Skocz do zawartości

Montaz alarmu


panic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zwracam sie do Was z taka prosba.

Kilka dni temu kupilem alarm motocyklowy SNOOB M686S. Niestety nie za bardzo wiem gdzie sie podpiac kabelkami :icon_exclaim: Posiadam schemat elektryczny i alarmu i motocykla. Czy jest ktos w stanie mi rozrysowac na schemacie motocykla gdzie jaki przewod nalezy podlaczyc. Moto to kawa zx12. Lutownica juz troche sie w swoim zyciu bawilem jednak za cholere nie moge rozgrysc schematu motocykla. Zainteresowanym pomoca wysle na maila schematy. Z gory wielkie dzieki.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa prosta jak masz go gdzie umieścić:

 

+ z aku

- z aku

 

kier lewy i kier prawy albo z przerywacza albo z bezpieczników albo musisz sie podpiąć nie wiem jak u ciebie....

 

A reszty nie podpinaj jak chcesz żyć.... Ja kombinuje gdzie alarm w virówce wlozyć... i nic. Tak wienc 4 przewody i do dziela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa prosta jak masz go gdzie umieścić:

 

+ z aku

- z aku

 

kier lewy i kier prawy albo z przerywacza albo z bezpieczników albo musisz sie podpiąć nie wiem jak u ciebie....

 

A reszty nie podpinaj jak chcesz żyć.... Ja kombinuje gdzie alarm w virówce wlozyć... i nic. Tak wienc 4 przewody i do dziela

Tylko co wtedy ten alarm będzie robił oprócz migania kierunkami?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisłał homman - sam nic wiecej nie podpinał bo kaplica. Mi do GSXF znajomy elektryk załozył alarm.Cos sie tma znał bo zakłada alarmy do samochodów i w sumie alarm działał tak z 2-3 tyg. To był typowy alarm motocyklowy nie jakaś profizorka z alarmu samochodowego.Po 3 tyg ja k podjechałem pod kumpla to fura mi normalnie zgasła i juz nie dała znaku życia.Nie paliła, w ogóle. No to wziołem moto na busa i do elektryka.Ten rozerał moto odcial wszystkie kable i fura zagadała.Pozniej wysłałem alarm z reklamacją , ktorej nie uznali bo alarm jest sprawny (tak napisali).Tak ze lepiej dorzucić pare groszy i niech zamontują to kolesie co montuja alarm w moto.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi alarm montował kumpel. Alarm tez był firmy SNOOB. Jak na razie już działa rok bezproblemowo. O alarmach motocyklowych sporo sie naczytałem i wiem że bywają awaryjne. I żeby nie ładować moto na busa jak czasami alarm odmówi posłuszeństwa to kumpel pokazał mi gdzie i jak mam zmostkować wtyczke żeby moto chcodziło po odłączeniu centralki alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wlaśnie dla tego napisałem jak podłączyć tzn nie przez stacyjke tylko bezpośrednio z aku tzn masa moze być z ramy a + tylko z aku. W takim wypadku moga co najwyzej paść migacze + przerywacz. Wada brak bajerów...no ale masz pewność że nie uszkodzisz modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ale wlaśnie dla tego napisałem jak podłączyć tzn nie przez stacyjke tylko bezpośrednio z aku tzn masa moze być z ramy a + tylko z aku. W takim wypadku moga co najwyzej paść migacze + przerywacz. Wada brak bajerów...no ale masz pewność że nie uszkodzisz modułu.

 

 

Tzn tylko nie będzie odpalania i gaszenia moto ???? A wszystkie inne bajery typu odstraszanie i inne sygnały np szukanie na parkingu to będą??? Kupiłem alarm RTX racer AM6 i chciałbym założyć do 1000 RR i chciałem sie dowiedzieć czy nie będzie to kolidować z Hiss (immobilaiser). Jak podpiąć żeby zminimalizować uszkodzenie modułu czy czegoś innego??? Czy takie podłączenie jak wyżej było opisane jest bezpieczne dla CBRy z Hissem??? Chciałbym ominąć odpalanie motocykla bo to jest zbędne w moim motocyklu bo musiał by być kluczyk w stacyjce a tak nie mam zamiaru go nigdzie zostawiać.Gaszenie mam nadzieje że się nie przyda więc to też by pasowało ominąć. A co z resztą funkcji??? Odpiszcie a będe bardzo wdzięczny. A jeśli chodzi o kierunkowskazy to do dwóch kierunków się podłancza tak??? Pozdrawiam i Czekam na odpowiedź.

Edytowane przez lukasz302
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeżeli masz HISS, to nie radziłbym wpinać się w stacyjkę. Można kosztownego bałaganu narobić. I tak masz immobiliser - odpalenie moto przez złodzieja bez kluczyka odpada.

