Skocz do zawartości

Poznaniaczy moze wiecie....!!!!!!!!!!!!!!


Wioslarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich nie tylko poznaniakow!Potrzebuje pomocy robie kolesiowi maszyne i gląb zatar silnik w takim samym gpz 100rx jak ja mam! Gdzie w poznaniu dobrze zrobia szlif walu i dorobia mi panewki??? No i jesli ktos wie to moze za ile??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlif wału i dorabiane panewki w japonii nie zdadzą egzaminu

a więc odpowiedź na pytanie gdzie dobrze... brzmi -nigdzie :biggrin:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorobia ci w sklepie, u dealera czesci do kawy. Kupisz tam nowy wal i panewy.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat o dorabianiu panewek przewijał sie kilka razu juz na forum- poczytaj te tematy i zastanów sie czy warto, bo jesli po takim "remoncie" silnik padnie po kilkuset km to niestety to TY bedziesz miał dupe mokrą :icon_rolleyes:. POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

 

Wal mozna by przeszlifowac, tyle tylko, ze gorzej bedzie z tymi panewkami. tak jak powiedzial przedmowca silnik pochodzi a puzniej put znaczy kaputt. ( przelozylem kiedys na statku panewki z innego takiego samego diesla agregatu pradotworczego, bo pan kapitan powiedzial, szkoda kasy na panewki, przeloz bedzie gut. 72 h chodzil a pozniej kokbowod roz***lil blok. Jak widac byl postep techniczny, bo dostalisma nowego diesla. )

 

pozdrawiam

 

:icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sposób na naprawę wału po obróceniu panewek. Szlifujemy wał, prostujemy go ( z reguły jest krzywy, szczególnie jak panewki obróciły się podczas jazdy na gumie), oddajemy do azotowania, znowu prostujemy ( choć nie zawsze się pognie), regenerujemy uszkodzone korby i dorabiamy panewki. Robie tak kilka silników rocznie i jakoś wszystkie chodzą a często lekko nie mają. W Warszawie taka regeneracja kosztuje okło 700zł w silniku R4 jak robimy tylko panewki korbowe. (głównych radze nie ruszać, mam złe doświadczenia z silnikiem w którym były dorabiane, ewentualnie załorzyć nowe oryginalne bez szlifu wału).

Metoda jest sprawdzona do przebiegu około 10 000KM. ( później motocykle są sprzedawane i nie mam z nimi kontaktu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak powiedział Łukasz Z. Najlepszym wyjściem byłoby kupno nowego wału,albo używanego w dobrym stanie razem z panewkami i korbowodami. Ale jak ktoś nie ma kasy to można tak zrobić jak Łukasz napisał.

Ja dałem do zakładu w Wawie, to za szlifowanie, prostowanie wału, azotowanie dorobienie panewek na wszystkie korbowody (nie były w najlepszym stanie, więc chciałem wymienić wszystkie) zapłaciłem 500zł.

 

Wał motocyklowy jest utwardzany cieplnie tylko powierzchniowo na głębokość około 0,5mm, tak więc samo szlifowanie bez azotowania mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wioslarz , wiem , ze od lat robią w głogowie szlify wałów samochodowych , robią dobrze i naprawde warsztat istnieje juz kupe lat , teraz szefem jest... kobieta , dowiem sie o jakiś namiar , tel , nazwisko (z nazwiskiem nie bedzie problemu) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Uderz tutaj, bo jeśli ktokolwiek w Poznaniu może to zrobić, to tylko on - Szlifiernia wałów p. Witkowskiego, ul. Junacka (numer sobie znajdziesz), tel. 512 185 123, 061 861 08 41

 

Od razu ostrzegam - jeśli nie masz nerwów ze stali i cierpliwości jak głuchy koń, odpuść sobie ten kontakt. Ew. przykuj się łańcuchami w jego warsztacie :D

 

No, ale dobry jest...

 

pzdr

 

Aha, jeśli on powie, że tu się nic nie da zrobić i gwarancji nie będzie, to w ogóle sobie odpuść dalsze szukanie ;) Szkoda czasu będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich nie tylko poznaniakow!Potrzebuje pomocy robie kolesiowi maszyne i gląb zatar silnik w takim samym gpz 100rx jak ja mam! Gdzie w poznaniu dobrze zrobia szlif walu i dorobia mi panewki??? No i jesli ktos wie to moze za ile??

 

Nie taki glab - niedosmarowana 3 panewka to pieta achillesowa tych silnikow.

Olej trzeba w nim trzymac stale na maksa i absolutnie zadnych wyglupow typu pojscie na gume.

Jak ma byc tanio, to mozna sprobowac szlif z azotowaniem i dorabiane panewki ( nie mam o tym opinii, bo jeszcze nie bylo wiesci na forum o tak zrobionych silnikach oprocz tego co napisal Lukasz Z ), albo szlif i chrom techniczny pod nominal + fabryczne panewki.

Zrobilem ten patent w swoim Jaguarze lata temu i wal chodzil przez 3 lata, ale potem pekl.

Tak ze wszystko zalezy od wielu czynnikow, np od tego czy szlifujac wal nie zrobi sie za malego promienia sciernica i nie powstanie punkt powodujacy naprezenia. W wypadku gdy wal trzeba prostowac a polecialy panewki glowne i korbowodowe zaczal bym polowac na silnik z eBay.de

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem, ale ja bym sie nie odważył składać silnika z prostowanym i azotowanym wałem. Nie mam pojecia ile kosztuje nowy wał do GPZ 1000 (podejżewam ze ze 2-3 tysiące) ale wolałbym się napiąć i zarobić na niego niż robić tzw pozorne oszczednosci

 

PS no znalazłem do ZX10, 948 dolków, komplet (nie wiem czy w sklad kompletu wchodzą panewki, ale podejrzewam ze tak)

 

http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/p...1000B1%29US.asp

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym miał wkładać 3tyś. zł (+ robocizna) w gpz1000rx to sprzedałbym go po prostu na części i kupił cos w dobrym stanie

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...