enduro_boy Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Powie mi ktoś może czym się różnią od siebie łańcuchy? Jedne oringowe drugie zwykłe trzecie jakieś tam... Czym one się różnią?? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gościu Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 tylo co wiem o łancóchach to ze w motorynkach sa chu*owe bo strasznie ciekie! i sa ich róźne romiary naprzyka 3/8cala! no i tyle wiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Różnią się materiałem użytym do produkcji, szerokością ogniw, modułem (czyli odległością między ogniwami), ilością ogniw itd, to chyba jasne. Co do łańcuchów typu o-ring to myślę, że chodzi o uszczelnienie ogniw. Między szerszym, a węższym ogniwem są wstawiane na obu końcach sworznia ogniwa małe okrągłe pierścienie uszczelniające (o-ringi), dzięki czemu łańcuch nie łapie zanieczyszczeń tak łatwo i osiąga dłuższe przebiegi. To według mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dc-Lx-Vi Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 A wie ktoś co to jest łańcuch x-ringowy :?: Podobno wytrzymuje więcej niż zwykły o-ring a nawet można go założyć zamiast niego :roll: Ale nie jestem pewien więc się pytam :idea: POZDRAWIAM :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malina Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Może nie za bardzo do tematu o różnicach w łańcuchach ale mam pytanie. Czy łańcuch może się aż tak rozciągnąć że nie da rady go naciągnąć w żaden sposób i zwisa jak szmata??? Bo właśnie naciągałem łańcuch naciągałem przez ponad pół roku i się skończyła możliwość podciągnięcia (tylne koło już się nie cofnie). Pozdrawiam. :wink: malina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 13 Sierpnia 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2003 tylo co wiem o łancóchach to ze w motorynkach sa chu*owe bo strasznie ciekie! i sa ich róźne romiary naprzyka 3/8cala! no i tyle wiem! To znaczy, że niewiele wiesz... Mówiąc dosadnie i Twoim językiem - gówno wiesz! Zupełnie nie mam pojęcia, po kiego diabła takie pierdoły wypisujesz i zaśmiecasz forum! Przecież tylko sobie reputację do końca psujesz... I co to znaczy Może nie za bardzo do tematu o różnicach w łańcuchach ale mam pytanie. Czy łańcuch może się aż tak rozciągnąć że nie da rady go naciągnąć w żaden sposób i zwisa jak szmata??? Bo właśnie naciągałem łańcuch naciągałem przez ponad pół roku i się skończyła możliwość podciągnięcia (tylne koło już się nie cofnie). Łańcuch jest wyciągnięty i już po nim. Jeżeli jest za luźny, może spaść, a poprzez biczowanie rolki koła łańcuchowego ulegają przedwczesnemu zużyciu. Typowy luz łańcucha to 25-35mm. Konieczna więc raczej na pewno wymiana!!! Chyba że chcesz dostać po plecach metalem, gdy łańcuch pęknie - po prostu nie wytrzyma. Poza tym zniszczysz sobie wahacz, bo ślizgi nie wytrzymają i łańcuch obije go niemiłosiernie... Zmień, szkoda zdrowia swojego i motocykla. I jeszcze jedna mądra porada: największe dopuszczalne wydłużenie łańcucha wynosi 5%, rachunek jest takiy - łańcuch 1/2 cala ma ogniwo o długości 12,7mm. 100 ogniw ma zatem 1270mm. Z tego 2% to 25,4mm; maksymalna długość łańcucha wynosi zatem 1270+25,4=1295,4mm. Taki łańcuch należy wymienić. Policz, zobacz i sam się przekonaj, że Twój łańcuch nadaje się niestety na śmieci. Martwi mnie te pół roku. Cholernie mało, chyba, że miałeś fatalnej jakości łańcuch, albo kupiłeś używane moto i łańcuch miał już jakiś przebieg. W szosowym motocyklu porządnej jakości łańcuch powienien przetrwać przynajmniej 2 sezony (20.000-40.000 km). W enduro eksploatowanym bardzo mocno łańcuch i zębatki zmieniam do 2500-3000 km (kupuję i łańcuch i zębtaki zawsze z najwyższej półki - D.I.D. oraz Renthal) A wie ktoś co to jest łańcuch x-ringowy :?: Podobno wytrzymuje więcej niż zwykły o-ring a nawet można go założyć zamiast niego :roll: Ale nie jestem pewien więc się pytam :idea: Łańcuchy x-ringowe to pewne udoskonalenie o-ringowych. W takich łańcuchach, zamiast o-ringów, stosuje się x-ringi (zwane też quad-ringami). Są to pierścienie uszczelniające o bardziej uniwersalnym zastosowaniu niż o-ringi, stosowane w cięższych warunkach pracy oraz tam, gdzie jest wymagana szczelność w dużym zakresie ciśnienia (niskiego i wysokiego). Do produkcji takowych x-ringów stosuje się wytrzymałe kauczuki. Taki zmodyfikowany rodzaj pierścienia uszczelniającego, w odróżnieniu od o-ringu ma przekrój podobny do litery "X" (stad x-ring). Co do wytrzymałości łańcuchów x-ringowych.... Trudno powiedzieć, póki co ich zastosowanie nie jest rozległe. Ja zaopatruję się w porządne łańcuchy o-ringowe, najlepiej D.I.D.'a. I jeszcze jedno co do łańcuchów. Tak jak nigdzie indziej, tak tutaj sprawdza się przysłowie, oczywiście parafrazowane: "jak nie posmaruejsz, to nie pojedziesz". Naprawdę, niekonserwowany i niesmarowany specjalnymi smarami (nie mówię o zwykłym olejy, który tylko niszczy łańcuch!!!) co przynajmniej 300 km, zużyje się kilkakrotnie szybciej, niż zadbanmy i nasmarowan (polecam Catsrola, Shella, Motula). Dziękuję za uwagę :wink: Jadę dalej :) Pozdrawiam :split: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Witam!Dominik, jestem pod wrażeniem twojej wiedzy 8O Już wszystko jasne :wink: łańcuch i zębtaki zawsze z najwyższej półki - D.I.D. oraz RenthalJak wygląda sytuacja z cenami ? Dzięki i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Zestaw napędpwy do KTMa, czyli obie zębatki Renthal (tylna z nacięciami, które lepiej odprowadzają błoto) oraz łańcuch D.I.D. to jakieś 600-650 zł. Niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 14 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2003 cze No inzynierow to z was chyba wszystkich nie bedzie ale dodam ze standardowy rozmiar lancucha w moto to 1/2 cala ,czyli jak to Dominik napisal 12.7 mm.Jest to nazywane podziałka łancucha a nie zadnym modulem jak ktos tam u gory napisal i w zupelnosci wystarczy do przeniesienia mocy z silnika na kolo nawet bardzo wysilonego motocyklaSpotyka sie tez w czoperach wieksze łancuchy ale czego tam nie mają.Wecz niektorym to nie wystarcza i montuja sobie ogromne paski zębate.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.