Skocz do zawartości

Chopper dla wysokiego (dużego) kierowcy


Tomek860
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mamy takie cudo na forum, jak wyszukiwarka. ponieważ tematy, które często "nowi" poruszają, powtarzają się - proponuję się z tym urządzeniem zaprzyjaźnić ;)

a oto co bestia mówi na temat pierwszego motocykla: raz, dwa

jsz

 

EDIT: temat przeniosłem do najlepiej pasującego do zapytania... mam nadzieję, że teraz autor znajdzie odpowiednie porady, a i "doradzacze" będą mieli wolne pole do "odpisu" ;)

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich miłośników dwóch kółek! :smile:

 

Krótka historia:

 

Pewien chłopak zawsze lubił motocykle.

Coś go do nich ciągnęło..

To nie to co spokojna, zagłuszona jazda samochodem. Bezosobowa, nudna.

W motorach było coś innego. Uczucie prędkości, wolność, ten "wiatr we włosach". Coś co wywoływało dreszcze. Jako dzieciak jeździł na motorynkach i czuł się wspaniale. Obserwując innych motocyklistów, na swoich wielkich maszynach, odczuwał dreszcze na skórze..

Potem to uczucie zeszło na bok. Nauka, dziewczyny :wink: , w końcu praca i skromne, ale własne, stabilne źródło dochodów. Dzięki temu mógł powrócić do swojej pasji z dzieciństwa.

 

Teraz ma 25 lat. Jest wysoki (193cm), ale lekki (82kg) i myśli o zakupie pierwszego "poważnego" rumaka (zaraz potem jak tylko zdobędzie uprawnienia :icon_razz: )

 

Czytając forum i przeglądając ogłoszenia wytypował parę maszyn, od których mógłby zacząć przygodę z motorami.

 

- Yamaha VIRAGO 535

- Kawasaki VULCAN 750

- Honda MAGNA 750

 

Niestety Yamaha odpadła w przedbiegach ze względu na nieakceptowalny stosunek gabarytów pojazdu do właściciela :wink:

 

Możecie coś polecić temu chłopakowi? Coś zasugerować? Cena zaporowa to około 8.000 zł

On wie, że to niedużo, ale może coś wspólnymi siłami wymyśli, razem z Wami.

 

P.S. Stworzyłem nowy temat, gdyż na innym forum ostatnio widziałem jak pewnien gość dostał z..by za to, że podłączył się do istniejącego, co niby nie pozwala na poprawną pomoc i interpretacje tematu. Widać co forum to obyczaj. W razie czego prosze o przemieszczenie tematu w odpowiednie miejsce. Dzięki!

Edytowane przez Maciejjy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek48 napisał:

]Witam wszystkich obecnych na forum,tak prawde mówiąc to jestem nowicjuszem ale bardzo zakochanym w chooperach.Ich wygląd oraz praca wydeców bardzo mnie podnieca,planuje zakup choopera jeszcze w tym roku ale jeszcze nie jestem zdecydowany co to ma być,rajcuje mnie Yamaha Virago 1100,Drag Star a nawet Suzuki Volusia 800,którą dziś oglądałem w salonie ale jest mały problem man 190 cm wzrostu i duży mięsień piwny i dość sporo ważę,obawiam się że nie będe pasował swoją posturą do w/w motorów,siedziałem na Virago 535 tzw.gołej wszystko było Ok,czułem się dobrze ale obawiam się że będą się zemnie śmili,że taki chłop a wygląda jakby jechał Rometem.

Pozdrawiam wszystkich czekam na odpowiedż.

Ja mam maruderka, może to nie to ale jestem podobnej postury i czuję się na nim dobrze.

