Skocz do zawartości

70/2 czy 60/4?


Lukass102
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przerobki?Praktycznie zadne;) Usprawnilem to co moglem.Wszystkie przejscia kanalow z aluminiowej do zeliwnej czesci cylindra rownalem,ciezko,dlugo, ale chyba sie oplacalo.Dopasowalem tez cylek na laczeniu z karterami, a dokladnie kanaly pluczace w przejsciu z karterow do cylindra, zeby nie bylo zadnego progu.Oczywiscie uszczelke tez odpowiednio musialem przycinac.Co wiecej...hm...Poszerzylem kanal ssacy mniej wiecej na polowie jego dlugosci-srednica pozostala ta sama(16mm).Zalozylem na jedna polowke wal z lozyskiem,do niego tlok i nalozylem cylinder, aby zobaczyc czy kanaly pluczace sie otwieraja do konca.Musialem przyciac tlok na denku po stronach okien pluczacych, zeby po prostu wiecej sie otwieraly i bylo lepsze napelnianie.Troche mi to zajelo, zeby wszystko bylo symetrycznie itp przyswietlalem sobie lampka od spodu cylka gdy tlok byl wlozony.Jak swiatlo z jednego kanal jakby mocniej swieculo to korygowalem podciecie z drugiej strony aby z obu stron bylo rownomiernie.Wyrownalem tlok w srodku, po czym wypolerowalem jego wnetrze.Sfazowalem pierscienie ale od wewnetrznej strony, aby lepiej ulozyly sie na gladzi cylindra.No i na koncu polerka wszystkich kanalow, skrzyni korbowej i gardzieli gaznika.Dysze glowna mam 72, gaznik 16n1-11.Jestem na etapie docierania i musze przyznac, ze motorek bardzo ladnie ciagnie juz od samego dolu.Celowo nie zmienialem katow otwarcia ssania i wydechu aby nie przenosci mx momentu obr na gore.Mysle, ze 70 jest juz wystarczajaco obciazona a jeszcze krecenie jej na obroty zedu 8-9rpm szybko zakonczy jej zywot.Z przodu zalozylem zebatke 17z i nie ma wyczowalnego spadku mocy a ja maly tez nie jestem.Sprzeglo mam narazie od 50 z nowymi tarczami i dociskiem, lozyska na skrzyni skf c3 a na wale kolo c3 na teflonie.Dodam, ze kartery rozwiercilem sam, przy pomocy kamieni szlifierskich z castoramy za 5zl:D wiertarka akumulatorowa:)Udalo mi sie kupic bardzo tanio orginalna 70 wraz z glowica, kupilem orginalny tlok i zrobilem szlif.Wszystko ladnie, pieknie i oby tak dalej:) Pozdrawiam

Edytowane przez Aivars
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TE 60cm to jest tak naprawde 55... osobiscie to obliczalem NIE MOZE BYC 60cm3 bo byla by za chuda tuleja cylindra mrugacz.gif
W Simsonie 58ccm przy średnicy 41mm, 55ccm mają zestawy do jawki i rometa wtedy jest tłok 40mm, w cylindrach tuningowych spotyka sie tuleje grubosci 1,5mm więc to nie byłby problem

 

Jak można mowić że Nogły z Częstochowy robi dobry cylindry jak sam chwali się takim partactwem:

http://www.phyton.kg.net.pl/PICT2416_zmiana%20rozmiaru.JPG

http://www.phyton.kg.net.pl/PICT2419_zmiana%20rozmiaru1.jpg

przy tak bliskim położeniu kanałów na 100% nastąpią przedmuchy poza tym dodatkowe płuki robi za wysoko względem oryginalnych, jego cylindry 5 kanałowe to wogule porażka jeśli chodzi o przepływ mieszanki

 

Może na początku mu zależało żeby to jakoś wyszło ale jak zaczał dostawać więcej zamówień to robi na odwal :icon_mrgreen: . Jak bedziesz miał zażalenia to ci powie że coś źle złożyłeś albo coś masz dokupić strasznie drogiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miralei to odruzniaj okna przelotowe a okno wyechowe.przelotowe ze skrzyni korbowej(bo tam jest dostarczana bezposrednio mieszanka z ganzika) są 4.nielicz wydechowego i 2 malych nad nim ;] Co do tych cylkow pana Noglego to niekoniecznie muszą być one zle.Nie iwem dlaczego przedmuchy.te 2 dodatkowe są ulozone tak smao jak oryginalne.maja one na celu tylko wpopowac 2x wiecej miaszanki pod tlok.To bedzie chodzic.tylko trzeba to jeszcze wyregulowac.odpowiedni tlok,odpowiedni gaznik,wydech.inaczej ustawiony zaplon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakbyś mógł wytłumaczyć dokładnie na czym polegało sfazowanie pierścieni od środka. Sam to robiłeś, czy ktoś i ile takie coś kosztuje? Nie robiłeś może wypełniaczy na wale? Co myślisz o tym. Słyszałem dużo głosów za i przeciw, ale raczej jestem za.

