Skocz do zawartości

suzuki gs 1000 pali na dwuch garach POMOCY


PriweR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie potrzebuje pomocy moj gs 1000 pali na dwuch garach na 1 i 4 , a 2 i 3 nie chodza.

dostaja one paliwo, iskra na swiecach jest duza.

co moze byc nie tak?

moze dostaje iskre nie w tym momencie?

mam tez pytanie co oznacza cyfra "2" na elektromagnesach impulsatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maim starym GSXR iskry pojawiają sie jednocześnie na cylindrach 1,4 potem jednocześnie na 2,3. Ze swojej strony radzę sprawdzić na fajce 1 i 2 (lub 3,4) czy iskry nie pojawiają się jednoczećnie. Schemat elektryczny z książki serwisowej bardzo pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej sprawdzić to stroboskopem.

 

Może przewody impulsatora są zamienione.

Pozdrawiam.

 

jakim strobooskopem ? i w jaki sposob ?

 

podlaczalem kable impulsatora (brazaowy i zielony odchodzace od elektromagnesow) na odwrot lecz wtedy wogole nie zapalal

 

ogolnie i motorek przewrocil mi sie na zakrecie na prawy bok przy malej predkosci poprostu kolo zlapalo piasek i go nie utrzymalem, popsul mi sie impulsator i ten "palec" z magnesem dokrecanymi do walu, ten palec do walu udalo mi sie naprawic moj stary ma warsztat i wyprostowal go i dotoczyl kilka malych elementow na ktorych zamocowane sa sprezynki z "plytkami" na szczescie nie popopsul sie ten cylinderek z magnesami ktory pracuje na rdzeniu tego "palca"

a plytke z elektromagnesami kupilem lecz po czasie zauwarzylem ze ta plytka ktora kupilem rozni sie tym od tej ktora mialem wczesniej ze na elektromagnesach sa 1-nki a na tych co mialem byly 2-ujki o co tu chodzi czy to moze byc przyczyna?

po za tym plytki sa identyczne: otwor na "palec", srednica, otwory na sroby mocujace i polozenie oraz wielkosc tych elektromagnesow.

 

moze te cyfry oznaczaja jakas liczbe nawoi na elektromagnesach lub oporowosc nie wiem na ten temat za duzo i potrzebuje waszej pomocy

Edytowane przez PriweR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stroboskop to taka lampa, co daje błysk w chwili przeskoku iskry na świecy.

Podłączasz to do zasilania i do przewodu wysokiego napięcia(Wystarczy złapać żabką za izolację).

Skierowujesz światło lampy na wirujący wał ( aparat zapłonowy) i powstaje tzw obraz stroboskopowy.

Wygląda to tak, jakby wał zatrzymał się w miejscu w którym następuje zapłon.

Podłączając stroboskop do 1 i 2 cylindra powinieneś otrzymać obrazy przesunięte o 180stopni.

Powinno to być w chwili, gdy występ na wale mija pierwszy i drugi impulsator.

W nowoczesnych silnikach nie ma możliwości ingerencji w zapłon, więc nie jest to obecnie popularny przyrząd.

Pozdrawiam.

 

P.S. Bardzo ważne są odległości między palcem a impulsatorami.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gs i Gsx sa wrazliwe na przewrotki na prawo...

Kolega mial podobny problem- mial GS 750 po takiej przewrotce pomogla dopiero zakup wiekszego silnika z dobrym walem okazalo sie ze koncowka miala minimalne ale jednak bicie i nie bylo zaplonu na chyba 1i 4 - palec chodzil krzywo i nie wytwarzal pola elektromagnetycznego...nie wiem czy i tu podobna sytuacja nie zaistniala...

Pozdr. Janek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Włącz prund, weź srubokręt i podotykaj nim tych metaowych występków w impulsatorze. Sprawdź czy to ci generuje iskrę. Jak jest iskra, to musi działać. Poza tym, jeżeli 1 i 4 pali, to wyprzedzenie zapłonu, itp, jest git.

Mówisz że masz iskrę na 2 i 3 - znaczy jak wykrecisz świece to ją widzisz? A jak ci te gary nie chodzą, to świeca zapluta paliwem?

