Hiczek Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 sam zacząłem stosować dopiero w tamtym sezonie, więc nie jest to jeszcze perfekcja. ale byłem niesamowicie zaskoczony przydatnością tej metody skrętu. zwłaszcza jeśli chodzi o czas reakcji motocykla, co warto podkreślić jest zdecydowanie szybsza. no i wynikałoby, że i bezpieczniejsza. zachęcam! i dziękuje za dodatkowe szczegóły dotyczące jej^^ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 A czy stopa wywierająca nacisk na zewnętrzny podnóżek nie będzie miała wpływu na zmniejszenie siły przeciwskrętu?, bo spotkać się też można z techniką która polega na dodatkowym wywieraniu siły na podnóżek wewnętrzny aby mocniej pochylić maszynę w zakręcie, a to tak jakby tego odwrotność (nie wspominając o podstawach ciasnych nawrotów - nacisk na zewnętrzny podnóżek). Pozdrawiam. Nacisk na zewnętrzny podnóżek pozwala na silniejsze i precyzyjniejsze wypychanie kierownicy po wewnętrznej stronie. Czyli nacisk stosujemy po przekątnej: wewnętrzna ręka do przodu i zewnętrzna stopa w dół. Spotyka się różne techniki, ale po to mamy zmysły i rozum, by próbując wybrać najskuteczniejsze. Wiele osób mówi o mocniejszym pochyleniu ale nie utożsamiają tego z zmniejszeniem promienia skrętu, a właśnie to nas interesuje. Zmniejszenie promienia skrętu uzyskujemy przez zwiększenie siły dzialającej na kierownicę, zaś stopa zewnętrzna stabilizuje nasze ciało na motocyklu, pozwala na lepsze czucie kierownicy pod dłonią i ustawienie właściwej pozycji kierowcy w siodle. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psychoterapeuta Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Nacisk na zewnętrzny podnóżek pozwala na silniejsze i precyzyjniejsze wypychanie kierownicy po wewnętrznej stronie. Czyli nacisk stosujemy po przekątnej: wewnętrzna ręka do przodu i zewnętrzna stopa w dół. Spotyka się różne techniki, ale po to mamy zmysły i rozum, by próbując wybrać najskuteczniejsze. Wiele osób mówi o mocniejszym pochyleniu ale nie utożsamiają tego z zmniejszeniem promienia skrętu, a właśnie to nas interesuje. Zmniejszenie promienia skrętu uzyskujemy przez zwiększenie siły dzialającej na kierownicę, zaś stopa zewnętrzna stabilizuje nasze ciało na motocyklu, pozwala na lepsze czucie kierownicy pod dłonią i ustawienie właściwej pozycji kierowcy w siodle. Trudno mi odnaleźć w Pana wypowiedzi odpowiedź na zadane pytanie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcino Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 sam zacząłem stosować dopiero w tamtym sezonie, więc nie jest to jeszcze perfekcja. ale byłem niesamowicie zaskoczony przydatnością tej metody skrętu. zwłaszcza jeśli chodzi o czas reakcji motocykla, co warto podkreślić jest zdecydowanie szybsza. no i wynikałoby, że i bezpieczniejsza. zachęcam! i dziękuje za dodatkowe szczegóły dotyczące jej^^ Tej metody skrętu? Szybsza? Bezpieczniejsza? Od jakiej "innej" metody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Tej metody skrętu? Szybsza? Bezpieczniejsza? Od jakiej "innej" metody? Przeciwskręt :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcino Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 sam zacząłem stosować dopiero w tamtym sezonie, więc nie jest to jeszcze perfekcja. ale byłem niesamowicie zaskoczony przydatnością tej metody skrętu. zwłaszcza jeśli chodzi o czas reakcji motocykla, co warto podkreślić jest zdecydowanie szybsza. no i wynikałoby, że i bezpieczniejsza. zachęcam! i dziękuje za dodatkowe szczegóły dotyczące jej^^ Tej metody skrętu? Szybsza? Bezpieczniejsza? Od jakiej "innej" metody? Trudno mi odnaleźć w Pana wypowiedzi odpowiedź na zadane pytanie .. A ja odnalazłem :) Chodzi o to, że to wypychanie kierownicy powoduje pochylenie kierownicy a nie nacisk na wewnętrzny podnóżek. Nacisk na zewn. zaś ma za zadanie ułatwić nam kontrolę tego wypychania, a nie zwiększyć bezpośrednio jego siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość psychoterapeuta Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Pytanie brzmiało: "A czy stopa wywierająca nacisk na zewnętrzny podnóżek nie będzie miała wpływu na zmniejszenie siły przeciwskrętu?