Torturro Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Metzeler podobno mientkciejszy - a ja wiadomo twardym trzeba byc nie mientkim :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Może i są miękkie,ale na śliskich asfaltach w miastach chorwackich nie trzymały sie wcale.Na skrzyżowaniach asfalt jest tam tak śliski że nawet przednie koło dostawało uślizgu.Na trasie było ok. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Przecież to chłodzony powietrzem silnik. Bardzo szybko powinien stygnąć (przynajmniej w moich chłodzonych powietrzem moto tak miałem). No racja - ale to moj pierwszy chlodzony powietrzem moto dlatego zadaje takie glupie pytania.:biggrin:Co do opon - ja mam chyba Brigestone - jak na razie nie narzekam ale co mozna narzekac jak sie tak marnie km nawinelo co ja w tym sezonie... :cool: Dunlopy sa twarde dlego na wodzie trzeba uwazac, o metzelerach slyszalem pozytywne opinie aczkolwiek na forum niemieckim czytalem, ze mialy tendencje do rozwarstwiania sie ale tylko te z biala scianka. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Torturro Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Kazda opona 'wielozadaniowa' traci niestety ok 40% przyczepnosci podczas deszczu. . . byc moze faktycznie jednak Metze sa nieco lepsze. Zamierzam testowac te wesje wlasnie - przesiadajac sie z obecnie konczacych zywot Dunlopow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 panowie, pomijam, że dyskusja o oponach jest średnio na miejscu (np. ktoś ciekawy opinii a jeżdżący dragstarem czy innym vn2000 już się z nią nie zapozna); ale niech będzie, rozumiem - są opony i opony, a motocykle miewają specyficzne na nie reakcje ale zróbcie sobie nawzajem przysługę i podawajcie modele opon!brigdestone to, metzeler tamto: który model? rozbieżności w charakterystyce opon są potężne, czasy kiedy jeden producent robił jeden typ opony, albo wszystkie gumy z tej samej mieszanki minęły na oko kilkadziesiąt lat temu :)dziękuję i przepraszam za OTjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TATAKIS Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 (edytowane) Jeszua, radzisz dobrze ale to trochę nie jest tak z tymi oponami. Jesteśmy w temacie WS/RS i czy chcemy, czy nie mamy ograniczony wybór modeli opon do .................. jednego i tylko jednego u każdego z producentów. Po prostu, czy to będzie Metzeler, Dunlop, Bridgestone, Pirelli czy inny diabeł, każdy z producentów ma tylko jeden typ/model opony do tego motocykla. A zatem pisząc np. Dunlop, sądzę że każdy z nas dokonuje skrótu myślowego, bo wie (no, może z wyjątkiem totalnych świeżaków), że chodzi o model D404 bo innego Dunlop nie ma. A jak Metzeler, to wiadomo Marathon ME880, Pirelli to MT66, Bridgestone to G702/703. Itd. To są dedykowane opony tych producentów do tego motocykla. Z innymi producenci nie radzą kombinować. To samo w zasadzie dotyczy innych cruiserów/chopperów. W grę może wchodzić co najwyżej wybór wersji dętkowej lub bez, w zależności od kół szprychowych lub bez szprych i z białym pasem szerokim/wąskim lub całe czarne.Niestety nie ma takiego wyboru jak dla moto turystycznych czy sportowych. Wracając do wyboru opon. W maju stanąłem przed tym dylematem, czym więcej czytałem wypowiedzi na forum, tym byłem głupszy. Opinie były przeróżne i podzielone. Wybrałem więc chyba najrozsądniejsze wyjście i 1/ zapytałem doświadczonego mechanika w autoryzowanym serwisie (mam do niego pełne zaufanie z racji jego stażu, fachowości i znajomości tego motocykla) i 2/ "starego" fachmana w znanym i cenionym serwisie oponiarskim na ul. Narocz w W-wie (kiedyś miał zakład na Puławskiej, od ponad 20 lat w zawodzie i sam ma 2 moto i skuter). W obu miejscach uzyskałem (całkiem niezależnie) identyczną opinię. Cytuję mniej więcej:- Bridgestone - najtwardsze, bardzo trwałe, powyżej 25tys. km., niezłe na suchym jak ciepło, słabe na suchym jak zimno, słabe na mokrą nawierzchnię pomimo niezłego odprowadzenia wody bo śliskie ze względu na twardą mieszankę, myszkują na gryzionym (układ bieżnika), słaby komfort,- Metzeler - twarde, trwałe, do ok. 20tys. km, bardzo dobre na suchą nawierzchnę jak ciepło, dobre na suchym jak zimno, przeciętne na mokrym bo słabe odprowadzenie wody, trzeba uważać na bardzo gładkim asfalcie, nie myszkują na gryzionym, dobry komfort, ciche, - Dunlop - średnio twarde, dość trwałe, do 18-20tys. km, bardzo dobre na suchym jak ciepło, dobre na suchym jak zimno, dobre i dość przyczepne na mokrym, bardzo dobre odprowadzenie wody, nie myszkują na gryzionym, wysoki komfort, ciche,- Pirelli - dość miękkie, dość nietrwałe, do 15tys. km, bardzo dobre na suchym jak ciepło, przeciętne na suchym jak zimno, dobre i przyczepne na mokrym, dobre odprowadzenie wody, myszkują na gryzionym, dobry komfort, hałaśliwe (szumią na szorstkim), Przy wskazanej przeze mnie jeździe 2/3 na suchym i 1/3 na mokrym, oba żródła zdecydowanie wskazały na Dunlopa. Fachman dosłownie rzekł: "...daj se pan spokój z Pirelli (tu machnięcie ręką), Bridgestone to słabizna, Metzeler nie jest zły, ale ja panu dobrze radzę, bierz pan Dunlopa". I tak zrobiłem, kupiłem Dunlopy 404, chociaż raczej byłem nastawiony na Metzelery. W końcu im było wszystko jedno, które kupię, cena podobna, a mieli wszystkie te modele. Zrobiłem od tego czasu ok 6tys. km na nich. Nie wiem jak by było z Pirelli czy Metzelerem, ale w porównaniu z Bridgestone, które miałem wcześniej to niebo a ziemia.Na Bridgestonach miałem glebę na mokrym i glebę na suchym, bałem się jeździć szybciej niż 80km/h na mokrym. Na Dunlopach jeździ mi się zdecydowanie pewniej, są naprawdę bardziej przyczepne i czuję się bezpieczniej. Posłuchałem fachowców i uważam, że dobrze zrobiłem.Wszystko więc zależy od tego jak kto jeździ, w jakich warunkach i ile chce wyjeździć na jednym komplecie. Ja jeżdżę pół/pół, lajtowo 90-100km/h i dość dynamicznie ale bez szaleństwa, średnio 110-130 km/h Edytowane 28 Sierpnia 2008 przez TATAKIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tatsu Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Jesteśmy w temacie WS/RS i czy chcemy, czy nie mamy ograniczony wybór modeli opon do .................. jednego i tylko jednego u każdego z producentów. Po prostu, czy to będzie Metzeler, Dunlop, Bridgestone, Pirelli czy inny diabeł, każdy z producentów ma tylko jeden typ/model opony do tego motocykla. A zatem pisząc np. Dunlop, sądzę że każdy z nas dokonuje skrótu myślowego, bo wie (no, może z wyjątkiem totalnych świeżaków), że chodzi o model D404 bo innego Dunlop nie ma. A jak Metzeler, to wiadomo Marathon ME880, Pirelli to MT66, Bridgestone to G702/703. Itd. To są dedykowane opony tych producentów do tego motocykla. Z innymi producenci nie radzą kombinować. To samo w zasadzie dotyczy innych cruiserów/chopperów. W grę może wchodzić co najwyżej wybór wersji dętkowej lub bez, w zależności od kół szprychowych lub bez szprych i z białym pasem szerokim/wąskim lub całe czarne.Niestety nie ma takiego wyboru jak dla moto turystycznych czy sportowych. Nie chcę wywoływać burzy w szklance wody. Opon jest od groma. Mam dobrego znajomego w temacie, jest autoryzowanym dealerem opon. Jak mi wywalił listę po targach oponiarskich w Duseldorfie, to