konrad1f Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 nie piszemy tu tylko o hamowaniu ale głównie o trzymaniu palcy na klamceja swoim kursantom polecam trzymać 1 lub 2 place na klamkach z kilku powodów:- początkujący nie muszą szukać dzwigien wzrokiem i potem palcami - po prostu czuja gdzie one są- w razie koniecznośći mogą byłskawicznie zareagować- używając tego 1dnego lub 2ch palcy mogą zahamować delikatnie a gdy to jest potrzebne dołożyć resztę dlaczego używamy wskazującego i środkowego to juz zostało napisane - wynika to z budowy dłoni :)zresztą środkowym i wskazującym nie tylko się hamuje :) to dodatkowy argument przy dyskusjach odnośnie dlaczego akurat tymi :biggrin: łatwiej przez klamkę przerzucić (dołożyć) serdeczny i mały palec niż środkowy i wskazujący Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 a ja dzisiaj wyprobowalem wciskanie dzwigni sprzegla dwoma palcami...faktycznie... znacznie lepiej... tylko jeden mankament... ze palce bola trzeba bedzie sie przyzwyczaic... ale trzeba przyznac, ze to jest kolejna technika ktora czyni z jazdy bardziej komfortowa i plynna...polecam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billon Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam Panowie co do sprzęgła i dwóch palców. To próbowałem tego ostatnio i nie wiem jak wy to w ogóle możecie robić? Owszem idzie wcisnąć i puścić klamkę dwoma palcami ale i tak dłoń musi przejść cała na drugą strona, bo jak niby wcisnąć klamkę do końca jak zostają palce na kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Sprzęgła nie wciska się do końca, no chyba, że tak masz je wyregulowane. Sprzęgło wciskasz do momentu, aż będziesz mógł zmienić bieg - jak jeździłem ma ybr to było mniej więcej w połowie 'drogi', ale to już zależne od motocykla. Jeśli musisz wciskać sprzęgło do samego końca to albo je sobie wyreguluj albo faktycznie łap je wszystkimi palcami Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dream Opublikowano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Ja czy to w trasie czy mieście od zawsze mam 2 palce na heblu i 2 na sprzęgle. Nie wyobrażam sobie innej opcji ułożenia paluszków które leczą.... :icon_mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
billon Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 No jak daje dwa palce są problemy ze zmiana biegów, spróbuję wyregulować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Na postoju możesz używać całej dłoni jeśli Ci wygodniej, np. przy szukaniu luzu na światłach. Podczas jazdy używasz 2 palców i nie ciśniesz klamki do końca przy zmianie biegów, jeśli w ogóle używasz sprzęgła przy zmianie w górę. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dar1367 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Ja tam zawsze trzymam paluszki na hamulcu a sprzeglo to roznie bywa :icon_mrgreen: grunt zeby pewnie sie czuc i miec satysfakcje z latania na moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Palce na sprzegle musza byc zawsze, zeby na widok panienek szybko postawic na kapcia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nie wierzę, 5 stron pisania o rzeczy oczywistej. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 on uczy hamowania 4 - ma palcamiI naucz się potem redukować z międzygazem, jak nabierzesz nawyku łapania klamki całą dłonią... :( Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 Nie wierzę, 5 stron pisania o rzeczy oczywistej. Chodzi ci o to, ze dopiero 5 ;) ?Przeciez to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 28 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2011 I naucz się potem redukować z międzygazem, jak nabierzesz nawyku łapania klamki całą dłonią... :( Dla chcącego nic trudnego. Da się ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Siemka ! Na poczatku zaznaczam, ze