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Pytanie brzmiało: "A czy stopa wywierająca nacisk na zewnętrzny podnóżek nie będzie miała wpływu na zmniejszenie siły przeciwskrętu?" Moim zdaniem,ta siła sie zwiększa. Przynajmniej takie mam odczucie :icon_rolleyes: Ale ja sie nie znam :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcino Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Pytanie brzmiało: "A czy stopa wywierająca nacisk na zewnętrzny podnóżek nie będzie miała wpływu na zmniejszenie siły przeciwskrętu?" Stosując proste wnioskowanie znane z logiki można znaleźć odp. na te pytanie :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Kierując się logiką to tego tematu w ogóle nie powinno być bo przeciwskręt to nie jest żaden cud natury ani też skomplikowane zjawisko fizyczne. Pchasz i skręca, tyle. Ale jak widać wątek ten ma 14 stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo46 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 (edytowane) Prześledziłem cały wątek i chyba tylko jedna osoba zadała pytanie, na które zresztą nikt konkretnie nie odowiedział. Nie chodzi mi o samą inicjacje zakrętu tylko o pozycję motocykla w całym łuku. Na kierownicę wywieramy siłę przez cały łuk,(oczywiście zmiejszając ją na tyle , żebyśmy się nie wyglebali) raz pchniętej kierownicy nie pozwalamy wrócić do swojej wyjściowej pozycji (czyli tam gdzie bardzo chce) do momentu końca łuku,jeśli tak to w jaki sposób trzymać siłę na kierownicy na rozluźnionych rękach? Czy opcja nr.2 dany łuk pokonujemy na zasadzie przeciwkskręt-iniciacja zakrętu, kiera wraca do swojej ulubionej pozycji (nie trzymamy stałego nacisku) my stwierdzamy,że kąt złożenia motocykla jest jeszcze za mały więc znowu naciskamy na rączkę kierwonicy i tak przez cały łuk "droczymy" się z kierownicą. Edytowane 26 Marca 2010 przez przemo46 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 W tym sezonie chyba w końcu przestanę korzystać z przeciwskrętu. Myślę, że już troszkę opanowałem motocykl, a jak sam tytuł wątku wskazuje jest on dla początkujących :D :D :D Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 W tym sezonie chyba w końcu przestanę korzystać z przeciwskrętu. Myślę, że już troszkę opanowałem motocykl, a jak sam tytuł wątku wskazuje jest on dla początkujących :D :D :D Popieram- najlepszą techniką jest zeskoczyć z moto tuż przed zakrętem, popchnąć go lekko na bok, wskoczyć z powrotem i kontynuować jazdę :biggrin: :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcino Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Kierując się logiką to tego tematu w ogóle nie powinno być bo przeciwskręt to nie jest żaden cud natury ani też skomplikowane zjawisko fizyczne. Pchasz i skręca, tyle. Ale jak widać wątek ten ma 14 stron. Tylko, że 90% ludzi z tego forum o przeciwskręcie dowiedziało się właśnie stąd. Pozostałe 10% to Ci, którzy mieli szczęście i usłyszeli o tym na kursie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Tylko, że 90% ludzi z tego forum o przeciwskręcie dowiedziało się właśnie stąd. Pozostałe 10% to Ci, którzy mieli szczęście i usłyszeli o tym na kursie. A czy Twoim zdaniem można inaczej skręcać :icon_question: A miałeś szkolenie u Hondzi? :bigrazz: A co :icon_question: Fajna z niej laska :icon_question: :icon_rolleyes: Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.