blue GSX Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Mam zamiar kupić motocykl crosowy . Rozmawiając w jednym warsztacie powiedziano mi , ze są to motory tzw. godzinówki i po parunastu godzinach trzeba ja remontować lub przynajmniej wymieniać jakieś części . W drugim miejscu u dilera powiedziano ,że jak się o motor dba , to może wytrzymać bardzo długo ( nie wiem co miał na myśli pod pojęciem dbanie ???). Więc mam teraz pytanie do ludzi ,którzy jeżdzą na takim sprzecie od lat i wiedzą . Co jest prawdą ? Bo pewnie , jak motor bedzie stał w garazu niejeżdzony , to się nie będzie zużywał , ale ja chcę jeżdzić w terenie , no niekoniecznie od razu po torach crosowych ale chcę jeżdzić i to w roku przez wiele, wiele godzin . Czy jest taki motor tego typu , co wytrzyma przez parę lat bez remontu i będzie sprawny bez remontów ? Drugie pytanie , czy dwusuwy mają większą wytrzymałość silnika , czy czterosuwy ? Nastepne pytanie , czy długość pracy silnika zależeć będzie również od pojemnośći skokowej , tzn. czy silniki o dużej pojemnośći mają większe przebiegi ? Jakiej firmy takie motocykle są najbardziej wytrzymałe . Dziekuje z góry za wypowiedzi i pozdrawiam wszystkich motocyklistów . :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Mam zamiar kupić motocykl crosowy . Rozmawiając w jednym warsztacie powiedziano mi , ze są to motory tzw. godzinówki i po parunastu godzinach trzeba ja remontować lub przynajmniej wymieniać jakieś części . W drugim miejscu u dilera powiedziano ,że jak się o motor dba , to może wytrzymać bardzo długo ( nie wiem co miał na myśli pod pojęciem dbanie ???). Więc mam teraz pytanie do ludzi ,którzy jeżdzą na takim sprzecie od lat i wiedzą . Co jest prawdą ? Bo pewnie , jak motor bedzie stał w garazu niejeżdzony , to się nie będzie zużywał , ale ja chcę jeżdzić w terenie , no niekoniecznie od razu po torach crosowych ale chcę jeżdzić i to w roku przez wiele, wiele godzin . Czy jest taki motor tego typu , co wytrzyma przez parę lat bez remontu i będzie sprawny bez remontów ? Drugie pytanie , czy dwusuwy mają większą wytrzymałość silnika , czy czterosuwy ? Nastepne pytanie , czy długość pracy silnika zależeć będzie również od pojemnośći skokowej , tzn. czy silniki o dużej pojemnośći mają większe przebiegi ? Jakiej firmy takie motocykle są najbardziej wytrzymałe . Dziekuje z góry za wypowiedzi i pozdrawiam wszystkich motocyklistów . :Phttp://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...rzymanie+crossa tu masz bardzo obszerny temat dotyczący utrzymania i naprawde wielu innych informacji. Napewno znajdziesz odpowiedz na kazde swoje pytanie :biggrin: jak nie to dopiero potem napisz :biggrin: pozdr! Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 jesli chcesz w teren to od tego jest enduro poniewaz cross nie nadaje sie do teren cross = tor enduro = teren,las crossy sa drogie w utrzymaniu powinno sie tlok wymieniac co okolo 35moto godzin a korbe co 2 tloki, do tego opony ida w bardzo szybkim tempie, lancuch zebatki, przelicz sobie ile Cie to wyniesie nadodatek crossem zle sie jezdzi po lesie,terenie wiec mi sie wydaje ze enduro np jakiegos 4T albo wyluzowanego 2T ktoremy wytrzyma z 20tys km na jednym tloku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żubr Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 nadodatek crossem zle sie jezdzi po lesie,tereniedlaczego???? albo wyluzowanego 2T ktoremy wytrzyma z 20tys km na jednym tlokupokaz mi takiego......... jezeli ktos kupuje MX to powinno bys go stac na jego utrzymanie, i to by