ural_zgora Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Piotrze o czym Ty piszesz, "żyrobusole w samolotach " :icon_mrgreen: Zejdzmy moze na ziemie. Dla przykladu zwykla wiertarka reczna firmy B... . Obroty wrzeciona maxymalne 3000 obr/min. Przelozenie pomiedzy wirnikiem, a wrzecionem 9,25 (37 zebow na kole napedzajacym wrzeciono, i 4 zeby na walku wirnika - specjalnie dla Ciebie rozebralem wiertarke). Teraz mnozac predkosc wrzeciona przez przelozenie otrzymujemy 27.750 obr/min. PS. Silnikow elektrycznych nie przewijalem i nie bede przewijal bo to nie moja profesja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Piotrze o czym Ty piszesz, "żyrobusole w samolotach " :icon_mrgreen: Zejdzmy moze na ziemie. Dla przykladu zwykla wiertarka reczna firmy B... . Obroty wrzeciona maxymalne 3000 obr/min. Przelozenie pomiedzy wirnikiem, a wrzecionem 9,25 (37 zebow na kole napedzajacym wrzeciono, i 4 zeby na walku wirnika - specjalnie dla Ciebie rozebralem wiertarke). Teraz mnozac predkosc wrzeciona przez przelozenie otrzymujemy 27.750 obr/min. PS. Silnikow elektrycznych nie przewijalem i nie bede przewijal bo to nie moja profesja. Nie chcę się sprzeczać o takie bzdury. Specjalnie o północy poleciałem do garażu obejrzeć moją zwykłą wiertarkę BOSCH i ma ma wrzecionie 1400 obr.Obroty o których piszesz uzyskują obecnie elektryczne silniki modelarskie na które cię notabene nie stać.Sprawdź najpierw w necie temat budowy żyrokompasu lub busoli a potem podyskutujemy na PW.Skąd wziąłeś te 40000 obrotów ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 1400, to bedzie jakas wieksza wiertarka, ktora pewnie m. in. sluzy od ciezszych prac w betonie. Ale sa tez wiertarki o troche wiekszych obrotach (patrz opis pierwszej z gory): http://www.elektronarzedzia.biz.pl/pro16.php ale dobra nie sprzeczajmy sie o to bo to nie forum o wiertarkach... PS. Co prawda o zyroskopach, momentach zyroskopowych itd z netu sie nie dowiedzialem, ale w wolnych chwilach poczytam, moze cos ciekawego sie dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 P.S Adamie dziękuję za ten patent z rozrusznikiem, który podałeś mi na innym forum. Wszysttko już jest oki :icon_biggrin: :icon_biggrin: A to ty jestes ta sprytna "virazka", ktora sama chce naprawiac swoje motocykle :)Przegladnij sobie wszystkie polaczenia w instalacji, przede wszystkim z masa czyli rama i silnikiem, rozkrec, oczysc, posmaruj i skrec - wiekszosc klopotow z alternatorem powstaje z powodu kiepskiej przewodnosci ( zuzycia ) instalacji. Sprawdz rowniez czy regler ma dobre polaczenie z masa ( miernikiem ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Jeżeli średnica zewn. 115 wew.54 a szer.20 mm to jest duży wybór bo podchodzą uzwojenia z wielu różnych silników np. BMW F 650, VS800, XRV750 Afrika,XL600V lub XV1100.Gorzej jeżeli zewnątrz ma tylko 112 mm to zamiennikiem jest XV500SE i nic więcej.Z tego opisu wynika że w razie potrzeby możesz zastosować uzwojenie z innego silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 warsztat świadczący takie usługi ma dostęp do japońskiego drutu nawojowego i lakierów odpornych na działanie oleju silnikowego ? nie chodzi o olej tylko o temperature. z tego co pamietam emalia ze zwyklego drutu nawojowego zaczyna sie topic w 75stopniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 3 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2007 Kilka postów i pewnie nadal nie wiesz co zrobić. Przerabiałem temat osobiście w Virago 535. Miałem uzszkodzony alternator ale i regulator. Zacząłem od kupna regulatora na mototargu - wpadka albo był rąbnięty (bardziej prawdopodobne) albo ja go spaliłem. Po głębokim zastanowieniu kupiłem na Allegro alternator używany. Był sprawny ale niestety demontowany siekierą czyli z obciętymi kablami. Był to kłopot bo moje były w kiepskim stanie. I TO BYŁA PRZYCZYNA PROBLEMÓW. Obablowanie było niewłaściwie poprowadzone. Jeden przewód przygnieciony deklem przy skręcaniu silnika. ponadto wiazka tak poprowadzona że ocierała się o ośkę wybieraka biegów i była przetarta. Czyli same zwarcia do masy. Myślę że kroś rozkręcał i złożył nieudolnie. Kupiłem też nowy regulator na Allegro (bolało ale cóż).Teraz wnioski. Lepszy