Skocz do zawartości

70/2 czy 60/4?


Lukass102
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zastanawiam sie co by było lepsze, 70ccm z 2-ma płukami czy 60ccm z 4-rema. Chodzi o moc, wytrzymałość i osiągi. Co trzeba przerobić do obu zestawów jak najtańszym kosztem, aby wykorzystać w pełni ich moc? Proszę o wypowiedzenie się uzytkowników takich i takich cylindrów. Widziałem wszystkie tematy o tym, jednak nie znalazłem pełnej odpowiedzi na moje pytanie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70/2 zależy jakiej produkcji ale jest wytrzymalsze z uwagi na moc uzyskiwaną przy 6000 obr a w przypadku 60/4 bedzie to koło 9000 obr/min. dwukanałowiec ruszy już z bardzo niskich obrotów a 4 trzeba utrzymywać na wysokich przez co więcej spali, potrzebuje też większego gaźnika 19-21mm (70/2 16-18mm)

 

moc maksymalna 60/4 bedzie wyższa, chyba że chodzi o sportową 70/2 to wtedy porównywalna

 

do zwykłej 70/2 wystarczy ci oryginalny wydech, do 60/4 przydaloby sie go skrócić albo zmienić na sportowy (nie pseudosportowy)

 

zwykła 70 ma moc i moment w szerokim zakresie obrotów możesz rzadko zmieniać biegi taki typowo użytkowy silnik, 60/4 jest bardzo wysilona trzeba ją utrzymywać na wysokich obrotach chcąc zachować dynamikę

 

należy jeszcze powiedzieć że żadko można zdobyć dobrą przeróbkę czterokanałową dużo lepiej zdecydować sie na fabryczny taki cylinder, kupując przeróbkę możesz się zawiść na mocy i pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik leży rozebrany na warsztacie, a i tak wał s70 będe kupował. Jak już 4 płuki to od Pana z Częstochowy - on dobrze ponoć robi. Głównie chodzi o to jak to chodzi w praktyce, bo teoretycznie to wiem, że moc będzie na górze przy 4-rech płukach, wiem co trzeba przerobić do 70ccm. Jakby ktoś miał takie cylindry to prosiłbym opinie z użytkowania ich. Wydech bym przerobił tak jak to Strzalek miał w swoim simsonie, gaźnik może bym wypatrzył na allegro używany bing 17. Tylko to raczej wystarczy na standardowe 70ccm. Dlatego chciałbym poznać opinie ludzi, którzy maja takie cylindry i co jeszcze przerabiali do tego. Czy nie mieli problemów z użytkowaniem ich i czy opłaca się sporo więcej zapłacić za tą moc. A i jeszcze może wiecie jaki w miare tani gaźnik podejdzie do 60/4? Ponoć trzeba dell'orto (czy jak tam to sie pisze) za bagatela 300zł :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja radze przemyslec i przekalkulowac czy naprawde sie oplaca. osobiscie wolal bym 70cm i moze wtedy myslec o tuningu :rolleyes: ale jednak simson jest przystosowany do niskich predkosci i 100km to napewno zaduzo dla niego ;)

 

ps pomysl nad nowym moto, chyba ze masz duzo $$

 

TE 60cm to jest tak naprawde 55... osobiscie to obliczalem NIE MOZE BYC 60cm3 bo byla by za chuda tuleja cylindra ;)

polecam tez ten wydech co strzalek opisywal sam go mam i jedynie do czego moge sie przyczepic to ze na jedynce jak go rozpedzam jest glosno;) i wydeje sie jak bym zylowal silnik ale to tylko zludzenie wiec zadbaj o wygluszenie. choc ja mam 3 biegowca i musze go krecic.

 

pozdro..

Edytowane przez MiND
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysl nad nowym moto, chyba ze masz duzo $$

Myślałem, ale na jeden sezon nie chce mi sie szukać, rejestrować, sprzedawać simsona, a w nastepnym sezonie będe zdawać na kat. A. Co do kasy to kumpel właśnie kupuje nową karte graficzną, 2-gi nowe mp4 a ja se kupie kilka ccm więcej i też będe zadowolony :biggrin:

A twój tłumik to bardzo głośny jest?

