Skocz do zawartości

Problem z autem...


Dziki_YZF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z moim autem i powoli pomysły mi się kończą... Jest to astra 2 z silnikiem diesla 2,0 DTL. Problem polega na tym że silnik czasami nie równo chodzi, szarpie a na wlych czasami nawet gaśnie. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza i profilaktycznie olej z filtrem bo kupiłem ją kilka dni temu. Co może być przyczyną nierównej pracy silnika? Po podpięciu pod komputer nie znalazł żadnego blędu silnika, natomiast znalazł awarie czujnika prędkości w przednim kole i uszkodzoną taśmę przy kierownicy, czy to może mieć wpływ na prawcę silnika? proszę o radę bo powoli zaczyna mnie to szarpanie doprowadzać do szału...

pozdro

 

Rada jest jedna - pojechać do warsztatu na porządną diagnostykę Tech'em a nie tylko odczytanie błędów. Tematy typu lejący wtryskiwacz można bez problemu zdiagnozować sprawdzając korekcję dawek dla każdego cylindra. Znajomemu z Wrocka polecano ten warsztat : http://www.c-tronic.pl/kontakt.htm ale nie wiem czy dotyka się do Opli (napewno robi grupę VAG).

 

Co do przepływki i EGR to IMO te usterki nie spowodują zgaśnięcia silnika a jedynie szarpnięcia podczas jego pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj Opla i kup porządne auto :P A do ASO nie jeździj bo oni tam często błędów nie umieją odczytać.

A tak poważnie to jeśłi miałby to być lejący wtryskiwacz to by cały czas silnik głupio chodził. Wtryski mają to do siebie, że jak zaczną lać to już raczej nie przestają ;)

Kiedy wymieniałes filtr paliwa i czy spuszczałeś z niego wodę?

Poza tym posprawdzaj wszystkie przewody paliwowe i wężyki podciśnienia. W Oplach często tak bywa że albo przez wężyki zapowietrza układ paliwowy albo dziczeje z podawaniem podciśnienia do sterowania EGR. Koże być jeszcze tak, że jak ktoś to wczesniej napisał, EGR źle pracuje. Tego może nie być widać na kompie. A tam w kolektorze zbiera się niezły syf i może go blokować. Tak na przyszłość to się dowiedz czy można u ciebie EGR zaślepić. To bardzo pomaga utrzymac kolektor dolotowy w czystości.

 

Ryży masz coś do Opla ?????? :buttrock: ;)

 

Ja tam z mojej Viki jestem zadowolony i nic w niej nie robie. Owszem zgodzę sie z tym ,że silniki diesla w Oplach po 96 roku nie grzeszą niezawodnością . Ale w innych markach tez są różne problemy tylko z czym innym.

 

Do autora tematu ,wejdż na www.forum.vkp.pl ,opcja "szukaj" ,tam napewno koledzy od Vectr w dieselu pomogą Ci.Ja niestety ,dla mnie naszczęscie ,mam benzynke i mam święty spokój z takimi problemami. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak już kupiłem to nie pierdolcie mi tu że wasze auta są o niebo lepsze bo w każdym coś się znajdzie (nie ma rzeczy doskonałych) zamiast pisać "kup sobie opla jak nie masz problemów" napisz co to może być ! każdy chwali swoje i zdaję sobie doskonale sprawę że ople nie są super extra zajebiste ale taki padł wybór i tyle. Zaraz zrobi się kolejna kłótnia o byle gówno czego chciałbym uniknąć i skupić waszą uwagę na problemie także proszę o konkrety bo już dawno nie bawimy się w piaskownicy.

z poważaniem Dziki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem w corsie 1,7 DI (2001) , najpierw opornie odpalał, potem obroty skakały aż w końcu w ogóle nie chciał zapalić. Po zabraniu do serwisu i podłączeniu pod kompa nic nie znaleźli. Gdy wyczerpali już pomysły, postanowili przełożyć pompę od stojącej obok jakiejś astry i wtedy zagadało...

