Skocz do zawartości

Samochodowy Agip 5W50 na zime do Virago 750


dark_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wyglada nastepujaco.

 

Planuje tej zimy wypolerowac pokrywy boczne silnika w mojej Virago 750 z 1989r. Zeby to zrobic musze zlac olej. Mysle ze cala praca zajmie mi ok. miesiac czasu. Nie chcialbym wlewac juz teraz nowego oleju (planuje zalac Motula 10w40 lub 15w50), bo szkoda zeby sie niepotrzebnie starzal w nieruszanym motocyklu. Poza tym planuje z larssona zamowic na wiosne pare rzeczy hurtowo.

 

Ojciec posiada natomiast beczke Agipa 5w50 do swojej Alfy 156 2.5. Jest to oczywiscie full systetyk. Chcialbym sie dowiedziec, czy jezeli zaleje na zime silnik tym olejem to moze stac sie cos zlego po powrocie na motocyklowego Motula? Nie mam zamiaru na nim jezdzic,ale po prostu zalac silnik zeby nie stal "na sucho" przez pare ladnych miesiecy. Co Wy na to?

 

 

Pozdrawiam

 

P.S

SEZON TRWA => w czwartek ma byc 15st :bigrazz:

:wink:

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada nastepujaco.

 

Planuje tej zimy wypolerowac pokrywy boczne silnika w mojej Virago 750 z 1989r. Zeby to zrobic musze zlac olej. Mysle ze cala praca zajmie mi ok. miesiac czasu. Nie chcialbym wlewac juz teraz nowego oleju (planuje zalac Motula 10w40 lub 15w50), bo szkoda zeby sie niepotrzebnie starzal w nieruszanym motocyklu. Poza tym planuje z larssona zamowic na wiosne pare rzeczy hurtowo.

 

Ojciec posiada natomiast beczke Agipa 5w50 do swojej Alfy 156 2.5. Jest to oczywiscie full systetyk. Chcialbym sie dowiedziec, czy jezeli zaleje na zime silnik tym olejem to moze stac sie cos zlego po powrocie na motocyklowego Motula? Nie mam zamiaru na nim jezdzic,ale po prostu zalac silnik zeby nie stal "na sucho" przez pare ladnych miesiecy. Co Wy na to?

Pozdrawiam

 

P.S

SEZON TRWA => w czwartek ma byc 15st :)

:)

 

A dlaczego nie masz zamiaru na nim jezdzić? Będziesz jezdził, będzie wszystko działało idealnie i nic się nie stanie jak zmienisz na Motula... ale po co zmieniać jak to będzie świetny olej do Twojego sprzęta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie masz zamiaru na nim jezdzić? Będziesz jezdził, będzie wszystko działało idealnie i nic się nie stanie jak zmienisz na Motula... ale po co zmieniać jak to będzie świetny olej do Twojego sprzęta?

wcale nie bedzie to dobry olej do silnika jezeli jest to olej samochodowy olej samochodowy jest przystosowany do smarowania tylko silnika a nie skrzyni biegow to jest znaczaca roznica

jezeli chodzi o zalanie tym olejem silnika to moze byc nawet moze pochodzic na nim ale nie na dłuzsza mete ja to bym ci proponował raczej zalac najtanszego lux nic sie silnikowi na nim nie stanie a przepłucze napewno silnik i bedzie lux :) ale musisz lac olej motocylkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale nie bedzie to dobry olej do silnika jezeli jest to olej samochodowy olej samochodowy jest przystosowany do smarowania tylko silnika a nie skrzyni biegow to jest znaczaca roznica

jezeli chodzi o zalanie tym olejem silnika to moze byc nawet moze pochodzic na nim ale nie na dłuzsza mete ja to bym ci proponował raczej zalac najtanszego lux nic sie silnikowi na nim nie stanie a przepłucze napewno silnik i bedzie lux :icon_biggrin: ale musisz lac olej motocylkowy

 

a dlaczego musi?? co sie konkretnie stanie jak zaleje samochodowy?? mówisz na podstawie własnych doświadczeń (bo ja tak) czy tylko informacji z ulotek producentów?

 

Jeszcze raz - jezdzij człowieku spokojnie na samochodowym zwłaszcza że wybrałeś dobry olej - sprzęgło się ślizgać nie będzie, i zarówno silnik jak skrzynia będą pracowały nie gorzej a moze lepiej niż obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam obecnie wlany do mojej cb 450s Lotos mineralny ( jak wiadomo jest to olej samochodowy ) taki pozostał po poprzednim właścicielu i teraz zastanawiam się czy na nowy sezon wymienić na taki sam czy na jakiś motocyklowy. Mam dylemat ponieważ moja cb lubi sobie łyknąć oleju ( ok.1l/1000km ) i dlatego gdy zmienie na motocyklowy będzie się to wiązało oczywiście z większymi kosztami ( poruwnując cene Lotosa z ceną innego oleju motocyklowego )

Co mi radzicie :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za dotychczasowe wypowiedzi :P

 

 

Nie chce wywoływac kolejnej wojny o olejach na forum, a jedynie skorzystać z kilku porad bardziej doświadczonych.