 

Dibo, zdaje się, że miałeś jakiś czas 4 płuki. Jakie prędkości osiągałeś, jak z charakterystyką silnika (czy bardzo trzeba kręcić, żeby dynamiczniej pojechać, jak chodził na wolnych i średnich obrotach?) i co przerabiałeś do tych 4-rech kanałów?

Edytowane przez Lukass102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w japonskich czy wloskich silnikach w t pierscienie maja zazwyczaj 1 1,5 do 2mm grobosci.4 pluki daja obroty dorownujace japonskim silnikom.Pierscienie w simsonie sa grobe bo maja jak sie nie myle ponad 3mm. jeden.Np w hondzie mtx 2 są ciesze niz jeden w simsonie.dlatego pierscien simsona zjezdza sie dokola pod katem 35-45 stopni.jezeli zrobimy tak po obu stronach efektem bedzie kstalt pierscienia taki jak trapez.do tulei bedzie dotykac zalewdie mala powiechrznia.jezeli potrafi sie to dobrze zrobic mozna niezatracic sprezania.jezeli ma sie pierscienie z dobrego materialu i niemiecki cylinder.mozna zachwoac zywotnosc a drastycznie zmniejszyc arcie a co za tym idzie wzrost temperatury.Gaznik mialem od suzuki ts nia rewelacji bo mial 17mm.ale suzuki ma lwansie seryjnie 4 pluki wiec ganzik jest skonstruowany pod wieksze obroty.byl napewno wiele krotszy i mial nisko polozoną dysze glowna nie tak jak w orygnialnym gazniku.wydech mialem na poczatku ten niby sportowy potem wrocilem do orginalu.probowalem wyciagnac pare udoskonalen od pana Noglego i z wydechem m isie udalo.chodz bylo too dawno bo bodajze 3 lata temu;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simson byl by mocniejszy na cylindrze 60/4 tylko ze dlugo na tym nie wytrzyma jesli chcesz postawic na funkcjonalnosc i nie chcesz zeby simson sie sypal to zaloz cylinder 70 tylko ze do tego musisz rozwiercic kartery a i jesli nie dostosujsz wydechu i gaznika do 60/4 to bedzie bardzo slaba moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie.

 

Ja slyszalem ze te wydechy polski pseudosportowe co mozna kupic na allegro za 70-80 zl to one sa blokowane w dyfuzorze. Na takiej samej zasadzie sa blokowane jak DT czy MTX. Po prostu maja przegrode w srodku, tak slyszalem. Zeby odblokowac trzeba rozciac ten dyfer wyjac blokade i pospawac. A kolanko wogole nie powinno wchodzic do srodka dyfuzora tylko powinno sie konczyc na jego mocowaniu z kolankiem.

Co wy na to??

Wiekszac kupuje te tlumniki, mocy nie daja i pozniej pluja na ten tlumnik. A niby moc doda jak sie go odblokuje. Oczywiscie nie doswiadczylem tego, ale dowiedzialem sie o tym z innego forum.

 

To juz zalezy od wykonania.Np silniki minareli mają 4 pluki a silniki suzuki rg 50 6 plokow a moc mają tą sama i minarelka lepiej idzie;]kwestia ulozenia kanalow i dopasowania rozadu.mimo to bral bym 4 okna pluczace.pzdr

 

 

Ja mam u siebie w minarelce 7 pluczacych (liczac z boost portem) :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak...

 

Nie polecam tych pseudokanalowcow od pana Noglego.Nawierca te kanaly ''na oko'', nierowno itp.Lepiej kupic na e-bay.de jak juz chcesz miec ta ''moc'', ale licz sie z ogromnymi wydatkami.Osobiscie mam niemiecka 70, wal niemiecki itp no i musze powiedziec, ze sie bardzo ladnie jezdzi.Do 60/4 tez trzeba silnik rozpolawiac, bo przeciez na starym wale dlugo nie pojezdzi, chybaze jest w 'idealnym stanie'...Lozyska tak samo trzeba wymienic.Polecam 70cm po usprawnieniach, chybaze uda Ci sie kupic kilkukanalowca orginalnego, nieprzerabianego, ale ja bym i tak wolal normalny cylek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...