Skocz do zawartości

jaki silnik wybrać - TDI czy benzyna


piwo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Warto obejrzeć raporty awaryjności Dekry.

 

 

Co do raportów Dekry mam pewną teorię.

 

Mianowicie są modele samochodów które kupują

- milionerzy,

-stare babcie i emeryci

Tę grupę łączy jedno, warto od nich kupić samochód, od milionera jest zadbany serwisowany w najlepszych warsztatach, oryginalne części, żadnego sztukowania sznurkiem i lepienia gumą do żucia. Emeryci, mało jeżdżą, zdmuchują każdy pyłek z karoserii ...

Milonerzy jeżdżą Mercami eS classe, Prosiakami ...

Emeryci kupują Toyoty Yaris i takie inne ...

 

Druga grupa to;

- młodzież

- przedstawiciele handlowi

Pierwsi nie mają kasy więc tłuką swoje bryki aż same nie padną.

Drudzy kręcą miliony kilo i mają w d* stan samochodu, aby tylko jechał i klima działała.

Ich samochody to Golfy, Mondea ... samochody środka ...

 

Teraz proste pytanie, prosta odpowiedź jakie ( czyje ) samochody będą wykazywały większą awaryjność ??

 

Samochód po PH zawsze bym kupił ( za rozsądne pieniądze), nie przejmują się za bardzo "swoimi" samochodami , ale zawsze serwisuja je w ASO i koszt naprawy nie gra roli. Tylko oryginalne części i mat eksploatacyjne. Przedstawiciel nad babcią emerytką!!!!!

 

ps. Vstrom po 6 tygodniach postoju w garażu zapalił dziś tak pięknie, że aż mi się miło zrobiło :(

 

płakałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze juz dluzszy czas dieslem jeszcze starej konstrukcji,za zadne skarby swiata nie che juz diesla,kazdy tak chwali TDI HDI CRD,ciekawi mnie jakie maja miny wlasciciele owych diesli kiedy np. podczas wyprzedzania silnik gasnie,lub ciagle zastanawianie sie zapali czy nie zapali?

 

Pracuje w ASO wiec na codzien mam do czynienia z dieslami i to co sie dzieje podczas zimy przechodzi ludzkie pojecie,wiekszosc usterek to brak mocy podczas przyspieszania,nie palenie na zimno,gasniecie podczas przyspieszania.

 

Kazdy chwali moc i moment diesla,jak to "On" ciagnie jak malo pali,nikt sie nie zastanowi ile kosztuje wtryskiwacz paliwa, ile kosztuje zawor proporcjonalny pompy wyskokiego cisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie tylko diesel, jednak tylko te starzej konstrukcji, bo te nowe to o kant dupy rozbic i z dwojga zlego jezeli chodzi o nowe konstrukcje wzialbym juz benzyne z racji mniejsze awaryjnosci.

 

otoż to! nowe diesle, cudeńka technologiczne, te wszystkie biturbo, filtry cząstek, wtryski, 150 komputerów czujników i innych piardów owocujące mocą 280KM z 3.0 poj i spalaniem 7/100. wszystko super fajnie tylko jak to będzie działać po przejechaniu 300.000 km? moje 1,9tdi AFn i i ojca 2,2Dti nawet nie jęknęły... elastyczność 60-100 fabryczne :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam lubię diesle, dzięki nim zarabiam na benzynę do motóra. :)

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że wiedza dociera do narodu i oczy się otwierają... :D

Dokładnie, jak diesel to tylko starszej konstrukcji i tani w naprawach. Chyba że kogoś stać na nówkę i wymianę co dwa lata na nowy.

Niestety era prostych, tanich w naprawach benzynówek też już odchodzi.

Normy Euro sprawiają że nawet zwykła benzyna zrobiła się skomplikowana. Należy spodziewać się powszechnego obniżania pojemności i dokładania sprężarek w benzynach, co za niedługo zaowocuje awaryjnością porównywalną do diesli :(

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy chwali moc i moment diesla,jak to "On" ciagnie jak malo pali

bo większość ludzi nie latała nigdy mocną benzyną z turbo... :banghead:

 

No wlasnie, smignoles kiedys V8 w diesel'u ( o rzedowej 3l 6 - ce nie wspomne :icon_mrgreen: ).

 

Przyspieszenie od 0 - 100 km/h moze dyc lepsze, porownaj sobie jednak te od 100 km/h ( czy wiecej ) w zwyz, tylko uweazaj aby kopara Ci nie opadla. :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż nam pozostaje, trzeba się przyzwyczaić do rzeczywistości :bigrazz:

 

A wszystko się rozchodzi o hajs... ;)

 

Osobiście wolę kulturę i ekonomię jazdy nowoczesnym dieslem.

 

Nie neguje, jak jezdzi to jest super :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem prowadzicie dyskusję w złym kierunku, mówiąc o tym jakie drogie w razie awarii lub skomplikowane są nowe silniki diesla, bo porównując z analogicznymi silnikami benzynowymi wcale nie są.

 

To co jest sufitem dla turbodiesla, dla turbobenzyny jest podłogą- zarówno w kwestii osiągów, skomplikowania jednostki, kosztów eksploatacji, kultury pracy.

 

Problemem nie jest to który silnik jest lepszy, bo wiadomo, diesel będzie ekonomiczniejszy, ale i mający słabsze osiągi od silnika ZI, to wiedzieli już nasi dziadkowie :biggrin: , problemem jest to w która stronę zmierza rynek i jakie są trendy w projektowaniu silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...