 

Nie chcę jeździć na oleju samochodowym, tak samo nie chcę lać full syntetyka (to stary silnik, ktory nie wiem jak byl wcześniej eksploatkowany)

 

Po prostu chce zalac silnik do wiosny tym olejem zeby nie stal pusty po polerce pokryw( zeby je zdjac musze zlać olej), a nie chce od razu lac Motula bo po co ma sie bez potrzeby starzec w silniku :eek:

 

Ojciec natomiast swego czasu kupił właśnie cala beczke Agipa 5w50 (60l)i z checia wlałbym go z czystej oszczedności (nie musze kupować oleju teraz i nie z własnej kieszeni) :icon_biggrin: Na wiosne i tak bym go zlał i zalał silnik własnie wyzej wspomnianym Motulem. Czy zatem sa jakeis przeciwskazania :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę jeździć na oleju samochodowym, tak samo nie chcę lać full syntetyka (to stary silnik, ktory nie wiem jak byl wcześniej eksploatkowany)

 

Po prostu chce zalac silnik do wiosny tym olejem zeby nie stal pusty po polerce pokryw( zeby je zdjac musze zlać olej), a nie chce od razu lac Motula bo po co ma sie bez potrzeby starzec w silniku :banghead:

 

Ojciec natomiast swego czasu kupił właśnie cala beczke Agipa 5w50 (60l)i z checia wlałbym go z czystej oszczedności (nie musze kupować oleju teraz i nie z własnej kieszeni) :banghead: Na wiosne i tak bym go zlał i zalał silnik własnie wyzej wspomnianym Motulem. Czy zatem sa jakeis przeciwskazania :banghead:

Jesli tylko na zime to nie ma :banghead:.

Nie chce wywoływac kolejnej wojny o olejach na forum

No takiej wojny jeszcze chyba nie bylo. Do tej pory byly spory czy lac semi syntetyka czy full syntetyka. Ale teraz to jest kwestia czy olej motocyklowy czy samochodowy, a ja bym sie chetnie posprzeczal :banghead:.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tylko na zime to nie ma :banghead:.

 

No takiej wojny jeszcze chyba nie bylo. Do tej pory byly spory czy lac semi syntetyka czy full syntetyka. Ale teraz to jest kwestia czy olej motocyklowy czy samochodowy, a ja bym sie chetnie posprzeczal :banghead:.

 

 

Oj obawiam się że już chyba była :banghead:

 

Ale dzięki Limea za wypowiedź. Zaleję wiec do tym Agipem, a na wiosne idzie Motul z nowym filtrem :banghead:

 

Pozdro

:banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od roku latam na samochowym Shell Helix Ultra 5W40 (full synt. ) i absolutnie nic sie nie dzieje , ostatnio rozbieralem skrzynie wymieniajac uszkodzony juz przy kupnie walek zdawczy ( mocowanie zebatki) i wszystko jest w idealnym stanie a zrobilem ok 10 tys km na tym oleju. Motocyklowe oleje moga miec jedynie dodatki antyposlizgowe sprzegla i nic wiecej.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy paramechanicy.

Mam do Was pytanie: co sie stanie konkretnego, jeżeli silnik będzie stał bez oleju, przez czas pracy nad pokrywami?

Widzę że niektórzy stworzyli problemy, jakie nie miałyby prawa powstać, nawet podczas najgorętszych dyskusji moich z Januszem z Kanady. Robią rzeczy, które nijak nie mają się do praktyki warsztatowej.

Na czas polerowania dekli, kiedy olej będzie spuszczony, trzeba dokładnie zabezpieczyć silnik przed wpływem kurzu. Czyli dokładnie okryć karter czystymi szmatami (stare podkoszulki) których nie żałować. Lub wziąć worek na smieci, taśmę McGyver'a i okleić starannie. Wsio. Zalewanie dla samego zalania? Po co?

Nie chciałem nikogo urażać, ani się wywyższać. Jedynie zdziwiłem się, czytając wnioski i porady niektórych kolegów. Co do oleju samochodowego, to akurat skrzynia najmniej ewentualnie może ucierpieć. Ewentualnie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No takiej wojny jeszcze chyba nie bylo. Do tej pory byly spory czy lac semi syntetyka czy full syntetyka. Ale teraz to jest kwestia czy olej motocyklowy czy samochodowy, a ja bym sie chetnie posprzeczal :buttrock:.

 

Kilka osob jezdzi na olejach samochodowych, ja np od 3 sezonow na samochodowym syntetyku Mobil !.

Nie mam zadnych problemow, a ty jakies miales ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka osob jezdzi na olejach samochodowych, ja np od 3 sezonow na samochodowym syntetyku Mobil !.

Nie mam zadnych problemow, a ty jakies miales ?

 

Adam M.

Nie wiem. Nie jezdzilem na samochodowym :buttrock:. To w takm razie po co ludzie w ogole kupuja oleje motocyklowe, i po co je produkuja, po co te wszystkie dyskusje na forum czy lepszy syntetyk czy semi-syntetyk (w kontekscie olejow motocyklowych oczywiscie)? Dlaczego na stronie glownej forum nie jest napisane wielkimi czerwonymi literami NIE KUPUJCIE OLEJOW MOTOCYKLOWYCH. TO STRATA KASY. WYSTARCZY SAMOCHODOWY!!!???

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...