Skocz do zawartości

Docierać na syntetyku czy mineralnym??


gutek_rapier
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak szczerze wam powiem ze: olej+ nagar = idealna pasta scierna.

a skąd nagar w nowo złożonym silniku?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wam teraz napisze cała prawde o docieraniu jak wiadfomo tylko krowa nie zmienia swoich pogladow

zaleca sie docieranie silnikow na mineralnym oleju własnie przez jego gorsze własciwosci smarujace motocykl smarowany takim olejem szybciej sie dociera bo jest wtedy wieksze tarcie-czesci lepiej sie spasowuja pozniej oczywistym jest przejscie na syntetyk :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej mineralny sie nie spala... tworzac cały czas nagar.

:biggrin: :banghead: a ja wiem że się spala

nagar składa się z niespalonych cząstek nie tylko samego oleju ale i paliwa, i nie zależy tylko od rodzaju oleju ale także od regulacji mieszanki, temperatury silnika i innych parametrów

może i olej mineralny jest bardziej skłonny do tworzenia nagaru jednakże w krótkim okresie docierania róznica nie będzie specjalnie zauważalna

jedna kwestia to zdolnośc tworzenia nagaru a inna osadzanie a to głównie zależy od zawartości środków myjących w oleju a nie od tego czy jest mineralny/półsyntetyczny czy syntetyczny

po dotarciu wskazane jest oczyszczenie komory spalania i użytkowanie oliwy na bazie syntetycznej

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duze tarcie nie jest czyms dodatnim;| Jest zjawiskiem ujemnym! czy to docieranie, czy eksploatacja, czy koniec zycia maszyny. Duze tarcie w okresie docierania nie jest pozadane, moze prowadzic do miescowych przytarc i zatarć tłoków. Pozatym co to wogule za logika docierac na tym co powoduje duze tarcie... zaraz zaczniecie topic w bezynie smalec zwierzecy;|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duze tarcie nie jest czyms dodatnim;|

a czy my każemy Ci piachu sypać?

 

 

co to wogule za logika docierac na tym co powoduje duze tarcie

pierwsze słyszę że olej powoduje tarcie :icon_exclaim:

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoduje, ale syntetyk o wiele mniejsze niz mineral. Dlatego przy docieraniu sie leje minerala zeby szybciej spasowac powiechrznie pierscieni i tuleji.

Tarcie jest w praktyce jednakowe na obu gatunkach oleju, różnica jest w wytrzymalości na zrywanie filmu olejowego, w odpornosci na temperaturę, i ilości osadów, w wytrzymałości na skrajne warunki pracy. To tak z grubsza.

Piszesz że mineral szybciej spasuje powierzchnie trące-dlaczego? Zresztą nawet jeśli załozymy że to prawda-szybciej nie znaczy dokładniej, i lepiej. Jak dla mnie-syntetyk. Dlaczego? Przy docieraniu są bardzo trudne warunki pracy.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcie jest w praktyce jednakowe na obu gatunkach oleju, różnica jest w wytrzymalości na zrywanie filmu olejowego, w odpornosci na temperaturę, i ilości osadów, w wytrzymałości na skrajne warunki pracy. To tak z grubsza.

Piszesz że mineral szybciej spasuje powierzchnie trące-dlaczego? Zresztą nawet jeśli załozymy że to prawda-szybciej nie znaczy dokładniej, i lepiej. Jak dla mnie-syntetyk. Dlaczego? Przy docieraniu są bardzo trudne warunki pracy.

Pzdr.

 

W pewnym sensie masz napewno rację i trudno się z Tobą nie zgodzić, tylko dlaczego ta "rzadka zupa" którą zalewają silniki w fabryce i wymienia się to po 1000 km jest na bazie oleju mineralnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roger tylko w fabrycznie nowym motocyklu dociera sie wszystko a w tym temacie zapewne chodzi o docieranie tylko cylindra po szlifie.

Patrzac na temat czy mineral czy syntetyk to ja bym proponowal syntetyk bo mimo iz dluzej sie dociera to uklad korbowodu, lozyskowania walu i uszczelniacze chodza w owiele lepszych warunkach smarnych niz na mineralce (mowa tu o 2t). To ze sprzety wyczynowe roznego rodzaju docierane sa na mineralnych olejach a pozniej zalewane syntetykiem poto by osiagaly jak najwieksza moc (lepiej znikaja slady honowania z cylindra po dotarciu) ale sa to sprzety do brania udzialu w zawodach (gdzie ma sie sponsora) a nie dla nas szarych ludzi :icon_biggrin: Wiec poco katowac dol silnika zeby szybciej dotrzec gore ??

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, to akurat dołu tym mineralnym nie zakatujesz.

Odporność na zrywanie filmu olejowego (czym cechują się syntetyki) w silniku 2T najbardziej potrzebna jest na gładzi cylindra.

Stosując mineralkę szybciej dopasowują się pierścienie i po założonym okresie docierania silnik osiąga pełną moc. Ale każdy ma swój cyrk i swoje małpy... :wink:

Edytowane przez roger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stać, to się raczej nic nie stanie. Najwyżej będziesz miał mułą a nie moto i ewentualnie świecę szybko szlag trafi :)

Troszkę to znaczy ile?? To jest asekuracja... Nie wiem co kierowało twoim mechanikiem i co było robione z moto... Czasem jak jest na dotarciu, to można sdziebko kapnąć do baku. A moze koleś nie ufa twojemu dozownikowi... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asmodan, w 4 suwach dociera sie na mineralnym, a w 2 suwach mozna to robic tym bardziej ze dol silnika nie wymaga jakichs bardzo dobrych warunkow olejowych ( wal korbowy lozyskowany tocznie ).

Stosowanie oleju syntetycznego podczas docierania zawsze wydluzy czas docierania, a moze spowodowac "glazing" tulei i niemoznosc dotarcia pierscieni.

Ale to dotyczy 4 suwow. W 2 suwach mysle ze nie ma tego niebezpieczenstwa z powodu niewielkiej ilosci oleju zawartego w mieszance, tak ze sadze ze problem jest w duzej mierze akademicki.

2suw dotrze sie i na takim i na siakim, na mineralnym troche szybciej.

Nie czytalem calego watku, ale mysle ze pytanie powstalo z powodow finansowych - dptrzec na mineralnym i potem zmieniac na syntetyk to oczywiscie dodatkowa zmiana oleju ktora kosztuje niestety.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...