Skocz do zawartości

EXIDE ? Nie, dziękuję......


Rekomendowane odpowiedzi

XTX 12BS oznaczenie producenta(oryginału).

Exide to ETX 12BS

 

takie tylko pytanie mam nadzieje ze nie przyznałeś sie odrazu ze aku stał 2 tygodnie nie ładowany ??

 

Nie wiem jakie to ma znaczenie bo postój przez czternaście dni w ciepłym garażu z akumulatorem który ma kilka miesięcy nie powinien chyba doprowadzić do takiej sytuacji. Jesli w takich warunkach i tak krótkim czasie bateria pada nieodwracalnie, to dla mnie jest to dowód niskiej jakości.

Edytowane przez Avalon

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTX 12BS oznaczenie producenta-oryginału Exide to YTX 12BS

Nie wiem jak to powinno wyglądać, ale postój przez czternaście dni w ciepłym garażu z akumulatorem który ma kilka miesięcy nie powinien chyba doprowadzić do takiej sytuacji.

 

Masz rację, pod warunkiem że nie miałeś przypadkowo uzbrojonego alarmu. :biggrin:

 

Zakładając że alarm pobiera w tylko 50mA to w ciągu doby "wyciąga" z akumulatora 1,2A. Taką 12'tkę jak Twoja rozładuje do zera w ciągu 10 dni ( w praktyce szybciej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Exide'a , moto często stoi długi okres na uzbrojonym alarmie (do 3 tygodni) i nic dotychczas się niedziało. Ostatnio po nieco dłuższym postoju sprzęt odpalił bez problemu. Czasami elektryka może świrować np. od wilgoci - wiadomo jaka ostatnio jest pogoda. Prawidłowe napięcie ładowania nie pomoże jeśli często pokonujemy krótkie odległości. Ale co prawda to prawda - Exide daleko do Yuasy - jeśli ktoś chce mieć tani i dobry akumulator to musi kupić dwa, jeden tani, a drugi dobry... :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-No więc liczba 14 oznacza pojemność, czyli 14 Ah, niestety oprócz tego oznaczenia "handlowego"

i ew pojemności wyrażonej w Ah na próżno szukać na akusach motocyklowych innego parametru

zwanego maksymalnym prądem rozruchu.

Takie zwykłe tańsze akumulatory od oryginalnej Yuasy mimo że mają taką samą pojemność i wymiary

charakteryzują się mniejszym prądem rozruchu, a to oznacza to że taki akumulator jest nadmiernie przeciążony, zwłasza

przy odpalaniu (to tak jakby robić mu w tym momencie "prawie zwarcie"-wymuszony jest jak dla niego zbyt wysoki przepływ prądu). Stąd przedwczesna jego śmierć. ( tyczy się również akumulatorów kolegów Pompki)

Zeby zasosować taki tańszy akus trzeba przerobić/wymienić pojemnik na akumulator na większy, gdyż tańszy zamniennik charakteryzujący się zbliżonym/takim samym maksymalnym prądem rozruchu będzie większy gabrytowo, i wtedy powienien działać dłuugo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz wiem ze warto bylo zaplacic dwa razy wiecej za yuase

 

sorry za OT

Dokładnie. W mojej CB 500 był jeszcze fabryczny(z kodem z roku'97") akumulator Yuasa..9 lat wytrzymał. I jak sprzedawałem motocykl to aku nie dawał zadnego powodu do jego wymiany!

Ps. sory za odbieganie od tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna odpowiedź Pana z Centry:

 

Nawiązując do Pana polemiki trzeba brać pod uwagę w jakim stanie akumulator pozostawał w stanie "spoczynku" V0 - jakie miał napięcie spoczynkowe - bo jest duże prawdopodobieństwo, że napięcie spoczynkowe w pozostawionym akumulatorze było poniżej granicznego tj < 12,4V a w takim przypadku następuje sukcesywne zasiarczanienie zestawów płytowych, o którym wcześniej pisałem.

Pozdrawiam

Roman Buszewicz Centra S.A.

 

Czy w czasie kilkunastu dni postoju motocykla możemy mówić

o "sukcesywnym" ? Przeciez to był akumulator zakupiony i uruchomiano zaledwie na początku kwietnia, więc praktycznie nowy. Gdybym akumulator pozostawił na zimę w nieogrzewanym garażu bez jakiejkolwiek opieki wtedy nawet nie próbował bym reklamamowac takiego produktu. Przy prawidłowej eksploatacji i sprawnej instalacji elektrycznej w pojeździe okres który spowodował awarię wskazuje na wadę akumulatora a nie brak opieki czy dbałości o niego.

Takie jest moje zdanie.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak z tym aku coś nie teges. Co rok wstawiałem moto i skuter do z lekka ogrzewanego garażu na przełomie październik/listopad. Zaglądałem tam tylko raz w ciągu zimy, w połowie stycznia. Około 2,5 miesiąca postoju nie robiło żadnego wrażenia. Obie maszynki zapalały od strzału, popracowały do pełnego zagrzania i wracały do garażu na kolejne 2 miesiące. Nigdy nie miałem problemów z aku. W obu sprzętach akumulatory sa jeszcze jeszcze fabryczne (3 i 5 lat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie to jakie masz dokładnie napięcie ładowania (z włączonymi światłami) ?

 

Nie pamiętam w tej chwili bo mierzyłem chyba trzy tygodnie temu, ale dzisiaj wieczorem jak bedzie czas to zrobię pomiary ponownie i odpowiem.Pamiętam ze sprawdzałem wtedy z manualem i było w normie.

 

Napięcia zostały pomierzone i wynoszą:

obroty biegu jałowego (ok1100) światła wyłączone 14,6 światła włączone 13,6

obroty ok 3000 światła wyłączone 14,7 światła włączone 14,9

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmm jakas teoria głosi ze powinno być max 14,4 V ale te rozbieżności mozna chyba nazwać w normie i jak dla mnie to na 100% nie jest przyczyną padnięcia aku po 2 tygodniach stania

Edytowane przez mr-z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sposób urzytkowania akumulatora i dbania o jego żywotność, to dyskusja jak najbardziej wskazana. :wink: Niemniej uważam, że kupiony nowy akumulator jest po prostu jakimś truflem i żadne tam naprawy tylko należy wziąć w obroty sprzedawcę i tyle. Jaki nowy aku pada po dwóch tygodniach??? I jeszcze te bzdetne teorie handlarza :biggrin: Zawsze próbują wcisnąć jakiś naukowy kit, a może klient da się nabrać albo się zniechęci? Jak każdy tak będzie się czaić z bublem, to jeszcze długo będą nam sprzedawać śmiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym akumulator pozostawił na zimę w nieogrzewanym garażu bez jakiejkolwiek opieki wtedy nawet nie próbował bym reklamamowac takiego produktu.

 

Hmm ... ja jestem leniwy i nigdy nie zawracałem sobie d* czymś taki jak doładowanie w ciągu zimy. Zdarzały się jedno czy dwa uruchomienia w międzyczasie jak trafiła się dobra pogoda. Na wiosnę bez problemu ... odpał i jazda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

A czy napięcie 14,8V jest prawidłowym napięciem ładowania ? Wszędzie piszą o wartości ok max. 14,5V.

Ostatnio mierzyłem i troszkę mnie to zaniepokoiło. Co o tym sadzicie ?

 

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...