Kliknij w link w moim podpisie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew wadir :(

Szczerze mówiąc, też skłaniałem się do tego modelu. Zastanawia mnie tylko dość niska cena tej maszyny w porównaniu do innych, o podobnych parametrach... Z czego to wynika? Z tego co widziałem, jedzą zupki tyle co inne motocykle w tej klasie. Są zawodne? Trudno o części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dodatki do VN750 nie jest łatwo, w sumie nie byłem jeszcze na motobazarze- za 2 tyg będę pierwszy raz to może zmienię zdanie, ale w internecie nie ma zbyt dużego wyboru. Co do elementów eksploatacyjnych to chyba nie ma większego problemu bo na allegro i w sklepach wszystko można dostać. Spalanie mi wychodziło w tamtym sezonie koło 5 litrów. Oleju mój egzemplarz nie bierze.

Co do awaryjności to trzeba zwrócić uwagę na łańcuszki rozrządu (jak to sprawdzić pisali koledzy w temacie o VN750 i w VROC chyba) bo naprawa jest dosyć kosztowna. Z tego co czytałem to wytrzymują ok 50 tys km ale ktoś na forum pisał o znacznie większym przebiegu bez wymiany. Z drugiej strony prawie każdy model z tego okresu ma jakąś specyficzną wadę więc nie ma co panikować.

 

Wg mnie motocykl ładny, duży i wygodny do jazdy w 2 osoby. Dynamika jak dla mnie wystarczająca- i tak nie wykorzystuję jego możliwości (mam go od zeszłego roku)- jakbym chciał szybciej jeździć to pomyślałbym o innej kategorii motocykli;) Powyżej 110-120 km/h wieje już dosyć mocno ale nie mam szyby.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alledrogo widzę już parę interesujących ofert po 8.000+ także myślę, że można coś wybrać.

Po ewentualny zakup wybiorę się i tak z kimś obeznanym w temacie, co by mi ciemnoty nikt nie wcisnął.

Maszyna duża, chyba wygodna i nie pali wielkich ilości paliwa. Ciekawe jaki odgłos pracy..

A Twojego rumaka chyba widziałem na bikepics..zdaje się.. :biggrin:

 

P.S. A..masz to nawet w podpisie..heh :)

Edytowane przez Maciejjy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ma fajny odgłos- który zachwycił mnie na samym początku- bo ma podobno lekko odblokowane wydechy. Najlepiej szukać z kimś kto się zna żeby jakiejś miny nie kupić. Ja miałem przywiezionego z Niemiec bezpośrednio dla mnie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tomek jak zdecydujesz się na małego intruza to daj znać!

na wiosnę szykuję zmianę-a moje maleństwo jest wypieszczone!

Post stary jak świat ale gdyby ktoś szukał tematu: Mam 188cm, Virago 750/1100 lub Shadow VT600C. Kupiłem shadow, jeździ się świetnie i ponoć nie wyglądam jak na Komarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich.

Mam jedno pytanie. Który z Cruiserów/Chopperów jest najlepiej przystosowany dla bardzo wysokich użytkowników.

Mam 207 cm wzrostu i wielkie marzenie - Chopper.

Domyślam się że w związku z tym faktem nie będę mógł wybrać motoru który podoba mi się najbardziej tylko takiego na którym będzie mi najwygodniej.

Ogólnie jestem do tego przyzwyczajony. Od dawna mam te same problemy przy kupnie butów i każdej innej odzieży.

Tak więc Yamaha, Suzuki czy Triumph. A może Harley?

Będę bardzo wdzięczny za sugestie i porady.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Mam jedno pytanie. Który z Cruiserów/Chopperów jest najlepiej przystosowany dla bardzo wysokich użytkowników.

Mam 207 cm wzrostu i wielkie marzenie - Chopper.

Domyślam się że w związku z tym faktem nie będę mógł wybrać motoru który podoba mi się najbardziej tylko takiego na którym będzie mi najwygodniej.

Ogólnie jestem do tego przyzwyczajony. Od dawna mam te same problemy przy kupnie butów i każdej innej odzieży.

Tak więc Yamaha, Suzuki czy Triumph. A może Harley?

Będę bardzo wdzięczny za sugestie i porady.

 

 

Witam,

 

Mam podobny problem tylko o 7 cm krótszy.

