konrad1f Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Tak szczerze wam powiem ze: olej+ nagar = idealna pasta scierna.a skąd nagar w nowo złożonym silniku? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 olej mineralny sie nie spala... tworzac cały czas nagar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 no ja wam teraz napisze cała prawde o docieraniu jak wiadfomo tylko krowa nie zmienia swoich pogladow zaleca sie docieranie silnikow na mineralnym oleju własnie przez jego gorsze własciwosci smarujace motocykl smarowany takim olejem szybciej sie dociera bo jest wtedy wieksze tarcie-czesci lepiej sie spasowuja pozniej oczywistym jest przejscie na syntetyk :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 olej mineralny sie nie spala... tworzac cały czas nagar. :biggrin: :banghead: a ja wiem że się spalanagar składa się z niespalonych cząstek nie tylko samego oleju ale i paliwa, i nie zależy tylko od rodzaju oleju ale także od regulacji mieszanki, temperatury silnika i innych parametrówmoże i olej mineralny jest bardziej skłonny do tworzenia nagaru jednakże w krótkim okresie docierania róznica nie będzie specjalnie zauważalnajedna kwestia to zdolnośc tworzenia nagaru a inna osadzanie a to głównie zależy od zawartości środków myjących w oleju a nie od tego czy jest mineralny/półsyntetyczny czy syntetycznypo dotarciu wskazane jest oczyszczenie komory spalania i użytkowanie oliwy na bazie syntetycznej Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Duze tarcie nie jest czyms dodatnim;| Jest zjawiskiem ujemnym! czy to docieranie, czy eksploatacja, czy koniec zycia maszyny. Duze tarcie w okresie docierania nie jest pozadane, moze prowadzic do miescowych przytarc i zatarć tłoków. Pozatym co to wogule za logika docierac na tym co powoduje duze tarcie... zaraz zaczniecie topic w bezynie smalec zwierzecy;| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 (edytowane) Duze tarcie nie jest czyms dodatnim;| a czy my każemy Ci piachu sypać? co to wogule za logika docierac na tym co powoduje duze tarciepierwsze słyszę że olej powoduje tarcie :icon_exclaim: Edytowane 21 Lutego 2007 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Powoduje, ale syntetyk o wiele mniejsze niz mineral. Dlatego przy docieraniu sie leje minerala zeby szybciej spasowac powiechrznie pierscieni i tuleji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 (edytowane) Powoduje, ale syntetyk o wiele mniejsze niz mineral. Dlatego przy docieraniu sie leje minerala zeby szybciej spasowac powiechrznie pierscieni i tuleji.Tarcie jest w praktyce jednakowe na obu gatunkach oleju, różnica jest w wytrzymalości na zrywanie filmu olejowego, w odpornosci na temperaturę, i ilości osadów, w wytrzymałości na skrajne warunki pracy. To tak z grubsza. Piszesz że mineral szybciej spasuje powierzchnie trące-dlaczego? Zresztą nawet jeśli załozymy że to prawda-szybciej nie znaczy dokładniej, i lepiej. Jak dla mnie-syntetyk. Dlaczego? Przy docieraniu są bardzo trudne warunki pracy.Pzdr. Edytowane 25 Lutego 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Tarcie jest w praktyce jednakowe na obu gatunkach oleju, różnica jest w wytrzymalości na zrywanie filmu olejowego, w odpornosci na temperaturę, i ilości osadów, w wytrzymałości na skrajne warunki pracy. To tak z grubsza. Piszesz że mineral szybciej spasuje powierzchnie trące-dlaczego? Zresztą nawet jeśli załozymy że to prawda-szybciej nie znaczy dokładniej, i lepiej. Jak dla mnie-syntetyk. Dlaczego? Przy docieraniu są bardzo trudne warunki pracy.Pzdr. W pewnym sensie masz napewno rację i trudno się z Tobą nie zgodzić, tylko dlaczego ta "rzadka zupa" którą zalewają silniki w fabryce i wymienia się to po 1000 km jest na bazie oleju mineralnego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 roger tylko w fabrycznie nowym motocyklu dociera sie wszystko a w tym temacie zapewne chodzi o docieranie tylko cylindra po szlifie.Patrzac na temat czy mineral czy syntetyk to ja bym proponowal syntetyk bo mimo iz dluzej sie dociera to uklad korbowodu, lozyskowania walu i uszczelniacze chodza w owiele lepszych warunkach smarnych niz na mineralce (mowa tu o 2t). To ze sprzety wyczynowe roznego rodzaju docierane sa na mineralnych olejach a pozniej zalewane syntetykiem poto by osiagaly jak najwieksza moc (lepiej znikaja slady honowania z cylindra po dotarciu) ale sa to sprzety do brania udzialu w zawodach (gdzie ma sie sponsora) a nie dla nas szarych ludzi :icon_biggrin: Wiec poco katowac dol silnika zeby szybciej dotrzec gore ??Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 (edytowane) Moim zdaniem, to akurat dołu tym mineralnym nie zakatujesz.Odporność na zrywanie filmu olejowego (czym cechują się syntetyki) w silniku 2T najbardziej potrzebna jest na gładzi cylindra.Stosując mineralkę szybciej dopasowują się pierścienie i po założonym okresie docierania silnik osiąga pełną moc. Ale każdy ma swój cyrk i swoje małpy... :wink: Edytowane 28 Lutego 2007 przez roger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 zapytam sie calkiem o cos innego czy jesli bede dolewal za duzo oleju do baku (koles w serwisie doradzil mi zeby troszke dolewac oleju do baku) to moze sie cos stac ????? teraz moto strasznie dymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Stać, to się raczej nic nie stanie. Najwyżej będziesz miał mułą a nie moto i ewentualnie świecę szybko szlag trafi :) Troszkę to znaczy ile?? To jest asekuracja... Nie wiem co kierowało twoim mechanikiem i co było robione z moto... Czasem jak jest na dotarciu, to można sdziebko kapnąć do baku. A moze koleś nie ufa twojemu dozownikowi... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Asmodan, w 4 suwach dociera sie na mineralnym, a w 2 suwach mozna to robic tym bardziej ze dol silnika nie wymaga jakichs bardzo dobrych warunkow olejowych ( wal korbowy lozyskowany tocznie ).Stosowanie oleju syntetycznego podczas docierania zawsze wydluzy czas docierania, a moze spowodowac "glazing" tulei i niemoznosc dotarcia pierscieni. Ale to dotyczy 4 suwow. W 2 suwach mysle ze nie ma tego niebezpieczenstwa z powodu niewielkiej ilosci oleju zawartego w mieszance, tak ze sadze ze problem jest w duzej mierze akademicki. 2suw dotrze sie i na takim i na siakim, na mineralnym troche szybciej.Nie czytalem calego watku, ale mysle ze pytanie powstalo z powodow finansowych - dptrzec na mineralnym i potem zmieniac na syntetyk to oczywiscie dodatkowa zmiana oleju ktora kosztuje niestety. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 6 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Już dawno dotarłem na Castrolu r2 racingbike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.