Skocz do zawartości

Odpalanie motocykla po zimie


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale uważam że Paweł jest w błędzie

 

Mamy wolny świat i uważać możesz :icon_mrgreen:. Tylko tyle z mojej strony.

 

Prawda! Łańcuszak czy pasek tak jest skonstruowany aby wytrzymał te obciążenia

 

Nieprawda ! Z tego co pamietam w wielu przypadkach to co pękało, to nie była guma od gaci kierowcy, tylko pasek rozrządu.

 

Tak więc czy odpalacie z rozrusznika czy na pych, wałki i tak dostają to szarpnięcie.

 

Nie, bo rozrusznik działa dużo łagodniej.

 

Paweł- pewno idziemy na obiad

 

Ja tam ide sie powiesić ....

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam ide sie powiesić ....

Pawel

 

Byle by nie za pasek lub łańcuszek rozrządu bo się jeszcze urwie albo przeskoczy :icon_mrgreen:

 

Pawel olej wszystko bo na różnicy zdań świat się nie kończy i jak by wszyscy myśleli tak samo to by nie było o czym podyskutować. :icon_eek:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wał napędza wałki poprzez łańcuszek. Tak więc czy odpalacie z rozrusznika czy na pych, wałki i tak dostają to szarpnięcie.]

=======================================================================------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dersu-;Masz racje. ale tutaj chodzi o czas, i moment użytej siły w jakim to robią startując.Dam Ci przyklad-Wyciągaj kogoś z błota przy pomocy łancucha z rozpędu.. to ten nieszczesny łancuch prawdopodobnie strzeli.Potem zrob to samo,najpierw powoli napręż go,jak juz będziesz czuł opór to gazu..i co??Powinien wytrzymac.Bo biorąc pojazd na ;pych; dajesz mu większego strzała w najsłabszy punkt programu jakim jest ten pasek.Słyszałes coś o odporności na zrywanie,albo o ciągu martwym?!

========================================================================------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co ma piernik do wiatraka. Przecież przy zapalaniu na pych łańcuszek cały czas jest od rozrządu.

Ps. Nikt tu nie mówi o "strzale", że rozpędzamy moto do 70km/h a następnie 1, tylko rozpędzamy do około 25 km/h i wrzucamy dwójkę.

=======================================================================

Dersu;Własnie pisałem aby sie tym cholernym łancuszkiem nie przejmować, jak chcesz Sobie poodkręcać na maszynie , najwyżej urwiesz łańcuch napędowy :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! :buttrock: czytałem wasza debatę na temat odpalania na pych lub za autem.

I zgadzam się ze NIE można odpalać na pych luba na zaciąg

Od tego jest rozrusznik!! Ja po zimie wyciąłem mojego banita wyczyściłem gaźniki założyłem i odpaliłem! Ale następnego dnia chciałem go zapalić i nic silnik się nie kreci jak by rozładowane aku

I przez myśl mi przeleciało na pych albo na zaciąg ale wcześniej wykręciłem świece żeby zobaczyć czy silnik się zakręci bez świec

Jak zacząłem kręcić to mnie popryskało paliwem do 1 cylindra naciekło paliwa i blokowało silnik gdy bym go woził na zaciąg lub pych mam pokrzywiony korbowód na 100% :icon_razz: i na początku sezonu już robota!!! Wiedz odradzam palenia na pych itp. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawa odpalania na pych prezentuje się w silnikach 2T, gdzie nie ma zaworów, rozrządu, łancuszka, ani paska?

 

Tak, ze jak masz np zatkany gaźnik ew zepsuta elektryke, to nie pracuje pompka oleju i silnik chodzi na sucho. Konsekwencji sie domysl. W starszych typach ze smarowaniem typowo mieszankowym efekt jest podobny

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dotąd nikt nie wspomniał o wadach odpalania na pych dotyczących elektryki. Nie jestem ekspertem, ale kiedyś wyczytałem na forum,że odpalanie w wyżej wymieniony sposób może spowodować uszkodzenie regulatora napięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ze jak masz np zatkany gaźnik ew zepsuta elektryke, to nie pracuje pompka oleju i silnik chodzi na sucho. Konsekwencji sie domysl. W starszych typach ze smarowaniem typowo mieszankowym efekt jest podobny

A jeśli wszystko mam sprawne, nie korzystam z dozownika, tylko robie mieszanke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli wszystko mam sprawne, nie korzystam z dozownika, tylko robie mieszanke?

 

 

To przy zamknietej przepustnicy (bo tak sie zazwyczaj odpala zeby nie zalać) oboroty beda za duze w stosunku do podawanej mieszanki, czyli wychodzi na to samo co wyzej, choc jesli odpali od razu to BYĆ MOŻE nic sie nie zatrze, ale to nie jest zdrowa metoda. Tak jak hamowanie silnikiem w dwusuwie.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

jakie cisnienie powinno byc w przednim kole a ile w tylnym?

 

Lol, ales sie urwal :flesje:.

 

W kwestii odpalania na pych uwazam, ze najgorszym zjawiskiem, ktore moze spowodowac zerwanie lancuszka rozrzadu, jest za niska predkosc "pchania" przy odpalaniu. Tzn. kiedy moto juz zalapuje, ale ma za mala predkosc, by pojechalo i w rezultacie jedzie takimi zabimi skokami. Wtedy to dopiero wszystko dostaje po dupie! Lancuszek rozrzadu dostaje zmienne szlagi - raz od wybuchajacej w cylindrach mieszanki nastepuje bardzo gwaltowne jego przyspieszenie a zaraz potem jest on gwaltownie wyhamowywany przez zbyt wolno toczace sie kolo.

 

Sam odpalilem kilka razy Kawasaki VN750 Vulcan z pychu w sytuacji podbramkowej. Dwojka, gorka i poszedl.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...