Skocz do zawartości

Wytrzymałość crosa .


blue GSX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar kupić motocykl crosowy . Rozmawiając w jednym warsztacie powiedziano mi , ze są to motory tzw. godzinówki i po parunastu godzinach trzeba ja remontować lub przynajmniej wymieniać jakieś części . W drugim miejscu u dilera powiedziano ,że jak się o motor dba , to może wytrzymać bardzo długo ( nie wiem co miał na myśli pod pojęciem dbanie ???). Więc mam teraz pytanie do ludzi ,którzy jeżdzą na takim sprzecie od lat i wiedzą . Co jest prawdą ? Bo pewnie , jak motor bedzie stał w garazu niejeżdzony , to się nie będzie zużywał , ale ja chcę jeżdzić w terenie , no niekoniecznie od razu po torach crosowych ale chcę jeżdzić i to w roku przez wiele, wiele godzin . Czy jest taki motor tego typu , co wytrzyma przez parę lat bez remontu i będzie sprawny bez remontów ? Drugie pytanie , czy dwusuwy mają większą wytrzymałość silnika , czy czterosuwy ? Nastepne pytanie , czy długość pracy silnika zależeć będzie również od pojemnośći skokowej , tzn. czy silniki o dużej pojemnośći mają większe przebiegi ? Jakiej firmy takie motocykle są najbardziej wytrzymałe .

Dziekuje z góry za wypowiedzi i pozdrawiam wszystkich motocyklistów . :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić motocykl crosowy . Rozmawiając w jednym warsztacie powiedziano mi , ze są to motory tzw. godzinówki i po parunastu godzinach trzeba ja remontować lub przynajmniej wymieniać jakieś części . W drugim miejscu u dilera powiedziano ,że jak się o motor dba , to może wytrzymać bardzo długo ( nie wiem co miał na myśli pod pojęciem dbanie ???). Więc mam teraz pytanie do ludzi ,którzy jeżdzą na takim sprzecie od lat i wiedzą . Co jest prawdą ? Bo pewnie , jak motor bedzie stał w garazu niejeżdzony , to się nie będzie zużywał , ale ja chcę jeżdzić w terenie , no niekoniecznie od razu po torach crosowych ale chcę jeżdzić i to w roku przez wiele, wiele godzin . Czy jest taki motor tego typu , co wytrzyma przez parę lat bez remontu i będzie sprawny bez remontów ? Drugie pytanie , czy dwusuwy mają większą wytrzymałość silnika , czy czterosuwy ? Nastepne pytanie , czy długość pracy silnika zależeć będzie również od pojemnośći skokowej , tzn. czy silniki o dużej pojemnośći mają większe przebiegi ? Jakiej firmy takie motocykle są najbardziej wytrzymałe .

Dziekuje z góry za wypowiedzi i pozdrawiam wszystkich motocyklistów . :P

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...rzymanie+crossa tu masz bardzo obszerny temat dotyczący utrzymania i naprawde wielu innych informacji. Napewno znajdziesz odpowiedz na kazde swoje pytanie :biggrin:

jak nie to dopiero potem napisz :biggrin: pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz w teren to od tego jest enduro poniewaz cross nie nadaje sie do teren cross = tor enduro = teren,las

 

crossy sa drogie w utrzymaniu powinno sie tlok wymieniac co okolo 35moto godzin a korbe co 2 tloki, do tego opony ida w bardzo szybkim tempie, lancuch zebatki, przelicz sobie ile Cie to wyniesie nadodatek crossem zle sie jezdzi po lesie,terenie

 

wiec mi sie wydaje ze enduro np jakiegos 4T albo wyluzowanego 2T ktoremy wytrzyma z 20tys km na jednym tloku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz w teren to od tego jest enduro poniewaz cross nie nadaje sie do teren cross = tor enduro = teren,las

 

crossy sa drogie w utrzymaniu powinno sie tlok wymieniac co okolo 35moto godzin a korbe co 2 tloki, do tego opony ida w bardzo szybkim tempie, lancuch zebatki, przelicz sobie ile Cie to wyniesie nadodatek crossem zle sie jezdzi po lesie,terenie

 

wiec mi sie wydaje ze enduro np jakiegos 4T albo wyluzowanego 2T ktoremy wytrzyma z 20tys km na jednym tloku

 

 

Co ty człowieku w ogóle gadasz. Ja na swoim sx-sie zrobiłem ponad 120 godzin i dopiero przyszedł czas na remont. Może zmieniać tłok co 35 godzin musi np. zdunek ale on wiadomo jak jeździ a pozatym ma 250 to jest też inna sprawa. Łańcuch i zębatki mam na cały sezon bo zakładam łańcuch X-ring. Jedyne co w takim motorze jest kłopotliwe to wymiany oleju. Ja olej wymieniam co 10 godzin. Regulacja zaworów - na szczęście w ktm-ie w odróżnieniu do innych motorów nie ma płytek na zaworach więc regulacja nie jest tak strasznie kłopotliwa. Wystarczy szczelinomierz i śrubokręt. Ale jak powiem tyle że motocross nie jest to wcale tani sport ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz w teren to od tego jest enduro poniewaz cross nie nadaje sie do teren cross = tor enduro = teren,las

 

crossy sa drogie w utrzymaniu powinno sie tlok wymieniac co okolo 35moto godzin a korbe co 2 tloki, do tego opony ida w bardzo szybkim tempie, lancuch zebatki, przelicz sobie ile Cie to wyniesie nadodatek crossem zle sie jezdzi po lesie,terenie

