Skocz do zawartości

palenie oleju TDM 850 '01


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Wczoraj wrocilem z wyprawy do Montenegro. Nakulalem ok. 3150km w 8 dni.

W czasie calej wyprawy moto zezarlo mi ~2l oleju. Czyli wychodzi cos okolo 0,6-0,7l na 1000km. Dolewam polsyntetycznego Motula 15W50, a silnik zalany byl tym samym Motulem, ale 10W40. Moto ma w tej chwili przejechane teoretycznie 21kkm.

 

No, to co myslicie? Cos szlag trafilo? Pierscienie - nie wierze, chyba, ze ktos juz cylindry z moto zdejmowal. Ale moto leci ponad dwie paki, wiec kompresja byc musi :icon_question:.

A moze uszczelniacze zaworowe? Zaworow w tym silniku jest sporo :lalag:.

A moze "ten typ tak ma" i mam to olac?

 

Z gory thnx za rady :biggrin:.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie zawsze czarny dym to oznaka złego składu mieszanki-jak przegazujesz mocniej moto i zacznie na czarno kopcić to bierze olej-nieznacznie ale jednak, na kolor dymu ma też wiele czynników wpływ także nie zawsze to będzie akurat niebieski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Zero dymu. Nic nie kopci z niej :icon_mrgreen:.

Ale podczas wyprawy mowili mi, ze czuc za mna palony olej...

Gdzies czytalem, ze 70% uciekajacego oleju z TDM, uchodzi przez system odpowietrzania i ze 0,3-0,5l/1000km w TDM to norma. No, ale smrod palonego oleju i 0,7l/1000km to jednak juz zastanawiajace...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest zastanawiające, bo przy 21 kkm nie powinno brać oleju, ale z drugiej strony to już pomału mogą być uszczelniacze zaworowe, bo nie wydaje mi się żeby przy tym przebiegu klękły pierścienie

a oglądałeś może jak wyglądają świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sie co podniecac. fakt, troche sporawo ale tak jak ci napisano, predkosc, rozpedzanie i take tam maja znaczenie.

 

kazdy silnik spalinowy powinien brac troche oleju. powinien. zasada jest taka ze od wymiany do wymiany powinien miescic sie pomiedzy kreskami bagnetu (max-mini) i wtedy jest git :smile:

 

natomias jak chlupnie troche wiecej to nie jest zle :bigrazz:

 

ja zrobilem 2600km od wymiany i dolalem 0,15L

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Ale qfa, nie 2l na 3000km!

Seven Fifty (olejak!!!!) z 70kkm na liczniku wzial mi na 14kkm 0,5l oleju :|. Jest ogromna roznica...

 

MarianKa mial TDM 3VD i jemu oleju prawie nic nie zarla.

Kupa blada... Czarne motocykle sa do dupy :).

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do Anglii, skasuj, wróć i kup jakąś Hondę :) .

 

 

Śledze ten wątek i sam jestem ciekaw co to będzie... Po przesiadce z Urala byłem strasznie ciekaw jak to jest jeździć na motocyklu, który nie będzie brać takich ilości oleju, ale... Afryka z 1991 roku z przebiegiem 56kkm (hehe, 3,6kkm rocznie Afryką) po 850km nie wzięła nic... A Twoja TDM coś bierze. Honda miała wymieniane uszczelniacze...? Wąąątpię. Jedź to ciśnienie zmierzyć. Sławetnym już sposobem na sucho i z olejem.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to trochę dziwne co napiszę i wielu się może z tym nie zgodzić a może coś w tym i jest moje domino jeździło ostatnio na pół syntetyku Aral 10W40 dolewki oleju sporadycznie były w małych ilościach. Zmieniłem olej na Motul pół syntetyka też 10W40 i ku memu zdziwieniu motula honda pije i to w większym tępie. Znajomy mówił mi, że przy oleju motul to normalka, że motocykle piją ten olej. Najlepiej według mnie to zmienić na castrola pół syntetyka lub syntetyka

Edytowane przez alfonso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne ze az tyle Ci bierze, gdzies od 0,6 do 0,8 l/1kkm brała moja Xj 600 z 87 roku przy przebiegu jakieś 115 tyś. ba mało tego - po zmianie uszczelki pod cylindrami spalanie oleum wahalo sie w okolicach 0,8 a przeciez ruszałem pierscienie. teraz dr 650 przy przebiegu 36tyś na 500km wzieło gdzieś nie wiem moze 100-150ml (tyle dolałem strzykawką:D). wg mnie to nie pierscienie beda winne bo yamaha nigdy nie miała z tym problemów - raczej obstawiałbym uszczelniacze chociaż najpierw sprawdziłbym kompresje.

z drugiej strony sprawa ma sie tak że olej olejowi nie równy - do tej pory jeździłem na róznych olejach i szczerze o dziwo najmniej motocykle brały mi midlanda 10w40 oraz mobila 10w40 oba semi. castrol minerał 20w40 polecany do starych maszyn ubywał najszybciej. spróbowałbym jednak zmienić olej jesli to nie jest problem i zobaczyć jak bedzie. moze akurat xtz i tdm na tym Twoim motulu tak własnie pracuja. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...