Skocz do zawartości

Mechanika samochodowa - drżenie kierownicy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Moj ojciec ma taki maly problem z astra II 1,4. Samochod ma przebiegu 55000km.

Problem polega na drzeniu kierownicy przy predkosciach 130-150. Czesto jezdzi do niemiec tak wiec przez 10h na autostradzie kierownica drzy w rekach. Przy 120 i 160 jest ok ale dla silnika 1,4 ta predkosc wymaga juz wiekszej ilosci beznzyny.

Alufeli wywazone, zadnych luzow w zawieszeniu. Dodatkowo drzenie czasem ustaje mimo ze pedkosc sie nie zmienia.

 

Nie traktujecie tego jako blachy temat bo jazda 10h z wibrujaca kierownica moze mocno zmeczyc. To tak samo ja narzekanie na wibrujace podnozki, kieronice itp.

 

Tak wiec co to moze byc????

- plyn w ukladzie wspomagania

- dupiate alufelgi (ronal) ze od byle dziury krzywia sie?? (niby na stalowych problem prawie nie wystepuje ale stal znacznie lepiej tlumi drgania od ALU)

- taka konstrukcja badz wada konstrukcyjna tego egzemplarza lub ogolnie oplow astr II??

 

Prosze o jakies rady eweltulanie jak temu zaradzic. Moze jakis gestszy plyn wspomagania ktory przytepilby troche wspomaganie??

 

Pozdrwaiam

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do wspomaganie nie ma absolutnie żadnego wpływu na drżenie kierownicy. Problem może stwarzać krzywa felga. Proponowałbym założc tył na przód. Przyczyną może być również krzywa tarcz hamulcowa, aby sprawdzić tarcz, rozpędź samochód do około 100km\h (przykład pręd.) i zacznij hamować trzymając pedał równo i zwalniając do zera. Jeżeli kierownica drży to tarcze są krzywe (może być czuć lekkie drgania pedału hamulca). Ogólnie nie może być innych przyczyn. Często zdarza się tak że opony mają winę, gdzieś się rozwarstwia albo coś wewnątrz się dzieję i wtedy wpada w drgania układ kierowniczy. Dlatego też:

- najpierw sprawdź z tym hamowaniem ze 100km/h

-następnie zmień koła tylne daj na przód, a przednie na tył

 

Powinno rozwiązać problem. Pisz jak coś zrobisz.

 

Pozdrawiam

urban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kola byly zamieniane i problem sie pomniejszyl ale nadal jest. W zeszlym sezonie nie bylo tego problemu. Dopiero po zalozeniu ALU w tym sezonie letnim.

 

Ps co ile mniej wiecej nalezy wywazac kola??

Edytowane przez bekriss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kola byly zamieniane i problem sie pomniejszyl ale nadal jest. W zeszlym sezonie nie bylo tego problemu. Dopiero po zalozeniu ALU w tym sezonie letnim.

 

Ps co ile mniej wiecej nalezy wywazac kola??

 

Nie ma na to reguły chyba. Ale raz do roku można, nie wiele kosztuje ale coś daje.

Jeżeli problem pojawił się po założęniu ALU to warto zadać pytanie czy te felgi nie są krzywe, bo już teraz w nic innego nie wierzę. Daj je gdzieś na sprawdzenie i wtedy do jakiejś firmy która je wyprostuje. A że co że Ronal to nie mają się prawa pogiąć?? Na nasze drogi możęsz mieć OZ ze złota wpadając w dziurę przy dużej prędkości pogniesz, nie ma bata.

 

Pozdro

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stazi na janku ma rację, to mogą być też opony. Ale to jak w końcu z tymi kołami - były wyważane te alufelgi czy nie? bo raz mówisz,że były, a potem, że nie. jeżeli mi drży kierownica to pierwsze co, to jadę wyważac koła. Może być też przegub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byly wywazone w zeszlym sezonie letnim i bylo ok przez kilka miesiecy. Zostaly zdjete na zime i zalozne w tym roku. I teraz problem sie pojawil. Wywazyc sie je wywazy ponownie na wszelki wypadek ale dlaczego tak nagle po przelezeniu zimy problem sie pojawil.

 

Moze rzeczywiscie kwestia opon. Teraz pytanie czy wywazenie pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła zawsze przed założeniem a zwłaszcza jak leżały lub przejechały sporo km trzeba wyważać. Pisałeś że Twój ojciec śmiga nontop do germanowa więc natłukł km od chole...y. Opony się zdzierają, zawsze też znajdzie się dziura w jezdni w którą trafisz. Wyważenie to podstawa jeśli chcesz dobrze jeździć.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie to istotna rzecz, czasem podczas awaryjnego hamowania opona może sie przesunąć względem felgi. Tarcze hamulcowe - owszem ale jeśli stało sie to bezpośrednio po przełożeniu koł to należy wykluczyc tę mozliwość. Od samego lezenia koła nie powinny się "odważyć" - niby z jakiej przyczyny? Jakim przeciązeniom podlegają? Czy to są opony niskoprofilowe? - te przenoszą więcej drgań na kierownicę (czujesz w rękach drogę po której się poruszasz). Po zimie warto zrobić geometrię w samochodzie - sprawdź czy opony są równo zdarte.

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...