Wioslarz Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 witam wszystkich nie tylko poznaniakow!Potrzebuje pomocy robie kolesiowi maszyne i gląb zatar silnik w takim samym gpz 100rx jak ja mam! Gdzie w poznaniu dobrze zrobia szlif walu i dorobia mi panewki??? No i jesli ktos wie to moze za ile?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 szlif wału i dorabiane panewki w japonii nie zdadzą egzaminua więc odpowiedź na pytanie gdzie dobrze... brzmi -nigdzie :biggrin: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Dorobia ci w sklepie, u dealera czesci do kawy. Kupisz tam nowy wal i panewy. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 temat o dorabianiu panewek przewijał sie kilka razu juz na forum- poczytaj te tematy i zastanów sie czy warto, bo jesli po takim "remoncie" silnik padnie po kilkuset km to niestety to TY bedziesz miał dupe mokrą :icon_rolleyes:. POzdrawiam Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Siemka Wal mozna by przeszlifowac, tyle tylko, ze gorzej bedzie z tymi panewkami. tak jak powiedzial przedmowca silnik pochodzi a puzniej put znaczy kaputt. ( przelozylem kiedys na statku panewki z innego takiego samego diesla agregatu pradotworczego, bo pan kapitan powiedzial, szkoda kasy na panewki, przeloz bedzie gut. 72 h chodzil a pozniej kokbowod roz***lil blok. Jak widac byl postep techniczny, bo dostalisma nowego diesla. ) pozdrawiam :icon_biggrin: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Jest sposób na naprawę wału po obróceniu panewek. Szlifujemy wał, prostujemy go ( z reguły jest krzywy, szczególnie jak panewki obróciły się podczas jazdy na gumie), oddajemy do azotowania, znowu prostujemy ( choć nie zawsze się pognie), regenerujemy uszkodzone korby i dorabiamy panewki. Robie tak kilka silników rocznie i jakoś wszystkie chodzą a często lekko nie mają. W Warszawie taka regeneracja kosztuje okło 700zł w silniku R4 jak robimy tylko panewki korbowe. (głównych radze nie ruszać, mam złe doświadczenia z silnikiem w którym były dorabiane, ewentualnie załorzyć nowe oryginalne bez szlifu wału).Metoda jest sprawdzona do przebiegu około 10 000KM. ( później motocykle są sprzedawane i nie mam z nimi kontaktu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Dokładnie tak jak powiedział Łukasz Z. Najlepszym wyjściem byłoby kupno nowego wału,albo używanego w dobrym stanie razem z panewkami i korbowodami. Ale jak ktoś nie ma kasy to można tak zrobić jak Łukasz napisał.Ja dałem do zakładu w Wawie, to za szlifowanie, prostowanie wału, azotowanie dorobienie panewek na wszystkie korbowody (nie były w najlepszym stanie, więc chciałem wymienić wszystkie) zapłaciłem 500zł. Wał motocyklowy jest utwardzany cieplnie tylko powierzchniowo na głębokość około 0,5mm, tak więc samo szlifowanie bez azotowania mija się z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 No ok widze ze wszyscy odradzaja szlifu tego walu! Ale gdzie ja znajde wal z panewkami w dobrym stanie za rozsadna cene???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Ja szlifowałem wał do swojej FJ a panewki to kupisz w sklepie z częściami do kawy są nadwymiary orginalne japońskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Z tego co wiem to do większości motocykli nie ma są tylko selekcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Wioslarz , wiem , ze od lat robią w głogowie szlify wałów samochodowych , robią dobrze i naprawde warsztat istnieje juz kupe lat , teraz szefem jest... kobieta , dowiem sie o jakiś namiar , tel , nazwisko (z nazwiskiem nie bedzie problemu) Pozdrawiam Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 15 Lutego 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Uderz tutaj, bo jeśli ktokolwiek w Poznaniu może to zrobić, to tylko on - Szlifiernia wałów p. Witkowskiego, ul. Junacka (numer sobie znajdziesz), tel. 512 185 123, 061 861 08 41 Od razu ostrzegam - jeśli nie masz nerwów ze stali i cierpliwości jak głuchy koń, odpuść sobie ten kontakt. Ew. przykuj się łańcuchami w jego warsztacie :D No, ale dobry jest... pzdr Aha, jeśli on powie, że tu się nic nie da zrobić i gwarancji nie będzie, to w ogóle sobie odpuść dalsze szukanie ;) Szkoda czasu będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 witam wszystkich nie tylko poznaniakow!Potrzebuje pomocy robie kolesiowi maszyne i gląb zatar silnik w takim samym gpz 100rx jak ja mam! Gdzie w poznaniu dobrze zrobia szlif walu i dorobia mi panewki??? No i jesli ktos wie to moze za ile?? Nie taki glab - niedosmarowana 3 panewka to pieta achillesowa tych silnikow. Olej trzeba w nim trzymac stale na maksa i absolutnie zadnych wyglupow typu pojscie na gume.Jak ma byc tanio, to mozna sprobowac szlif z azotowaniem i dorabiane panewki ( nie mam o tym opinii, bo jeszcze nie bylo wiesci na forum o tak zrobionych silnikach oprocz tego co napisal Lukasz Z ), albo szlif i chrom techniczny pod nominal + fabryczne panewki.Zrobilem ten patent w swoim Jaguarze lata temu i wal chodzil przez 3 lata, ale potem pekl.Tak ze wszystko zalezy od wielu czynnikow, np od tego czy szlifujac wal nie zrobi sie za malego promienia sciernica i nie powstanie punkt powodujacy naprezenia. W wypadku gdy wal trzeba prostowac a polecialy panewki glowne i korbowodowe zaczal bym polowac na silnik z eBay.de Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 (edytowane) Nie jestem ekspertem, ale ja bym sie nie odważył składać silnika z prostowanym i azotowanym wałem. Nie mam pojecia ile kosztuje nowy wał do GPZ 1000 (podejżewam ze ze 2-3 tysiące) ale wolałbym się napiąć i zarobić na niego niż robić tzw pozorne oszczednosci PS no znalazłem do ZX10, 948 dolków, komplet (nie wiem czy w sklad kompletu wchodzą panewki, ale podejrzewam ze tak) http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/p...1000B1%29US.asp Edytowane 15 Lutego 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 jakbym miał wkładać 3tyś. zł (+ robocizna) w gpz1000rx to sprzedałbym go po prostu na części i kupił cos w dobrym stanie Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.