Buty, ciuchy etc. a teraz motocykl.

Po wielu latach wahania w końcu zdecydowałem się i chcę kupić jakiegoś Cruisera.

Wyniosłem się już z dużego miasta na północ i teraz jest dużo łatwiej - luźniej na drogach i widoki ciekawsze.

Ale do rzeczy.

Osobiście skłaniałbym się do Drag Star 1100 albo Kawasaki VN900. W grę wchodzi jeszcze Honda Shadow, ale jakoś jestem najmniej przekonany.

 

Czytałem oczywiście, o tym, że na początek najlepsze jest Virago - i jak ktoś słusznie zauważył dla każdego, małego dużego, grubego i chudego, no i oczywiście dla kobiet ... Bardzo możliwe i z szacunkiem do posiadaczy takich maszyn.

Jednak jako spory facet nie będę czuł sie najlepiej na takim motorze a to przełoży się nie tylko na frajdę z jazdy ale i jej jakość - tak jakoś mam, że jak się nie czuję to mi nie wychodzi.

 

Jakoś nie trafia też do mnie argument o mocy tzn duży silnik to wielka moc i bardzo niebezpieczne. Nie wiem czy przy mocy 50-60 KM klika koni więcej czy mniej ma aż takie znaczenie - to pytanie do doświadczonych bo może żyję w nieświadomości a porównywanie proporcji mocy do masy tak jak w samochodach nie ma najmniejszego sensu. Nie wiem, dlatego pytam.

 

Trafia częściowo do mnie argument o "wybaczaniu błędów" przez motocykl. Jednak tylko częściowo bo wszyscy ograniczają się do ogólników i nie wiem jakiego typu błędy i sytuacje chodzi. Znowu odniosę się do aut, ale jako posiadacz prawka od ponad 20 lat, przejeżdżając rocznie od 50 do 100 tyś. km jestem w stanie wymienić całą masę drogowych sytuacji w których młody kierowca może mieć kłopoty w zależności od np.rodzaju napędu w samochodzie. Dlatego też chciałbym żeby ktoś kto zna w/w motory napisał który z nich łatwiej będzie opanować i dlaczego.

 

I jeszcze jedno chociaż wyjdę na wielkiego upierdliwca, ale argument, że jak ktoś ma dużo koni pod tyłkiem to na pewno musi je wykorzystać na maksa i to jeszcze na pewno w czasie kiedy będzie się uczył jeździć. Otóż nie każdy musi. Gdybym chciał jeździć szybko to bym kupił "szlifierkę" i oczywiście podniósł sumę ubezpieczenia na polisie. Mnie prędkość już nie bawi aż tak, żeby ryzykować życie. Wystarczy jak raz na jakiś czas przejadę się autostradą w Niemczech - chociaż i tak już skracają odcinki bez limitu.

 

Jak ktoś słusznie zauważył - a ja sie podpisuję - w trasie i tak wszyscy pojadą najwyżej "setką" ... a dodam tylko, że w mieście dużo wolniej - w końcu jest "50" nieprawdaż?

 

A zatem prośba o kilka konkretów na temat Drag Star 1100 i Kawasaki VN900. O wszystkim co powyżej, ale również o tym który z nich jest łatwiejszy w serwisowaniu, przy którym można zrobić więcej samemu - przy podstawowej wiedzy technicznej.

 

I ostatnia kwestia czyli wiek motoru. Za te same pieniądze można kupić motory z przebiegiem do 20 tyś. km ale Yamaha roczniki 00-04 a Kawasaki 06-07 czasami z przebiegiem poniżej 10 tyś km. Czy jest to poważny argument (tak jak w przypadku samochodów), czy jakość, trwałość etc. rekompensuje tę różnicę.

 

Czy ktoś się podejmie odpowiedzi?

 

Pozdrawiam

 

PS. A tak na marginesie to jankes11 jak by co to można założyć klub "największych" motocyklistów. Kryteria naboru to wzrost powyżej 195 i waga minimum 100kg. Co Ty na to?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...