Skocz do zawartości

JAKI OLEJ ???


Rekomendowane odpowiedzi

Yo!

 

MOC, ale literka W nie zmienia swojego znaczenia. To liczba za litera W zmienia calosc oznaczenia, zastosowanie oleju, czyniac go wielosezonowym.

 

Masz oznaczenie zimowe "cos"W - olej zimowy.

 

Jak masz sama liczbe - masz olej letni.

 

Jak masz i jedno i drugie - masz olej wielosezonowy. W nie zmienia znaczenia. Dalej oznacza to samo - ze ten olej wielosezonowy w zimie moze byc stosowany do takiej a nie innej temperatury. A dokelone drugie oznaczenie - do jakiej w lecie.

 

Polaczenie oznaczen nie zmienia znaczenia pierwszego czlonu "cos"W.

 

 

Pawelcio: lej Motula 10W40 i bedzie gralo.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dalej zle :bigrazz:

Oleje ktorych oznaczenia wygladaja tak: 5W, 10W, 15W itd sa to oleje jednosezonowe zimowe.

Oleje ktorych oznaczenia wygladaja tak: W5, W10, W15 itd sa to oleje jednosezonowe letnie.

Oljeje ktorych oznaczenia wygladaja tak: 10W30 itd. sa to oleje wielosezonowe.

 

 

Literka W i cyfra ja poprzedzajaca oznacza i okresla minimalna temperature przy ktorej olej zachowuje swoje wlasciwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Wiem, chodzi o samo oznaczenie. Jakos literki W nie widze :P.

 

Ale skoro twierdzisz ze jest, to bardzo chetnie sie dowiem, co w takim razie oznacza "W" w oznaczeniu letniego oleju - W40?

 

Bo w oznaczeniu 15W juz wiemy - W to zima od "Winter"

 

W oznaczeniu 10W40 - W to Wielosezonowy :D.

 

A co w takim razie w letnim oznacza "W"? "Wysoka temperatura"? :)

 

Pozdrowki

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Oho, zaczynaja sie znikajace posty :].

 

Niewygodne tresci zostaly usuniete, juz sie nie da udowodnic, ze zagoniono Cie w kozi rog, i ze nie masz racji, co Mocu?

 

Pozdro

 

nie znasz innej formy zgłaszania problemów?

Ile chcesz procent za spamowanie?

A może zamknąć ten temat i przeniesiesz się do innego?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0w,5w,10w,30w,40,40wt itd,jakie to ma znaczenie gdzie i czy w ogole jest "W".

Wazne jest to ze to jest olej jednozakresowy ktory zachowuje sie tak jaki jest jego numer w niskiej czy tez wysokiej temperaturze.

 

Tak naprawde to to jest akademicka dyskusja,proste,jednozakresowe oleje nie sa uzywane/zalecane z wyjatkiem kosiarek,pil spalinowych oraz ewentualnie starszych HD jak Shovelhead.

 

Jezeli ktos twierdzi ze 30w jest olejem zimowym to prosze sobie zalac swoja puszke takia ciecza i nastepnie sprobowac uruchomic ja po postoju na zewnatrz w temperturze -20C. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat"Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.

 

Cyfry znajdujące się po "-", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach."

 

będziemy dalej dyskutować czy ustalimy miejsce i poślemy sekundantów?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc, Dudek, Tomek, Adam

Podziwiam Was za znajomość techniki motocyklowej a zwłaszcza za to, że chcecie pomagać innym. Nie zrażajcie się i czyńcie to nadal.

Na forum są tacy sami ludzie jak na stadionie, ulicy czy pod budką z piwem, w szkole albo w teatrze.

Niejeden w stanie wskazującym dopatruje się tylko jak dowalić drugiemu. Inny źle obsługuje swoje moto i swoją złość wyładowuje na tym kto mówi inaczej bez względu na rację. Niejeden uczeń przy tablicy nie umiejący odpowiedzieć na pytanie, ma chęć założyć nauczycielowi kosz na śmieci.

Z takimi najlepiej nie podejmować dyskusji bo jak nie ma argumentów to powie drugiemu, że jest głupi. Gdyby go poddać padaniom psychiatrycznym, to pewnie pozostałby w zakładzie zamkniętym na leczeniu.

