Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W kołach rozrządu podstawową sprawą jest ich wzajemna współpraca. Niedociągnięcia obróbki dotyczą głównie pasowania między nimi ,doboru par i często wad ukrytych materiału. Z czego czestą jest pęknięcie w miejscu osadzenia kołka odmy. Zbyt luźne osadzenie prowadzi z koleii do wsunięcia się kołka i zniszczeń w okolicach i zakłuceniach w odpowietrzaniu skrzyni korbowej co czesto jest niezauważalne w wypracowanych silnikach. Duże koło rozrządu wykonane jest z żeliwa i na pewno nie życzy sobie utwardzania i dodam ze w celu wyciszenia silnika stosuje się tam czasem materiały kosmiczne z grupy odległej od stali i daje sobie radę przy miekkich sprężynach i małych oporach orginalnej (jaką chcesz zastosować) prądnicy.

 

O pokrywaniu cylindrów lakierem to już nie bede przynudzał wiecej podobnie jak z gaźnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natknąłem się na taką aukcję;

http://moto.allegro.pl/item240093509_dyfer..._750_nowy_.html

Niby zwykły dyfer do ruska - ale zaciekawił mnie jeden zestaw (na zdjęciu są 4 - a chodzi mi o ten w prawym dolnym rogu). W tym talerzu są jakoś dziwnie nawiercone otwory - dlaczego??? Czy to jest jakaś inna wersja, czy przeznaczona jest do innego dyfra, czy może jest to po prostu fabrycznie spartaczona przekładnia dyfra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natknąłem się na taką aukcję;

http://moto.allegro.pl/item240093509_dyfer..._750_nowy_.html

Niby zwykły dyfer do ruska - ale zaciekawił mnie jeden zestaw (na zdjęciu są 4 - a chodzi mi o ten w prawym dolnym rogu). W tym talerzu są jakoś dziwnie nawiercone otwory - dlaczego??? Czy to jest jakaś inna wersja, czy przeznaczona jest do innego dyfra, czy może jest to po prostu fabrycznie spartaczona przekładnia dyfra?

To "fabrycznie spartaczona przekładnia" do dyfra z napedem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie i szybka odpowiedź.

Czy bez problemu można pokryć lakierem bezbrawnym polerowane aluminoiwe częsci??

Ostatno polerowałem pare gratów i po kulkunastu dniach na ich powierzchni pojawiły sie takie dziwne białe plamki, nie to nie kórz. Czyżby tak szybko sie utleniało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dyfrów to równość nawierceń zależy od trzeźwości operatora maszyny:) Prince ja tak do końca nie wiem czy to jest żeliwo. Znajomy mówi że to są irbitowskie koła, a obydwa są z tego samego materiału. w ogóle Gacek miło było Cię poznać na Łodzi:) Pozatym widziałem u ruskich dziwny patent, tzn na duże koło rozrządu, na zęby była nałożona jakaś warstwa plastiku lub jakiegoś sztucznego materiału.

Co do dyfra ja osobiście zakładam do swojej kachy 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym widziałem u ruskich dziwny patent, tzn na duże koło rozrządu, na zęby była nałożona jakaś warstwa plastiku lub jakiegoś sztucznego materiału.

 

.... dodam ze w celu wyciszenia silnika stosuje się tam czasem materiały kosmiczne z grupy odległej od stali i daje sobie radę przy miekkich sprężynach i małych oporach orginalnej (jaką chcesz zastosować) prądnicy.

 

I nie polecm lakierować polerowanego ruskiego ,nazwijmy to aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prince nie doczytałem twoje wywadu, sorry:)

 

Panowie zakupiłem kosz do kaśki

http://images13.fotosik.pl/75/cc4c7c341c8d1abb.jpg

Taki jaki macie na zdjęciu, zdjąłem prawe koło i co widze?? Trzymanie bębna hamulcowego, sam dekiel do którego możemy doczepić bęben. Z racji tego co pamiętam to w kaśce nie było hamulca na koszu współdziałającego z hamulcem nożnym. Więc to jest jakiś hamulec ręczny dla pasażera?? Może to głupota ale nie pojmuje tej kwesti. Kosz jest kaśkowski, więc to mnie bardzo dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, zdjąłem prawe koło i co widze?.