bylo tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1171 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 jesli chcesz w teren to od tego jest enduro poniewaz cross nie nadaje sie do teren cross = tor enduro = teren,las crossy sa drogie w utrzymaniu powinno sie tlok wymieniac co okolo 35moto godzin a korbe co 2 tloki, do tego opony ida w bardzo szybkim tempie, lancuch zebatki, przelicz sobie ile Cie to wyniesie nadodatek crossem zle sie jezdzi po lesie,terenie wiec mi sie wydaje ze enduro np jakiegos 4T albo wyluzowanego 2T ktoremy wytrzyma z 20tys km na jednym tloku Co ty człowieku w ogóle gadasz. Ja na swoim sx-sie zrobiłem ponad 120 godzin i dopiero przyszedł czas na remont. Może zmieniać tłok co 35 godzin musi np. zdunek ale on wiadomo jak jeździ a pozatym ma 250 to jest też inna sprawa. Łańcuch i zębatki mam na cały sezon bo zakładam łańcuch X-ring. Jedyne co w takim motorze jest kłopotliwe to wymiany oleju. Ja olej wymieniam co 10 godzin. Regulacja zaworów - na szczęście w ktm-ie w odróżnieniu do innych motorów nie ma płytek na zaworach więc regulacja nie jest tak strasznie kłopotliwa. Wystarczy szczelinomierz i śrubokręt. Ale jak powiem tyle że motocross nie jest to wcale tani sport ale bez przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 jesli chcesz w teren to od tego jest enduro poniewaz cross nie nadaje sie do teren cross = tor enduro = teren,las crossy sa drogie w utrzymaniu powinno sie tlok wymieniac co okolo 35moto godzin a korbe co 2 tloki, do tego opony ida w bardzo szybkim tempie, lancuch zebatki, przelicz sobie ile Cie to wyniesie nadodatek crossem zle sie jezdzi po lesie,terenie wiec mi sie wydaje ze enduro np jakiegos 4T albo wyluzowanego 2T ktoremy wytrzyma z 20tys km na jednym tlokuOpony, uklad napedowy to sie w kazdym porzadniejszym moto i jezdzcu szybicej marnuja ale spx... Co do tego ze w terenie cross sobie nie poradzi to co powiesz na Yamahe YZ400F albo KTMa kolegi... Wszystko w 4t wiec jeszcze wieksza frajda z jazdy po lasach :biggrin: Jedynym moto ktorym na pewno nie pojezdzisz jest jakis scigacz albo czoper :P Napisz nam jakim crossem jezdziles w terenie ze tak ci sie zle jezdzilo. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1171 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Wytłumaczmy sobie jedną rzecz. Crossówk jest to motocykl wyczynowy który nie ma homologacji a co za tym idzie crossówka w odróżnieniu od enduro jest lżejsza ponieważ nie ma całej tej elektryki, mocniejsza ponieważ ma inny wydech który w odróznienu od enduro musi być homologowany, inną charakterystykę silinika, i ma inną charakterystykę zawieszenia ponieważ crossówka jest stworzona do jazdy po torze gdzie są skoki i musi mieć trochę twardzsze zawieszenie a enduro jest stworzone do jazdy w ciężkim terenie i zawieszenie nie może tak "męczyć'. Tak więc powiem jedno to nie jest tak że crossówką sie nie da jeździć po lesie a enduro po torze. Chodzi o to że np. enduro lepiej sprawdza się w terenie ( z czym się do końca nie zgodze) a crossówka na torze. Chodzi też o to że na np. na zawodach enduro są odcinki dojazdowe i motocykl musi mieć homologacje, a w MX nie ma takiej potrzeby więc producenci motocykli nie stosują się do zasad homologacji. Podsumująć enduro i cross to są konstrukcyjnie takie same motocykle (mówie tu np. o sx-sie i EXC) lecz różnią się charakterystyką zaiwszenia i silnika, enduro są bardziej cywilizowane. A pozatym czym byście woleli jeździć w ciężkim terenie Suzuki RMZ które jest crossówką czy suzuki DRZ które jest