Cierpliwości życzę w dalszym pomaganiu innym.

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posluchaj mnie "mechaniku" uwaznie bo nie bede dwa razy powtarzal za ten post masz juz zgloszenie do moderatora raz, ze nie masz pojecia o czym piszesz dwa ze obrazasz ludzi nie majac podstaw do tego, trzy ze piszesz kompletnie nie na temat i wtracasz swoje trzy grosze kompletnie nie czytajac tematu i poruszanego tu zagadnienia.

W olejach z jedno liczbowym oznaczeniem tj. olejach jednosezonowych, ktore odeszly wlasciwie bezpowrotnie do lamusa poza sportami specjalistycznymi np. 10W literka W oznacza zimowy, w przypadku oleji dwuczlonowych o ktorych mowa w tym temacie np. 10W30 literka W oznacza wielosezonowy i wbij sobie to do glowy do konca swoich dni.

 

MOC'u, z całym szacunkiem i respektem. Szanuję Cię i to co robisz na forum, ale proszę miej nieco instynktu samozachowawczego i w powyższym temacie proszę skorzystaj z porad innych kolegów jeśli do mnie jesteś uprzedzonyi poczytaj te linki, które proponuje np. ZYCHU

 

Mistrzu takie prywatne wycieczki są nie na miejscu i grozi to karami typu %.

Chcesz się pochwalić wiedzą na temat smarowania silników to najpierw przygotuj się przynajmniej teoretycznie u źródła albo poczytaj ŚM bo tam był dobry artykuł na powyższy temat.

Odpisz mi na PW co masz na myśli używając słowa "pompowalność"

Panie Piotrze,

również z całym szacunnkiem, ale czy na tym forum nie można mieć zdania odmiennego od moderatora ? Z przykrością stwierdzam, że to co wypisuje MOC jest nieprawdą i nie ma tu miejsca na "prywatne wycieczki" a jedynie ustalenie faktów, które mają pomóc innym użytkownikom tego forum w poruszaniu się w świecie olejów silnikowych.

Reszta na PW.

W temacie pompowalności polecam pierwszy "z brzegu" materiał (który przeczytałem i się z nim zgadzam) pod adresem www.autoservicemanager.pl/161,5

"...Pompowalność oleju silnikowego uwarunkowana jest jego formulacją i lepkością, jak również cechami konstrukcyjnymi układu smarowania. Bazy olejów mineralnych wykazują temperaturę krzepnięcia na poziomie od -9 do –22 st. C i w celu jej obniżenia dodaje się do nich depresatory, które jako związki aktywne powierzchniowo przeciwdziałają krystalizacji parafin i izolują przed ich krzepnięciem.

 

Graniczna temperatura pompowalności, według normy SAE J300, w stosunku olejów silnikowych: tabelka ..."

 

Wspomniałem o tym parametrze, ponieważ jest to jeden z tych czynników, który ma wpływ na ustalanie klasyfikacji gotowych produktów wg. SAE.

 

Klasy zimowe (czyli te oznaczone xxW :buttrock: )ustalone są według następujących czynników:

-maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej minusowej temperaturze

-graniczna temperatura pompowalności

-minimalna lepkość w temperaturze 100 °C

 

I dalej zle :bigrazz:

Oleje ktorych oznaczenia wygladaja tak: 5W, 10W, 15W itd sa to oleje jednosezonowe zimowe.

Oleje ktorych oznaczenia wygladaja tak: W5, W10, W15 itd sa to oleje jednosezonowe letnie.

Oljeje ktorych oznaczenia wygladaja tak: 10W30 itd. sa to oleje wielosezonowe.

Literka W i cyfra ja poprzedzajaca oznacza i okresla minimalna temperature przy ktorej olej zachowuje swoje wlasciwosci.

 

MOC, z całym szacunkiem - gdybyś takie głupoty pisał na swojej prywatnej stronie wówczas naraziłbys jedynie siebie na ośmieszenie. Problem polega na tym, że uważasz się za autorytet w tym temacie i mieszasz w głowie innym ośmieszając w ten sposób cały zespół modów i obniżając poziom na forum.

