Skocz do zawartości

Pekające ramy w Suzuki GSR600


Rekomendowane odpowiedzi

Z tych zdjęć można wywnioskować że uszkodzenie nastąpiło po mniejszej czy też większej glebie... hmm może ktoś więcej coś na ten temat wie...

 

Tylko tam oprócz ramy nie ma śladu gleby! Albo i gleba byla, bo jak pękło na pół to motor się musiał obalić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie che zakladac nowego tematu i robic jeszcze wiekszego wstydu Suzuki, ale link ponizej tez jest ciekawy:

 

http://1tail.com/2005_GSXR_frame/default.asp

 

http://gsx-r1000.net/phpBB2/viewtopic.php?...rahmen&start=45

 

 

a tu jest filmik po wypadku i urywek wiadomosci tv

http://gsx-r1000.net/phpBB2/viewtopic.php?...rahmen&start=60

 

 

Sprzet to K5

Czy we wszystkich nowych Suzuki pekaja ramy? :icon_biggrin: :icon_biggrin:

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie che zakladac nowego tematu i robic jeszcze wiekszego wstydu Suzuki, ale link ponizej tez jest ciekawy:

 

http://1tail.com/2005_GSXR_frame/default.asp

 

Sprzet to K5

Czy we wszystkich nowych Suzuki pekaja ramy? :icon_biggrin: :icon_biggrin:

Akurat ten K5 byl po dzwonie na torze w mur przy duzej predkosci ale jakos tego nie napisali.Bylo o tym glosno w USA i wyszlo szydlo z worka.

Sprzedalismy troche K5 i wszystkie maja sie dobrze a jedna ma juz ponad 20tys.km przebiegu.

Poza tym slyszal ktos zeby mu w K5/K6 rama pekla?Bo ja nie....

Edytowane przez Angel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angel, przejrzyj caly niemiecki temat:

 

http://gsx-r1000.net/phpBB2/viewtopic.php?...rahmen&start=45

 

tu nie jest jeden motocykl w ktorym pekla rama, tylko kilka motocykli!!!

 

 

prosze bardzo, tu kolejna porcja nowosci

http://gsx-r1000.net/phpBB2/viewtopic.php?...ahmen&start=105

http://gsx-r1000.net/phpBB2/viewtopic.php?...ahmen&start=120

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest też napisane, że rama pękła podczas jazdy (100 w łuku) i była przyczyną gleby, ok może doszły jakieś uszkodzenia z dalszej fazy lotu, ale jednak pękła

 

Filmik ze stanów to już gorsza sprawa, bo chłopak wyjechał z garażu i przejechał niespełna 100 m, jak znalazł się w ogródku sąsiadów, bo mu kiera w łapach została.

 

Ogólnie słaba sprawa, co nie znaczy, że każde moto ma z tym problemy, ale na tym poziomie technologicznym małe błędy się bardzo mszczą, szkoda tylko, że najgorzej na tym wychodzą użytkownicy.

 

Jak to mawiają przedstawiciele firm motoryzacyjnych, 3 lata gwarancji, bo klient testuje teraz sprzęty, niestety coś w tym jest!

_______________

Przechowalnia motocykli i skuterów - Warszawa i okolice www.motozima.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

mojemu kierownikowi w Londynie GSR pięknie pękł(właśnie przy główce ramy)-fakt że czasami stawiał go na koło(a miał średnie pojecie w temacie) ale fakt jest faktem!

to samo z GSX-R przy normalnym użytkowaniu rama nie powinna pęknąć ale od mocnego lądowania po gumie ramy padają-jest to widoczne szczególnie w nowoczesnych motocyklach z maksymalnie odchudzonymi ramami.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie kawasaki? Kurde, trzeba to zgłosić do Myth Busters bo znów zaczyna się kolejne pierdolenie o pękaniu ram, padających dwójkach w skrzyni itp :D

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to moim zdaniem trzeba się przyzwyczaić, że w aktualnych czasach staje się to normą.

 

 

 

 

Ano, przez ten efekt cieplarniany, zmiany klimatu itp...

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybki rozwój motoryzacji nie zawsze idzie w parze z jakością towaru.

Moim zdaniem jest kilka powodów które złożyły się na pękniecie tej ramy. Jak widać z przełomu pęknięcia aluminium jest bardzo drobno ziarniste i co za tym idzie rama odlewana metodą ciśnieniową ma bardzo duże naprężenia wewnętrzne co powinno się normalizować odpuszczaniem materiału w odpowiedniej temperaturze. Wtedy to aluminium staje się elastyczniejsze i bardziej wytrzymałe. Te otwory w tym miejscu też mocno osłabiają odlew. I zdecydowanie oszczędności w materiale!! wszystko liczone jest na granicy wytrzymałości materiału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Cześć wszystkim, jestem tu nowy z góry przepraszam jeśli wybrałem zły dział. Wiem ze temat pękajacych ram w GSRACH był wałkowany tysiące razy na wszystkich forach motocyklowych, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na niektóre pytania dlatego chciałem zapytać was o zdanie. Pierwsza sprawa czy pękające ramy to bolączka wszystkich Gsrow - gdzieś na forum wyczytałem o roczniku 2006 ja poruszam się tym z 2011 i czy jazda na gumie jest kompletnie niewskazana i może przyczynić się do pęknięć nawet mimo spokojnego schodzenia z gumy ? Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...