kulawy Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Kilka minut po uruchomieniu silnika mojego GS'a przyszła mi myśl aby sprawdzić poziom oleju przed przejażdżką. Wiec pospiesznie wyłączam silniczek. Odkręcam bagnet, patrzę cos kiepsko(tym w ogóle się nie sugerowałem) przecieram bagnet do sucha wkładam opierając go tylko a nie wkręcając. Wyciągam, patrzę poziom oleju minimalnie poniżej kreski minimum(no praktycznie pokrywa się z nią) I tu WIELKIE ZDZIWIENIE. Poziom sprawdzałem jakiś miesiąc temu(było w połowie miedzy min/max, i robiłem to nie uruchamiając silnika wcześniej) od tamtej pory przejechałem 150-200km spokojnej jazdy. Jest możliwe żeby silnik wypił sobie tyle oleju?? Moto praktycznie nie dymi. Czy może źle to robie, olej sprawdza się na zimnym silniku wtedy gdy nie jest rozpryskany po całym silniku. Czy na rozgrzanym, czy po chwilowym uruchomieniu??? No oczywiście moto stało na kolach a nie na centralnej.Zgłupiałem! Nigdy bym nie powiedział ze będę miał taki właśnie problem.????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Zdecydowanie na zimnym bo przy cieplym masz zly odczyt.Nastepnym razem sprawdz przed odpaleniem :P Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamejro Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Witam!!!Nie masz co się przejmować.Olej sprawdza się przed odpaleniem zanim zostanie za sany przez pompy.Albo na rozgrzanym dobrze silniku tylko po zgaszeniu musisz odczekać około 10-15min aż olej spłynie z całego silnika.A ty go od paliłeś pompy za sały olej, zgasiłeś go a gęsty zimny olej jeszcze nie zdążył spłynąć z silnika i dlatego bagnet pokazał jego minimum. ps: ja w swojm gsx 400e olej sprawdzałem wkręcając korek z bagnetem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 A poza tym że sprawdza się na zimnym pamiętaj żeby usadowić moto na stopce centralnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Truemaker Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 A poza tym że sprawdza się na zimnym pamiętaj żeby usadowić moto na stopce centralnej. a mnie to wlasnie zastanawia dlaczego akurat na stopce centralnej... No nie mowie, ze na bocznej, bo to logiczne, ale np jak siade na moto i bede trzymal mniej wiecej pion to chyba az tak wilkiego bledu nie bedzie. Poza tym, nawet jak stane na centralnej a powierzchnia bedzie krzywa to tez bedzie blad jakis tam... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 W GS 500 olej sprawdzasz na kołach a nie na stopce - tak zaleca instrukcja. Po uruchomieniu silnika olej zawsze opadnie dlatego sprawdzając poziom na ciepło trzeba troche zaczekac aż splynie . Pozatym korka przy pomiarze sie nie wkręca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astarte Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Ja olej w Gs-ie sprawdzałam gdy stał on na kołach (nie na centralce) i oczywiście nie wkręcałam bagnetu. Mi zżerał ok. 1 l oleju na 400 km :biggrin: - przy ostrzejszej jeździe, gdy goniło się wariatów kolegów na lepszych sprzętach. Teraz na szczęście już nie mam tego problemu :biggrin: Niestety Gs to maszynka lubiąca olej i nic na to nie poradzisz, teraz ci lubi wchłąnąć olej... więc pomyśl gdy odkręcisz manetkę :biggrin: Średnia wychodziła ok. 1 l oleju na 1000 km. I tak w większości poczciwych gs-iątek jest ;) pzdr @starte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Zapewne jest to jeden z wielu GS-ów którym w ogóle nie rośnie przebieg. Przez kilka lat dalej każdy na allegro ma w granicach 30 do 46 tys km. dziwne co? Twój GS ma zatem najechane coś koło 100 i gładź cylindra nie jest już wspaniała a pierścienie też ni są cudowne. Olej sprawdza się w GS na zimnym silniku a motocykl ma stać na kołach. To logiczne że po kilku sekundach chodzenia olej rozbryzgał się dookoła i nie zdążył ścieknąć. Powoli zastanawiam się czy ten wątek to nie jakaś ściema...pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulawy Opublikowano 14 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 A poza tym że sprawdza się na zimnym pamiętaj żeby usadowić moto na stopce centralnej. I tu sie mylisz olej sprawdza sie na kołach tak jak to juz napisalo kilka osób znających się na rzeczy. Zapewne jest to jeden z wielu GS-ów którym w ogóle nie rośnie przebieg. Przez kilka lat dalej każdy na allegro ma w granicach 30 do 46 tys km. dziwne co? Twój GS ma zatem najechane coś koło 100 i gładź cylindra nie jest już wspaniała a pierścienie też ni są cudowne. Olej sprawdza się w GS na zimnym silniku a motocykl ma stać na kołach. To logiczne że po kilku sekundach chodzenia olej rozbryzgał się dookoła i nie zdążył ścieknąć. Powoli zastanawiam się czy ten wątek to nie jakaś ściema...pozdro Nie to nie jest ściema.