Skocz do zawartości

konse

Forumowicze
  • Postów

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O konse

  • Urodziny 06/01/1978

Osobiste

  • Motocykl
    Transalp 650 '00
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    2989846

Informacje profilowe

  • Skąd
    Morąg

Osiągnięcia konse

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Michał, jaki wlałeś płyn ??? Pewnie taki super że wytrzymuje aż 115 stopni ? I to był twój błąd jeśli taki zastosowałeś. Jedź do stacji paliw i zakup wode destylowaną i koncentrat na glikolu. Wymieszaj to w stosunku 50 do 50 % a otrzymasz płyn o temperaturze wrzenia 129 stopni i ten ci się nie wygotuje. Podejrzewam że zalałeś jakiś lipny płyn i się troszkę gotuje. Stawiam na to że nie masz żadnych wycieków ani zapowietrzonego układu jak tu niektórzy sugerują.
  2. na 100% masz kijowy płyn w chłodnicy. Musisz mieć taki który wrze przy 130 stopniach. Kup wode destylowaną i koncentrat na glikolu. wymieszaj w stosunku pół na pół otrzymasz ciecz która wrze przy 129 stopniach. Zresztą na bańce takiego koncentratu będziesz miał wskazówki i tabelkę przy jakich proporcjach ile wytrzymuje. Miałem to samo, lałem płyn który wytrzymywał 115 stopni i się gotował. Zalałem to co napisałem wyżej i pomogło. Też zaczynałęm od CB500 :(
  3. Zbadałem swoją maszynę i wygląda na to że lewa chłodnica non stop chłodzi ciecz. obieg prawej chłodnicy załączany jest termostatem przy ok 85 stopniach - objawia się to tym że prawa w pewnym momencie z letniej zamienia sie w gorącą aż parzy. Wentylator włącza się przy 102 stopniach, ale on tu nie jest najważniejszy. zawsze widywałem układy chłodzące gdzie termostat działa na obieg całego układu chłodzącego. w Transalpie 650 jest inaczej. Przez co bardzo opornie się nagrzewa. i w mgnieniu oka chłodzi, wystarczy tylko ruszyć i toczyć sie małą prędkością. A może tylko w moim trampku tak jest ? Sprawdźcie proszę u siebie i napiszcie jak to jest u Was. Sprawdziłem że gdy wskazuwka jest na środku skali temperatura cieczy chłodzącej jest w granicach 90 stopini. Lecz ciężko go zagrzać do tej temperatury, chyba że na postuju albo jeżdżąc na pierwszym biegu. A może by tak zakryć lewą chłodnicę ??? Co wy na to ?
  4. hehe, nie ułatwiają :icon_twisted: tylko umożliwiają !! inaczej wskazówka lata jak by miała delirium tramens (czy jak to się pisze)
  5. panowie. zrobiłem przed chwilką ten wynalazek w ciągu 2 minut. Pasek plastiku o grubości 3mm i szerokości ok 2,5cm podgrzałem nad gazem w kuchni, do momentu aż nie zaczął sam się wyginać. następnie nawinąłem go na szyjkę butelki po winie, naszczęście pijam takie trunki ;D założyłem na manetę i jestem jak najbardziej zadowolony. nie ślizga się, wygoda na pewno będzie. Pozdrawiam i zachęcam do własnoręcznej produkcji. TO PROSTE jak drut
  6. Jeśli naked to ja bym wziął HONDE CB750 sevenfifty czy jak to tam się pisze. MINUS - nie ma owiewek. Pozatym same plusy :icon_rolleyes:
  7. zgadzam się z leonstarem że cena jest lekko przesadzona :icon_razz: ale nie sądzę, jak niektórzy żeby nie było to przydatne. miałem kiedyś cb500 i od kilku godzinnej podróży bolała mnie dupa i plecy. teraz mam transalpa który ma taką mocną sprężynę przy gaźnikach że po kilku godzinach jazdy czuje jakbym miał zwyrodnienie prawego nadgarstka - trochę to boli :icon_rolleyes: strasznie mocno musze trzymać za manetę. ten kawałek plastiku przyda się i mi. ale nie będę za to płacił 50zeta. zrobię sobie z czegoś. plastik sie dobrze wygina pod wpływem ciepła. jakiś plastikowy pasek i palniczek - powino się zrobić w 10 minut max.
  8. dzięki za uspokojenie mnie. Piotrze, nasmarowałem bo pomiędzy zębatką a wałem było całkowicie sucho. A nadmiar napewno odpadł na boki :biggrin: od obrotów. Ale skoro mówisz że może być z tym problem sprawdzę to za kilka dni. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
  9. Miałem coś takiego kiedyś w mercedesie ;) ale może tak samo w motocyklach jest. Szczotki - to była odpowiedź. Wytarły sie i minimalnie dociskały się do kolektora - nie pamiętam czy to tak się nazywa :D . Tak że tylko troche prądu z regulatora dostawało się do obwodu wzbudzania, czy jak to się tam nazywa. Wymieniłem szczotki za 8 zł i po sprawie.
  10. Mam transalpa 650. Ruszam zębatką i ma lekki luz. zawleczka zdaje się być jeszcze dobra ale luz jest wyczuwalny. Czy to ma mi dać do myślenia ? i jeszcze jedno pytanko, wysunąłem zębatkę i na wałek nałożyłem smaru czy to nie błąd ? Miałem wcześniej motocykl ale jakoś nie pamiętam jak tam z tym było i nie mam porównania. Proszę o pomoc w tym temacie
  11. konse

