Avalon Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 (edytowane) XTX 12BS oznaczenie producenta(oryginału). Exide to ETX 12BS takie tylko pytanie mam nadzieje ze nie przyznałeś sie odrazu ze aku stał 2 tygodnie nie ładowany ?? Nie wiem jakie to ma znaczenie bo postój przez czternaście dni w ciepłym garażu z akumulatorem który ma kilka miesięcy nie powinien chyba doprowadzić do takiej sytuacji. Jesli w takich warunkach i tak krótkim czasie bateria pada nieodwracalnie, to dla mnie jest to dowód niskiej jakości. Edytowane 19 Grudnia 2006 przez Avalon Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 ja rownież mam Exide'a i jezdze na nim jakies pół roku, narazie nie zaobserwowalem niczego niepokojącego, nawet po przestojach dwutygodniowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 teraz wiem ze warto bylo zaplacic dwa razy wiecej za yuase sorry za OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 XTX 12BS oznaczenie producenta-oryginału Exide to YTX 12BSNie wiem jak to powinno wyglądać, ale postój przez czternaście dni w ciepłym garażu z akumulatorem który ma kilka miesięcy nie powinien chyba doprowadzić do takiej sytuacji. Masz rację, pod warunkiem że nie miałeś przypadkowo uzbrojonego alarmu. :biggrin: Zakładając że alarm pobiera w tylko 50mA to w ciągu doby "wyciąga" z akumulatora 1,2A. Taką 12'tkę jak Twoja rozładuje do zera w ciągu 10 dni ( w praktyce szybciej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 Ja mam Exide'a , moto często stoi długi okres na uzbrojonym alarmie (do 3 tygodni) i nic dotychczas się niedziało. Ostatnio po nieco dłuższym postoju sprzęt odpalił bez problemu. Czasami elektryka może świrować np. od wilgoci - wiadomo jaka ostatnio jest pogoda. Prawidłowe napięcie ładowania nie pomoże jeśli często pokonujemy krótkie odległości. Ale co prawda to prawda - Exide daleko do Yuasy - jeśli ktoś chce mieć tani i dobry akumulator to musi kupić dwa, jeden tani, a drugi dobry... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 -No więc liczba 14 oznacza pojemność, czyli 14 Ah, niestety oprócz tego oznaczenia "handlowego"i ew pojemności wyrażonej w Ah na próżno szukać na akusach motocyklowych innego parametruzwanego maksymalnym prądem rozruchu.Takie zwykłe tańsze akumulatory od oryginalnej Yuasy mimo że mają taką samą pojemność i wymiarycharakteryzują się mniejszym prądem rozruchu, a to oznacza to że taki akumulator jest nadmiernie przeciążony, zwłasza przy odpalaniu (to tak jakby robić mu w tym momencie "prawie zwarcie"-wymuszony jest jak dla niego zbyt wysoki przepływ prądu). Stąd przedwczesna jego śmierć. ( tyczy się również akumulatorów kolegów Pompki)Zeby zasosować taki tańszy akus trzeba przerobić/wymienić pojemnik na akumulator na większy, gdyż tańszy zamniennik charakteryzujący się zbliżonym/takim samym maksymalnym prądem rozruchu będzie większy gabrytowo, i wtedy powienien działać dłuugo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 18 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2006 teraz wiem ze warto bylo zaplacic dwa razy wiecej za yuase sorry za OTDokładnie. W mojej CB 500 był jeszcze fabryczny(z kodem z roku'97") akumulator Yuasa..9 lat wytrzymał. I jak sprzedawałem motocykl to aku nie dawał zadnego powodu do jego wymiany!Ps. sory za odbieganie od tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Kolejna odpowiedź Pana z Centry: Nawiązując do Pana polemiki trzeba brać pod uwagę w jakim stanie akumulator pozostawał w stanie "spoczynku" V0 - jakie miał napięcie spoczynkowe - bo jest duże prawdopodobieństwo, że napięcie spoczynkowe w pozostawionym akumulatorze było poniżej granicznego