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 Kumpel dwa tygodnie temu zakupil GS500E z chyba 98roku - z Niemiec. Ma on nalepki jakiejs firmy od przypraw, reszta jest w kolorze pomaranczowym. Nie wiem dokladnie do czego ten motocykl sluzyl w Niemczech, ale przejechane ma licznikowo okolo 23 tys.km ,silniczek chodzi jak zegarek, rowniutko, cichutko, zero stukow, bez jakichkolwiek zarysowan. Na gotowo wynioslo go 5000zl (z jakimis groszami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 14 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2006 (edytowane) Ja olej w Gs-ie sprawdzałam gdy stał on na kołach (nie na centralce) i oczywiście nie wkręcałam bagnetu. Mi zżerał ok. 1 l oleju na 400 km :banghead: - przy ostrzejszej jeździe, gdy goniło się wariatów kolegów na lepszych sprzętach. Teraz na szczęście już nie mam tego problemu :biggrin: Niestety Gs to maszynka lubiąca olej i nic na to nie poradzisz, teraz ci lubi wchłąnąć olej... więc pomyśl gdy odkręcisz manetkę :biggrin: Średnia wychodziła ok. 1 l oleju na 1000 km. I tak w większości poczciwych gs-iątek jest :flesje: pzdr @starte Ja oczywiśnie sprawdzam na kołach też ale.. Jak bym napisał żeby sprawdzać na kołach to zaraz wiara napisze że sprawdza się na stopce bo moto może kogoś przykryć. A Ty łykasz metke i masz piękną sylwetke że tak sobie radzisz? Jak napiszesz że zmieniasz tylne koło trzymając moto za kierownice to napewno wtedy zrobisz wrażenie ;) Edytowane 14 Grudnia 2006 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astarte Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ja oczywiśnie sprawdzam na kołach też ale.. Jak bym napisał żeby sprawdzać na kołach to zaraz wiara napisze że sprawdza się na stopce bo moto może kogoś przykryć. A Ty łykasz metke i masz piękną sylwetke że tak sobie radzisz? Jak napiszesz że zmieniasz tylne koło trzymając moto za kierownice to napewno wtedy zrobisz wrażenie Troche jest nielogiczne to co piszesz... kilka postów wcześniej mądrzysz się, żeby sprawdzać moto na stopce centralnej :buttrock: A poza tym że sprawdza się na zimnym pamiętaj żeby usadowić moto na stopce centralnej.Teraz zmieniasz zdanie, że jednak sprawdzasz na kołach. Bo przecież chojrak z ciebie i nie boisz się, że moto się na ciebie przewróci... nie wiem co trzeba by było robic, żeby tak się stało, no ale ja pewnie baba jestem to nie rozumiem zawiłości twojego umysłu :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulawy Opublikowano 15 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ja oczywiśnie sprawdzam na kołach też ale.. Jak bym napisał żeby sprawdzać na kołach to zaraz wiara napisze że sprawdza się na stopce bo moto może kogoś przykryć. A Ty łykasz metke i masz piękną sylwetke że tak sobie radzisz? Jak napiszesz że zmieniasz tylne koło trzymając moto za kierownice to napewno wtedy zrobisz wrażenie :buttrock: To po co pisac błędne informacje.. nikt nie napisal ze sprawdza sie na centralnej.Nie rozumiem.Ja sprawdzam posiom oleju siedzac na motocyklu, wtedy trudno polozyc moto na bokCo ma łykanie metki do tego tematu??Nadal nie rozumiem(Twojej odpowiedzi) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miklas Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 Ja oczywiśnie sprawdzam na kołach też ale.. Jak bym napisał żeby sprawdzać na kołach to zaraz wiara napisze że sprawdza się na stopce bo moto może kogoś przykryć. A Ty łykasz metke i masz piękną sylwetke że tak sobie radzisz? Jak napiszesz że zmieniasz tylne koło trzymając moto za kierownice to napewno wtedy zrobisz wrażenie bigrazz.gif Kolego Ventura, taki cwaniak z miodem w uszach jestes, ze kobiete atakujesz, a prawda jest taka, ze nawet oleju sprawdzic nie potrafisz, pewnie o jezdzie nie wspominajac. Ciekawe czy taki cwaniak bylbys po kilku ostrzejszych winkielkach z Ta Panna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 15 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2006 (edytowane) Niestety Gs to maszynka lubiąca olej i nic na to nie poradzisz, teraz ci lubi wchłąnąć olej... więc pomyśl gdy odkręcisz manetkę :icon_mrgreen: Średnia wychodziła ok. 1 l oleju na 1000 km. I tak w większości poczciwych Pliczmy: 6L benzyny na 100km bo będzie 60L benzyny na 1000km, czyli 1L oleju na 60L benzyny, czyli mniej więcej stosunek olej/benzyna ma sie jak 1/60. Łooooo Maaaatko albo niepowinienem zdać matury albo to pali tyle oleju co współczesny 2T. Chyba jednak coś z moją matematyką jest nie tak. Ale faktek jest ze Simson Avo tyle właśnie palił, czyli 1L na 1000km. Inne maszyny też tyle oleju piją?? Edytowane 15 Grudnia 2006 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.