Skocz do zawartości

hamowanie silnikiem....


rumburak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

daje ci to, ze po puszczeniu sprzegla moto ci nie szarpnie wskutek zbyt malych obrotow silnika w porownaniu do obrotow tylnego kola (uwzgledniajac przelozenia)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daje ci to, ze po puszczeniu sprzegla moto ci nie szarpnie wskutek zbyt malych obrotow silnika w porownaniu do obrotow tylnego kola (uwzgledniajac przelozenia)

... jw oraz z tego co mi wiadomo ... wyrównuje prędkości wałków w skrzyni biegów co powoduje mniejsze zużycie synchronizatorów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pamietaj przy hamowaniu silnikiem jak zrzucasz bieg aby Ci nie ujechalo tylne kolo, bo wtedy obciach :crossy:

Generalnie hamuje wszedzie i kazdym sprzetem silnikiem ( auta i motur ) :bigrazz:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh - dlaczego piszesz ze ujechanie tylnego kola to obciach ?????? Znam wiele osob co specjalnie strzelaja ze sprzegla lub pomoga sobie tylnym, szczegolnie przed zakretami zeby sie ladnym uslizgiem lamac w zakret, nie mowiac juz o np, Supermoto gdzie ludzie sa chorzy jak im sie tyl nie usliznie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jw oraz z tego co mi wiadomo ... wyrównuje prędkości wałków w skrzyni biegów co powoduje mniejsze zużycie synchronizatorów ...

 

W jakim moto masz synchronizatory?

Ja znam taki jeden, ale tam jest skrzynia samochodowa.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze sie hamuje silnikiem w przypadku czterosuwowego silnika to nie przeszkadza ponieważ prawie wszytko pracuje w oleju (slinik) bo przecież jest pompa która przetłacza olej smarując oraz chłodząć silnik inaczej jest w przypadku dwusuwu tam jest bardzo małe smarowanie i nie zaleca się hamować silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle gadasz rajdowiec prawie jak zawsze... :clap: W 4t gladz cylindra smarowana jest olejem ze skrzyni ktory jest dlatego pompowany pod cisnieniem. W niektorych 2t tez jest pompka oleju wiec nie wiem co ty wymyslasz. Tam tylko jest ona odpowiedzialna za dostaraczanie mieszanki w zaleznosci od otwarcia przepustnicy (im wiecej gazu tym wiecej oleju). Jak hamujesz silnikiem 2t to manetka jest zamknieta co skutkuje brakiem smarowania :)

 

P.S. Zauwazylem ze rajdowiec wchodzi na 4um co jakis czas i sie dopisujesz do kazdego tematu po kolei :/ To troche glupie jak sie pisze zeby tylko cos napisac :P POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 4T hamowanie silnikiem nie szkodzi mu. Natomiast w 2T to już inna sprawa. Nawet w tych silnikach gdzie jest dozownik. Podczas hamowania przepustnica jest zamknięta, mało zasysa oleju co powoduje gorsze smarowanie. Dlatego na długim odcinku hamowanie w 2T nie jest wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie w każdym.....

 

Pozdrawiam

 

Chyba się nie rozumiemy.

Synchronizator wyrównuje prędkości współpracujących elementów (kół zębatych lub sprzęgieł kołkowych) przed ich zazębieniem.

Dlatego wrzucając jedynkę w samochodzie jest cisza, a w moto prawie zawsze występuje stuknięcie.

Skrzynia samocodowa wybacza wiele błędów przy niedostosowaniu włączanego biegu do prędkości i obrotów silnika. Spróbuj zredukować bieg w moto bez dodania gazu. Bieg wejdzie ale z mniejszym lub większym stukiem.

Dzieje się tak dla tego właśnie, że w moto nie ma synchronizacji.

Jest kilka powodów dla których nie stosuje się synchronizatorów w motocyklach:

- konieczność zwiększenia masy i rozmiarów skrzyni

- załączenie synchronizatora wymaga większej siły, niż biegu w skrzyni niezsynchronizowanej.

Stwarza to wiele problemów przy budowie zmieniacza. (sam sprawdziłem)

Jest pewnie jeszcze wiele powodów o których nie wiem.

Mogę się mylić, ale na poparcie swojej tezy podaj jakiś przykład.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączając się w temat, gdzie jest hamulec silnikowy...? :P :biggrin: :biggrin:

 

...w manetce :biggrin: :biggrin: :biggrin:

 

Ja również dołaczam sie do osób hamujących silnikiem

Edytowane przez MEH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...