    Co polecacie

    ZANIM ZROBIŁEM PRAWKO I KUPIŁEM HONDE CB500 (sorry za caps) miałem Aprilie SR50, zrywna, szybka, bezawaryjna. Pojechałem do sklepu z zamiarem kupna chińskiego badziewia za 4000zł ale za to nowego. Gdy już przysiadłęm się na to gówienko, stwietrdziłem że ma luzy w przednim zawieszeniu (NOWE!!!), a pozatym nie mam gdzie podziać swoich kolan, obijały sie o plastyki z przodu. Obok stała Aprilia, wsiadłęm i stwierdziłęm że ona, choć ma 10 lat działą jak nowa, a nowy chiński obok działał jak by miał 10 lat. Nie wiedziałem wtedy jak to ogarnąć umysłem ale kupiłem aprilke, potem sprzedałem kumplowi, on ją katował z półtorej roku i sprzedał dalej. Żadnej awarii nie stwierdzono !!! Super sprzęt. W dwie osoby na normalnej trasie wyciskał 80, dla mnie to już starczało. Myślę że i tobie starczy. Pozdrawiam
  12. Kto ma problem z niewyważonym kołem niech przyjedzie do mnie. Morąg między Elblągiem a Olsztynem. Wyważe wzorowo za dwa piwka. Chyba że to ja mam odkręcać i przykręcać to koło - to wtedy jescze 10zł hehe. Posiadam wyważarkę grawitacyjną. Czyli ośka z kołem kładziona na 4 łożyskach. Proste użądzenie ale działa SUPER. Słyszałem że tak wyważają w Moto GP. Pozdrawiam
  13. co to znaczy ragulować lagi przy montażu ?? powiem ci jak zrobił mój znajomy. wymontował zużyte łożyska i poszedł z nimi do sklepu z częściami do ciągników. tam zakupił zamienniki stożkowe (miał kulkowe) za 30 czy 40zł (w sklepie z częściami do moto są po 130zł). Zamontował łożyska. Dociska się wmiarę lekko ale tak aby nie było luzu. Jeździ sie z tym trochę w celu ułożenia się łożysk. Potem znowu się dokręca w celu zlikwidowania luzu. lagi montujesz równo z górną krawędzią, górnej półki. Pozdrawiam i powodzienia. Ps. nie podam ci dokładnie z jaką siłą dokręcać śruby. ALe jak się uprzesz to wyciągnę tą informację od kumpla, on ma serwisówkę i siły ma podane w Nm jeśli masz klucz dynamomentryczny :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...