enduro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 A pozatym czym byście woleli jeździć w ciężkim terenie Suzuki RMZ które jest crossówką czy suzuki DRZ które jest enduroTo troche złe porównanie. Trafniejszym było by yzf i wr, tc i te, lub exc i sx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1171 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 To troche złe porównanie. Trafniejszym było by yzf i wr, tc i te, lub exc i sx No może złe. Ale chodziło mi o to nie każde enduro jest lepsze od crossówki w teren jak niektórzy uważają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 ja tam sie nieznam, ale wolalbym jezdzic po lesie croossem niz enduro, no ale....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Ja na swoim sx-sie zrobiłem ponad 120 godzin i dopiero przyszedł czas na remont. Nom, w jednym temacie pisałeś, że szukasz silnika, bo stary wybuchł. To faktycznie czas na remont :P W temacie: Znajomy ma SX250 i jeździ bez remontu 2 sezon, a maszynka dalej sie sprawuje dobrze. Ale dopiero ostatnio zaczął ją katować, bo leczył kontuzje miednicy. Do autora: Jeśli chcesz jeździć długo i stosunkowo bezawaryjnie (tanio w eksploatacji), to w gre wchodzą niewyżyłowane 4T enduro. Chyba, że tak jak mówią koledzy 250 2T. W takiej maszynie remonty są stosunkowo częste, ale mało skomplikowane. W 4T jeśli się coś posypie to kaplica (doświadczenia własnego nie mam, jeśli się mylę poprawcie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 (edytowane) michal1171 ale nie wiem czy ty rozrozniasz 2t od 4t przeciez ten kto sie tym interesuje to wie ze 4T wiecej wytrzyma od 2t silnik w 4T jest bardziej zywotny wiec troche pomysl co piszesz enduro = lascross = tor proste jak drut Edytowane 29 Października 2006 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal1171 Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 michal1171 ale nie wiem czy ty rozrozniasz 2t od 4t przeciez ten kto sie tym interesuje to wie ze 4T wiecej wytrzyma od 2t silnik w 4T jest bardziej zywotny wiec troche pomysl co piszesz enduro = lascross = tor proste jak drut Nie rozumiem takiego toku rozumowania że enduro do lasu a cross na tor. A pozatym bardzo często jeżdze na zawody cross country które są bardziej podobne do enduro niż do MX i bardzo często spotykam tam crossowki. Wielu moich znajomych jeździ po lesie crossówkami. Zależy co komu pasuje. Moim zdaniem nie ma to tak wielkiego znaczenia w amatorskiej jeździe czy crossówka czy enduro. A właśnie o amatorskiej jeździe rozmawiamy. A co do żywotności silnika 4t w crossówce nie jestem taki pewien. Wiem coś o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian-kmx Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 michal1171 ale nie wiem czy ty rozrozniasz 2t od 4t przeciez ten kto sie tym interesuje to wie ze 4T wiecej wytrzyma od 2t silnik w 4T jest bardziej zywotny wiec troche pomysl co piszesz enduro = lascross = tor proste jak drut nie wiem skąd wziołes ta kosmiczna teorie.dla mnie to jest conajmniej smieszne.dlatego w 100% popieram kolege michala1171 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 4t jest trwalszy ale jego remont 2x droższy jak sądzę.Trzeba się zastanowić, czy to nie wychodzi na jedno. Wszystko zależy, jak chcesz jeździć:Jeśli ostro po ciężkim terenie to lepiej na 2t bo lżejszy jest i poręczniejszy.Jeśli spokojne rajdy po bezdrożach to 4t bo lepiej ciągnie na niższych obrotach, ma spokojniejszą pracę a hamowanie lilnikiem mu nie szkodzi tak jak w 2t. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.