grzegorz9139 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Witam! Zawsze wydawalo mi sie , ze do klasycznych konstrukcji, jak np: Drag star 1100 (chlodzony powietrzem), powinno stosowac sie oleje dosc geste, najlepiej mineralne odporne na wysokä temp. (...W50). A tym czasem Motul zaleca syntetyki , ew pölsyntetyk : http://www.motul.de/oelberater/motorrad/de...=78&id_kfz=1015 Co o tym sädzicie? :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 sadze ze rodzaj bazy nie ma nic wspolnego z gestoscia. reszta w pozostałych czesciach tematu Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dream Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 (edytowane) Również mam rozkminke jak @grzegorz9139 jaki olej wlać nie do Draga lecz Virago 1.1 :icon_question: . Silniki praktycznie te same, u mnie od 3 lat jest wlewany Motul 3000 20W50. Silnik czasami lubi wciągnąć solidną dawkę oliwy, przebieg licznikowy 35kkm(ciśnienie sprężania w normie, czasami zakopci olejem przy zimnym rozruchu) :rolleyes: . Na 6kkm dolałem w sumie ok 2L oliwy :icon_evil: . Moto lata z prędkościami podróżnymi ok 110-130km/h. Jak jest pogoda używane do dojazdów do pracy, odcinek krótki, lecz zawsze rozgrzewam silnik przed jazdą :bigrazz: . Zastanawiam się nad półsyntetykiem 15w50 bądź 10w40 Motula. Edytowane 27 Lutego 2010 przez Dream Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Sprobowac mozna. Silnikowi nie zaszkodzi. Ja osobiscie zalalbym cos stosunkowo niskoobrotowego polsyntetykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 (edytowane) ...do klasycznych konstrukcji, jak np: Drag star 1100 (chlodzony powietrzem), powinno stosowac sie oleje dosc geste, najlepiej mineralne odporne na wysokä temp... w takich konstrukcjach olej ma szczególnie trudna pracę zwiazaną z odpowadzeniem ciepła na zewnątrz. Dlatego przeświadczenie że : ...powinno stosowac sie oleje dosc geste... jest z założenia błędne. Po pierwsze, olej gęsty (czy masz na myśli gęsty w temperaturze pracy czy w temperaturze otoczenia ???) będzie wolniej cyrkulował w układzie i będzie mu ciężej odprowadzić to ciepełko. Ponadto zaskakuje przekonanie, że ...najlepiej mineralne odporne na wysokä temp.... Oleje syntetyczne są znacznie bardziej odporne na wysokie temperatury. odpornośc ta przejawia się na kilka sposobów : 1. mniejsza lotność oleju, 2. mniejsza skłonność do utraty lepkości przy wzroście temp. a tym samym lepszy film smarny, 3. mniejsza skłonność do utleniania/degradacji oleju Skąd więc przekonanie, że mineralne są lepsze ?? J. Edytowane 27 Lutego 2010 przez jacekj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Skąd więc przekonanie, że mineralne są lepsze ?? J. Bo na trzech innych forach dot. widlastych silniköw Yamahy gloszä, iz w tym przypadku mineralny najlepszy (czesto uzasadniane tym, ze stosujäc syntetyki sprzeglo ma poslizg). Städ moje pytanie. Poza tym w mim DS 1100 jako pierwszy olej zalany byl Motul3000 20W50, a ja przeszedlem na Motul5100 15W50 pölsyntetyk. Ot co! Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Od kiedy to mineralny lepszy od syntetyka :icon_eek: Lac zgodnie z zaleceniami producenta i nie kombinowac a jak sie sprzeglo slizga tzn ze wymaga przegladu badz wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 (czesto uzasadniane tym, ze stosujäc syntetyki sprzeglo ma poslizg). Niezle asy. Jak jest zuzyte to sie slizga... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Poza tym w mim DS 1100 jako pierwszy olej zalany byl Motul3000 20W50, a ja przeszedlem na Motul5100 15W50 pölsyntetyk. Ot co! Pozdro Wiele silników zalewanych jest w fabryce mineralnym na okres docierania. Nie znaczy to że później też trzeba taki sam stosować ;) 5100 15W50 to dobry kompromis jakość cena do niewysilonego sprzęta. Też taki lałem do chłodzonej powietrzem CB. Ale potem zacząłem używać Midlanda syntetic 10W50 i było jeszcze lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 a no wlasnie to ze fabrycznie kazdy motocykl zalany jest gestym olejem słabej jakosci to nie znaczy ze na takim ma jezdzic. to jest tylko na czas docierania. a z tym sprzęgłem to na prawde niezłe asy pisały. po to jest norma JASO żeby nie bylo teog problemu no chyba ze ktos zapodaje na samochodowym to inna prawa Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 a z tym sprzęgłem ......... po to jest norma JASO żeby nie bylo teog problemu no chyba ze ktos zapodaje na samochodowym to inna prawa Wytłumacz dokładnie o co chodzi ? A jeszcze pytanie - olej 10w50 jest gęstszy od 10w40 czy rzadszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz9139 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Wiele silników zalewanych jest w fabryce mineralnym na okres docierania. Nie znaczy to że później też trzeba taki sam stosować ;) 5100 15W50 to dobry kompromis jakość cena do niewysilonego sprzęta. Też taki lałem do chłodzonej powietrzem CB. Ale potem zacząłem używać Midlanda syntetic 10W50 i było jeszcze lepiej. To mi wiele wyjasnia. Zauwazylem tez , ze Motul zaleca przy podanych przez siebie olejach (do DS1100) wymiane co 10 kkm, a nie serwisowe 6kkm. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 To mi wiele wyjasnia. Zauwazylem tez , ze Motul zaleca przy podanych przez siebie olejach (do DS1100) wymiane co 10 kkm, a nie serwisowe 6kkm. Pozdro Nie wiem na jakiej podstawie, ale kilku poznańskich mechaników motocyklowych potwierdza tą tezę. Ja po Motulu 300V zauważyłem, że trzeba mu więcej przebiegu by się zrobił czarny, spracowany aniżeli konkurencja w postaci Shella i Castrola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Starszy Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 . ... ciekawy artykuł i wyjaśnienie gdzie produkuje Castrol... - niektórzy powiedzą że przestarzały, ale nadal mocno aktualny, bo firmy z reguły dbają o produkt flagowy, który zwykłych użytkowników nie dotyczy i reklamy pozostałych, bo te dają dochód http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Wytłumacz dokładnie o co chodzi ? Norma JASO MA określa czy dany olej może być stosowany do mokrych sprzęgieł. Teraz zresztą jest nowsza norma MA2-na przykład Motul 7100 występuje w takiej odmianie. A jeszcze pytanie - olej 10w50 jest gęstszy od 10w40 czy rzadszy ? Google przyjacielem twym :icon_mrgreen: http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne...u-np-10w30.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.