sam nie szkole kategori A wiec nie zamierzam yskutowac glebiej na ten temat. Tak jak obiecalem pytalem dwie kompetentne osoby z ktorzch jedna ( szef ) szkoli 15 lat i on uczy hamowania 4 - ma palcami czyli cala dlonia. Kazdy bedzie i tak robil jak uwaza - o ile znam zycie. Proponuje jednak doksztalcenie sie w wykwalifikowanych szkolach . Pozdrawiam :)Nie jestem zdania ze..jeśli w niemcowie tak uczą to tak jest najlepiej'' :icon_mrgreen: ale uważam że trzymanie nawet dwu palców na klamce to błąd zwłaszcza w śród mniej doświadczonych motocyklistów.W chwili zagrożenia (panika u adeptów)natychmiastowe naciśnięcie klamki nawet dwoma palcami przy niesamowicie skutecznych hamulcach sportowych maszyn jest za zwyczaj zbyt mocne w stosunku do szybkości i może zaowocować uślizgiem koła.Wydaje mi się że dużo lepszym sposobem na bezpieczną jazdę w mieście czy w kiepską pogodę jest zachowanie odległości od innych pojazdów i zwykła ostrożność niż ręka na klamce.Poza tym jak tu odkręcić do końca jeśli zbyt krótkie palce będą ześlizgiwać się z hamulca :banghead: :icon_mrgreen: Co do sprzęgła to nie kapuję w czym problem?Jeśli chodzi lekko to można dwoma palcami,jeśli ktoś ma słabe ręce to czterema.Tak jak w przypadku jednoosobowego sexu (jedyna różnica w wielkości klamki :icon_mrgreen: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piecyk Opublikowano 29 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Nie jestem zdania ze..jeśli w niemcowie tak uczą to tak jest najlepiej'' :icon_mrgreen: Ja również. Raczej od konstrukcji pojazdu, a nie od kraju zależna będzie technika kierowania. ale uważam że trzymanie nawet dwu palców na klamce to błąd zwłaszcza w śród mniej doświadczonych motocyklistów.W chwili zagrożenia (panika u adeptów)natychmiastowe naciśnięcie klamki nawet dwoma palcami przy niesamowicie skutecznych hamulcach sportowych maszyn jest za zwyczaj zbyt mocne w stosunku do szybkości i może zaowocować uślizgiem koła. Uczę swoich kursantów trzymania 2 palców tj wskazującego i środkowego na "klamce" hamulca przedniego. Akurat konstrukcja wszystkich motocykli szkoleniowych, które posiadam pozwala im na to. Uzasadnieniem jest przede wszystkim skrócony czas reakcji, a z drugiej strony "otwarta" dłoń nie spina innych partii mięśni rąk. Owijając całą garść na rękojeści kierowcy zazwyczaj usztywniają ręce. Z własnego doświadczenia tj. kierowcy motocykla i z doświadczenia instruktorskiego wiem, że nie trzymanie palców właśnie zwiększa ryzyko zablokowania przedniego koła. W sytuacji awaryjnej, osoba która nie trzyma palców na "klamce", nerwowo przenosi wszystkie palce na dźwignię hamulca i ciśnie bez wyczucia do oporu. Konsekwencje znane... Wydaje mi się że dużo lepszym sposobem na bezpieczną jazdę w mieście czy w kiepską pogodę jest zachowanie odległości od innych pojazdów i zwykła ostrożność niż ręka na klamce. A czemu by tego nie połączyć? I bezpieczny dystans i palce na klamce to dobre rozwiązanie na jazdę w trudnych warunkach. Poza tym jak tu odkręcić do końca jeśli zbyt krótkie palce będą ześlizgiwać się z hamulca Jak odkręcamy do końca, to z hamowaniem będzie to miało niewiele wspólnego. Natomiast problemem może okazać się hamowanie połączone z redukcją i wyrównaniem obrotów.Ja polecam osobom szkolonym wyposażyć motocykl w regulowane "klamki", jeśli ich model takich nie posiada. Po co się męczyć. Za "parę" złotych można mieć i komfort i bezpieczeństwo. Co do sprzęgła to nie kapuję w czym problem?Jeśli chodzi lekko to można dwoma palcami,jeśli ktoś ma słabe ręce to czterema.Tak jak w przypadku jednoosobowego sexu (jedyna różnica w wielkości klamki :icon_mrgreen: ) Jednoosobowy sex to z samym sobą, czy tylko z jednym partnerem? Cytuj Pozdrawiam, Daniel PiecychnaSzkolenia motocyklowe w Lublinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.