zbyhu Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Czolem! Wczoraj wrocilem z wyprawy do Montenegro. Nakulalem ok. 3150km w 8 dni.W czasie calej wyprawy moto zezarlo mi ~2l oleju. Czyli wychodzi cos okolo 0,6-0,7l na 1000km. Dolewam polsyntetycznego Motula 15W50, a silnik zalany byl tym samym Motulem, ale 10W40. Moto ma w tej chwili przejechane teoretycznie 21kkm. No, to co myslicie? Cos szlag trafilo? Pierscienie - nie wierze, chyba, ze ktos juz cylindry z moto zdejmowal. Ale moto leci ponad dwie paki, wiec kompresja byc musi :icon_question:.A moze uszczelniacze zaworowe? Zaworow w tym silniku jest sporo :lalag:.A moze "ten typ tak ma" i mam to olac? Z gory thnx za rady :biggrin:. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 zbyhu a ja przegazujesz tak dosć konkretnie to leci Ci może czarny dym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Czarny dym bylby oznaka zlego skalu mieszanki. Jesli dym jest niebieski to zre olej. Pozostaje tylko stwierdzic czy to uszczelniacze zaworowe czy tez pierscienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 sprawdz ciśnienie jak wyjdzie że to pierścionki to zalej mineralnym 20/50 :) to zmniejszy jej apetyt. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 no nie zawsze czarny dym to oznaka złego składu mieszanki-jak przegazujesz mocniej moto i zacznie na czarno kopcić to bierze olej-nieznacznie ale jednak, na kolor dymu ma też wiele czynników wpływ także nie zawsze to będzie akurat niebieski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Się tak nie rozpędzaj z wymianami czegokolwiek. Napisz najpierw jakie były prędkości na trasie. Jak duże, to branie oleju na tym poziomie nie oznacza katastrofy, więc nie panikujmy. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Czolem! Zero dymu. Nic nie kopci z niej :icon_mrgreen:.Ale podczas wyprawy mowili mi, ze czuc za mna palony olej...Gdzies czytalem, ze 70% uciekajacego oleju z TDM, uchodzi przez system odpowietrzania i ze 0,3-0,5l/1000km w TDM to norma. No, ale smrod palonego oleju i 0,7l/1000km to jednak juz zastanawiajace... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 no to jest zastanawiające, bo przy 21 kkm nie powinno brać oleju, ale z drugiej strony to już pomału mogą być uszczelniacze zaworowe, bo nie wydaje mi się żeby przy tym przebiegu klękły pierścieniea oglądałeś może jak wyglądają świece? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Czolem! Jak wymienialem swiece przed sezonem, to stare mialy sliczny kolor. Piaskowo-brazowy. Moto zapala chetnie, pali malo, wiec nie wierze, zeby pierscienie byly walniete. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 (edytowane) mówiłem ci już - przejdź na syntetyka!Nie zaszkodzi, a może pomóc. Edytowane 6 Maja 2007 przez MarianKa Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 nie ma sie co podniecac. fakt, troche sporawo ale tak jak ci napisano, predkosc, rozpedzanie i take tam maja znaczenie. kazdy silnik spalinowy powinien brac troche oleju. powinien. zasada jest taka ze od wymiany do wymiany powinien miescic sie pomiedzy kreskami bagnetu (max-mini) i wtedy jest git :smile: natomias jak chlupnie troche wiecej to nie jest zle :bigrazz: ja zrobilem 2600km od wymiany i dolalem 0,15L Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Czolem! Ale qfa, nie 2l na 3000km!Seven Fifty (olejak!!!!) z 70kkm na liczniku wzial mi na 14kkm 0,5l oleju :|. Jest ogromna roznica... MarianKa mial TDM 3VD i jemu oleju prawie nic nie zarla.Kupa blada... Czarne motocykle sa do dupy :). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Jedź do Anglii, skasuj, wróć i kup jakąś Hondę :) . Śledze ten wątek i sam jestem ciekaw co to będzie... Po przesiadce z Urala byłem strasznie ciekaw jak to jest jeździć na motocyklu, który nie będzie brać takich ilości oleju, ale... Afryka z 1991 roku z przebiegiem 56kkm (hehe, 3,6kkm rocznie Afryką) po 850km nie wzięła nic... A Twoja TDM coś bierze. Honda miała wymieniane uszczelniacze...? Wąąątpię. Jedź to ciśnienie zmierzyć. Sławetnym już sposobem na sucho i z olejem. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfonso Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 (edytowane) Może to trochę dziwne co napiszę i wielu się może z tym nie zgodzić a może coś w tym i jest moje domino jeździło ostatnio na pół syntetyku Aral 10W40 dolewki oleju sporadycznie były w małych ilościach. Zmieniłem olej na Motul pół syntetyka też 10W40 i ku memu zdziwieniu motula honda pije i to w większym tępie. Znajomy mówił mi, że przy oleju motul to normalka, że motocykle piją ten olej. Najlepiej według mnie to zmienić na castrola pół syntetyka lub syntetyka Edytowane 6 Maja 2007 przez alfonso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 to dziwne ze az tyle Ci bierze, gdzies od 0,6 do 0,8 l/1kkm brała moja Xj 600 z 87 roku przy przebiegu jakieś 115 tyś. ba mało tego - po zmianie uszczelki pod cylindrami spalanie oleum wahalo sie w okolicach 0,8 a przeciez ruszałem pierscienie. teraz dr 650 przy przebiegu 36tyś na 500km wzieło gdzieś nie wiem moze 100-150ml (tyle dolałem strzykawką:D). wg mnie to nie pierscienie beda winne bo yamaha nigdy nie miała z tym problemów - raczej obstawiałbym uszczelniacze chociaż najpierw sprawdziłbym kompresje. z drugiej strony sprawa ma sie tak że olej olejowi nie równy - do tej pory jeździłem na róznych olejach i szczerze o dziwo najmniej motocykle brały mi midlanda 10w40 oraz mobila 10w40 oba semi. castrol minerał 20w40 polecany do starych maszyn ubywał najszybciej. spróbowałbym jednak zmienić olej jesli to nie jest problem i zobaczyć jak bedzie. moze akurat xtz i tdm na tym Twoim motulu tak własnie pracuja. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.