alexander Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Hmm, Ciężko będzie coś tu wyczarować bo jednak producenci idą nałatwiznę i raczej szykują produkt na popularne głowy. Nie pozostaje nic jak tylko przymierzać do skutku:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terenowiec Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Nie znalazłem rozwiązania idealnego, ale kask jakiś mam. Pojechałem do sklepu w Dzierżoniowie i tam przymierzyłem ileś kasków. Gość doradzał, patrzył i mówił jak ma leżeć. Oczywiście historia się powtarzała czyli dobrze leżał (nie ruszał się na boki) ten, który strasznie cisnął w głowę. Zapytałem, dlaczego kask nie może być nieco luźniejszy i w czym przeszkadza to, że on troszeczkę na głowie lata (po ruszaniu na boki). Odpowiedział, że zbyt luźny kask będzie na głowie latał przy szybszej jeździe kiedy dostanie wiatru. Poza tym będzie głośniejszy od kasku dopasowanego.Ponieważ zakładam i jestem pewien, że moja jazda będzie należała do wolnych lub bardzo wolnych zdecydowałem się na kupno skorupy CABERG DUKE: http://allegro.pl/caberg-duke-czarny-mat-pinlock-szczeka-roz-m-i4779730068.html w rozmiarze XL (L mocno cisnęła, choć zdaniem sprzedawcy była dobrze dopasowana i nie latała na boki). W tym miejscu mam do Was pytanie z tym związane. Jakie są wady kasku minimalnie za luźnego (oprócz tych dwóch już wspomnianych) i czy w nieco za luźnych kaskach można jeździć? Pytam, bo jeżeli jest to tylko kwestia hałasu i ruszania nim na boki przy dużej prędkości, to kupowanie nieco luźniejszego kasku byłoby dopuszczalne. Myślę o jeszcze innym rozwiązaniu, które obniży poziom hałasu, a mianowicie, wy mianie szybki przedniej na nieco wyższą, która będzie chroniła głowę przed naporem wiatru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareckiz Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Trzeba było posłuchać sprzedawcy i wybrać rozmiar "L", na początku faktycznie czułbyś ucisk może aż do bólu ale po dłuższym czasie miałbyś dokładnie dopasowany kas do Twojej głowy. Kas szczękowy jest głośny ( świszczy i gwiżdże, przy dużych prędkościach) w porównaniu do integrala. Luźny kas będzie po kilkunastu miesiącach użytkowania jeszcze bardziej luźny bo się naturalnie ułoży i dopasuje do głowy. Kupując kas należy kupić mocno dopasowany. Ten caberg to bardzo dobry wybór jeśli chodzi o cenę. Ja używam jego starszy model już 8 rok i teraz lata na głowie jak stara k.. , to normalne że pianki którymi jest wyłożony ugniatają się i dopasowują do głowy. Oczywiście możesz kombinować z szybą ale sensu praktycznego to nie ma żadnego. Drugi kas jaki mam to inegral, kupując wybrałem naprawdę ciasny, po dwóch miesiącach jest idealnie dopasowany.Tak ciekawości i w nawiązaniu do poprzedniego tematu, co kupiłeś do jeżdżenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terenowiec Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Yamahę XJ 900 S 1998 r. Stan bardzo fajny z rzeczywistym przebiegiem 60 tys. km. Robson z Gęsińca oglądał ją i mówił, że egzemplarze w takim stanie trafiają się bardzo rzadko. Oglądałem też wcześniej moto w Wiązowie, Graczach, Legnicy i gdzieś jeszcze. Wszystkie były w znacznie gorszej kondycji. Co do ciaśniejszego kasku, to może i by tak było jak mówisz, ale w za ciasnej czapce jestem w stanie wytrzymać 20 minut, a co dopiero w skorupie. Po chwili zaczyna mnie boleć głowa i zdjęcie czapki już niewiele daje. Wyjściem zostają już tylko Apapy itp. Musiał bym ten kask rozbijać zakładając go początkowo na 5 - 10 minut, po jakimś czasie na 10 - 15 i tak do skutku. Byłoby to dość upierdliwe.Dziś w nowej skorupie zrobiłem 15 km w spokojnym tempie i łeb nie bolał. A do tego okazał się znacznie cichszy od poprzednika. Wydaje mi się również, że szybka - a dokładnie doczepiany deflektor, powinna w hałasie pomóc, bo wystarczyło dziś, że obniżyłem głowę o parę cm, tak że krawędź owiewki miałem na wysokości nosa, a zrobiło się znacznie, ale to znacznie ciszej. Taki deflektor to 100 zł i nic nie trzeba przy motorze dewastować. Dwie śrubki i po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregory840 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 (edytowane) Przeczytałem wszystkie posty od początku + trochę w innych miejscach i mimo wszystko nie wiem jakiego szczękowca wybrać (tak do ok 800zł).Gdyby ktoś oblatany mógł zasugerować lub zdecydowanie odrzucić te, o których coś wie lub dopisać swoje: - AGV NUMO- Airoh Mathisse RS- Airoh SV55S- Caberg