Skocz do zawartości

Bardzo głośne załączanie "1" i "2" Kawasaki ZX10 `89r.


tomprz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jak w temacie. Sprzęgło nie szarpie, olej nowy (Motul 5100 zgodny z parametrami jakie przewiduje producent) a biegi głośno wchodzą - jedynka i dwójka. Co mam zrobić? Podpowiedzcie coś.

 

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno nie ma tak być. Producent nie wypuściłby takiego bubla, cokolwiek by mówić o Kawasaki. Bardziej by mnie interesowało, co zrobic ,żeby tak nie było. Te trzaski są bardzo głośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj podniesc lekko nogą dzwignie zmiany biegow tuz przed wicsnieciem sprzgla i samą zmianą, chyba ze zmieniasz bez sprzegla, ale to i tak pierwszym etapem powinno byc podniesienie lekko dzwigni. U mnie dziala ;)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do lektury:

http://forum.motocyklistow.pl/Przegazowka-...oly-t70896.html

Życzę owocnych przemyśleń i dobrej pogody.

Tomek.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł zawierający wiele prawdy,ale:

1. Trzaski przy jedynce i dwójce wystepują także przy wolnej spacerowej jeździe.

2. Miałem przedtem inne motocykle, również nie młode i taki problem nie występował.

 

Mogę oczywiście pojechac do mechanika,żeby zajął się tym problemem, ale chciałbym poznać najpierw opinie i porady tych co mieli lub mają taki problem bo: MECHANICY W 100% OSZUKUJĄ KLIENTÓW i laikowi mogą wszystko wmówić co z reguły kończy sie tym ,że zamiast zapłacić kilkadziesiąt złotych placimy kilkaset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł zawierający wiele prawdy,ale:

1. Trzaski przy jedynce i dwójce wystepują także przy wolnej spacerowej jeździe.

2. Miałem przedtem inne motocykle, również nie młode i taki problem nie występował.

1) Czy obroty biegu jałowego nie są ustawione zbyt wysoko? Jedynka wrzuca się wtedy nieprzyjemnie, lub wręcz się nie wrzuca.

 

2) Czy silnik schodzi normalnie z obrotów? Jeśli nie, to może być ciężko wyrównać obroty przy zmianie 1-2, bo różnica przełożeń jest duża, a obroty mogą zostać za wysokie, mimo ujęcia gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma byc i juz. Jedynka zawsze stuka, a zeby przerzucic dobrze z 1 na 2 to sie juz trzeba niezle wczuc w motocykl, a i tak nie zawsze wyjdzie bezglosnie... :buttrock: Tez to kiedys przezywalem, wiec rozumiem rozterke, nawet pisalem o tym na forum... Ale teraz juz wiem - trzeba sie przyzwyczaic i juz... A wtedy stuk przy wrzucaniu jedynki staje sie calkiem przyjemny i nawet troche zlowrogi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BZDURA!!! Nigdy sie z takim poglądem nie zgodzę. A jeźdżę od 13 roku życia teraz mam 33 więc 20 LAT, i nie jest to moje pierwsze moto. Jedynka-owszem może czasami dać znać o sobie --ale reszta ma wchodzic bezszelestnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie cieszy twoje podejscie. Jesli znajdziesz gdzies rozwiazanie problemu, co mnie sie nie udalo, prosze podaj je na forum. Mowie calkiem powaznie. Rowniez wolalbym zeby moja jedynka nie stukala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno coś powiedzieć, najlepiej byłoby zaglądnąć do środka i sprawdzić, czy to i owo się już nie zużyło.

Jedno co mogę doradzić to zmniejszenie luzu na sprzęgle do takiego stopnia by przy niewielkim naciśnięciu klamki już zaczęło ślizgać. Byćmoże jest tak, że przy wciśniętej klamce sprzęgło trochę ciągnie i wałek z kołami zębatymi obraca się gdy mamy wciśnięty luz. Wtedy jak wbijamy jedynkę jest spory trzask. Nie wiem dlaczego dwujka też się tak zachowuje, może wodziki (krzywki) są podrobione i nieprawidłowo zapinają daną parę kół zębatych?

Olej jaki masz w silniku też ma wpływ na ciągnięcie sprzęgła i pracę skrzyni biegów, sprubuj na początek zastosować inny.

Obrazując sytuację skrajną z olejem, to jak w zimie przy dużym mroznie na najbardziej badziewnym oleju odpalałem malucha to na równym terenie auto ruszyło do przodu gdy puściłem sprzęgło, mimo że nie miałem włączonego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem zalany jest świezym olejem(Motul) o parametrach takich jak przewiduje producent. Luzu tak jak piszesz nie moge zmienić bo jest hydrauliczne a nie na linkę, poza tym sprzęgło działa bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!masz racje luzu nie idzie zmniejszyć bo jest sprzegło chydrauliczne.W moim zygzaku jest podobnie jedynka wchodzi z charakterystycznym klekotem ,ale reszta to już inna bajka,słychać wchodzące biegi ale nie tak jak 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trzeba rozebrać skrzynię, jak sprzęgło jest naprawdę Ok, to coś z mechanicznych spraw w skrzyni nie jest tak. W moim ZX-10 czasem stuknie przy wkładaniu 1, dźwięk jest jak najbardziej naturalny, pozostałe biegi wchodzą normalnie, nawet bez użycia sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...