Skocz do zawartości

Kawasaki en 500 - temat zbiorczy


Gość Binak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

 

Właśnie rozpoczyna sie sezon jednosladowców i chce kupić pierwszy motor. Zastanawiam się nad Kawasaki EN 500

albo Yamaha Virago 535 ewentualnie Suzuki SAVAGE LS 650 . Ktos może podzieli się doświadczeniami i dobrymi radami który motocykl wybrać ??? Pomożecie ???

 

z góry dzięki i pozdrawiam!!! ;)

 

p/s. Znacie może fajne sklepy z kaskami i kurtkami w stolicy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz mialem ten sam problem z wyborem moto i powiem Ci szczerze że myślalem o tych samych moto co ty z Suzuki szybko się wyleczylem bo to singiel a takie moto powinno mieć dwa cylinderki, virówka odpadla jak się do niej przymierzylem bo wygladalem mimo swojego niewielkiego wzrostu na tym moto jak na niewielkim skuterku, wybór padl na EN-kę bo to dość duży motocykl dysponujący 50 KM co prawda silnik rzędowy ale sprawdzony w GPZ i innych kawach dzięki czemu latwo o części zamienne, z opinii użytkowników wiem również że malo awaryjny (sam niewiele jeszcze nim pojeździlem bo to mój pierwszy sezon na tym sprzęcie) więc ja wybralem EN-kę i ją polecam ale wybór i tak będzie należal do Ciebie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś gpz, która ma ten sam silnik o jakim myślisz a kumpel miał dokładnie taki motorek en'ke nie narzekał a silniczki faktycznie nie do zajechania i części jak by co tanie co prawda 50 km hmmmmmm troszke mało ale takiego motorku nikt nie kupuje żeby zapierda.....ć. to jedna strona medal;u a 2 to taka że yamaha to yamaha dlatego wybrał bym ją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, 50KM w czopku to i tak wynik zupełnie wystarczający, zwłaszcza do nauki jazdy. zl natomiast jako jeden z przodków power-cruiserów (ze wszystkimi ich wadami) IMHO nie powinien być wciągany na listę motocykli dla początkujących; ale to oczywiście moje asekuranckie zdanie. inna sprawa, że to nie moc w tym typie motocykla decyduje o zakupie :banghead:

 

autorowi wątku zalecam zapoznanie się z wynikami wyszukiwania: raz, dwa, i jeszcze jakby poszukać o odpowiednich typach... virago, savage, i dwa najciekawsze zapewne en500 oraz en 500

 

gdybym ja miał obecnie wybierać..? nie wiem, ile masz kasy - koszt zakupu virago jest jak sądzę zauważalnie wyższy, niż en-a, więc trudno oszacować z tak zdawkowego pytania. ls-a odrzuciłbym, to naprawdę malutki sprzęcik - nie jest to tyle kwestia "wyglądania jak na psie", ale po prostu wygody: zwinięte nogi szybko dadzą o sobie znać podczas jazdy. nieco lepiej jest na xv535 pod tym względem, miałem taką i jeździłem; niewątpliwą zaletą jest śliczny wygląd, znacznie bardziej klasyczny i stylowy niż w pozostałych dwóch, oraz przeniesienie napędu kardanem

wracając jednak do pytania: przy obecnym stanie mojej wiedzy wybrałbym... hondę shadow vt600. wprawdzie jest pędzona łańcuchem, a chłodzona cieczą (zaleta efektywność, wada wzrost skomplikowania układu), ale za to wygląda ładnie, ma v2, jest dość duża jak na pojemność silnika; nie ma problemu z przypięciem nawet dużych sakw, co niestety jest poważnym mankamentem małej virago. no i daje się kupić w zupełnie przyzwoitych cenach, bo kilka lat temu różnica między xv535 a vt600 była wręcz nieprzyzwoita

użycie wyszukiwarki dla znalezienia opowieści o tym motorku zostawiam już własnej inwencji pytającego :)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chopperze musi być widlasty silnik. Inaczej to nie jest chopper. To tak jakby kobiety miały fiu*a. :D Ale rzędówke można spoko kręcić do odcięcia zaplonu co też sprawia radość użytkownikowi. :D :D :crossy: Suzuki LS odradzam stanowczo. Nie na darmo mają ksywkę "odkurzacz". Nadają się tylko na wystawę. pozdro. :P

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krawcu2 - EN 500 to Kawasaki nie Yamaha, dwa cylindry w rzedzie czyli połowa silnika z GPZ1000, mam podobny silnik u siebie od GPZ900 w ZL900,............... silniki wrazliwe na braki serwisowe, zaniedbania ustawien zaworow, wymian oleju itd., jesli sie o nie dba nalezycie jest OK! ale nie sa tak idiotoodporne jak silniki hondy i z tym trzeba sie liczyc, ....................pomysl tez nad Kawasaki ZL600, podobny motocykl ale juz 4 cylindry i moc około 80KM

wiem że en to kawasaki napisałem o zaletach kawasaki a podsumowując powiedziałem, że wybrał bym yamahe ponieważ to yamaha bez zachwalania tej marki :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kooper bierz ode mnie ZL600!

sprzet podobny gabarytowo do EN i 535 ale jaki charakter!!!

wcale na 1 moto nie jest za mocny(jesli masz oczywiscie jakies tam doswiadczenie z motocyklami)

535 szybko sie znudzi a ten ci starczy na 2 moze 3 sezony(mi starczył na 5)

w porównaniu do EN ma wał kardana-silniki podobne- tez lubią jak sie je kreci!

czoper wcale nie musi miec Vki!!!

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czoper wcale nie musi miec Vki!!!

 

 

A kobiety wcale nie muszą mieć cycków. :icon_razz:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te z rzędowymi silnikami to tzw. soft choppery. A soft dlatego bo dla soft-ludzi. Soft chopper - parodia choppera. :biggrin:

 

Ciekawe kiedy japońcy zrobią moto klasy super-sport z jednocylindrowym silnikiem. przecież można, styl dowolny. Albo Crossówę z silnikem rzędowym 4 cyl. :buttrock: :buttrock:

 

Bóg (czyt. bracia Davidson) stworzyli moto z silnikem V2 który ewoluował w postać choppera i tak musi już zostać do końca świata. Amen.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam jestem świeży na tym forum jak i również świeżym motocyklistą.

chciałbym zaczerpnąć trochę informacji na temat mojego motocykla EN 500

1. jaki luz zaworowy powinien być? motocykl ma przejechane 25 tyś km a nie wiem kiedy były ustawiane

2. sprzęgło- mam wrażenie że coś nie tak ponieważ szarpie podczas wbijania 1 biegu a nie ma możliwości podciągnięcia( gdy go potrzymam trochę na wciśniętym sprzęgle podczas pracy silnika to lepiej wchodzi), czy tak ma być czy sprzęgło do wymiany?

3. zrobiłem ok 1000 km i musiałem wymienić dwa razy świecę z prawej strony co może być przyczyną?

zbliża się zima więc jest czas żeby trochę pomajsterkować i przygotować pojazd do nastepnego sezonu

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...