Justissimo- LS2 FF370- .....? Jako, że dopiero zaczynam jeździć i to na małej pojemności to chyba nie biorę pod uwagę hałasu bo więcej niż te 100-120km/h i tak nie pojadę ani w żadną dłuższą trasę gdzie kilka głośnych godzin mogło by przeszkadzać. Edytowane 28 Stycznia 2015 przez Gregory840 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taurus 61 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 W tej cenie powiedzialbym Nolan N-91 bedzie bardzo dobry wybor.http://4bikes.pl/kask-nolan-n91-special-p-20304.htmlPozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregory840 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 może jednak ktoś jeszcze się odważy i poświęci 5 minut żeby cokolwiek mi rozjaśnić na temat tych szczękowców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Porter Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Polecam Nolana n104, lub n104 evo{ nowsza wersja}. Ja do tej pory używałem N43 air i też nie było źle[ to jest kask z odpinana szczęką]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregory840 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Czy dana marka (firma) trzyma się rozmiarówki we wszystkich modelach? Tzn czy jeśli np przymierzę w sklepie kask np firmy Nolan jakiś integralny i stwierdzę, że ten rozmiar jest dla mnie i kask leży idealnie a uda mi się kupić przez internet zeszłoroczny, zupełnie inny model szczękowca ale też Nolan to wrażenia po założeniu będą (powinny) być te sam czy może się okazać, że Nolan Nolanowi nie równy i będzie źle leżał?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkad Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Polecam hjc rpha max evo, ostatnio taki nabyłem. Jakościowo schuberth c3, ale cenowo bardziej znośny.Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregory840 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 No właśnie też go zacząłem brać pod uwagę (bardzo pozytywne opinie) jednak $$$ trochę przekracza to co sobie zakładałem a lubię trzymać się swoich wytycznych ;)Po przeczytaniu masy testów a przede wszystkim opinii na polu bitwy (wyboru) zostawiam sobie te:- drogie i dobre: Nolan N104, Nolan N91,HJC RPHA MAX- tanie i (wg mnie) ładne ale już z jakimiś tam wadami opisywanymi przez użytkowników: Airoh Mathisse, Airoh Miro, Shark Openline, Caberg Duke, AGV Numo, Caberg Justissimo GT, Airoh SV55S.Wybiorę ten, który uda mi się założyć na głowę i będzie wygodny a do tego uda mi się go trafić w jakiejś promocji :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Porter Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Koniecznie napisz co wybrałeś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 R-PHA Max EVO (z poprawioną wentylacją) po jazdach testowych zaskoczył mnie bardzo pozytywnie, do 200 km/h to moim zdaniem ta sama klasa aerodynamiki co Shoei Neotec czy Schuberth C3. Szybciej nie sprawdzałem bo maszyna i droga nie pozwoliła. Niewiele kasków, nawet integralnych, zachowuje się tak neutralnie przy obracaniu łepetyną - o większości szczękowców nie ma nawet co mówić. Nolany to zupełnie nie ta liga i choć to niezłe kaski, nie stawiałbym ich na tym samym pułapie. Do tej trójki dołączyłbym jeszcze BMW System 6, a wielką niewiadomą jest dla mnie X-Lite X-1003, choć znając jakość integrala X-702 spodziewam się naprawdę dobrej skorupy.Spośród tych tanich odrzuciłbym Airoh Mathisse i AGV Numo, wykonanie jest na poziomie LS2, za to dołączyłbym ciekawostkę - nowy HJC IS-MAX II i Caberga Modus. Oczywiście pewnie liczysz się z tym, że to wszystko półśrodki (dobra szczęka kosztuje), ale wiadomo że nie każdy chce się na kask zapożyczać. Airoh SV55 już jakiś czas temu został zastąpiony nowszym modelem, poza tym na ten sezon będzie nowy szczękowiec do ok. 1100 zł (nazwy nie pamiętam)Co do rozmiarówki Nolana: tak pokręconej nigdzie indziej nie widziałem. Miałem N62 i pasował w rozmiarze L, N63/N64 wkładam na głowę M a N91 w rozmiarze XS i wszystkie leżą tak samo. N86 to już M a N104 udaje się włożyć S. Bądź mądry i pisz wiersze :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 to co piszesz z tą rozmiarówką nolana to trochę dziwne - mi praktycznie z każdego modelu pasuje M lub S Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 15 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2015 Mam w pracy wszystkie te kaski, a N62 miałem na własność i tak było... Widocznie nie ma powtarzalności poszczególnych egzemplarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.