Skocz do zawartości

Przeciwskręt dla początkujących.


Rekomendowane odpowiedzi

sam zacząłem stosować dopiero w tamtym sezonie, więc nie jest to jeszcze perfekcja.

ale byłem niesamowicie zaskoczony przydatnością tej metody skrętu. zwłaszcza jeśli chodzi o czas reakcji motocykla, co warto podkreślić jest zdecydowanie szybsza. no i wynikałoby, że i bezpieczniejsza. zachęcam! i dziękuje za dodatkowe szczegóły dotyczące jej^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy stopa wywierająca nacisk na zewnętrzny podnóżek nie będzie miała wpływu na zmniejszenie siły przeciwskrętu?, bo spotkać się też można z techniką która polega na dodatkowym wywieraniu siły na podnóżek wewnętrzny aby mocniej pochylić maszynę w zakręcie, a to tak jakby tego odwrotność (nie wspominając o podstawach ciasnych nawrotów - nacisk na zewnętrzny podnóżek).

 

Pozdrawiam.

Nacisk na zewnętrzny podnóżek pozwala na silniejsze i precyzyjniejsze wypychanie kierownicy po wewnętrznej stronie. Czyli nacisk stosujemy po przekątnej: wewnętrzna ręka do przodu i zewnętrzna stopa w dół. Spotyka się różne techniki, ale po to mamy zmysły i rozum, by próbując wybrać najskuteczniejsze.

Wiele osób mówi o mocniejszym pochyleniu ale nie utożsamiają tego z zmniejszeniem promienia skrętu, a właśnie to nas interesuje. Zmniejszenie promienia skrętu uzyskujemy przez zwiększenie siły dzialającej na kierownicę, zaś stopa zewnętrzna stabilizuje nasze ciało na motocyklu, pozwala na lepsze czucie kierownicy pod dłonią i ustawienie właściwej pozycji kierowcy w siodle.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość psychoterapeuta

Nacisk na zewnętrzny podnóżek pozwala na silniejsze i precyzyjniejsze wypychanie kierownicy po wewnętrznej stronie. Czyli nacisk stosujemy po przekątnej: wewnętrzna ręka do przodu i zewnętrzna stopa w dół. Spotyka się różne techniki, ale po to mamy zmysły i rozum, by próbując wybrać najskuteczniejsze.

Wiele osób mówi o mocniejszym pochyleniu ale nie utożsamiają tego z zmniejszeniem promienia skrętu, a właśnie to nas interesuje. Zmniejszenie promienia skrętu uzyskujemy przez zwiększenie siły dzialającej na kierownicę, zaś stopa zewnętrzna stabilizuje nasze ciało na motocyklu, pozwala na lepsze czucie kierownicy pod dłonią i ustawienie właściwej pozycji kierowcy w siodle.

 

Trudno mi odnaleźć w Pana wypowiedzi odpowiedź na zadane pytanie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam zacząłem stosować dopiero w tamtym sezonie, więc nie jest to jeszcze perfekcja.

ale byłem niesamowicie zaskoczony przydatnością tej metody skrętu. zwłaszcza jeśli chodzi o czas reakcji motocykla, co warto podkreślić jest zdecydowanie szybsza. no i wynikałoby, że i bezpieczniejsza. zachęcam! i dziękuje za dodatkowe szczegóły dotyczące jej^^

 

Tej metody skrętu? Szybsza? Bezpieczniejsza? Od jakiej "innej" metody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam zacząłem stosować dopiero w tamtym sezonie, więc nie jest to jeszcze perfekcja.

ale byłem niesamowicie zaskoczony przydatnością tej metody skrętu. zwłaszcza jeśli chodzi o czas reakcji motocykla, co warto podkreślić jest zdecydowanie szybsza. no i wynikałoby, że i bezpieczniejsza. zachęcam! i dziękuje za dodatkowe szczegóły dotyczące jej^^

 

Tej metody skrętu? Szybsza? Bezpieczniejsza? Od jakiej "innej" metody?

 

Trudno mi odnaleźć w Pana wypowiedzi odpowiedź na zadane pytanie ..

 

A ja odnalazłem :) Chodzi o to, że to wypychanie kierownicy powoduje pochylenie kierownicy a nie nacisk na wewnętrzny podnóżek. Nacisk na zewn. zaś ma za zadanie ułatwić nam kontrolę tego wypychania, a nie zwiększyć bezpośrednio jego siłę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmiało: "A czy stopa wywierająca nacisk na zewnętrzny podnóżek nie będzie miała wpływu na zmniejszenie siły przeciwskrętu?"

 

Moim zdaniem,ta siła sie zwiększa. Przynajmniej takie mam odczucie :icon_rolleyes: Ale ja sie nie znam :bigrazz:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmiało: "A czy stopa wywierająca nacisk na zewnętrzny podnóżek nie będzie miała wpływu na zmniejszenie siły przeciwskrętu?"

Stosując proste wnioskowanie znane z logiki można znaleźć odp. na te pytanie :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem cały wątek i chyba tylko jedna osoba zadała pytanie, na które zresztą nikt konkretnie nie odowiedział. Nie chodzi mi o samą inicjacje zakrętu tylko o pozycję motocykla w całym łuku. Na kierownicę wywieramy siłę przez cały łuk,(oczywiście zmiejszając ją na tyle , żebyśmy się nie wyglebali) raz pchniętej kierownicy nie pozwalamy wrócić do swojej wyjściowej pozycji (czyli tam gdzie bardzo chce) do momentu końca łuku,jeśli tak to w jaki sposób trzymać siłę na kierownicy na rozluźnionych rękach? Czy opcja nr.2 dany łuk pokonujemy na zasadzie przeciwkskręt-iniciacja zakrętu, kiera wraca do swojej ulubionej pozycji (nie trzymamy stałego nacisku) my stwierdzamy,że kąt złożenia motocykla jest jeszcze za mały więc znowu naciskamy na rączkę kierwonicy i tak przez cały łuk "droczymy" się z kierownicą.

Edytowane przez przemo46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sezonie chyba w końcu przestanę korzystać z przeciwskrętu.

Myślę, że już troszkę opanowałem motocykl, a jak sam tytuł wątku wskazuje jest on dla początkujących :D :D :D

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sezonie chyba w końcu przestanę korzystać z przeciwskrętu.

Myślę, że już troszkę opanowałem motocykl, a jak sam tytuł wątku wskazuje jest on dla początkujących :D :D :D

 

Popieram- najlepszą techniką jest zeskoczyć z moto tuż przed zakrętem, popchnąć go lekko na bok, wskoczyć z powrotem i kontynuować jazdę :biggrin: :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierując się logiką to tego tematu w ogóle nie powinno być bo przeciwskręt to nie jest żaden cud natury ani też skomplikowane zjawisko fizyczne.

 

Pchasz i skręca, tyle. Ale jak widać wątek ten ma 14 stron.

 

Tylko, że 90% ludzi z tego forum o przeciwskręcie dowiedziało się właśnie stąd. Pozostałe 10% to Ci, którzy mieli szczęście i usłyszeli o tym na kursie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że 90% ludzi z tego forum o przeciwskręcie dowiedziało się właśnie stąd. Pozostałe 10% to Ci, którzy mieli szczęście i usłyszeli o tym na kursie.

A czy Twoim zdaniem można inaczej skręcać :icon_question:

 

A miałeś szkolenie u Hondzi?

:bigrazz:

A co :icon_question:

Fajna z niej laska :icon_question: :icon_rolleyes:

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...