawdzic czy swieca ma iskre

 

jak bys mogl napisz mi to dokladnie Z gory WIELKIE dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za kolejne rady w weekend to sprawdze, wowczas bede przy motorku bo mam go w garazu w drugiej chacie. Odezwe sie jak to posprawdzam

nie do konca to rozumiem

1. mam wlaczyc stacyjke

2. wlaczyc zaplon

3.dotknac srubokretem tych wystepow na elektromagnesach impulsatora ?

najpierw na jednym? i iskra powinna sie pojawic na 1 i 4 (lub 2 i 3 ) swiecy

a pozniej na drugim i iskra powinna pojawic sie na przeciwnych swiecach 2 i 3 (lub 1 i 4 )

 

czy mam to zrobic w ten sposob iz

na wykreconym "palcu" impulsatora

1 wlaczam stacyjke

2 wlaczam zaplon

3 przekrecic rozrusznikiem (wlaczyc start)

i w momencie krecenia dotknac wystepkow na elektromagnesach impulsatora

raz na jednym elektromagnesie a pozniej na drugim

i sprawdzic czy swieca ma iskre

 

jak bys mogl napisz mi to dokladnie Z gory WIELKIE dzieki

Wykręć świece i z fajkami połóż na głowicy

włącz zapłon

przesuń szybko żelaznym śrubokrętem blisko impulsatora a na świecach 1 i 4 cylindra powinna pokazać się iskra

teraz to samo blisko drugiego impulsatora i będzie iskra na 2 i 3 cylindrze.

Wkręć świece i uruchom silnik

jeżeli zapali na dwa cylindry

zgaś

wykręć świece z cylindrów które nie palą

przymocuj jakimś drutem te świece do głowicy

odpal ponownie silnik na krótko i sprawdź czy masz iskrę na tych wykręconych

zamień cewki zapłonowe i powtórz ostatnia operację

jeżeli silnik nie zapali to cewka na złom

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 2 cewki jedna od 1,4 i druga od 2,3 zamien je kolejnoscia i zobacz ktore gary beda gadac, tak jak pisal Adam.

 

pozdr

nie pamietam dokladnie ale o ile mnie pamiec nie myli to jest jedna cewka z ktorej wychodza cztery kable do swiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...