 

wiec mi sie wydaje ze enduro np jakiegos 4T albo wyluzowanego 2T ktoremy wytrzyma z 20tys km na jednym tloku

Opony, uklad napedowy to sie w kazdym porzadniejszym moto i jezdzcu szybicej marnuja ale spx... Co do tego ze w terenie cross sobie nie poradzi to co powiesz na Yamahe YZ400F albo KTMa kolegi... Wszystko w 4t wiec jeszcze wieksza frajda z jazdy po lasach :biggrin: Jedynym moto ktorym na pewno nie pojezdzisz jest jakis scigacz albo czoper :P Napisz nam jakim crossem jezdziles w terenie ze tak ci sie zle jezdzilo. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczmy sobie jedną rzecz. Crossówk jest to motocykl wyczynowy który nie ma homologacji a co za tym idzie crossówka w odróżnieniu od enduro jest lżejsza ponieważ nie ma całej tej elektryki, mocniejsza ponieważ ma inny wydech który w odróznienu od enduro musi być homologowany, inną charakterystykę silinika, i ma inną charakterystykę zawieszenia ponieważ crossówka jest stworzona do jazdy po torze gdzie są skoki i musi mieć trochę twardzsze zawieszenie a enduro jest stworzone do jazdy w ciężkim terenie i zawieszenie nie może tak "męczyć'. Tak więc powiem jedno to nie jest tak że crossówką sie nie da jeździć po lesie a enduro po torze. Chodzi o to że np. enduro lepiej sprawdza się w terenie ( z czym się do końca nie zgodze) a crossówka na torze. Chodzi też o to że na np. na zawodach enduro są odcinki dojazdowe i motocykl musi mieć homologacje, a w MX nie ma takiej potrzeby więc producenci motocykli nie stosują się do zasad homologacji. Podsumująć enduro i cross to są konstrukcyjnie takie same motocykle (mówie tu np. o sx-sie i EXC) lecz różnią się charakterystyką zaiwszenia i silnika, enduro są bardziej cywilizowane.

A pozatym czym byście woleli jeździć w ciężkim terenie Suzuki RMZ które jest crossówką czy suzuki DRZ które jest enduro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim sx-sie zrobiłem ponad 120 godzin i dopiero przyszedł czas na remont.

 

Nom, w jednym temacie pisałeś, że szukasz silnika, bo stary wybuchł. To faktycznie czas na remont :P

 

W temacie: Znajomy ma SX250 i jeździ bez remontu 2 sezon, a maszynka dalej sie sprawuje dobrze. Ale dopiero ostatnio zaczął ją katować, bo leczył kontuzje miednicy.

 

Do autora: Jeśli chcesz jeździć długo i stosunkowo bezawaryjnie (tanio w eksploatacji), to w gre wchodzą niewyżyłowane 4T enduro. Chyba, że tak jak mówią koledzy 250 2T. W takiej maszynie remonty są stosunkowo częste, ale mało skomplikowane. W 4T jeśli się coś posypie to kaplica (doświadczenia własnego nie mam, jeśli się mylę poprawcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal1171 ale nie wiem czy ty rozrozniasz 2t od 4t przeciez ten kto sie tym interesuje to wie ze 4T wiecej wytrzyma od 2t silnik w 4T jest bardziej zywotny

 

wiec troche pomysl co piszesz

 

enduro = las

cross = tor

 

proste jak drut

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal1171 ale nie wiem czy ty rozrozniasz 2t od 4t przeciez ten kto sie tym interesuje to wie ze 4T wiecej wytrzyma od 2t silnik w 4T jest bardziej zywotny

 

wiec troche pomysl co piszesz

 

enduro = las

cross = tor

 

proste jak drut

 

Nie rozumiem takiego toku rozumowania że enduro do lasu a cross na tor. A pozatym bardzo często jeżdze na zawody cross country które są bardziej podobne do enduro niż do MX i bardzo często spotykam tam crossowki. Wielu moich znajomych jeździ po lesie crossówkami. Zależy co komu pasuje. Moim zdaniem nie ma to tak wielkiego znaczenia w amatorskiej jeździe czy crossówka czy enduro. A właśnie o amatorskiej jeździe rozmawiamy. A co do żywotności silnika 4t w crossówce nie jestem taki pewien. Wiem coś o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal1171 ale nie wiem czy ty rozrozniasz 2t od 4t przeciez ten kto sie tym interesuje to wie ze 4T wiecej wytrzyma od 2t silnik w 4T jest bardziej zywotny

 

wiec troche pomysl co piszesz

 

enduro = las

cross = tor

 

proste jak drut

 

nie wiem skąd wziołes ta kosmiczna teorie.dla mnie to jest conajmniej smieszne.

dlatego w 100% popieram kolege michala1171

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4t jest trwalszy ale jego remont 2x droższy jak sądzę.

Trzeba się zastanowić, czy to nie wychodzi na jedno.

 

Wszystko zależy, jak chcesz jeździć:

Jeśli ostro po ciężkim terenie to lepiej na 2t bo lżejszy jest i poręczniejszy.

Jeśli spokojne rajdy po bezdrożach to 4t bo lepiej ciągnie na niższych obrotach, ma spokojniejszą pracę a hamowanie lilnikiem mu nie szkodzi tak jak w 2t.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...