Skocz do zawartości

Przerabianie Hondy MAgna VF750c


Rekomendowane odpowiedzi

a ja mialem VF750F i faktycznie to ten sam silnik, tylko tak jak by w druga strone wstawiony :lalag: Moc to ma, fakt, ten silnik nie posiada wlasciwosci jak kazdy inny choper, to jest silnik z zacieciem sportowym, co do slynnej awaryjnosci tego silnika, to ja na mojej VF jezdzilem dwa sezony i nie bylo zadnego klopotu, potem nowa wlascicielka zawinela ja wokol drzewa wiec nie wiadomo ile by jszcze pozyl silnik. trzeba zwrocic uwage na wszystko co z rozrzadem zwiazane, bo to lubi dawac w tylek no i pilnuj oleju, wymieniaj czesciej niz standardowo, powinno troche pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest możliwość wsadzenia do Magny silnika od którejś Hondy Shadow?

 

apropo awaryjności silnika magny to czasami nie było tak że roczniki do 85 miały problem z olejeniem głowic i nadmiernym grzaniem silnika? logicznie myśląc jesli jest zbyt słabe smarowanie to wytwarza się ciepło ( prawa fizyki- tarcie, nie?) silnik sie przegrzewa. rozmaiwając z mechanikiem mówił że ten model jest dobry a przy kupnie kazali mi własnie uważać na przegrzewanie się silnika w czasie jazdy (koleś z serwisu znajomego powiedział mi przy kupnie o złym smarowaniu ze niekiedy występuje) a może poprostu te silniki nie wytrzymują pracy jakie je poddawaliście sadząć ze są to rasowe wyścigówki???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest rzeczywiscie dobry jak wiesz jak go obslugiwac i masz kase na dobry olej i oryginalne czesci zamienne. Normalna obsluga jest droga, bo to skomplikowany silnik z niezbyt latwymi dostepami + polscy mechanicy nie maja pojecia oraz narzedzi niezbednych do jego obslugi, zaczynajac od ustawienia zaworow.

Ogolnie nie jest to dobra propozycja dla 20 latka ( zarowno brak wiedzy technicznej jak i kasy ).

Wiekszosc z nich miala rozrzad ( walki i dzwigienki ) wymienione w ramach "cichej gwarancji" w Europie Zachodniej, ale nawet po tym warto pilnowac poziomu oleju, ( zalecany full syntetic ), wolnych obrotow okolo 1100 - 1200 / min i przede wszystkim nagrzewac silnik przed jazda i nie dawac wysokich obrotow na luzie.

Oprocz tego zwracac uwage na temp silnika i dokladnie wkladac biegi ;)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest możliwość wsadzenia do Magny silnika od którejś Hondy Shadow?

 

Hehe, a po jednym sezonie będziesz zmieniał z powrotem?

Ciesz się mocą i prędkością, silnik tak jak napisał Adam przy prawidłowej obsłudze i dbałości odwdzięczy się bezawaryjną pracą i trwałością.

Problemy z rozrządem dotyczyły głównie modeli F jako bardziej katowanych.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz wspomnialem, mialem moto z tym silnikiem i moge smialo potwierdzic wypowiedz Adama, szczegolnie o trudnym serwisie i kosztownych czesciach. Nie wiem jak w Magmie, ale w fv750f bardzo lubialy sie zapychac gazniki, co sezon pelna regulacja, a to kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz wspomnialem, mialem moto z tym silnikiem i moge smialo potwierdzic wypowiedz Adama, szczegolnie o trudnym serwisie i kosztownych czesciach. Nie wiem jak w Magmie, ale w fv750f bardzo lubialy sie zapychac gazniki, co sezon pelna regulacja, a to kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też myślałem ze silniki montowane w vf750F były bardziej awaryjne przez katowanie moto.

z tego co zdążyłem zauważyć w moim moto to nie ma on problemów z przegrzewaniem silnika, olej wymieniany regularnie, filtry także, tankowana ciągle verva na której działa bardzo ładnie, ale jest czuły na paliwa gorszej jakości. niekiedy jak swie zatankuje na podrzędnej stacji (tylko w sytuacjach awaryjnych) to lubi gasnąć jak sie puści manetkę gazu. na paliwach z renomowanych stacji się to nie dzieje.

 

w przeciągu miesiąca zrobiłem nim 2500 km i nic nie wzbudziło moich podejrzeń,

wróciłem nią znad morza do centrum, później jeszcze raz nad morze, na mazury, i do domu (ciągle w granicach 80-90 km/h :banghead: )

a co do napraw to mam znajomego mechanika, który się zaopiekuje nią w razie ewentualnych usterek.

 

tylko mam jeden problem. Może się okazać głupi ale nie mogę sobie poradzić z wykręceniem świec.

Nie chodzi o to ze są dokrecone na chama, ale poprostu nie moge dobrac klucza. próbowałem 16 do swiec i nasadową 17 ale zadna nie pasuje, i nie moge ich wykręcić a chciałem zmienić na nowe. Czym to odkręcić? HELP, nie chce jechać do serwisu na wymianę świec bo to mi nie pomoże, bo chcę miec klucz którym bedę mógł odkręcić te świece !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma się do tego Super magna i magna trzeciej generacji(po 93 roku)? Jak w nich z awaryjnością? Nowa magna ma silnik z vfr, czy nie ma problemów z serwisem tego motocykla? Czy koszty ekspolatacji(regulacja gaźników, zaworów) są zdecydowanie wyższe niż czterocylindrowej rzędówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czterocylindrowa v-ka to najgorszy przypadek z mozliwych, dwa razy drozszy od 4 rzedowki, dwa rzy gorszy od v2, a gorszy znaczy tu drozszy. za to bardzo fajna harakterystyka pracy, mozy i momentu, super dzwiek, mi sie moja VF'a jedzilo naprawde bardzo dobrze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh,dzięki, spróbuję bo na wiosnę czeka mnie wymiana swiec, miałem to teraz zrobić ale nie mogłem klucza dobrać, wszystko co mam nie pasowało, no ale jedynie 18 nie próbowałem bo nie miałem, jak zdobędę to pokombinuję.

 

a błotniki juz pomalowane pod kolor baku,wyglądają super

Sam malowałem bo mi blacharz za drogo powiedział za tą usługę, (za 2 blotniki zapłaciłbym 200 zł) łącznie mnie wyniosło 54 zł malowanie i 70 przygotowanie błotnika.

Lakier był przygotowywany pod kolor więc jest identyczny, myśle ze jakoś to w całości bedzie wyglądało

jak skończę calość to wklejejakieś foty, jeszcze tylko lampy brakuje jakiejś tylniej bo akcesoryjna idzie do skrzyni z częściami od poprzedniego moto (poszedł na części, niestety :icon_mrgreen: ). pozdro i dzięki zawypowiedzi i uświadomienie kilku rzeczy.

dzisiaj magna pochodziła sobie trochę na wolnych obrotach.

 

aaaczy 1000 obrotów na minutę to ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku pod 2OO spotkaliśmy z forumowym towarzystwem stara Magnę przerobioną na Stritfajtera!! Wyglądało to dosyć osobliwie ale mimo wszystko gratulowaliśmy właścicielowi pomysłu i determinacji. Pierwszy fajter z kardanem jakiego wdziałem i to ciekawe rozwiązanie prędkosciomierza, z którego odczyt był możliwy dzieki lusterku umieszczonemu nad półką :)

Tylko głupiec ma na wszystko gotową odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...