prince Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 W kołach rozrządu podstawową sprawą jest ich wzajemna współpraca. Niedociągnięcia obróbki dotyczą głównie pasowania między nimi ,doboru par i często wad ukrytych materiału. Z czego czestą jest pęknięcie w miejscu osadzenia kołka odmy. Zbyt luźne osadzenie prowadzi z koleii do wsunięcia się kołka i zniszczeń w okolicach i zakłuceniach w odpowietrzaniu skrzyni korbowej co czesto jest niezauważalne w wypracowanych silnikach. Duże koło rozrządu wykonane jest z żeliwa i na pewno nie życzy sobie utwardzania i dodam ze w celu wyciszenia silnika stosuje się tam czasem materiały kosmiczne z grupy odległej od stali i daje sobie radę przy miekkich sprężynach i małych oporach orginalnej (jaką chcesz zastosować) prądnicy. O pokrywaniu cylindrów lakierem to już nie bede przynudzał wiecej podobnie jak z gaźnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Natknąłem się na taką aukcję;http://moto.allegro.pl/item240093509_dyfer..._750_nowy_.htmlNiby zwykły dyfer do ruska - ale zaciekawił mnie jeden zestaw (na zdjęciu są 4 - a chodzi mi o ten w prawym dolnym rogu). W tym talerzu są jakoś dziwnie nawiercone otwory - dlaczego??? Czy to jest jakaś inna wersja, czy przeznaczona jest do innego dyfra, czy może jest to po prostu fabrycznie spartaczona przekładnia dyfra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Natknąłem się na taką aukcję;http://moto.allegro.pl/item240093509_dyfer..._750_nowy_.htmlNiby zwykły dyfer do ruska - ale zaciekawił mnie jeden zestaw (na zdjęciu są 4 - a chodzi mi o ten w prawym dolnym rogu). W tym talerzu są jakoś dziwnie nawiercone otwory - dlaczego??? Czy to jest jakaś inna wersja, czy przeznaczona jest do innego dyfra, czy może jest to po prostu fabrycznie spartaczona przekładnia dyfra?To "fabrycznie spartaczona przekładnia" do dyfra z napedem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Szybkie pytanie i szybka odpowiedź.Czy bez problemu można pokryć lakierem bezbrawnym polerowane aluminoiwe częsci??Ostatno polerowałem pare gratów i po kulkunastu dniach na ich powierzchni pojawiły sie takie dziwne białe plamki, nie to nie kórz. Czyżby tak szybko sie utleniało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Co do dyfrów to równość nawierceń zależy od trzeźwości operatora maszyny:) Prince ja tak do końca nie wiem czy to jest żeliwo. Znajomy mówi że to są irbitowskie koła, a obydwa są z tego samego materiału. w ogóle Gacek miło było Cię poznać na Łodzi:) Pozatym widziałem u ruskich dziwny patent, tzn na duże koło rozrządu, na zęby była nałożona jakaś warstwa plastiku lub jakiegoś sztucznego materiału. Co do dyfra ja osobiście zakładam do swojej kachy 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Pozatym widziałem u ruskich dziwny patent, tzn na duże koło rozrządu, na zęby była nałożona jakaś warstwa plastiku lub jakiegoś sztucznego materiału. .... dodam ze w celu wyciszenia silnika stosuje się tam czasem materiały kosmiczne z grupy odległej od stali i daje sobie radę przy miekkich sprężynach i małych oporach orginalnej (jaką chcesz zastosować) prądnicy. I nie polecm lakierować polerowanego ruskiego ,nazwijmy to aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Prince nie doczytałem twoje wywadu, sorry:) Panowie zakupiłem kosz do kaśkihttp://images13.fotosik.pl/75/cc4c7c341c8d1abb.jpgTaki jaki macie na zdjęciu, zdjąłem prawe koło i co widze?? Trzymanie bębna hamulcowego, sam dekiel do którego możemy doczepić bęben. Z racji tego co pamiętam to w kaśce nie było hamulca na koszu współdziałającego z hamulcem nożnym. Więc to jest jakiś hamulec ręczny dla pasażera?? Może to głupota ale nie pojmuje tej kwesti. Kosz jest kaśkowski, więc to mnie bardzo dziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (edytowane) , zdjąłem prawe koło i co widze?.Może rozwiązanie znajduje się pod lewym ;]Zrób zdiecie. I serio nie najlepiej będzie Ci przyjąć ze nie ma czegoś takiego jak fabrycznie orginalna k750 jeśli jej taką sam nie zrobisz? Po prostu przyjmij ze kupiles zbieranine cześci i patentów zza wschodniej granicy i strugaj z tego co Ci się podoba. Np według katalogu :notworthy: Sam mam kontakt ze znanym w kraju handlazem który kieruje się tym co wypatrzy w katalogu i do tej pory upiera się ze to muszą