Ojciec chyba wtedy zapłacił ponad 2 tysie ale nie pamiętam czy za nową, czy regenerację...

Auto miało wtedy przebieg 100 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem tkwi w tym , że idpala idealnie, chodzi dobrze i tylko czasami sie zakrztusi... owe krztuszenie się nie jest cały czas tylko raz na jakiś czas czy to podczas postoju czy posczas jazdy. Zjawisko pojawia się niespodziewanie i tak samo znika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam problem z moim autem i powoli pomysły mi się kończą... Jest to astra 2 z silnikiem diesla 2,0 DTL. Problem polega na tym że silnik czasami nie równo chodzi, szarpie a na wlych czasami nawet gaśnie. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza i profilaktycznie olej z filtrem bo kupiłem ją kilka dni temu. Co może być przyczyną nierównej pracy silnika? Po podpięciu pod komputer nie znalazł żadnego blędu silnika, natomiast znalazł awarie czujnika prędkości w przednim kole i uszkodzoną taśmę przy kierownicy, czy to może mieć wpływ na prawcę silnika? proszę o radę bo powoli zaczyna mnie to szarpanie doprowadzać do szału...

pozdro

Identyczne objawy miał mój kumpel z pracy w Passacie. Pojechał do serwisu i wymienili mu pompowstryskiwacz (lub wtryskiwacz - nie pamiętam w każdym razie krzykneli 2 500 zł), wszystko było w porządku przez jakiś czas ale puźniej znów zaczoł chodzić na 3 baniaki. Pojechał do serwisu i mu powiedzieli że to kolejny wtryskiwacz. Wtedy kupił taki specyfik który sie wlewa do paliwa (zdaje sie że ma czyścic układ paliwowy) wlał całą butelkę i od tamtej pory jest wszystko ok.

 

problem tkwi w tym , że idpala idealnie, chodzi dobrze i tylko czasami sie zakrztusi... owe krztuszenie się nie jest cały czas tylko raz na jakiś czas czy to podczas postoju czy posczas jazdy. Zjawisko pojawia się niespodziewanie i tak samo znika...

Dokładnie tak samo było u niego (większe drgania od silnika, dziwny odgłos pracy i szarpanie) pojawiało sie i znikało. W poniedziałek sie go dopytam jak sie z tym uporał.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować w ogóle wypiąć przepływkę, wywali błąd na kompie ale obroty może się uspokoją. Zaślepienie recyrkulacji rodzi straszliwe skutki: wzrasta moc... :icon_biggrin: no i trochę bardziej kopci. Ale warto to zrobić, chociażby dla próby.

Aha, no i jeszcze filtr paliwa, nie wiem jak on wygląda w tym silniku ale warto go rozkręcić i opróżnić, może się woda nazbierała albo cuś.

 

Ryży całe szczęście że masz benzynę we Fronterze bo diesle z Isuzu też były do dupy, przynajmniej te które dawali do Opli.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyjałem filtr paliwa i wydmuchałem wszystkie syfy z jego komory, później był lekki kłopot z odpaleniem bo sie nieco zapowietrzyło wszystko (mój głupi błąd) ale wkońcu dał radę i zagadał! Wyjeździłem ten syf z baku i zalałem v power'a i zobaczymy co się będzie działo... mam nadzieje że to coś pomoże bo niedlugo moje wkurwienie sięgnie zenitu i podpale ten je*any samochód!!!

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko zastanawia skąd się bierze ten syf, olej w kolektorze dolotowym ? Jaki to ma związek z EGR ?

Na twoim miejscu znalazłbym dobrego sprecjalistę od diesli opla/isuzu. To musi być kierunkowy warsztat.

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzy miliony się troche inaczej pisze :crossy:

 

 

 

 

3000 tysiecy tysiac=1000 3000 + tyciac (1000 dodajemy same zera czyli 000) 3000 000 jak wiemy 1mln to 1+6 zer czyli 1000 000= tysiac tysiecy wiec trzy tysiace tysiecy jest rowne 3 milionom:)

Edytowane przez rybson13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...