MACIAS1989 Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 MAm problem z odkręceniem 4 śrub, śruby są imbusowe (5). Trzymają one bagażnik, uchwyty pasażera i plastik pod bagażnikiem (są dość długie, tak na oko 4-5cm), musze to zdjąć do malowania. Próbowałem odkręcić śruby imbusem, jednak są one zrobione z miękkiego materiału i się zjechały.Popryskałem śruby odrdzewiaczem, zostawiłem na tydzien, po czym znowu zacząłem się męczyć. W śruby wbiłem klucz o kształcie 'gwiazdki'. Główki 3 śrub zaczęły się zaookrąglać, a 4 natomiast tak trzyma, że klucz się wykręca, zrezygnowałem z odkręcania jej, bo szkoda klucza to dość drogie narzędzia, renomowanej firmy.Teraz mam dylemat, nie wiem jakodkręcić te śruby. Dodam, że nakrętki są wspawane w ramę i jest dostęp tylko do 2 :buttrock: Macie jakieś sposoby na takie śruby?Mógłbym rozwiercić główki, żeby odpadły, ale nie bede miał pewności, że uchwyty zejdą, bo bagażnika napewno tak nie wygne, żeby poźniej zdjąć go ze śrub bez głowek.Mógłbym także spróbować przewiercić śruby, ale nie wiem czy uda mi się tak dokładnie równo i co później zrobić z nakretką? Nie hce pruć ramy, żeby wspawać nową nakrętke... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 (edytowane) 100 wodki i jedziesz :lalag: tylko dokladnie w osi , albo jeszcze sa wykretaki nawircasz i wkrecasz wykretak (takie jak by lewe wiertło )............. rozwierc to najpierw malutkim potem wiekszym i wiekszym :eek: ....ja mam podobny problem tyle ze w ttr szpilki od wydechu 3 juz sie ujebały ale bogowie dobrzy i 2cm wystaja (cóś sie wyskrobie) :clap: ...... zardzewiale były na wskros :rolleyes: ...tez to mnie zastanawia ze szpilek od wydechu nie moga np z kwasiaczka ja w gs tez kiedys 1 zerwalem i rozwiercalem w głowicy- pozniej z kwasiaczka zrobilem i ok ......w twoim przypadku wierc bez obaw tylko stopniowo potem przegwintuj .tylko mowie najpierw 100 zeby lapy nie lataly.. dobre wiertelka i bedzie dobrze :cool: Edytowane 12 Lutego 2007 przez loko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurer Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 jeśli wystaje łepek to, albo brzeszczot i w poprzek możesz ją ciachać a później odkręcić porządnym śrubokrętem płaskim, bądź baardzo cieniutką tarczą do flexa, oczywiście do metalu! - sposób sprawdzony! Popukaj w śruby młotkiem ale z czuciem! przed odkręcaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BArt_X Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Po mojemu to jak sie ma dobry klucz i śruba jest w dobrym stanie to można odkręcić bez problemu. Jak źle odkręcałeś, to pewnie "się zjechały", bo innego wyjścia nie widzę. Ja mam kilka kluczy imbusowych ze stali CR-V, dałem ok. 2 zł za sztukę. I można tym okręcić każdą śrubę. Wcześniej miałem w domu jakieś badziewne klucze, które obrabiały siebie i śrubę :lalag: Jeśli nie są całkiem okrągłe w środku, to spróbuj wbić ten klucz imbusowy w tą śrubę (tak aby się kanty na kluczu i śrubie schodziły) i potem odkręcać. Mi pomogło. Aha i ten klucz to jest rozmiar 5 (gwint M6) i ma dość długie ramię jak na ten rozmiar, może dlatego łatwo idzie (rozmiar 6 i 8 mają krótsze niż ta 5, a są z tej samej serii). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 MOŻESZ ZASTOSOWAĆ KILKA METOD.JAK IMBUS TO WEŹ SAMĄ KOŃCÓWKĘ(BIT) WŁUŻ I KILKA ENETGICZNYCH PIERD....