bart_b Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 pewnie uslysze ze juz bylo miliardy razy ale mimo to zapytam. sruba spustowa sie odkrecila niestety gwintem. i teraz pytanie jaka metoda naprawy najlepsza: zmiana na wiekszy korek, tulejowanie, napawanie i nagwintowanie na nowo czy te takie sprezynki do naprawiania gwintów. co polecanie. aha, 15 letni milosnicy wymiany silnika proszeni o powsciagliwosc :banghead: z gory dziekuje za pomoc Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Przerabiałem ten probelm w zeszłym roku w moim GSXFie. Przeanalizowałem różne opcje i zdecydowałem się na naspawanie i ponowne gwintowanie. Wyszło mnie to 40 zeta + mnóstwo zabawy z odkręcaniem i przykręcaniem miski olejowej :banghead: pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 14 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 jaki efekt?? Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 jaki efekt?? No trzyma jak powinno i nie cieknie nic, a czy nowy gwint zostanie, czy wyjdzie razem ze śrubą to się w ten weekend okaże, jak znowu będę olej zmieniał :banghead:Ale w solidnym warsztacie robiłem, tak więc raczej jestem spokojny...pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 pewnie uslysze ze juz bylo miliardy razy ale mimo to zapytam. sruba spustowa sie odkrecila niestety gwintem. i teraz pytanie jaka metoda naprawy najlepsza: zmiana na wiekszy korek, tulejowanie, napawanie i nagwintowanie na nowo czy te takie sprezynki do naprawiania gwintów. co polecanie. aha, 15 letni milosnicy wymiany silnika proszeni o powsciagliwosc :banghead: z gory dziekuje za pomocPrzejrzyj moje posty ,w którymś dokładnie opisałem metodę naprawy przez tulejowanie.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Zerwany gwint to nie problem! Jedz do dobrego zakładu naprawiajacego głowice i wstawia ci heilikola czyli rozwierca otwór i wstawia nowy gwint! Ja tez tak zrobiłem i jest lepszy niz orginał! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Miałem ten sam problme w mojej Xj-tce. Zerwałem gwint w zesżłym sezonie a ze troszke trzymal i byl to nowy nabytek więc chcialem jezdzic a nie teraz jeszcze cos kombinowac i gwintowac itd wiec nakręciłem magiczny wynalazek jakim jest pakuła i pzrejeździłem cały sezon. Po sezonei wyjąłem silnik na warszata po postanowiłem wymienic łancuszek rozrządu i zaworki poustawiac wiec wygodniej by bylo robic to na stole:) no i odrazu zabrałem się za ta miske olejowa i zerwany gwint. A więc na poczatku zdjąłem miske bo i co kolwiek by tzreba bylo robic , gwintowac czy tulejować i gwintowac to tzreba ja zdjąc by nie pozostaly opiłki w silniku. Po zdjęciu ,miski oceniłem iel materiału jeszcze pozostalo po brzegach osadzenia i zmierzyłem jaka śruba była i jaka jest jeden numer większa - wyszło że spokojnie może nagwintować na jeden wymair wiekszy wiec załatwiłem komplet gwintowników i nagwintowałem - kupiłem nową srube odpowiednio skróciłem + podkładki miedziane i teraz trzyma ze hej:) pzodroharyb ;) Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 moze śmieszne w tej sprawie... ale w MZ wykazałem sie nadgorliwoscia i podczas dokrecania zerwałem gwint... sprawa była o tyle delikatna ze niebardzo chciało mi sie rozdzierac silnika dopiero co złozonego;] Tu tokarza wykonałem soibnie takie sprytne rozwiazanie jak sruba wieksza o 1,5srednicy, wykonana na stożku o małej zbierznosci, miała wykonan rowki do odprowadzania opiłków, wkreciłem to diabelstwo. Poczym 23 śrube juz nieco troche inaczej wykonana (tzn. stozek io innej zbierznosci i na dole stozek uszczelniajacy wkreciłem w silnik. Rozwiazanie sprawdza sie przez 2 lata śruba trzyma nic nie leje nie trzeba jej mocno dokrecac wystarczy ze stozek doprze sie do karteru, da sie ja wykrecac i wkrecac na zmiane. Rozwiazanie było o tyle ratunkowe ze ścianki miałem nie zabogate wiec musiałem wymyslic cos takiego;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 po wstepnym rozpoznaniu na mieście :icon_eek: staneło na tym ze miske musze zdjac oczywiscie, zeby to uczynic musze wywalic cały układ wydechowy. bylem w szlifierni pan powiedzial ze musi zobaczyc jak to wyglada i albo to napawa i nagwintuje na nowo albo wstawi tuleje. niestety nie wstawi aluminiowej tylko stalową. i teraz moje pytanie czy to aby dobrze ze ta tuleja bedzie stalowa? gwint mocniejszy ale czy jakies inne kwestie zwiazane z tym ze to bedzie stalowe? Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Jesli wstawi stalowa tuleje to bardzo dobrze.Stalowa sruba przy odkrecaniu i zakrecaniu zawsze bedzie niszczyc aluminiowy gwint a tak to bedziesz mial spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chichio Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Ja mialem dokladnei taki sam klopot. Zerwalem gwint. Na poczatku otwor zostal napawany w celu poznijeszego go nagwintowania. Jednak udali mi sie zakupic miske olejowa z jakiegos rozbitka, i stara miska poszla na skup zlomu :icon_eek:. SPec ktory napawal mi miske nei zrobil tego za dobrze bo po jakims czasie(zalozylem miske z zaslepionym otworem spustowym :icon_eek::D ) w okolicach otworu zaczelo sie pocic, i byly mini wycieki. Ja radze trafic miske olejowa na ebay(de,it,co.uk, com)Juz podaje jak jest miska w innych narzeczach: DE OlwanneUS oil sump plate, oil pan ps. do jakiego to moto jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scitro Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 A nie możesz dobrać nieco większego gwintownika i nagwintować otwór innym gwintownikiem... Taniej przecież zrobić nowy korek niż pierd....ć się z napawaniem i tulejowaniem miski. A jak ci źle napawa, co często zdarza się przy "kosmicznych" stopach aluminium, to powstaje mikroporowatość i będzie Ci kapać koło korka!Pozdrawiam Seb Cytuj www.ducati-klub.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Ja bym osobiście rozwiercił pod wiekszy wymiar, nagwintał i dobrał odpowiedni korek z innego motocykla. Niestety miske musisz wyjąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Zerwany gwint to nie problem! Jedz do dobrego zakładu naprawiajacego głowice i wstawia ci heilikola czyli rozwierca otwór i wstawia nowy gwint! Ja tez tak zrobiłem i jest lepszy niz orginał!- oczywiście - tylko tuleja, trwałość bedzie większa niż oryginał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 tak ja wstawiał bym tuleje z jakiegoś podłego brazu, bedzie podobna rozszerzalnosc cieplna;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.