Edytowane przez Lukass102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miralei to odruzniaj okna przelotowe a okno wyechowe.przelotowe ze skrzyni korbowej(bo tam jest dostarczana bezposrednio mieszanka z ganzika) są 4.nielicz wydechowego i 2 malych nad nim ;]

 

A przelotowe z skrzyni korbowej to nie jest dodatkowy kanal?? Jezeli twierdzisz ze Minarelka 50 ma 4 kanaly pluczace to sa pewnie dwie wersje 50. Ja mam 6 kanalowa , 7 z bost bortem ( ty muwisz na to przelowe ze skrzyni korbowej) Ja mam dokladnie taki sam cylek tylko ze w 50 i na nicasylu :

 

http://www.mc-ilawa.info/images/photoalbum/166.jpg

http://www.mc-ilawa.info/images/photoalbum/167.jpg

http://www.mc-ilawa.info/images/photoalbum/168.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierscionki po prostu delikatnie pilniczkiem spilowalem na rantach wewnetrznych,potem troszke papierkiem i gotowe.Chodzi o to, aby nie mialy ostrych krawedzi wewnetrznych.Co do cylindrow pana Noglego to moja rada jest taka: NIE kupuj.

 

Nie iwem dlaczego przedmuchy.te 2 dodatkowe są ulozone tak smao jak oryginalne.maja one na celu tylko wpopowac 2x wiecej miaszanki pod tlok.

 

:D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZesem mylnie liczy sie dziory w tulei jako osobne kanaly.wbrew pozoru są one podzielone tylko i wyloncznie z tego powodu zeby słubki podpieraly pierscien bo gdy by mial on za duzą przestrzen mogl by sie leciutko rozejsc i zachaczyc o rant tulei. Tak czy owak pomylilem sie z cylindrem derbi sendy. Fazowanie pierscieni mozna zrobic na szlifierce sciennej i drbnym kamieniu. Pomysl jak go przyslifowac aby jak najmniejsza powiechrznia dotykal do tulei :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ja coś powiem:)porównujecie ninarelke do silnika chłodzonego powietrzem, najgorszy błąd jaki może być. dlaczego- dlatego zę ciecz zupełnie inaczej odprowadza ciepło. dlaczego silmson ma grube pierścienie?? tez mnie to irytowało, mam książke w której przeczytałem, że pierścienie dla takiej pojemności powinny być od 1.5-2.0mm szeroki, a simon ma więcej, dlaczego?? dlatego żę jest inny system chłodzenia, pierścienie oddają ciepło tłoka na cylinder a ten jest chłodzony powietrzem. w minarelce cała głowica jest chłodzona cieczą, i tam mogą zachodzić większe temperatury, ponieważ jest lepsze odprowadzanie ciepła i można zastosować węższe pierścienie. Powierzchnia chłodzenia cylindra( zeberka) jest duzo większa od powierzchni chłodzenia głowicy, dlatego też zrobiono szersze pierścienie, aby cylinder bardziej oddawał ciepło niż głowica, bo moze oddać go poprostu więcej! więc cop robić. Nalezy zastosować lepsze płukanie cylindra -czyli prościej mówiąc większy gaźnik bądź większa dawka paliwa.jeśli silnik będzie miał za dużo powietrza bedzie sie przegrzewał aż się zatrze.,

Piszecie o tym,że pierścieni szlifować, po co?