ją zamknąłem i powiedziałem że polegam na jego wiedzy. Kupiłem Bridgestona z informacją że tylko do tego motorka na takie koło itd. Oczywiście że w ofertach jest jeden najczęściej typ szczególnie na nasz kraj.No i zawsze istnieje dylemat ceny do wartości a przekrętów w tym temacie jest wiele.Tak jak napisałem nie podejmuję się dyskusji w temacie, ale jak się grzebnie głębiej to zawsze jest drugie dno.Ciekawe testy opon zamieszcza ostatnio jedna z gazet motocyklowych.Największym problemem jest zalew chińszczyzny ale o tym pisałeś. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk1961 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 (edytowane) - Metzeler - twarde, trwałe, do ok. 20tys. km, bardzo dobre na suchą nawierzchnę jak ciepło, dobre na suchym jak zimno, przeciętne na mokrym bo słabe odprowadzenie wody, trzeba uważać na bardzo gładkim asfalcie, nie myszkują na gryzionym, dobry komfort, ciche, Co do opon, to ja nie jestem jeszcze aż takim zanawcą ale powiem że mam moto z niemcowni i tam w moim moto zmieniono oponki w serwisie Yamahy przy przebiegu 17tkm na Marathon ME880 udokumentowane fakturą). Coś w tym musi chyba być że właśnie na takie.A teraz z innej beczki. Szukam i to dość długo koledzy, białych kloszy do kierunków. W serwisie u P. Adamiszyna w Gorzowie Wlkp. poinformowano mnie że niestety nieosiągalne na polskim rynku. Ale za to w Ameryce i owszem. Czy mogę liczyć na Waszą pomoc bo nie wiem jak tą Amerykę ugryżć.Chętnie odkupię jak ktoś ma na zbyciu.Pozdrawiam. Edytowane 28 Sierpnia 2008 przez wilk1961 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kefas Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Co do opon, to po sprowadzeniu swojego sprzęta miał założone Bridgestone, bardzo szybko się skończyły. Aż się lekko zdziwiłem, że po 14 tys. km muszę już gumy zmieniać. Może to specyfika mieszanki na amerykańskie drogi. Obecnie mam Dunlopki z białymi pasami i po przejechaniu już większego dystansu nie widzę znacznego zużycia. A w tarsie było sucho, i mokro, i chłodno, i ciepło, lecz nie odczułem, by w jakichkolwiek warunkach motocykl mi myszkował czy nie trzymal się dróżki. Polecam, więc zdecydowanie Dunlopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seboka Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Wilk mogę ci kupić, ale ok 3 tygodnie to może minąć zanim przyjdą no i coś za fatyge Cytuj [html]<p><b><a href="http://www.seboka.republika.pl/" style="text-decoration: none"> <font color="#008000">Moja strona </font></a></b> <font color="#008000"> <b><a href="http://www.szczotkitechniczne.eu" style="text-decoration: none"> <font color="#008000">Moja praca </font></a></b></font></p>[/html] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk1961 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Serdeczne dzięki kolego SEBOKA. Biorę jak najbardziej. Proszę podać co i jak na PW bo nas admin zje.Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TATAKIS Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 (edytowane) Nie jestem specem od opon motocyklowych, dlatego zdałem się na radę fachowców a ich opinie przytoczyłem wyżej dla użytku innych. Możecie je zweryfikować w Waszych serwisach czy serwisach oponiarskich.Sporo też na ten temat czytałem, plus jakby nie było doświadczenie z oponami ponad 30 lat jazdy i ponad milion km przejechanych różnymi samochodami (chyba ze 12) w różnych warunkach. Tatsu - zgadza się, producentów opon jest wielu (np. jeszcze Michelin, Continental, Haidenau, itp, itp.) i każdy ma dzisiątki modeli w dziesiątkach rozmiarów, w różnym wariancie