Skocz do zawartości

Predkosci i sprzet w żużlu


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten artykół delikatnie mówiąc mija się z prawdą, silniki produkuje jeszcz GM i to lepsze od Jawy, a ramy kilku niezależnych producentów, czołówka nie kupuje motocykli np. Java jak to jest w tym artykule tylko silniki, ramy, koła wszystko osobno, te 70 KM to ma silnik który wychodzi z fabryki, po tem silniki trafiają do TUNERÓW gdzie są poddawane wielu bardzo poważnym i fachowym modyfikacją z tąd czołówka lekko osiąga 100 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Samolot - łatwo obliczysz średnią prędkość na torze - długość toru X 4 okrążenia i czas wyścigu, ale najciekawszy jest chyba koniec prostej kiedy następuje wejście w wiraż z prędkością ok. 100km/h :icon_rolleyes: motocyklem bez hamulców i bez skrzyni biegów oraz sam łuk, gdzie jest dużo walki. Czasem na prostej coś się dzieje ale to zależy w dużym stopniu od przygotowania nawierzchni. No i przede wszystkim sam start, który często decyduje o całym wyścigu. Moc silników do 100 KM, pojemność 500cm, obecnie głowice czterozaworowe.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w Częstochowie były zawody żużlowe. Wszytsko normalnie tylko zaowdy odbywały się na sztucznie naśnieżonym torze. Bardoz ciekawie to wygłądało. Fajnie, jak zawodnicy na starcie podsypywali sobie świeży śnieg, żeby na starcie nie śmigać po lodzie :icon_twisted: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Suzek wszystko zależy od toru i od motocykla, czołówka GP ma motory nieporównywalnie szybsze do zawodników z 2 czy nawet pierwszej ligi, tor to druga sprawa w polsce tory są długie z długimi prostymi w Anglii np. krótkie bardziej techniczne z prostymi krótkim gdzie nie da się osiągnąć takich prędkości jak w Polsce.

Myśłę że 120 to jest Max dla motoru żużlowego ale osiągalny na kilku torach.

Pamiętaj że motocykl zużlowy nie ma skrzyni biegów i wiele zależy też od przełożenia, a program był pewnie robiony pod publiczkę jak karzde tego typu schow, myślisz że jak W TOP GEAR scigają się Astonem z Pociągiem to ścigają się naprawdę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten artykół delikatnie mówiąc mija się z prawdą, silniki produkuje jeszcz GM i to lepsze od Jawy, a ramy kilku niezależnych producentów, czołówka nie kupuje motocykli np. Java jak to jest w tym artykule tylko silniki, ramy, koła wszystko osobno, te 70 KM to ma silnik który wychodzi z fabryki, po tem silniki trafiają do TUNERÓW gdzie są poddawane wielu bardzo poważnym i fachowym modyfikacją z tąd czołówka lekko osiąga 100 KM.

 

Stary z tymi 100 KM to troche przesadziles. ogladym regularnie zawody na Eurosporcie gdzie dosyc czesto mowa jest wlasnie o mocy. Owszem Tuner robi swoje ale Tunen znaczy zoptymowac a nie zwiekszyc predkosc. Tuner dopasowuje / zmienia moc oddawania mocy na nizszych obrotach. na obrotach max z regoly nie gra to juz roli. nie zapomnij o roznych zebatkach napedu.

 

pozdrawiam

 

:icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary z tymi 100 KM to troche przesadziles. ogladym regularnie zawody na Eurosporcie gdzie dosyc czesto mowa jest wlasnie o mocy. Owszem Tuner robi swoje ale Tunen znaczy zoptymowac a nie zwiekszyc predkosc. Tuner dopasowuje / zmienia moc oddawania mocy na nizszych obrotach. na obrotach max z regoly nie gra to juz roli. nie zapomnij o roznych zebatkach napedu.

Weź nie filozofuj już człowieku...