byc ruskie tłoki bo tak chciała fabryka i ze lepszy bedzie polonez czy maluch to dla niego nie pojete. "Bo tak fabryka robiła a niemiec to wymyślił" - i nie przekonasz . Edytowane 9 Września 2007 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 I nie polecm lakierować polerowanego ruskiego ,nazwijmy to aluminium.A mógłbym usłyszeć jakieś racjonalne wyjaśnienie? PS. Wojt@s mnie również było miło Ciebie poznać na bajzlu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 A mógłbym usłyszeć jakieś racjonalne wyjaśnienie?To moja opinia .Chodzi o utrzymanie elementów w oryginalnym wizualnie wykonaniu ze względu na wartość historyczną. Także wartość tak zachowanych elementów jest później wyższa przy ewentualnej sprzedaży . Każdą część można wypolerować albo obrobić w inny sposób ale wrócić do oryginalnej faktury już sie nie da. Pierwsze jaskółki zwiastujące podniesienie poziomu kultury zachowywania się przy renowacji zabytkowych maszyn można zaobserwować na aukcjach internetowych gdzie elemety od np zundappa czy bmw które są wyszkiełkowane bywają kilkakrotnie tańsze niż te które nie doświadczyły tego ''szlachetnego'' procesu . Druga sprawą jest trend na to żeby maszyna świeciła się jak japonnia czy jakiś inny współczesny motocykl . Czy tego chcemy? Czy nie traci przez to swojego charakteru? przykład : http://img407.imageshack.us/img407/977/13ct6to5.jpgAle jeśli już nawet zdecydujesz się na polerkę to z doświadczenia z blokiem dzikiej kaczki mam takie ze odbarwia się reagując ze wszystkim i co jakiś czas trzeba wypolerować na nowo a nie wszędzie na motocyklu da się dojść polerką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ronon Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 http://img407.imageshack.us/img407/977/13ct6to5.jpg i nigdzie nie kapie? zadnej plamy oleju? to ten rusek musial stac na dywanie i to bez zadnych plynow ustrojowych hehehehe mumia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 wyglada jak kupa przykryta sreberkiem:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ronon Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 taki mebelek kolo kominka :cool: szkoda tylko tej pracy ladniej by to na zielono lakierkiem pomalowac i w BLOTKO hehehehe :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Prince ta wypowiedź jest wymijająca. Ja nie zadąłem pytania czy polerować rusa?? Tylko całkiem inne.Osobiście nie jestem zwolennikiem nadmiaru chromu i polerki. Wyznaje zasade "Co za dużo to niezdrowo". Nie silnika napewno nie polerowałem i nie ma zamiaru. Natomiast przed rozpoczeciem odbudowy, remontu każdego motoru mam w głowie wizdje przyszłego stanu. Napewno nie ulegam jakiejś modzie czy jak to nazwać, bo ten ma chrom to i ja musz mieć. NIE dla mnie jest to indywidualne sprawa a co naważniejsze to motor ma mi się podobać a nie komuś. To ja na nim jeżdźe i to ja odpowiedam za jego wizualny wygląd. Owszem wzoruje się z innych wyremontowanych motorów ale nie na tyle żeby był to jakiś klon. A co do wartosci historycznej, jak to napisałeć, to aby elementy alum. nie były dotykane (polerka) to najpierw motor musi być 101% oryginalny włącznie z lakierem oraz wszystkie czesci mają pochodzić z jednego egzemplarza. Bynajmniej ja tak rozumiem "wartość historyczną".A jeszcze, nie porównujmy ruska do takich motocylki jak BMW czy też Zundapp bo to całkiem inna bajka. Napewno widziałeż ruskie odlewy chociążby przednich pokryw kół. Za piękne to one nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 Dzisiaj nabyłem tłoki od poloneza 1600 (te niskie) z najnowszej ostatniej produkcji poldasów i narodziło się pytanie:tak wygląda ten tłoczek:http://images21.fotosik.pl/412/974fd0a95f2ac8e0.jpgCzym on jest pokryty?? Bo jest koloru głębokiej szarości, facet sprzedający mówił coś o związku fosforu itp. Czy opłaca się w takim wypadku kłaść powłoke ceramiczną??Po co jest to wycięcie w tłoku??http://images27.fotosik.pl/79/e6697f30869b3247.jpg Gacek dla przykład porównania Bawarek i Zundapów od rasyji, to po wyszkiełkowaniu bloku silnika jest kolosalna różnica. Jakość sałaty (stopu) jest ogromna , więc z niektórych rzeczy cudów nie zrobimy. Czy ktoś z was przy zamawianiu kąpletnego wydechu nie zamówił od razu z czarnej stali?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.