bieżnika i mieszanek. W serwisie oponiarskim sam widziałem knigę ze 100 stron opon do motocykli i skuterów zapisaną maczkiem linijka po linijce. Sęk w tym, że do WS/RS jaki by to nie był producent, to opon ma do niego tylko po jednym konkretnym modelu. Może dlatego, że czoper/cruiser to nie sport ani enduro. Z założenia jeżdzi się nim 100-160km/h i tylko po asfalcie. Nie ma więc gum na tor, grunt, szutr, śnieg czy warunki deszczowe. Nie występują też warianty "szybkościowe" i "wytrzymałościowe" oznaczone lierami R, T, V, Z itp. Jedyny jaki jest do WS/RS to wariant z literą H (do 200km/h). Wybór jest więc bardzo ograniczony, bo to gumy na jeden typ nawierzchni i z założenia na warunki uniwersalne, ze wskazaniem na porę letnią bez podziału sucho - mokro. Możemy tylko pozazdrościć Hiszpanom czy Włochom, bo mają równe drogi, szorstki i przyczepny asfalt, nie pada i w dodatku ciepło (rozgrzane gumy lepiej się kleją do drogi). Jakie by więc nie założyli gumy, zawsze mają dobrze. A z producentów przytoczyłem tylko tych najbardziej popularnych i zalecanych przez Yamahę, bo z nimi my wszyscy mamy najczęściej do czynienia i największą o nich wiedzę. Serdeczne dzięki kolego SEBOKA. Biorę jak najbardziej. Tylko pamiętaj jeszcze o pomarańczowych żarówkach do tych białych kloszy, i czy te żarówki będą pasowały do oprawek (gniazd-zaczepów). Edytowane 28 Sierpnia 2008 przez TATAKIS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilk1961 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Żaróweczki zakupię u nas a moto jest europejskie więc chyba będą pasować. Jesem ciekawy jak to jest z lampa stopu, a konkretnie o podswietlenie tablicy rej.Jak klosz biały to żarówka czerwona ale co z oświetleniem tablicy? Zastanawia mnie to jak to rozwiązać.Na e-baju jest taki zestaw i chyba tablica jest podświetlana białymi led-ami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 (edytowane) Z tymi ciepłymi krajami to się nie zgodzę.W ciepłych krajach ze względu na wysokie temp.drogi zbudowane są z całkiem innej mieszanki .Muszą one w tym klimacie wytrzymać spore obciążenia mechaniczne i termiczne.Nawierzchnia jest tam tak śliska w słoneczny dzień jak u nas w czasie deszczu.A w czasie deszczu to już masakra.Byliśmy w kilka maszyn w Chorwacji,każda prawie na innych gumach i odczucia były podobne.W mieście to prawie lodowisko.Największą przyczepność na skrzyżowaniach miały białe pasy.Podobnie jest we Włoszech.Obserwując sprzęty jakie tam jeżdżą to przeważają sporty a do nich jak wspomniano jest opon duży wybór,żelaza jeżdzi mało i wszedzie gdzie się zatrzymywalismy to wzbudzaliśmy nie małą sensację.W czasie pobytu 2tyg.w Chorwacji spotkałem tylko jednego Wildka i parę Dragów.Ale na czym oni tam jeżdżą to nie wiem. A odnośnie białych szkieł do kierunków to kilka razy widziałem je na Motobazarze we Wrocławiu.Komplet kosztował coś ok.120pln.[4 sztuki] Edytowane 29 Sierpnia 2008 przez piter 1600 Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAREK Z Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Witam Mam dziwny objaw w moim RS jak puszczę kierownice to po chwili motor dostaje shimi choć nie wiem czy to shimi - raczej jakieś dziwne wibrację kierownica w prawo w lewo i się nakręca .... przy większych prędkościach to zanika... Co to może być opona ??? Pozdrawiam Jarek W moim przypadku to była opona!Z biegiem zużycia opon wibracje kierownicy przy małej prędkości się nasilały.(podczas” eksperymentów” z puszczoną kierownicą)Obecnie miną tydzień od wymiany opon i temat wibracji nie istniejePozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.