NaczelnyFilozof Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 160 kg motocykla / 53 kg motocyklisty. Wydaje mi się że najbardziej masa motocykla przeszkadza mi przy hamowaniu. Cały ciężar przechodzi na przod motocykla. Ramionami trzeba utrzymywać przez kierownice stabilność. Czy w cięższym (200kg? 240kg?) ale nowocześniejszym motocyklu będzie gorzej? A może poprostu w moim motocyklu mam za miękko zestrojony przód który głeęęęboko nurkuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) Wydaje mi się, że to dobra proporcja. Ja podczas hamowania nie napieram na kierownicę tylko mocniej ściskam udami bak. Jeżdżę w skórce i jak się ją natrze jeszcze takim impregnacyjnym szajs-ponczem to się tak elegancko klei, że właściwie ramiona mam prawie zupełnie odciążone.W cięższym nie będzie gorzej dlatego że cięższy. Siła, która pcha Cię do przodu zależy od Twojej masy i siły hamującej motocykla. "Gorzej" będzie jeśli po prostu będzie miał mocniejsze heble. pozdr Edytowane 19 Czerwca 2007 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytryna ( bandit 400 ) Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 wez przyklad takiego ZiuTa :]nie wazy wiele, a sradem 750 smigal jak rowerem :]jak potrafisz dobrze jezdzic to waga motocykla i twoja nie ma wiekszego znaczenia.zanczenia nabiera dopiero wtedy gdy jest to twoj pierwszy sprzet i zaczynasz sie dopiero uczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) A może ktoś mi powiedzieć czy mam rację, bo odnoszę wrażenie że to za lekki sprzęt może być kłopotliwy, bo środek ciężkości znajduje się relatywnie wyżej... To takie moje subiektywne odczucie... No bo np. 120kg koleś na 180kg motocyklu :) hmm? pozdr Edytowane 19 Czerwca 2007 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 (edytowane) Z tego co się dowiedziałem na szkoleniu w Promotorze to absolutnie nie wolno przy hamowaniu przenosić ciężaru ciała na kierownicę ... Motocykl powinien sam utrzymać stabilność, a zapieranie się na kierownicy na pewno w tym mu nie pomoże., a wręcz przeciwnie. Narazie znam teorię, próbuję stosować to w praktyce (jazdy w Promotorze będę miał pod koniec czerwca) i muszę powiedzieć że dopiero teraz widzę że takie przenoszenie ciężaru ciała na kierownicę mogło być przyczyną mojego szlifu 2 lata temu ... Edytowane 19 Czerwca 2007 przez hubert_afri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarek-fighter Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 A co do masy motocykla to napewno może pszeszkadzać przy manewrowanie przy małej prędkości, lub gdy przeba motocykl przepchnąć itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Masa mimo wszystko ma znaczenie, ale głównie w jeździe po mieście. Pomiędzy samochodami łatwiej mi jest przepychać się skuterkiem niż ciężką Afryką nawet jeśli moje gabaryty są jak najbardziej przystosowane do Afryki ... Moim zdaniem lżejszy sprzęt wybacza więcej błędów. Jeśli np przy prędkościach parkingowych przyhamuję Afryką przy skręconym kole to trzeba sporo wysiłku włożyć w to żeby się nie położyła, natomiast na skuterku mogę takie "błędy" popełniać bezkarnie ... Poza tym masa to jedna sprawa a druga to rozłożenie tej masy. Jeśli środek ciężkości jest nisko to wcale się jej nie czuje, natomiast jeśli jest wysoko to już trzeba uważać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anulka Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Ten temat powinien nazywać się nieco inaczej. Facet z anoreksją jeździ motocyklem! Z opisu widzę, że dzieckiem już nie jesteś. Chłopie! weź się za jedzenie! 53 kg?Też bym chciała. Ale bez żartów musisz trochę częściej jadać niż raz w tygodniu. Nie możesz mieć siły, bo i skąd? Ja, 60 kg/ 216 kg moto. Problemy na parkingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 ja 60kg i cbr 900 - żadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raio Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Na mój rozum motocykl ma ważyć tyle żeby się go dało podnieść po glebie samemu. Motocyklista, nie mylić z motocyklistką, który nie może podnieść swojego sprzęta po glebie parkingowej to żałosny widok (jak dla mnie) :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy011 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 hmm Czyli na każde twoje 1 kilo masy przypada 3,01 kg. wagi motocykla...Czyli moja waga 110 x 3,01 = 331,10 Kg.. Siedziałem na Venturze to bydle waży ponad 300 kg.. i powiem Ci ,że jakoś miiędzy .,,nogami" to stabilnie sie mieściło, no waga jesty duża. ale to sprawa opanaowania moto.. patrząc na siebie na moje 1 kg masy wypada 2 kg motocykla ( 110 kg i At 220 kg) Czyli żle nei jest .......... Tylko zacznij jeść chłopie.....bo 53 kilo to połowa mnie ,, :biggrin: i jeszcze jak powiesz ,że masz 180 wzrostu .... :wink: to hmmm stwierdze ,że chyba chudy jesteś troszke uuuuuuuuuuuuu Na mój rozum motocykl ma ważyć tyle żeby się go dało podnieść po glebie samemu. Motocyklista, nie mylić z motocyklistką, który nie może podnieść swojego sprzęta po glebie parkingowej to żałosny widok (jak dla mnie) :rolleyes: hahaha dobreee... no Panowie .. podnosniki hydrauliczne trzaaa woziććć :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 hahaha dobreee... no Panowie .. podnosniki hydrauliczne trzaaa woziććć :biggrin: Albo zamontować kółeczka boczne :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 stary przy hamowaniu zapierasz sie nogami o bak i podnozki, aby obnizyc srodek ciezkosci , rece maja byc luzne - jak jestes lzejszy, to na bank szybciej sie zatrzymasz od "grubasa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chri$ Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Na mój rozum motocykl ma ważyć tyle żeby się go dało podnieść po glebie samemu. Motocyklista, nie mylić z motocyklistką, który nie może podnieść swojego sprzęta po glebie parkingowej to żałosny widok (jak dla mnie) :) zgadzam sie, ale czytzn wg ciebie motocyklistki nie musza podnosic swego sprzeta po glebie?kazdy powinien musiec dac rade podniesc swoje moto niezaleznie od pci :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 wzrost 196, waga 87kg, waga moto ok 230 kg, problemów z manewrami brak, w garażu podczas ustawiania chwitam za uchwyt, tylne koło w górze i sobie przestawiam moto jak mi wygodnie - tzn tak, zeby dało rady wyjechać autem bez wyprowadzania moto :-)Moim zdaniem im maszyna ma większą masę to lepiej się prowadzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.