Skocz do zawartości

Poziom oleju w GS


kulawy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka minut po uruchomieniu silnika mojego GS'a przyszła mi myśl aby sprawdzić poziom oleju przed przejażdżką. Wiec pospiesznie wyłączam silniczek. Odkręcam bagnet, patrzę cos kiepsko(tym w ogóle się nie sugerowałem) przecieram bagnet do sucha wkładam opierając go tylko a nie wkręcając. Wyciągam, patrzę poziom oleju minimalnie poniżej kreski minimum(no praktycznie pokrywa się z nią) I tu WIELKIE ZDZIWIENIE. Poziom sprawdzałem jakiś miesiąc temu(było w połowie miedzy min/max, i robiłem to nie uruchamiając silnika wcześniej) od tamtej pory przejechałem 150-200km spokojnej jazdy. Jest możliwe żeby silnik wypił sobie tyle oleju?? Moto praktycznie nie dymi.

Czy może źle to robie, olej sprawdza się na zimnym silniku wtedy gdy nie jest rozpryskany po całym silniku. Czy na rozgrzanym, czy po chwilowym uruchomieniu??? No oczywiście moto stało na kolach a nie na centralnej.

Zgłupiałem! Nigdy bym nie powiedział ze będę miał taki właśnie problem.

?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Nie masz co się przejmować.Olej sprawdza się przed odpaleniem zanim zostanie za sany przez pompy.Albo na rozgrzanym dobrze silniku tylko po zgaszeniu musisz odczekać około 10-15min aż olej spłynie z całego silnika.

A ty go od paliłeś pompy za sały olej, zgasiłeś go a gęsty zimny olej jeszcze nie zdążył spłynąć z silnika i dlatego bagnet pokazał jego minimum.

 

ps: ja w swojm gsx 400e olej sprawdzałem wkręcając korek z bagnetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym że sprawdza się na zimnym pamiętaj żeby usadowić moto na stopce centralnej.

 

 

a mnie to wlasnie zastanawia dlaczego akurat na stopce centralnej... No nie mowie, ze na bocznej, bo to logiczne, ale np jak siade na moto i bede trzymal mniej wiecej pion to chyba az tak wilkiego bledu nie bedzie. Poza tym, nawet jak stane na centralnej a powierzchnia bedzie krzywa to tez bedzie blad jakis tam...

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja olej w Gs-ie sprawdzałam gdy stał on na kołach (nie na centralce) i oczywiście nie wkręcałam bagnetu.

 

Mi zżerał ok. 1 l oleju na 400 km :biggrin: - przy ostrzejszej jeździe, gdy goniło się wariatów kolegów na lepszych sprzętach. Teraz na szczęście już nie mam tego problemu :biggrin:

 

Niestety Gs to maszynka lubiąca olej i nic na to nie poradzisz, teraz ci lubi wchłąnąć olej... więc pomyśl gdy odkręcisz manetkę :biggrin: Średnia wychodziła ok. 1 l oleju na 1000 km. I tak w większości poczciwych gs-iątek jest ;)

 

pzdr @starte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne jest to jeden z wielu GS-ów którym w ogóle nie rośnie przebieg. Przez kilka lat dalej każdy na allegro ma w granicach 30 do 46 tys km. dziwne co? Twój GS ma zatem najechane coś koło 100 i gładź cylindra nie jest już wspaniała a pierścienie też ni są cudowne. Olej sprawdza się w GS na zimnym silniku a motocykl ma stać na kołach. To logiczne że po kilku sekundach chodzenia olej rozbryzgał się dookoła i nie zdążył ścieknąć. Powoli zastanawiam się czy ten wątek to nie jakaś ściema...

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza tym że sprawdza się na zimnym pamiętaj żeby usadowić moto na stopce centralnej.

 

I tu sie mylisz olej sprawdza sie na kołach tak jak to juz napisalo kilka osób znających się na rzeczy.

 

Zapewne jest to jeden z wielu GS-ów którym w ogóle nie rośnie przebieg. Przez kilka lat dalej każdy na allegro ma w granicach 30 do 46 tys km. dziwne co? Twój GS ma zatem najechane coś koło 100 i gładź cylindra nie jest już wspaniała a pierścienie też ni są cudowne. Olej sprawdza się w GS na zimnym silniku a motocykl ma stać na kołach. To logiczne że po kilku sekundach chodzenia olej rozbryzgał się dookoła i nie zdążył ścieknąć. Powoli zastanawiam się czy ten wątek to nie jakaś ściema...

pozdro

 

Nie to nie jest ściema.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel dwa tygodnie temu zakupil GS500E z chyba 98roku - z Niemiec. Ma on nalepki jakiejs firmy od przypraw, reszta jest w kolorze pomaranczowym. Nie wiem dokladnie do czego ten motocykl sluzyl w Niemczech, ale przejechane ma licznikowo okolo 23 tys.km ,silniczek chodzi jak zegarek, rowniutko, cichutko, zero stukow, bez jakichkolwiek zarysowan. Na gotowo wynioslo go 5000zl (z jakimis groszami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja olej w Gs-ie sprawdzałam gdy stał on na kołach (nie na centralce) i oczywiście nie wkręcałam bagnetu.

