Skocz do zawartości

pytam o radę, chcę wrócić do enduro - zakup


Rekomendowane odpowiedzi

witam

daaawno mnie nie było i wiele sie przez ten czas zmieniło

 

wczesniej jeździłem na KTM EXC 250 i YAMAHA YZ 250....i wielka przerwa

Teraz po około 2 latach znów chcę wrócić do Enduro i mam nadzieje ze mi w tym pomożecie (poradami)

 

Niestety zmieniła się moja sytuacja finansowa (dom, kobieta ,dziecko) i na motor mogę przeznaczyć około 5-6 tys. Chciałbym, aby był to motocykl bardziej uniwersalny od wqcześniejszych maszyn. Chciałbym pośmigać po lasach, ale i pojechać nim do pracy. (Takie 2 w 1).

Z tego powodu powinno to być 4T - takie, które można zarejestrować.

Myślę o EXC, LC4, Husabergu lub Husqwarnie.

I tutaj moje pytanie:

Czy jest w ogóle szansa na zakup czegoś za pieniądze które mogę przeznaczyć i jeśli tak to co?

 

Po tym co widze na allegro jestem trochę załamany. Wygląda na to ze mogę kupić np Suzuki DR 800 BIG - wielkiego potwora, którym ewentualnie na szuter można pojechać.

 

Bardzo dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz w miare tanie, bezobslugowe i mocne moto, to radzilbym rozejrzec sie za jakimis 600-tkami.. np KLR 600, XT 600, a moze Kawasaki KLX 650 R (z tym moze byc jednak ciezko).

 

a po lesie to tez sie calkiem dobrze smiga na DR 350, ale pytanie, czy w ogole bierzesz pod uwage tej klasy motocykle

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

daaawno mnie nie było i wiele sie przez ten czas zmieniło

 

wczesniej jeździłem na KTM EXC 250 i YAMAHA YZ 250....i wielka przerwa

Teraz po około 2 latach znów chcę wrócić do Enduro i mam nadzieje ze mi w tym pomożecie (poradami)

 

Niestety zmieniła się moja sytuacja finansowa (dom, kobieta ,dziecko) i na motor mogę przeznaczyć około 5-6 tys. Chciałbym, aby był to motocykl bardziej uniwersalny od wqcześniejszych maszyn. Chciałbym pośmigać po lasach, ale i pojechać nim do pracy. (Takie 2 w 1).

Z tego powodu powinno to być 4T - takie, które można zarejestrować.

Myślę o EXC, LC4, Husabergu lub Husqwarnie.

I tutaj moje pytanie:

Czy jest w ogóle szansa na zakup czegoś za pieniądze które mogę przeznaczyć i jeśli tak to co?

 

Po tym co widze na allegro jestem trochę załamany. Wygląda na to ze mogę kupić np Suzuki DR 800 BIG - wielkiego potwora, którym ewentualnie na szuter można pojechać.

 

Bardzo dziekuje za pomoc

no z 4T na ulice nie było by problemu natomiast jezeli to ma być 50/50 z terenem to jest spory problem. 2T cos byś znalazł ale to musiało by być nie jak wczesniejsze wyczyny tylko coś kolo KDX 250 lub CRM lecz są to zadkie motory i z cześciami do nich bywają problemy. Jak 4T to moze suzuki DR 350 ?? tyle ze to w porównaiu z tym co wczesniej miałeś jest drastycznie słabe 33KM. bo tym w terenie mozna polatać i nawet czasem kogoś widać na zawodach na tego typu sprzetach a i po ulicy przebidować mozna bo kultura pracy silnika 4T jest.

Pozdr!!

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykle które mi polecasz to ciężkie krowy (nie chce obrazić właścicieli tych maszyn), którymi nie wjadę tam, gdzie śmigałem na moich 100-kilowych 2Taktach.

Poza tym mam 202 cm wzrosu i 100 kilo wagi, na dr 350 będę wyglądał jak na psie.

Potrzebuję wysokiego mocnego, zwinnego, w miarę lekkiego motocykla za 6 tysi - wiem ze to bardzo trudne.

Są tez exc 2T ze światłami - czyli niby mozna po ulicy - ale wydaje mi się ze zamęczyłbym silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm i moim skromnym zdaniem włancza sie myslenie po co mi DR 350 lub XL600R jak to stara krowa (lata setki kilometrow) lepiej kupic Husaberga lub Husqvarne (ciagłe awarie) ale co mam hard enduro:) Przemysl to kolego i nie popełnij takiego błedu jak ja :clap: Myslałem tak samo :wink: CHce wyczyna 4T i mam :notworthy: Huska 610 sportowy wydech od TC i gaznik 40mm z pompka legitymuje sie 60KM ale powiedz mi co z tego ?? jak ja chodze tylko do garazu ją naprawiac ??a pozatym te motocykle ze wzgledu na brak pompy oleju nie są polecane na asfalt:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Są tez exc 2T ze światłami - czyli niby mozna po ulicy - ale wydaje mi się ze zamęczyłbym silnik

hehe wszystkie EXC maja swiatła i homologacje :clap: SX to wersje crossowe.