skoro pierścienie będą się bardziej nagrzewały, bo będą miały taką samą tempetarurę oddać, tylko że dzięki mniejszej powierzchni. i na to samo wyjdzie, . Kiedy dotrze się komplet pierścienie te szybciej sie zużyjąi tak po jakimś czasie będzie taka sytuacja ,że one będą przylegać coraz to większą powierzchnią do cytilndra, . wniosek-zastosować lepsze płukanie cylindra, dzieki gaźnikowi i kanałom płuczącym. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o czlowieku takiego za przeproszeniem pierdo*nia to jeszcze nieslyszalem i takiej teori.Simson ma dlatego takie grube piersceinie bo przy swoich obrotach cieszych niepotrzebuje.a po za tym to chodzi o material tulei tloka, i pierscienia.Silniki sash chlodzone powietrzem roweniz mają pierscienie 1,5 mm.malo tego.Honda Mtx chlodzona powietrzem tez takie ma i jest na zeliwnej tulei.Znasz zasade tarcia??im wieksza powiechrznia tym ono jest wieksze i temperatura szybciej rosnie.Dowaliles post jak lysy o kant kuli.Silniki chlodzone ciecza mają stala temperature chlodzenia. to sprawa 2.Gdybys zalozyl pierscienie oryginalne np od Dt albo Mtxa (1,5 mm grobosci trapezowe) to uzyskal bys takei samo albo i jeszcze lepsze sprezanie.przy mniejszym tarciu.ale co z tego gdy te pierscienie sa z lepszego i twardszego materialu i po niedlugim czasie tuleja w simsonie miala by u gory duuzy uskok po porstu zostala by wytarta:|ehh.. Ehh po za tym zalezy z czego jest tuleja Mistrzu. Aprilia Sr AC Silnik Minareli Horizontal.Są Do niego kity tuningowe w ktorych niedosc ze pierscien jest jeden 1,5 mm to do tego jest jeszcze tylko jeden! Niewierzysz sprawdz iz najdz Cylinder Stege Six do tego silnika CHLODZONEGO POWIETRZEM;]

Edytowane przez DiboS60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok masz racje z tym tarciem, im szerszy pierścień tym tarcie jest większe, ale i lepsze jest odprowadzenie ciepła z tłoka,szerokość pierścienia to nie przypadek,że ktoś sobie wziął sówmiarkę i powiedział o dam 3mm, moze będzie dobrze.Piszesz tu że MtX i sasch i sportowe cylindry chłodzone powietrzem mają pierścienie węższe. Możliwe, ale te cylindry mają widocznie lepsze chłodzenie mieszanką palowowo-powietrzną, moze mieszanka dbija się od tłoka i ochładza go efektywniej i nawe 1 pierścień wystarcza do odprowadzenia ciepła. Ty tylko myślisz żeby sprężanie było jak największe, a nie o to tylko chodzi. Napisałes :"Simson ma dlatego takie grube piersceinie bo przy swoich obrotach cieszych niepotrzebuje." bzdura, po co konstruktor dawałby szersze pierścienie(jeśli nie potrzebował by takich) skoro to są straty enegrii spowodowane tarciem.bo chodziło o odprowadzenie ciepła. Jeśli chodzi o spręzanie to nie ma znaczenia czy to będzie 1,5 czy 3mm szeroki pierścień tylko jego spreżystość i jak będzie przylegał do tuleji.Jak widzisz pierścień ma 2 zasadnicze zadania.

Edytowane przez kuba_195
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do szlifowania pierścieni to zapewne powoduje to mniejsze opory tarcia. minus jest niestety taki że tłok ma gorszy kontakt z tuleją cylindra przez co gorzej oddawane jest jego ciepło. tłok marnej jakości puchną od temperatury, co może powodowac zatarcie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj to co jeszcze raz napisalem.tu chodzi bardziej o material i ich jakosc.Przeciez to oczywiste ze gdy zaloze ciensze pierscienie do simsona to sie bedzie mniej grzal.tak wogole pierscienie to maly procent tarcia.przeciez glownie chodzi o tlok :icon_twisted: PO co lepsze odawania ciepla gdy przy cienkich pierscieniach wzrost temperatury bedzie mniejszy??to chyba logiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy wiesz, ale silnik nagrzewa się nie tylko od tarcia. podczas spalania mieszanki powstaje ciepło, taki efekt uboczny spalania. i tego ciepła powstaje bardzo dużo. przenosi się ono na tłok. a jak tłok ma je gdzieś oddać? napewno nie bezpośrednio do tuleji, bo się z nią nie styka. więc poprzez pierścienie które są oddzielone bardzo cienką warstwą oleju od tuleji cylindra. częściowo tłok schładza napływająca świeża mieszanka.

spytasz pewnie to czemu mtx się nie grzeje. te silniki nie mają żeliwnej tuleji, tylko jest to aluminium (albo stop aluminium) pokryte nikasilem bądź spiekami ceramicznymi, przez co bardzo dobrze przewodzi ciepło na płatki chłodzące i tam oddaje to ciepło. jak napisałeś, pierścienie to niewielki procent tarcia :icon_arrow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...