 

Spróbuj zamienić świece miejscami albo wkręcić jakieś inne.

 

tak czy inaczej to jest ewidentnie sprawa pomiedzy cewką zapłonową a świecą. Coś mi tu z tą iskrą co jest, nie pasuje.....

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w czasie poprzedniej awarii uszkodziłeś jedną cewkę i teraz daje zbyt małe napięcie na wtórnym. Sprawdzasz iskrę na wykręconej świecy a jak wkręcisz to przy dużym ciśnieniu jej już nie ma.

Po zamianie cewek wszystko się wyjaśni.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za kolejne rady w weekend to sprawdze, wowczas bede przy motorku bo mam go w garazu w drugiej chacie. Odezwe sie jak to posprawdzam

 

 

Włącz prund, weź srubokręt i podotykaj nim tych metaowych występków w impulsatorze. Sprawdź czy to ci generuje iskrę. Jak jest iskra, to musi działać. Poza tym, jeżeli 1 i 4 pali, to wyprzedzenie zapłonu, itp, jest git.

 

 

nie do konca to rozumiem

1. mam wlaczyc stacyjke

2. wlaczyc zaplon

3.dotknac srubokretem tych wystepow na elektromagnesach impulsatora ?

najpierw na jednym? i iskra powinna sie pojawic na 1 i 4 (lub 2 i 3 ) swiecy

a pozniej na drugim i iskra powinna pojawic sie na przeciwnych swiecach 2 i 3 (lub 1 i 4 )

 

czy mam to zrobic w ten sposob iz

na wykreconym "palcu" impulsatora

1 wlaczam stacyjke

2 wlaczam zaplon

3 przekrecic rozrusznikiem (wlaczyc start)

i w momencie krecenia dotknac wystepkow na elektromagnesach impulsatora

raz na jednym elektromagnesie a pozniej na drugim

i sprawdzic czy swieca ma iskre

 

jak bys mogl napisz mi to dokladnie Z gory WIELKIE dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za kolejne rady w weekend to sprawdze, wowczas bede przy motorku bo mam go w garazu w drugiej chacie. Odezwe sie jak to posprawdzam

nie do konca to rozumiem

1. mam wlaczyc stacyjke

2. wlaczyc zaplon

3.dotknac srubokretem tych wystepow na elektromagnesach impulsatora ?

najpierw na jednym? i iskra powinna sie pojawic na 1 i 4 (lub 2 i 3 ) swiecy

a pozniej na drugim i iskra powinna pojawic sie na przeciwnych swiecach 2 i 3 (lub 1 i 4 )

 

czy mam to zrobic w ten sposob iz

na wykreconym "palcu" impulsatora

1 wlaczam stacyjke

2 wlaczam zaplon

3 przekrecic rozrusznikiem (wlaczyc start)

i w momencie krecenia dotknac wystepkow na elektromagnesach impulsatora

raz na jednym elektromagnesie a pozniej na drugim

i sprawdzic czy swieca ma iskre

 

jak bys mogl napisz mi to dokladnie Z gory WIELKIE dzieki

Wykręć świece i z fajkami połóż na głowicy

włącz zapłon

przesuń szybko żelaznym śrubokrętem blisko impulsatora a na świecach 1 i 4 cylindra powinna pokazać się iskra

teraz to samo blisko drugiego impulsatora i będzie iskra na 2 i 3 cylindrze.

Wkręć świece i uruchom silnik

jeżeli zapali na dwa cylindry

zgaś

wykręć świece z cylindrów które nie palą

przymocuj jakimś drutem te świece do głowicy

odpal ponownie silnik na krótko i sprawdź czy masz iskrę na tych wykręconych

zamień cewki zapłonowe i powtórz ostatnia operację

jeżeli silnik nie zapali to cewka na złom

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 2 cewki jedna od 1,4 i druga od 2,3 zamien je kolejnoscia i zobacz ktore gary beda gadac, tak jak pisal Adam.

 

pozdr

nie pamietam dokladnie ale o ile mnie pamiec nie myli to jest jedna cewka z ktorej wychodza cztery kable do swiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...