 

Wepnij się pod akumulator (+ i -), ewentualnie dodatkowa masa i w migacze. W alarmie powinieneś mieć czujnik ruchu i po takim podłączeniu powinien działać, także odstraszanie i inne sygnały będą działać.

 

Nie będzie działało odpalanie i gaszenie moto i dodatkowe odcięcie zapłonu, ale tak jak pisałem wcześniej, masz HISS. A jak będą chcieli zapakować na ŻUKA, to i tak odcięcie ci nic nie da.

 

pozdr Maciej

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeżeli masz HISS, to nie radziłbym wpinać się w stacyjkę. Można kosztownego bałaganu narobić. I tak masz immobiliser - odpalenie moto przez złodzieja bez kluczyka odpada.

 

 

 

Dzięki wielkie za odpowiedź.Właśnie o to mi chodziło. Pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mój alarm, chyba rtx (z powiadamianiem z allegro, jakiś prosty model) ma tak, że jeśli po otwarciu nie wykryje ruchu, to ponownie się włącza.

 

Podpinałem się do akumulatora, kierunków oraz przewodu, który ma 12v jak przekręci się stacyjkę. Na każdym przewodzie odpowiedni bezpiecznik, a do tego wyłacznik awaryjny całego alarmu jak by oszalał.

 

Ma on odstraszać głównie dzieciaki i chcących pomacać gdy moto stoi pod blokiem/sklepem itd.

 

Mam go już prawie rok i nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zakładałem do siebie również RTX z powiadomieniem nabyty na allegro. Plus podałem bezpośrednio z akumulatora, masę z ramy, występują w nim dwa przewody do kierunkowskazów, które podłączyłem pod lewy i prawy kierunek(producent zaleca aby podłączać każdy z tych przewodów przez osobny, 5-amperowy bezpiecznik), jeden z przewodów podłączałem pod wyjście stacyjki, a dokładnie pod przewód biegnący od stacyjki tuż przy module zapłonowym(oszczędność przewodu). Nie podłączałem startera, gdyż uważam to za zbędny bajer, nawet w pewnych okolicznościach niebezpieczny. Pewną niedogodnością było podłączenie gaszenia, gdyż cebulka realizuje ten proces przez odcięcie plusa, natomiast alarm w przypadku zadziałania podaje minus, ale zastosowanie małogabarytowego przekaźnika o stykach rozwiernych rozwiązało sprawę. Alarm mam przeszło rok, działa bez zarzutu. Podwórkowe dzieciaki dały sobie już spokój z dotykaniem maszyny, co najwyżej pooglądają bez ruszania. Hałasuje dość głośno i skutecznie zawiadamia poprzez pilota o inicjacji alarmu. Do motocykla mam 200m, w dodatku fala radiowa musi ominąć betonową ścianę budynku. Przy większych odległościach nie próbowałem, ale liczę, że przy otwartym terenie powiadomienie powinno pewnie zadziałać do ok. 500-700m. Niestety, rozkazy wydawane przez pilota są odbierane przez alarm z mniejszą skutecznością, najlepiej jeżeli motocykl ,,widzi'' pilota bez żadnych przeszkód terenowych.

 

Chce zalozyc alarm tak jak koledzy wyzej proponuja tzn.tylko +i- ewentualnie kierunki, tylko tak sie zastanawiam co bedzie jezli alarm bedzie samozabezpieczajacy??Teoterycznie odblakouje go odpale zaczene jechac a on sie zablokuje i zacznie wyc?

Dobry alarm nie powinien się zablokować jeżeli przed ustalonym czasem po rozbrojeniu wyczuje ruch lub choćby wibracje pochodzące od silnika. Powinien mieć również funkcję wyłączenia procesu autouzbrajania. Jeżeli jest z tym problem, to tak czy siak musisz wpiąć się pod przewód wyjściowy stacyjki(jednak w tym wypadku nie przecinasz tego przewodu) aby po przekręceniu kluczyka ,,powiadomić'' alarm o tym, że ma się nie uzbrajać, bo będziesz za chwilę jechał. Powodzenia przy dłubaniu.

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem trzy alarmy w swoich motocyklach i to co napisał robik64 mogę potwierdzić. Niektóre moduły mają gaszenie minusem a niektóre plusem i należy to wysterować przekaźnikiem. Jak ktoś nie ma o tym pojęcia to jest to najkrótsza droga do uszkodzenia modułu. Gaszenie z pilota jest przydatne w razie czego natomiast odpalanie ma sens w przypadku automatycznego ssania. Zresztą większość dzisiaj chińskich skuterów posiada takie rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...