 

Mi zżerał ok. 1 l oleju na 400 km :banghead: - przy ostrzejszej jeździe, gdy goniło się wariatów kolegów na lepszych sprzętach. Teraz na szczęście już nie mam tego problemu :biggrin:

 

Niestety Gs to maszynka lubiąca olej i nic na to nie poradzisz, teraz ci lubi wchłąnąć olej... więc pomyśl gdy odkręcisz manetkę :biggrin: Średnia wychodziła ok. 1 l oleju na 1000 km. I tak w większości poczciwych gs-iątek jest :flesje:

 

pzdr @starte

 

Ja oczywiśnie sprawdzam na kołach też ale.. Jak bym napisał żeby sprawdzać na kołach to zaraz wiara napisze że sprawdza się na stopce bo moto może kogoś przykryć. A Ty łykasz metke i masz piękną sylwetke że tak sobie radzisz? Jak napiszesz że zmieniasz tylne koło trzymając moto za kierownice to napewno wtedy zrobisz wrażenie ;)

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiśnie sprawdzam na kołach też ale.. Jak bym napisał żeby sprawdzać na kołach to zaraz wiara napisze że sprawdza się na stopce bo moto może kogoś przykryć. A Ty łykasz metke i masz piękną sylwetke że tak sobie radzisz? Jak napiszesz że zmieniasz tylne koło trzymając moto za kierownice to napewno wtedy zrobisz wrażenie

Troche jest nielogiczne to co piszesz... kilka postów wcześniej mądrzysz się, żeby sprawdzać moto na stopce centralnej :buttrock:

A poza tym że sprawdza się na zimnym pamiętaj żeby usadowić moto na stopce centralnej.

Teraz zmieniasz zdanie, że jednak sprawdzasz na kołach. Bo przecież chojrak z ciebie i nie boisz się, że moto się na ciebie przewróci... nie wiem co trzeba by było robic, żeby tak się stało, no ale ja pewnie baba jestem to nie rozumiem zawiłości twojego umysłu :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiśnie sprawdzam na kołach też ale.. Jak bym napisał żeby sprawdzać na kołach to zaraz wiara napisze że sprawdza się na stopce bo moto może kogoś przykryć. A Ty łykasz metke i masz piękną sylwetke że tak sobie radzisz? Jak napiszesz że zmieniasz tylne koło trzymając moto za kierownice to napewno wtedy zrobisz wrażenie :buttrock:

 

To po co pisac błędne informacje.. nikt nie napisal ze sprawdza sie na centralnej.

Nie rozumiem.

Ja sprawdzam posiom oleju siedzac na motocyklu, wtedy trudno polozyc moto na bok

Co ma łykanie metki do tego tematu??

Nadal nie rozumiem(Twojej odpowiedzi)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiśnie sprawdzam na kołach też ale.. Jak bym napisał żeby sprawdzać na kołach to zaraz wiara napisze że sprawdza się na stopce bo moto może kogoś przykryć. A Ty łykasz metke i masz piękną sylwetke że tak sobie radzisz? Jak napiszesz że zmieniasz tylne koło trzymając moto za kierownice to napewno wtedy zrobisz wrażenie bigrazz.gif

 

 

Kolego Ventura, taki cwaniak z miodem w uszach jestes, ze kobiete atakujesz, a prawda jest taka, ze nawet oleju sprawdzic nie potrafisz, pewnie o jezdzie nie wspominajac. Ciekawe czy taki cwaniak bylbys po kilku ostrzejszych winkielkach z Ta Panna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Gs to maszynka lubiąca olej i nic na to nie poradzisz, teraz ci lubi wchłąnąć olej... więc pomyśl gdy odkręcisz manetkę :icon_mrgreen: Średnia wychodziła ok. 1 l oleju na 1000 km. I tak w większości poczciwych

Pliczmy: 6L benzyny na 100km bo będzie 60L benzyny na 1000km, czyli 1L oleju na 60L benzyny, czyli mniej więcej stosunek olej/benzyna ma sie jak 1/60. Łooooo Maaaatko albo niepowinienem zdać matury albo to pali tyle oleju co współczesny 2T. Chyba jednak coś z moją matematyką jest nie tak. Ale faktek jest ze Simson Avo tyle właśnie palił, czyli 1L na 1000km. Inne maszyny też tyle oleju piją??

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...