Ć MŁOTKIEM W BIT BOWINNA SIĘ OBLUZOAĆ I PUŚCIĆ. JEŚLI NIE MASZ JAK JESJ UCHWYCIĆ TO MOZESZ ZATROSOWAĆ IMBUS 6 DELIKATNIE KANTY ZESZLIFOWAĆ I NABIĆ(BIT) MŁOTKIEM. POWINNO PUŚCIĆ, JEŚLI NIE MOŻESZ ZASTOSOWAĆ TORX. (GWIAZDKA) JEŚLI NIE POMOŻE A JEST DOJŚCIE MOŻNA JĄ NAPIŁOWAĆ J/W NAPISANE JEST. OSTATECZNOŚCIĄ JEST DOSPAWANIE DO LEBKA ŚRUBY PRĘTA BĄDŹ NAKRĘTKI I SWOBODNE WYKRĘCENIE. ODRDZEWIACZ JAK NAJBARDZIEJ WSKAZANY WE WSZYSTKICH CZYNNOŚCIACH.mOŻNA ZASTSOWAĆ ROZWIERTAK J/W NAPISANE nAWIERCANIA NIE POLECAM, BO KRZYWO ROZWIERCISZ, POTEM GWINTOWANIE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Co do pukania to stukałem w sam imbus i torx, on sie wbijał w śrubę i nic nie puściło. Próbowałem wielokrotnie, najpierw torx 27, pozniej 30, 32, 35, 40.... Probowałem ja, wujek, tata i kupa :/Co do nacinania, śruba jest schowana w uchwycie dla pasażera, nie ma szans na napiłowanie.Jest możliwość przewiercenia śruby w taki sposób, aby nie uszkodzić nakrętki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 przecinakiem pukaj w główkę po zewnętrznej stronie, powinna się odkręcić po kilku uderzeniach Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 (edytowane) przecinakiem pukaj w główkę po zewnętrznej stronie, powinna się odkręcić po kilku uderzeniachhmm... musze spróbować :) ale może skonczyć się to uszkodzeniem uchwytu, bo śruba siedzi mniej więcej tak: | | ) ) | | tył przód Gdybym dysponował laserem to bym ja wypalił :D :(troche mi ten schemat nie wyszedł, nie wiem czemu, ale usuwaja sie spacje, ale mniej wiecej tak to wygląda, tylkośruba jestr spacje głębiej w uchwycie :P Edytowane 12 Lutego 2007 przez MACIAS1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 w skuterze kruciec gaźnika miałem przykręcony na śruby z gładkim łebkiem i w ten sposób odkręciłem bez większych komplikacji. trochę samozaparcia, odpowiednie narzędzie i wszystko się da zrobić Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorak Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Jak "obrobi" się śruba to nie męczę się z nacinaniem, stukaniem i wierceniem tylko biorę nakrętkę i naspawuje ją na obrobioną bądź urwaną śrubę. Jest to bardzo szybki i prawię w 100 % skuteczny sposób. Minus jest taki że trzeba mieć spawarkę :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 (edytowane) spawarke mam :) spróbuje przecinakiem i jak sie nie uda to przyspawam nakrętke;) wrzucam schemat: tutaj Edytowane 13 Lutego 2007 przez MACIAS1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kal23 Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Na twoim miejscu bym mocno opukał śrube centralnie uderzając w łeb. Pamiętaj że nie te uderzenia nie mogą być amortyzowane! Jesli dalej nie będzie sie odkrecać to urzyj jakiegoś narzędzia i pukaj w lepek śrubki tak żeby się odkręcała. Jeśli to nie pomoże to wtedy mozesz rozwiercać śrube. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Jak "obrobi" się śruba to nie męczę się z nacinaniem, stukaniem i wierceniem tylko biorę nakrętkę i naspawuje ją na obrobioną bądź urwaną śrubę. Jest to bardzo szybki i prawię w 100 % skuteczny sposób. Minus jest taki że trzeba mieć spawarkę :crossy: ale nie wszędzie można spawać Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chinol Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 mój stary sposób spróbuj przy pomocy strzykawki i igły wlać płyn hamulcowy w zatarty gwint odczekaj tak z dzień i powinno puścić :) płyn hamulcowy ma właściwości bardzo penetrujące i dodatkowo nasmaruje cały gwint uważaj tylko na części lakierowany bo uszkadza lakier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 a tyl ramy w tdrce nie jest aluminiowy?? bo jezeli masz dostep do sruby od "wewnatrz" to bardzo pomaga podgrzanie palnikiem, sa do kupienia takie palniki o wygladzie dlugopisu i daja maly plomien wiec nie popalisz wszystkiego co sasiaduje z gwintem :) koszt takiego palnika to 5-8 zl w kazdym sklepie typu castorama, bricomarche, nomi, itp (tam gdzie jest toya tools tam jest i palnik :D ) Tylko grzej rame a nie srube :PPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.