thefex Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 himotocykl typu enduro, przednie zawieszenie chodzi ok..pytanie jest takie - nie znam przeszlosci moto i nie wiem kiedy byl zmieniany olej w lagach.jezeli wszystko pracuje w porzadku, to mimo wszystko zmieniac plyn czy nie robic sobie problemow? boje sie ze jak zaczne cos rozbierac, to popsuje uszczelniacze i bedzie potem cyrk i wydatki pozdro Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Jak by tylko odkręcic korki i wylać stary olej to nie bedzie problemów. Zresztą uszcelniacze to zawrotny koszt około 20 zł . Większym problemem jest rozberanie i złożenie amortyzatora (jeśli jeszcze tego nie robiłeś). Ja bym zmieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Ja sie teraz pierodle z lagami od ttr i troche jest z tym roboty tylko ze ja zmieniam z uszczelniaczami. Jak mas czas to zalej nowy olej zawsze zawieszenie bedzie chodzić lepiej. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 24 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 ok, pomysle nad tym.czyli wystarczy odkrecic korek spustowy na dole lagi?bo na gorze mam wentyle do dopompowania zawieszenia Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Globi Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 (edytowane) bo na gorze mam wentyle do dopompowania zawieszenia WitamOwszem, ale te wentyle są (prawdopodobnie u ciebie też) na korkach wlewowych. Wykręć je (uwaga na sprężynę bo "strzela" korkiem!), odkręć korek spustowy - wtedy stary olej szybko wypłynie.Potem zakręcamy korek spustowy, wlewamy nowy olej górą. Pewnym problemem może być zakręcenie ponowne korków wlewowych, ale dasz sobie jakoś radę.No i "na deser" - dopompowanie lag do odpowiedniego (małego) ciśnienia. Ja to starałem się robić pompką od roweru, bądź delikatnie, z pół (może mniej) machnięcia pompką do opon. Jednak ostatnio kupiłem w salonie rowerowym specjalną, małą pompkę z ciśnieniomierzem do amortyzatorów. Tanie to cholerstwo niestety nie było...PozdrP.S. Odnośnie czy wymieniać olej - sam piszesz, że nie wiesz co tam jest i kiedy było wlewane. Jak wymienisz to będziesz wiedział co wlałeś i kiedy. Edytowane 24 Marca 2007 przez Globi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Wkręcenie korka to wyższa szkoła lotu (jak dla mnie). Zajeło mi to chyba z 2 godziny (nowe moto więc sprężyny twarde :icon_mrgreen: ). Dopiero jak miałem do dyspozycji 4 ręce to się udało - jeden dociskał korek a drugi dokręcał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michlasz Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Nie no,to nie jest takie tródne najlepiej wymienic ten olej,i sie nie martwic.A co do ściśnięcia sprężyn,trzeba troche techniki i sie uda,POWODZENIA :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 ...a moze mi ktoś przyblizyc, jak to wyglada (wymiana oleju) w mojej deerce? wiem ,ze wchodzi tam ok560ml,jezeli dobrze pamietam... Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 (edytowane) poco jest smar w opakowaniu z uszczlniaczami Ariette ? wiem ze do smarowania w srodku uszczlniaczy , pytanie poco ? i czy mozna zastosowac zwykly smar ? Edytowane 24 Marca 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 poco jest smar w opakowaniu z uszczlniaczami Ariette ? wiem ze do smarowania w srodku uszczlniaczy , pytanie poco ? i czy mozna zastosowac zwykly smar ? ten smar dajesz między wargi uszczelniacza żeby przez pierwsze chwile na sucho nie pracował no i zmniejszasz ryzyko podwinięcia Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 25 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 heh.. dzieki za odpowiedzi.. ale chyba na razie temat odpuszcze, bo przedni zawias pracuje w porzadku.. gorzej z tylem, ale to niebawem sie zmieni najwyzej zmienie ten olej pod okiem jakiegos fachowca, ktory juz to robil w enduraku, albo poczekam z tym do chlodno-deszczowo-zimowych dni, bo wtedy jest full czasu i mozna spokojnie robote sobie zostawic na nastepny dzien, bez stresu, ze ominie mnie latanie z kumplami Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mrówa Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Ja zmieniłem u siebie uszczelniacze + olej w przednim zawieszeniu (chociaż wszystko było w normie) i teraz jest o niebo lepiej niż było:) polecam wymienić olej w przednim zawieszeniu, nawet gdy pozornie wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Oczywiscie, jako ze nikt tego prawie nigdy nie robi dopuki zawieszenie ie padnie, a naprawde olej w przednich teleskopach zuzywa sie w ciagu 2 sezonow i potem juz jezdzisz na blocie.Cala robota nie jest zadna trudnoscia tyle ze trzeba zorganizowac jakas podporke z przodu zeby lagi byly max rozciagniete ( ulatwia odkrecenie i zakrecenie korkow ) miec pasujaca duza nasadke do odkrecania tych korkow i klucz do srubek spustowych z dolu, naczynie z podzialka ( najlepiej cos plastikowego dla niemowlat ) do mierzenia ilosci oleju. Jak jestem dobrze zorganizowany to cala sprawa zajmuje godzine. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 25 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 hmm... jak zwykle Adam M mnie przekonuje :)naczynie z podzialka mam - calkiem dokladne - polecam cylindry miarowe do kupienia w sklepach ze sprzetem laboratoryjnym.chyba pokusze sie o zmiane oleju, ale mimo wszystko ten pierwszy raz zrobie to pod okiem fachowca Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRUCU Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Wszystko pięknie Panowie, ale powiedzcie gdzie i jaki olej kupić? byle jaki hydrauliczny?U mnie - a może tylko mi się wydaje - przednie lagi słabo pracują. Oczywiscie jak się wieszam na kierownicy to pracują cacy, ale podczas jazdy mam wrażenie jakby nie działało to tak jak powinno. Moze zbyt wiele wymagam, bo to lekki motocykl, a ja bym chciał troszkę komfortu :D i malinowo jak w harasiu nie będzie :)Ale może mozna to jakoś zmienić po przez wymianę oleju na nowy - świeży i rzadki ?Tylko jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.