Może rozwiązanie znajduje się pod lewym ;]

Zrób zdiecie. I serio nie najlepiej będzie Ci przyjąć ze nie ma czegoś takiego jak fabrycznie orginalna k750 jeśli jej taką sam nie zrobisz? Po prostu przyjmij ze kupiles zbieranine cześci i patentów zza wschodniej granicy i strugaj z tego co Ci się podoba. Np według katalogu :notworthy:

 

Sam mam kontakt ze znanym w kraju handlazem który kieruje się tym co wypatrzy w katalogu i do tej pory upiera się ze to muszą byc ruskie tłoki bo tak chciała fabryka i ze lepszy bedzie polonez czy maluch to dla niego nie pojete. "Bo tak fabryka robiła a niemiec to wymyślił" - i nie przekonasz .

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbym usłyszeć jakieś racjonalne wyjaśnienie?

To moja opinia .

Chodzi o utrzymanie elementów w oryginalnym wizualnie wykonaniu ze względu na wartość historyczną. Także wartość tak zachowanych elementów jest później wyższa przy ewentualnej sprzedaży . Każdą część można wypolerować albo obrobić w inny sposób ale wrócić do oryginalnej faktury już sie nie da. Pierwsze jaskółki zwiastujące podniesienie poziomu kultury zachowywania się przy renowacji zabytkowych maszyn można zaobserwować na aukcjach internetowych gdzie elemety od np zundappa czy bmw które są wyszkiełkowane bywają kilkakrotnie tańsze niż te które nie doświadczyły tego ''szlachetnego'' procesu . Druga sprawą jest trend na to żeby maszyna świeciła się jak japonnia czy jakiś inny współczesny motocykl . Czy tego chcemy? Czy nie traci przez to swojego charakteru? przykład : http://img407.imageshack.us/img407/977/13ct6to5.jpg

Ale jeśli już nawet zdecydujesz się na polerkę to z doświadczenia z blokiem dzikiej kaczki mam takie ze odbarwia się reagując ze wszystkim i co jakiś czas trzeba wypolerować na nowo a nie wszędzie na motocyklu da się dojść polerką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prince ta wypowiedź jest wymijająca. Ja nie zadąłem pytania czy polerować rusa?? Tylko całkiem inne.

Osobiście nie jestem zwolennikiem nadmiaru chromu i polerki. Wyznaje zasade "Co za dużo to niezdrowo". Nie silnika napewno nie polerowałem i nie ma zamiaru. Natomiast przed rozpoczeciem odbudowy, remontu każdego motoru mam w głowie wizdje przyszłego stanu. Napewno nie ulegam jakiejś modzie czy jak to nazwać, bo ten ma chrom to i ja musz mieć. NIE dla mnie jest to indywidualne sprawa a co naważniejsze to motor ma mi się podobać a nie komuś. To ja na nim jeżdźe i to ja odpowiedam za jego wizualny wygląd. Owszem wzoruje się z innych wyremontowanych motorów ale nie na tyle żeby był to jakiś klon.

A co do wartosci historycznej, jak to napisałeć, to aby elementy alum. nie były dotykane (polerka) to najpierw motor musi być 101% oryginalny włącznie z lakierem oraz wszystkie czesci mają pochodzić z jednego egzemplarza. Bynajmniej ja tak rozumiem "wartość historyczną".

A jeszcze, nie porównujmy ruska do takich motocylki jak BMW czy też Zundapp bo to całkiem inna bajka. Napewno widziałeż ruskie odlewy chociążby przednich pokryw kół. Za piękne to one nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nabyłem tłoki od poloneza 1600 (te niskie) z najnowszej ostatniej produkcji poldasów i narodziło się pytanie:

tak wygląda ten tłoczek:

http://images21.fotosik.pl/412/974fd0a95f2ac8e0.jpg

Czym on jest pokryty?? Bo jest koloru głębokiej szarości, facet sprzedający mówił coś o związku fosforu itp. Czy opłaca się w takim wypadku kłaść powłoke ceramiczną??

Po co jest to wycięcie w tłoku??

http://images27.fotosik.pl/79/e6697f30869b3247.jpg

 

 

Gacek dla przykład porównania Bawarek i Zundapów od rasyji, to po wyszkiełkowaniu bloku silnika jest kolosalna różnica. Jakość sałaty (stopu) jest ogromna , więc z niektórych rzeczy cudów nie zrobimy.

 

Czy ktoś z was przy zamawianiu kąpletnego wydechu nie zamówił od razu z czarnej stali?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...