Po tym co napisałeś wynika ze jedynym Twoim wyjsciem jest 2T :notworthy: tyle ze KTM za tą kase bedzie raczej stary. a crossy odpadają bo nie maja prawa rejestracji. Na 4T jak napisałes lekkie i zwinne brakuje Ci przynajmniej jeszcze 5tys.

http://moto.allegro.pl/item152520451_kawasaki_kdx_250.html z tym ze 53KM to ma KTM EXC :wink: a ten nie ma jak napisał włascicel 55 tylko max 45KM. Moze to jest obcja dla Ciebie. Nniewyzyłowany silnik i na tyle nienarowisty ze po ulicy mozna polatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony dodam XR 600. ok 120kg na sucho (zależnie od rocznika), ze wszystkimi płynami nie wiencej jak 140kg. ok 40koni z pod tylnego koła 45-46 z pod silnika. Niezawodność, brak problemów z dostępem do części, w tym do używeg etc etc. Nie wiem ja w śród tanich motocykli enduro widze tylko XR 600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz za 6 tysiaków coś, tylko dobrze niuchaj za okazją.

Moja LC4 o której śmiało mogę powiedzieć że stan jest BDB jest już zaklepana i na przyszłą jesień idzie do brata. Cena 6000 PLN, brief, silnika najprawdopodobniej nie będzie trzeba otwierać przez kolejne 2 lata. Rocznik stary, cena wysoka, ale i tak za niska jak ten stan jaki aktualnie jest.

Z kolei kupiłem miesiąc temu wściekłą Husqę WR250 2T z Berlina-stan techniczny bdb, optyczny-mało rewelacyjny. Rocznik 00`, cena 5800 PLN.

A więc się da.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wygląda na to ze jednak mozliwe

 

Tak sobie myśle że moze lepiej szukać sprzęta gdzień za granicą? Swoją ostatnią sztukę (yamaha YZ 250) kupiłem w czechach. Była w rewelacyjnym stanie zarówno wizualnym jak i technicznym. W polsce kosztowałaby duzo więcej niz zapłaciłem.

Czy znacie kogoś zaufanego i sprawdzonego kto sprowadza sprzęty i nie ma olbrzymich prowizji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykle które mi polecasz to ciężkie krowy (nie chce obrazić właścicieli tych maszyn), którymi nie wjadę tam, gdzie śmigałem na moich 100-kilowych 2Taktach.

co do Kdx250 to to motocykl pokroju exc250 tylko ze z tamtych lat :icon_mrgreen: . Wystepuje wiele testow porownawczych dotyczacych tych 2 motocykli. waga mysle ze ok 110kg moc ok 50km bardzo zblizony do KX250. za ta kase dostaniesz! co jeszcze moge polecic? husqvarna wr250 - moto bardzo podobnej klasy. wyczynowe 4t z tamtych lat raczej odradzam

exc 250 2T nie polecam na asfalt, przy delikatnym trzymaniu gazu moto same przyspiesza do 90

to chyba przypadlosc kazdego 2t na szosie - stalym gazem nie da sie jechac ;) . ale mysle ze przy dojazdach do pracy (zalezy ile km) to nie stanowi problemu.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymierzałem się do dr350 i innycgh starszych maszym tego pokroju, jak jeździłem to często spotykałem ludzi na innych sprzętach i zamienialiśmy siena chwilkę.

Jest jedna wspólna cecha wszystkich "starszaków": są dużo niższe od współczesnych sprzętów, a do tego stare wyhuśtane zawieszenia (sprzężyny) dodatkowo obniżająte sprzęty.

Nawet mój KTM EXC 250 z 2000 roku był juz lekko "oklapły" jak go kupiłem i jeździło mi się niewygodnie, zwłaszcza na zakrętach. Optymalna była YZ 250 - wysokość siodła chyba 980 mm, dodatkowo wsadziłem grubszą gąbkę w siedzenie i podniosłem kierę.

To wszystko przez te moje 202 cm wzrostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bassride-pytasz o kogoś zaufanego i bez sakramenckich prowizji. Przy kwocie o jakiej mówisz trudno o to-to jest rewir cenowy mistrzów patenciarstwa, szukałbym czegoś na własną rękę.Uczciwie Ci powiem że znam taką osobę, ale jeśli chodzi o full-cross, i to raczej od kwot w granicach 10.000 PLN.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...