alternator używany niż przewijany ponieważ ważny jest nie tylko drut i lakier ale jeszcze kabelki, koszulki i szpulki na stojanie i sposób podłączenia kabli do uzwojeń. Najlepiej wyjęty z okablowaniem i uszczelkami. DELIKATNIE. Uzwojenia niespalone mają kolor "sraczkowaty" - spalone pędą brązowe.Z tego co piszesz to napięcie przy obrotach 4000 ma 13 V na akumulatorze. NIE JEST ŹLE. To może wskazywać na brak dobrego styku w okablowaniu lub do masy, ewentualnie uszkodzony regulator. Zaczął bym od czyszczenia. Następnie poszukałbym sprawnego regulatora przynajmiej do sprawdzenia.I chyba od tego powinienem zacząć pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aguśka Opublikowano 5 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 A to ty jestes ta sprytna "virazka", ktora sama chce naprawiac swoje motocykle :DPrzegladnij sobie wszystkie polaczenia w instalacji, przede wszystkim z masa czyli rama i silnikiem, rozkrec, oczysc, posmaruj i skrec - wiekszosc klopotow z alternatorem powstaje z powodu kiepskiej przewodnosci ( zuzycia ) instalacji. Sprawdz rowniez czy regler ma dobre polaczenie z masa ( miernikiem ). Adam M. Tak tak, to ja :buttrock: Przeczyściłam wszystko tak jak radziliście. Niestety nie wykonywałam pomiarów miernikiem. I teraz zasadnicza kwestia. Przez ostatnie 3 dni nawinęłam 300 km. W sumie ok 5 godzin. jazdy na włączonych światłachDziś odpalam motocykl i... żadnych problemów :biggrin: Odpalił na dotyk. Zakręcił jak głupi :biggrin: Czy gdyby nie było ładowania motocykl odpalił by bez problemu po takim przebiegu i tylu godzinach jazdy na zapalonych światłach? :) Nie mam niestety miernika, więc sprawdzam go metodą prób i błędów :) ANDY dzięki za wskazówki!! Okazały się bardzo pomocne :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Cieszę się że moje parę słów nie poszło na marne. Zreszta lubię "kobitki " na virażkach.Dodam jeszcze co nie co. Poszukaj możliwości i zrób pomiar napięcia na akumulatorze powinno być max 14,5 V w zakresie obrotów 1500 do np 4000 przy włączeniu świateł może być niewielki spadek napięcia. Warunek - sprawny akumulator.Jeśli masz wątpliwości co do ładowania akumulatora to możesz chwilowo wozić przewowdy do odpalenia z innego pojazdu. Powinny wystarczyć dwa druty miedziane w izolacji 2.5 kwadrat długości powiedzmy 1,2 m każdy. Zwinięte zajmują niewiele miejsca a mogą być niezastąpione. Przetestowałem - sprawdziło się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2007 Powinnas kupic sobie tani miernik ( multimetr ) mierzacy napiecie, natezenie, i opor - nie sadze zeby kego cena przekraczala 30 zl.Wyglada na to ze rada Andego byla dobra i wystarczylo przeczyscic wszystko zeby otrzymac lepsze ladowanie. 300 km na swiatlach i odpal na drugi dzien bez problemow wskazuja na wlasciwy poziom ladowania, jednak miernik dal by ci wiecej wiadomosci na temat ladowania, jak rowniez stanu akumulatora. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Malo co dobry alternator i dotego oryginalny diabli by wzieli.Długa historia zakonczyła sie happy end-em. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tas23 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 No to ja się podłączę do pytania. Muszę sobie kupić uzwojenie do Thundercata 2000r.. Niestety jest ono słabo dostępne, a przewijanie jak twierdzicie jest mało skuteczne... Motocykl chcę w tym roku sprzedać, więc wolę kupić dobre używane, niż przewinąć i pozostawić kupca z problemem i pretensjami. Od jakiego innego motocykla może pasować takie uzwojenie do Thundercata? Znalazłem taką aukcję:http://moto.allegro.pl/item376459461_alter..._600_r6_01.html - R6 z 2001 r.Samo uzwojenie wygląda identycznie. Wysłałem sprzedającemu pytanie o wymiary, ale na razie cisza... Zakładam, że poza samymi wymiarami może być również inna długość kabla i wtyczka? Czy dorobienie poprawnego mocowania (inny kabel z poprawną wtyczką) będzie dużym problemem dla mechanika? Reasumując:1. Jakie inne uzwojenia pasują do Thundercata?2. Czy to konkretne z R6 będzie pasowało?3. Czy przerabianie kabla i końcówki to coś problematycznego?:( Dziękuję za wszelkie sugestie. PozdrawiamMarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.