tj < 12,4V a w takim przypadku następuje sukcesywne zasiarczanienie zestawów płytowych, o którym wcześniej pisałem.PozdrawiamRoman Buszewicz Centra S.A. Czy w czasie kilkunastu dni postoju motocykla możemy mówić o "sukcesywnym" ? Przeciez to był akumulator zakupiony i uruchomiano zaledwie na początku kwietnia, więc praktycznie nowy. Gdybym akumulator pozostawił na zimę w nieogrzewanym garażu bez jakiejkolwiek opieki wtedy nawet nie próbował bym reklamamowac takiego produktu. Przy prawidłowej eksploatacji i sprawnej instalacji elektrycznej w pojeździe okres który spowodował awarię wskazuje na wadę akumulatora a nie brak opieki czy dbałości o niego.Takie jest moje zdanie. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 A tak na marginesie to jakie masz dokładnie napięcie ładowania (z włączonymi światłami) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Tak czy siak z tym aku coś nie teges. Co rok wstawiałem moto i skuter do z lekka ogrzewanego garażu na przełomie październik/listopad. Zaglądałem tam tylko raz w ciągu zimy, w połowie stycznia. Około 2,5 miesiąca postoju nie robiło żadnego wrażenia. Obie maszynki zapalały od strzału, popracowały do pełnego zagrzania i wracały do garażu na kolejne 2 miesiące. Nigdy nie miałem problemów z aku. W obu sprzętach akumulatory sa jeszcze jeszcze fabryczne (3 i 5 lat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 A tak na marginesie to jakie masz dokładnie napięcie ładowania (z włączonymi światłami) ? Nie pamiętam w tej chwili bo mierzyłem chyba trzy tygodnie temu, ale dzisiaj wieczorem jak bedzie czas to zrobię pomiary ponownie i odpowiem.Pamiętam ze sprawdzałem wtedy z manualem i było w normie. Napięcia zostały pomierzone i wynoszą:obroty biegu jałowego (ok1100) światła wyłączone 14,6 światła włączone 13,6obroty ok 3000 światła wyłączone 14,7 światła włączone 14,9 Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr-z Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 (edytowane) hymmm jakas teoria głosi ze powinno być max 14,4 V ale te rozbieżności mozna chyba nazwać w normie i jak dla mnie to na 100% nie jest przyczyną padnięcia aku po 2 tygodniach stania Edytowane 19 Grudnia 2006 przez mr-z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shipp Opublikowano 19 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2006 Jeżeli chodzi o sposób urzytkowania akumulatora i dbania o jego żywotność, to dyskusja jak najbardziej wskazana. :wink: Niemniej uważam, że kupiony nowy akumulator jest po prostu jakimś truflem i żadne tam naprawy tylko należy wziąć w obroty sprzedawcę i tyle. Jaki nowy aku pada po dwóch tygodniach??? I jeszcze te bzdetne teorie handlarza :biggrin: Zawsze próbują wcisnąć jakiś naukowy kit, a może klient da się nabrać albo się zniechęci? Jak każdy tak będzie się czaić z bublem, to jeszcze długo będą nam sprzedawać śmiecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Gdybym akumulator pozostawił na zimę w nieogrzewanym garażu bez jakiejkolwiek opieki wtedy nawet nie próbował bym reklamamowac takiego produktu. Hmm ... ja jestem leniwy i nigdy nie zawracałem sobie d* czymś taki jak doładowanie w ciągu zimy. Zdarzały się jedno czy dwa uruchomienia w międzyczasie jak trafiła się dobra pogoda. Na wiosnę bez problemu ... odpał i jazda :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thobeta Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 A czy napięcie 14,8V jest prawidłowym napięciem ładowania ? Wszędzie piszą o wartości ok max. 14,5V. Ostatnio mierzyłem i troszkę mnie to zaniepokoiło. Co o tym sadzicie ? Cytuj Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.