 

Rozmawiałem przy okazji poznańskiego WOŚP z zawodnikiem jeżdżącym w poznańskich skorpionach ( http://www.pszpoznan.pl/ ) na motocyklu GM. Fabryczna moc to ok. 70-80 KM, po dobrym tuningu może dochodzić nawet do 110 KM, wg. jego słów. Singiel o pojemności 500 ccm, czterosuw, kręcący się do ponad 14500 rpm :D

Edytowane przez Fat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten artykół delikatnie mówiąc mija się z prawdą, silniki produkuje jeszcz GM i to lepsze od Jawy, a ramy kilku niezależnych producentów, czołówka nie kupuje motocykli np. Java jak to jest w tym artykule tylko silniki, ramy, koła wszystko osobno, te 70 KM to ma silnik który wychodzi z fabryki, po tem silniki trafiają do TUNERÓW gdzie są poddawane wielu bardzo poważnym i fachowym modyfikacją z tąd czołówka lekko osiąga 100 KM.

 

No przecież na tej stronie wszystko dalej jest napisane: ;)

 

"Tuning.

Tak naprawdę to kupuje się motocykl lub silnik, rozbiera i połowę części wyrzuca, wstawiając w ich miejsce inne, lepsze i oczywiście droższe, reguluje, dopasowuje itd. Fachowo ta rozrzutność nazywa się tuning.

 

Ale bez tuningu nie pojedzie. Nie mogę zrozumieć dlaczego fabryka mając do dyspozycji biuro konstrukcyjne i zaplecze technologiczne nie może od razu zrobić i zamontować tych lepszych części? Może dzieje się to na zasadzie zarabiaj i daj zarobić innym, a może naprawdę nie mogą? Nie wiem."

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź nie filozofuj już człowieku...

 

Rozmawiałem przy okazji poznańskiego WOŚP z zawodnikiem jeżdżącym w poznańskich skorpionach ( http://www.pszpoznan.pl/ ) na motocyklu GM. Fabryczna moc to ok. 70-80 KM, po dobrym tuningu może dochodzić nawet do 110 KM, wg. jego słów. Singiel o pojemności 500 ccm, czterosuw, kręcący się do ponad 14500 rpm ;)

 

Znajac Ciebie i Twoje zrodla informacji to moge sie tylko zdziwic , ze nie napisales 200 KM. To co napisalem o mocy tych motocykli zaczerpnalem nie z rozmowy z zawodnikami ktorzy leszczowi wszystko i kazdy kit wcisna. Dla mnie zrodla Eurosportujest wiarygodniejsze. Oczywiscie moze zdarzyc sie, ze stajnia zanizy moc przed konkurencja tak jak w Moto GP, tylko te 40 KM mniej ( wiecej ) ??? przy tej pojemnocci, ilosci tylu cylindrow i az tylu obrotow ???

 

Sorry ale wydaje mi sie ze zrodlo Eurosportu ( przynajmniej dla mnie ) jest "nieco" pewniejsze.

 

Poczytaj temat " Ile najszybciej jechales ? " tam tez co poniektorzy wypowiadaja sie Kawa 636 285 km/h a jezeli udallo mu sie faktacznie osiagnac 260 km/h a R1 z '03 jedzie 300 km/h ( max 270 km/h ) to moze sie naprawde cieszyc. O przeklamaniach raczej malo kto wspomni

 

Przekalkuluj sobie na chlopski rozum na przykladzie Yamahy R6 ile kreci a jaka moc ??? ( rowniez inne parametry ) Moto GP moc zalozmy 250 KM z 1 litra podziel na 2 = 125 KM przy 17500 obrotach. Jestes naprawde pewny ze z tej jednocylindrowej 500 - tki wyciagniesz 120 KM ?, sam napisales ze ten singiel kreci 14500 obrotow. Brakuje Ci 3000 obrotow ROZUMIESZ ???????

 

Na maszynach sie znasz to trzeba przyznac, ale tych do szycia !!!

 

Fat gdybyl byl kobieta to przy twojej naiwnosci chodzilbyc cale zycie w ciazy wierzac co Ci inni mowia.

 

pozdrawiam Experta

 

:wink:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...