 

Proszę podaj nam tu przykład oleju SAE W5 lub SAE W10 lub SAE W15 ?

Takie oleje istnieją wyłącznie w internecie, o ile ktoś ma równie mgliste pojęcie o ich klasyfikacji.

 

 

Literka W i cyfra ja poprzedzajaca oznacza i okresla minimalna temperature przy ktorej olej zachowuje swoje wlasciwosci.

Kolejna gigantyczna bzdura !!! Skąd Ty bierzesz te informacje ?? Jaka temperatura ?? To tylko symbol, któremu przyporządkowane są pewne właściwości fizykochemiczne !

 

I ponownie apeluję, bez urazy i osobistych podtekstów: nie mieszaj w głowach innym użytkownikom tego forum !!! Z pewnością są inne dziedziny w których jesteś autorytetem ale w tym temacie odpuść sobie i doczytaj proszę bo z każdym następnym postem odkrywasz swoją ignorancję.

Gorąco polecam stronę SAE ze szczegółami opisującą zasady klasyfikacji według normy SAE J300, w stosunku olejów silnikowych, lub chociaż Wikipedię, w której znajdziesz, że :

 

"...Klasyfikacja lepkościowa olejów silnikowych:

Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:

 

6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60

...."

 

Powtarzam MOC'u : oleje wielosezonowe rozpoznać można po kombinacji SYMBOLI klasy zimowej i klasy letniej (...W-...) . Literka 'W' oznacza winter czyli klasę zimową.

Aby nie było off-top'a polecam wszystkim zainteresowanym w temacie 'Mini przewodnik po olejach" zapoznanie się z tymi podstawami, aby w konfrontacji z ofertą rynku olejowego nie czuć się bezradnym i umiejętnie posługiwać się stosowanymi normami i skrótami.

 

Jacek

Edytowane przez jacekj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybys powtarzam ponownie przeczytal ten temat a nie tylko bil piane to doczytalbys sie pewnie ze to wszystko co tu napisales zostalo juz z wtym watku powiedziane, ale widac masz silne parcie pokazanie swojego "ja" i wykazanie usilne na forum swojego "ego".

 

Podane typy olejow zimowych i letnich byly wylacznie w celach pogladowych, celem ustalenia i ukazania oznaczen tych dwoch rodzajow oleji, gdyz dzis oleje sezonowe stosuje sie bardzo rzadko, przewaznie w dyscyplinach sportowych a wiekszosc o ile nie wszyscy jezdza na olejach wielosezonowych.

 

Ponadto co juz zostalo powiedziane, majac jakiekolwiek pojecie o wlasciwosciach fizykochemicznych wiedzialbys, ze temperatura jest jednym z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z postu #270

Moc, Dudek, Tomek, Adam

Podziwiam Was za znajomość techniki motocyklowej a zwłaszcza za to, że chcecie pomagać innym. Nie zrażajcie się i czyńcie to nadal.

Na forum są tacy sami ludzie jak na stadionie, ulicy czy pod budką z piwem, w szkole, na uniwersytecie albo w teatrze.

Niejeden w stanie wskazującym dopatruje się tylko jak dowalić drugiemu. Inny źle obsługuje swoje moto i swoją złość wyładowuje na tym kto mówi inaczej bez względu na rację. Niejeden uczeń przy tablicy nie umiejący odpowiedzieć na pytanie, ma chęć założyć nauczycielowi kosz na śmieci.

Z takimi najlepiej nie podejmować dyskusji bo jak nie ma argumentów to powie drugiemu, że jest głupi. Gdyby go poddać padaniom psychiatrycznym, to pewnie pozostałby w zakładzie zamkniętym na leczeniu.

Cierpliwości życzę w dalszym pomaganiu innym.

pozdrawiam

A jednak potwierdza się.

 

MOC'u, .., ale proszę miej nieco instynktu samozachowawczego....

MOC, z całym szacunkiem - gdybyś takie głupoty pisał ...ośmieszenie....mieszasz w głowie innym ośmieszając...

..Kolejna gigantyczna bzdura !!!'...

...nie mieszaj w głowach innym użytkownikom tego forum !!! ...odkrywasz swoją ignorancję.

Jacek

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...