Skocz do zawartości

Regeneracja filtra powietrza domowym sposobem


zbyniooo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem ze temat filtrów powietrza jest wałkowany co jakis czas ale nigdzie nie doczytałem sie zeby ktos próbował zrobic to tak jak ja :crossy:

 

A moze jednak ktos próbował jezeli tak to niech podzieli sie swoimi spostrzezeniami.

 

Pozwólcie ze ja opisze co udało mi sie zrobic.

 

Otóz kupilem motocykl (Honda cb-1) z dosyc znacznie zuzytym filtrem powietrza , powiedział bym nawet nie do uzycia bo czuc było nawet na słuch ze dusi motocykl.

Oryginalny filtr kosztuje 256 zł i w chwili obecnej nie stac mnie było na taki wydatek.

Filtr jest papierowy i umieszczony(wtopiony) w deseczce pcv.Wyciałem stary wkład i wkleiłem na gorąco nowy filtr (wyciety z filtra do fiata regata itp :icon_razz: )

Po załozeniu odczułem znaczna poprawe motocykl wchodzi gładko na obroty nie słychac duszenia itp. ogólnie jest lepiej o niebo.

Teraz tylko nurtuje mnie pytanie czy mieszanka nie została zubozona i czy nie wplynie to na szybsze zuzycie silnika itp. Jezeli ktos jest w temacie niech napisze jakie mogą byc skutki i czy moge spac spokojnie :biggrin:

 

Zeby zobaczyc foty musicie przekopiowac linki bo nie mogłem za chol... wstawic .

 

http://img299.imageshack.us/img299/2868/1111tx0.jpg

 

http://img507.imageshack.us/my.php?image=222ei2.jpg

 

http://img245.imageshack.us/my.php?image=3333fn6.jpg

Edytowane przez zbyniooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy to tylko w Polsce.. :bigrazz:

Ale pomysł spoko.. :wink: :bigrazz:

Ja kiedyś przerabiałem podobny temat: flitr od MZ 250 na K-750, bo do włosianki nie mialem zaufania. W żadnym katalogu nie szło dobrać tak niskiego wkładu... więc nóż.. i ktoś kiedyś wynalazł silikon... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:bigrazz: :bigrazz: :wink:

 

Potrzeba matką wynalazku :wink:

 

Ja bym taktował to jednak badziej jako rozwiązanie tymczasowe.

 

Uzbieaj szybko kasy i go zmień. Być może nie będzie to miało skutków ubocznych, ale lepiej dmuchać na zimne.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna sprawa.

Ważne jest aby czynna powierzchnia filtra nie była mniejsza niż oryginał.

Mam na swoim kącie kilka takich patentów i zawsze działały.

Parę lat temu w Czechach dopadł nas deszcz, po którym okazało się, że LS 650 kumpla nie chce dalej jechać.

Moto zostawiało za sobą czarny obłok i nie chciało jechać.

Problem zniknął po wyjęciu filtra powietrza.

Okazało się, że mocno zakurzony filtr dostał wilgoci i się zakleił całkiem.

Wycieczka do stacji benzynowej, filtr od skody i tubka silikonu załatwiły sprawę.

Jest to dużo lepsze rozwiązanie niż jazda bez filtra.

 

"Uzbieaj szybko kasy i go zmień. Być może nie będzie to miało skutków ubocznych, ale lepiej dmuchać na zimne."

 

Bez przesady, ten filtr na pewno nie jest gorszy od oryginału.

Ty za to masz dwie stówki wkieszeni na paliwo.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thanks "sebazaz " , uspokoiłes mnie :wink: skoro próbowałes juz tego i nic złego sie nie działo no to :bigrazz:

 

Mnie w sumie tez sie tak wydaje ze w czym moze byc gorszy ten dorabiany wkład, przeciez tez jest papierowy,o tych samych wymiarach ,jedyne co to blaszki sa wyzsze..

Stary filtr byl barwy czerwonawej, nowy jest żółty. Czy te czerwone mogą miec słabsza przepuszczalność ?

Bo w zasadzie moje obawy opierały sie na tym iz ten który dorobiłem moze poprostu dawac wiecej powietrza, stawiac mniejszy opór niz ten który powinien byc oryginalnie a co za tym idzie ubozsza mieszanka a wiec ryzyko uszkodzenia silnika.. jak sie myle niech ktos mnie poprawi.

Poza tym licze ze spalanie nieco spadnie :bigrazz:

Edytowane przez zbyniooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym licze ze spalanie nieco spadnie :icon_razz:

Jeśli sprzęt przed naprawą palił za dużo to na pewno spadnie.

Pozwolę sobie przytoczyć drugą historię.

Wycieczka nad morze.

Przy pierwszych wizytach w stacjach benzynowych okazało się, że Virago 750 odstaje od reszty spalając 7,5 l/100km.

Pozostałe sprzęty: GS850 , Maruder 800, Shadow 750 paliły około 5 l/100km.

Nad morzem zregenerowaliśmy filtr w Virago wkładem od poloneza i w drodze powrotnej zużycie paliwa spadło do normy (około 5 l/100km).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

co do tego żeby ten filtr był gorszy to nie sądzę, ale widzę na zdjęciach że zastosowałeś chyba klej silikonowy ten rozgrzewany. on z czasem może odklejać się od gumy - sprawdź to kiedyś. Bo taka nieszczelność to już kicha. Sam chciałem tak zregenerować filtr ale wpadło w kieszeń troszkę gotówki i kupuję K&N z zestawem do czyszczenia i smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...